NARRASMURUT VKO 29
Päätin nyt rohkeasti aloitta uuden viikkopinon, kun kerran ekana kerkisin?! Kuulumisia siis tulollen!
Kommentit (34)
Jalkasärky loppui onneksi kuin seinään ja nyt on taas vaivaton olo :) Taas ennen seuraavaa vaivaa...
Hassua, mun maha on jo aika iso ja toiset sen huomaavat mutta just tänään puistossa yksi äiti ihmetteli, että ihanko totta oot raskaana ei mistään huomaa. No mulla on kyllä ylipainoa ja tykkään pitää löysiä vaatteita, mut just 10min aiemmin ystävä sanoi miten maha on "pulpahtanut".
Paljonko teille on tullut kiloja tähän mennessä? Oman vaa'an mukaan olisi tullut n.3kg, mutta keskiviikkona sitten selviää että miten neuvolan mukaan. Esikon raskaudessa tuli koko raskausaikana vajaa 3kg joten saa nähdä miten nyt käy. Tosin esikon aikana olin tosi pahoinvoiva ja alkuraskaudesta paino laski useamman kilon. Tavoitteena olisi ettei yli 10kg tulisi, kun tosiaan ylipainoa on ennestään.
Me tuota 4D ultraa mietitään, mutta voi olla etten raaski maksaa. Kaveri esitteli juuri niiden pikkuneidin kuvia ja olihan ne ihania, mutta kun se on niin kallista :( Kohta kai pitäis päättää ja varata aika kun se kai pitäis olla siinä ennen rv30.
Mitähän muuta? Pikkuepeli on taas ihan villinä, puoli tuntia on jo melskannut. Eikös masuvauvojen pitäisi nukkua 95% päivästä? Tää varmaan melskaa nukkuessaankin.
Hauskaa alkuviikkoa kaikille!
murunmamma ja villikko rv23
Rakenneultrassa kaikki hyvin, viikkoja 20+1. Vilkasliikkeisellä pikkuisella oli painoa 330 g. Kovaa möyrimistä ja lapsiveden hörpintää siellä oli havaittavissa. Ja ovat ne liikkeet kyllä tuntuneetkin jo kuukauden päivät.
Sukupuolesta ultraaja ei halunnut nyt sanoa puoleen eikä toiseen, vaikka kovasti yhdessä pepun seutua tutkimmekin. Kivespusseja ei näkynyt, mutta ne voivat kuulemma kehittyä vasta seuraavilla viikoilla? Eli siis näillä näkymin tyttö tai hidaskasvuinen poika on meille tulossa :-)
Meillä pino senkun hiljenee. Ja miksi ihmessä tämä laatikko mihin kirjoitetaan on näin pieni?
Kyllä on ollut hermot tiukilla näiden uusien sivujen takia.
Tänään kävin kaupassa ja ajattelin että ostanpa vauvalle jonkin vaatteen mutta ihan mahdotonta ostaa unisex vaatetta kun kaikki on joko vaaleanpunaista tai -sinistä.
Onko valkoinen, vihreä ja beige kangas loppu vai mikä on kun ei valmisteta vaatteita jotka sopisivat molemmille. Ostin kuitenkin tuttiketjun jotka nekin on joko sinisiä tai punaisia. Mutta löysin sellaisen kivannäköisen keltaisen tähden.
Meillä on vauva varten hankittu pinna- ja matkasänky. 3 isoa ja 2 pientätuttipulloo ja sukulaisiltani saamia vaatteita, joita en ole vielä pääsyt näkemään enkä tiedä mitä kokoja siellä on. Noita pienimpiä kokoja olen ottanut jo erikseen, niin näkee sitten minkälaista vaatetta tarvitsee ostaa.
Ja tuleehan se äippäpakkauskin joskus.
Mitä hankintoja muut on tehny/saanut?
Joku kyseli painonnoususta.. Mulla on tullu vasta 2kg, mutta kaverillani (jolla tosin la jo syyskuussa) on tullut jo yli 10kg. Laihtunutkin olen tämän raskauden aikana. Enkä sen kummemmin "tarkkaile" mitä syön.
Vauva on tosi liikkuvainen. Enimmäkseen touhuaa aamulla, illalla kun katsoo telkkaria ja ennen nukkumaan menoa. Rakenneultrassakin kun käytiin niin kätilö sanoi että liikkuu niin kovasti että tekee mittaamisesta lähes mahdottoman.
Ne jotka meinaa hankkia hoitopöydän, mistä hankitte? Ja ne joilla jo on, mistä olette aikananne ostanut?
crabu-87 23+6
ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niille jotka sellaisissa ovat käyneet.
Joo, tää kirjoituslaatikon koko ihmetyttää kyllä kovasti, paljon mukavampi oli se edellinen..
(.) Täällä myös liikkuvainen kaveri, melkeinpä niin että jos sille sattuu hiljaisempi puolipäivää niin huolestun. Vaimo sanoi että liikkeet saattaa vähän rauhoittua kun tyypiltä loppuu tila kun se kasvaa, mutta sitä odotellessa niin on tämä kyllä ihan hupaisaa seurattavaa.. Vaikka välillä on yöllä vessareissun jälkeen vaikea saada unta kun on chachacha-treenit menossa mahassa.. Tai taekwondo, mistä tuo nyt sitten kiinnostuukaan.
Meille ei juuri hankintoja ole tehty kun esikoisen kaikkia kamoja ja vaatteita on niin paljon jäljellä. Ei aateltu edes ottaa äitiyspakkausta vaan otetaan rahana, ostetaan vauvalle uus turvaistuin/sitteri ja muuta pientä. No, eilen ostin ikeasta kumminkin pesukoneen päälle laitettavan alustan suojuksineen, sellainen oli esikoisella ja toimi tosi hyvin.
Meille ei siis hoitopöytää tule vaikka sellainen lapsen isän sukulaisilta oli tyrkylläkin, pesukoneen päällä hoidetaan, vesipiste ihan vieressä ja vaipat ja muut saa hyvin pyykkikaapin seinään kiinnitettävään hyllykköön. Esikoisen kohdalla lapsen isä viritti hoitopöydän omaan kämppäänsä, mutta purki sen pian koska totesi sen turhaksi kun ei lapsi kuitenkaan ihan pienenä vietä isänsä kotona kovin paljoa aikaa, ja kun alkaa olla pidempiä aikoja niin on jo niin iso ettei missään hoitopöydällä pysy.
Ja joo, noi vauvan vaatteiden värit on kyllä ihan mahdottomia.. Onneksi meillä on paljon kavereita ja sukulaisia, jotka ei myöskään pidä vaaleanpunaisesta eikä vaaleansinisestä ja ovat vuosien varrella hamstranneet muunväristen vaatteiden varastoja, joten ollaan saatu perinnöksi heidän lapsiltaan tosi kivoja kamoja. Mutta nyt on sitten edessä seuraava ongelma: mistä löytää 3-vuotiaalle jotain, missä ei ole joko barbeja tai prinsessoja tai monstereita tai pääkalloja? (Barbit ja prinsessat vielä jotenkin menis, mutta jotenkin tuo "poikavaatteiden" väkivaltaisuus ottaa mun luonnon päälle..) Onneksi nämä retro-henkiset unisex-mallit ovat rantautuneet nyt ainakin hetkeksi Lindexiin ja muualle, eikä niitä edes oo kokonaan pilattu muuttamalla sävyjä pastelleiksi. Saa jopa joskus hankittua jonkun uuden vaatteen..
Hyvää viikkoa ja shoppailuonnea kaikille sitä tarvitseville!
-zel & z, 24+3
Meillä on kotipäivä, kun Muru on kuumeessa. Tosin kun sai panadolia, piristyi kummasti ja nyt leikkii jo ihan tyytyväisenä.
Hankinnoista: meidän pitäisi hankkia pinnasänky, sitteri ja leikkimatto, ne oli kaikki lainassa esikolla. Kaksosten rattaat ja sisaristuin on myös hankitalistalta. Esikolta on kyllä vaatteita, mutta ne on kesävauvalle ja vielä vaaleanpunaisia eli jos tämä tulokas on todella poika niin kaikki pitää ostaa. Toppapuku ja villavaatteet nyt ainakin pitää hankkia, kun ne äitiyspakkauksen on ihan liian isot ensi talvena. Äitiyspakkausta ei mekään varmaan oteta, kun sieltä jäisi ne toppavaatteet kuitenkin todennäköisesti käyttämättä ja peitot ja muut on jo esikon jäljiltä. 140e ostaa jo aika kasan vaatetta kuitenkin. Vielä en oo ostanut muuta kuin yhdet potkarit ja bodyn, pitäs ostoksille lähteä kun saisi ton Murun hoitoon, ett saisi rauhassa katella. Ennen ainakin oli Lindexillä ja KappAhlilla sellaisia vastasyntyneiden paketteja, jossa oli harmaita, valkoisia ja beigejä vaatteita. Eikös sellaisia enää löydy? Esikolle en uskaltanut ostaa mitää ennen syntymää, siis vaatteita, ja nyt päätin että nautin ja ostan vaikka mitä ja sit jos ei mitää löydykään... plääh...
Pitäis alkaa miettiä jotain ruokaa meille.
murunmamma ja villikkovauva rv23+1 sekä kipeä tanssiva Muru
Meillä oli esikolla käytettynä hankittu muuramen laatikosto +hoitotaso. No sitä käytettiin tosi vähän ja enemmän oli vaan tavaransäilytystila. Nyt ajattelin vaan laittaa vessaan pesukoneen päälle sellaisen hoitoalustan ja jonkun tarvikesäilytystilan lähelle. Monelta olen kuullut samaa että hoitopöytä on jäänyt käyttämättä eli kannattaa harkita sijoittaako nekin rahat johonkin muuhun...
Sängyssä ja sylissä vaippoja vaihtanut
murunmamma
Eilen oli niin huono päivä etten edes koneelle päässy, supisteli ja sattu niin meni maatessa koko päivä..
Mutta tänään parempi päivä:)
Voisko joku sanoa mitä tuo lima voi olla, veristä limaa vuotaa välillä!Jos olisin pidemmällä niin olisin ihan satavarma että limatulppahan se sieltä vuotelee mutta ei kai se vielä vuoda..
Ja jos vuotaa niin ei kai se nyt meinaa sitä että synnytyski pitäis sitte käynnistyä liika ajoissa??
valaiskaa hölmöä:D
Täällä oli taas ultra kuulumisia, onnea niistä!Meillä ultra taas to johan siellä onki joka viikko laukottu, seur toivottavasti vasta kk:n päästä..Vaikka kivahan se on pientä päästä katseleen!
Mie kans nuista vauvan vaatteista, tai vielä enenmmänki näistä uhmaikästen vaatteista!aivan hirveitä, ei tiiä mistä ostaa ku kaikki on niin rajuja!!vauvan vaatteissa mie tykkään näistä hempeistä,v.sin. tai v.pun.mutta kuka tykkää mistäki:Dkaverin vauvalle käytiin ostaa sitteri ja samalla kattelin vaunuja, mutta en tiiä, saatan tilata netistä kuiten..
Painoa ei kai ole tullu ollenkaan!toivottavasti:D
Hankintoja ei ole tehty mitään, eikä saatu..Ei pidetä kiirettä:)meillä tulee vielä kiire..jaa, no saatiinhan me yks pipo ku se ei mahtunu tälle mun kaverin vauvalle niin lykäsivät mulle mukaan sen:D
Mutta tää on aika ärsyttävä tää kirjoituslaatikko!!
Mutta joo, mie lähen katteleen mitä tuo esikko hommailee..palataan myöhemmin
simppu rv 23+6
Kiitos mekulle päivän piristyksestä; tuo narrasmurut sai kyllä täällä ainakin hymyn huulille!
Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Murunmamma, mulle on tullut tällä hetkellä painoa n 2 kg.Mulla myös paljon ylipainoa, joten mahdollisimman vähäinen painonnousu olis myös täällä tavoitteena...
Inimaille myös onnittelut hyvistä ultranäkymistä!!! :)
Simppu; kyllähän tuo aikalailla limatulpalta kuullostaa! Tosin mullakin tuli aamulla vessapaperiin jotain limaista, mutta mulla se oli lähinnä sellasta ovislimamaista eikä niinkään kirkasta kuten tuo (ilmeisesti???) limatulppa.
Vaatteista; minäkin olen huomannut, ettei noita unisex vaatteita juurikaan ole tarjolla, edes kirpputoreilla... Tänä vuonna tuo äitiyspakkaus on aika neutraali (joinakin vuonna sekin minusta on ollut enemmän väritykseltään jompaa kumpaa), joten otan varmaan nyt sen ja ostelen sitten noita vaatteita lisää, kun tietää sukupuolen marraskuussa ;)...
Hankinnoista; suurin osa tarvikkeista meillä on tallessa kuopukselta, mutta toinen sitteri täytyy hommata kellariin saunaosastolle ja hoitoalustat. Meillähän on olemassa hoitopöytä (minusta se oli näppärä ja minä tykkäsin käyttää, kun olen pitkä, niin siinä on hyvä hoitaa pientä), mutta en sitten tiedä mahtuuko se enää meidän uuteen makuuhuoneeseen (jota siis aletaan piakkoin vasta tekemään). Muutamia kestovaippoja olen jo hommannut ja pari bodya ja potkaria. Ainiin ja jotkut menopelit tarvisi kehittää, hyvät yhdistelmävaunut meillä on, mutta tuo kuopus on vasta 1v 10 kk vauvan synnyttyä, joten hänelle pitäisi olla myös joku paikka. Kesällä voisi vauvaa kuljettaa vaikka kantoliinassa, mutta talvella se taitaa olla vähän hankalaa?
Muilla ongelmia limakalvojen kanssa? Tämä on nyt ensimmäinen raskaus, jossa mulla on tapahtunut selkeä muutos limakalvoihin. Niitä kirvelee ja ilmeisesti ne myös vuotaa, kun pari kertaa vessakäynnin jälkeen pyyhittäessä paperiin on tullut pari tippaa kirkasta verta. :/... Lisäksi mulla on kai joku tulehdus tuolla alapäässä, kun valkovuotoa on alkanut tulla ihan mielettömästi ja kauhea kutina koko ajan. Voisko olla hiivaa? Mulla ei ikinä ennen ole ollut sitäkään... Uskaltaa sitä omin päin ottaa jonkin hiivakuurin vai voiko siitä olla haittaa, jos kyseessä ei olekkaan hiiva? Onko jotain väliä mitä valmistetta käyttää vai käykö kaikki "merkit" raskauden aikana käytettäväksi?
Ja jotta tuo alapää ei pääsisi liian helpolla, niin sinne on taas ilmestynyt ihan megalomaaniset suonikohjut, joita alkaa heti pakottamaan pienenkin seisomisen jälkeen :S... Luojan kiitos mun ei tarvi olla enää raskaana tämän raskauden jälkeen!!!
maria80 rv 22+3
Maria:hiiva kannattis ainaki näin raskauden aikana aina käydä testaamassa, multa ei enää sitäkään vaadita ku on raskauden aikana aina hiiva, toisen saa hoidettua niin viikon kuluttua jo toinen:/mutta hiivaltapa tuo kuulostaa. kannattaa hoitaa, myös se voi aiheuttaa pahaksi menneenä vuotoa ja suppareita..
Mulla ei onneksi kokemusta nuista suonikohjuista(koputtaa puuta)
ja limatulppa mulla esikon aikana oli sellasta vaaleeta/kirkasta limaa jossa hiukkasen verta mukana, just niinku nyt, sillonki vuosi viikon verran vai olikohan kakski viikkoa, mutta synnytys käynnisty kyllä aika nopeesti sen jälkeen..
Näkeekö sen limatulpas irtoamisen ultrassa?tai lääkäri ylipäätänsäkään..
muistais vaan kysyä kaikkea taas siellä lääkärillä..
veet meni siis lyhyen ajan sisällä siitä ku tulppa vuosi pois:)synnytys itsessään käynnistettiin:D
että toivottavasti vauva vielä malttaisi hyvän tovin masussasi pysyä! Mulla ei kyllä ole valitettavasti tietoa sen tarkemmin tuosta limatulpasta. Täältä muistan jostain lukeneeni sellaisenkin tarinan, jossa jotain limatulpan tapaista olisi tullut jo hyvinkin varhaisilla viikoillla (enkä nyt tietenkään muista niitä viikkoja), mutta synnytys olisi kuitenkin ollut ihan turvallisilla viikoilla...
no toivottavasti tämä nyt pysyis mahassa jo ainakisinne rv 30 asti, mieluiten tietty pidempäänki:)
laitoin kyselyä tuonne että josko siellä olis jollaki tietoa asiasta..
torstaiki tuntuu olevan niin kaukana..ku sillon siis äippäpolille kontrolliaika..
no toivottavasti tämä nyt pysyis mahassa jo ainakisinne rv 30 asti, mieluiten tietty pidempäänki:)
laitoin kyselyä tuonne että josko siellä olis jollaki tietoa asiasta..torstaiki tuntuu olevan niin kaukana..ku sillon siis äippäpolille kontrolliaika..
Olikos sun miehes lomalla vai töissä? Mietin vain sitä, että saatko nyt levättyä kunnolla? Varmasti tuo lepo olisi mahdollisimman tehokas ensiapu viivyttämään tuota synnytyksen käynnistymistä. Soita vaikka vielä neuvolaan ja kysy sieltä asiasta!
Lomaterveisiä täältä auringosta! Tai no tänään on pilvisempi päivä, mikä on tervetullutta vaihtelua aurinkoisiin ja lämpimiin päiviin. Ennen lomaa hieman mietitytti, kuinka jaksan täällä lämmössä mahan kanssa mutta hyvin on loma sujunut.
Muutamana viime päivänä olen tosin ollut väsynyt, joten pitänee aloittaa lisäraudan syöminen... Painoa on tullut tähän mennessä parisen kiloa ja verenpaineet on pysyneet hyvinä. Helteisen päivän jälkeen jalat ovat kyllä turvonneet hieman. Supistuksia on jonkin verran, ei kipeitä mutta välillä epämukavia.
Masu on kasvanut kovasti ja liikkeet on jo tosi napakoita. Vielä on hyvin tilaa potkia ja Hipun jalat yltää jo kylkiluihin. Eniten Hippu myllää iltaisin nukkumaan mennessäni ja yöllä, jos satun heräämään. Isoveljiä potkiskelee heti, jos sylissäni istuskelevat. Isoveikat välillä "komentavat" vauvaa, että "ei saa potkia!".
Ennen lomaa käytiin rakenneultrassa (rv 19) ja siellä kaikki oli kunnossa. Täällä käytiin viime viikolla 4D-ultrassa ja saatiin kivoja kuvia ja 15min DVD-tallenne Hipun touhuista. Suomen 4D-ultrista ei ole kokemusta mutta täällä käytiin nyt kolmatta kertaa ja olen ollut tyytyväinen. Hintakin on roimasti halvempi n. 40e ja laitteet silti viimeistä huutoa.
Minulla on istukka takana alhaalla ja siellä Hippu pötkötti "tyynyllään".Hieroi silmiään, maisteli sormiaan ja painoi nenänsä istukkaan. Painoa oli 387g (rv 21+3). Sukupuolen olen aavistanut jo alusta asti eli meille tulee kolmas poika. Ei sillä, tyttö olisi ollut yhtä tervetullut mutta kolmas poika tuntuu luontevalta. Meidän perheen lapsiluku ei vielä välttämättä ole täynnä, joten ehkä meidän perheeseen vielä tyttökin joskus tulee... tai neljäs poika...
Täällä on tapana aika suoraankin sanoa asioita ja varsinkin sukupuoliasiat ovat täällä tärkeitä. Johtuu tosin osittain siitä, että monissa perheissä on korkeintaan kaksi lasta ja yleensä toiveissa on yksi molempia sukupuolia. Joten monet pahoittelevat, että meille tulee kolmas poika ja sanovat sen ihan suoraan. Olen kyllä kaikille sanonut, että halusimme kolmannen lapsen emme vain tyttöä tai poikaa. Mahtaa ihmiset järkyttyä, jos meille vielä tulee lisää lapsia - tästä kolmannestakin varmaan ajattelivat että yritimme epätoivoisesti saada tytön...
Olen jonkin verran tehnyt hankintoja vauvalle. Täällä on todella hyviä lastenvaateliikkeitä ja myös käytettyjen vaatteiden liikkeitä. Vaatteita ei tosin juurikaan tarvitsisi hankkia, uusi turvaistuin sen sijaan on hankintalistalla. Itselleni olen myös ostanut muutamia uusia mammavaatteita myös syksyä ajatellen. Hieman erilaiset valikoimat piristää ja täällä on onneksi todella vähän myynnissä "örkki-hirviö-lieska"-vaatteita pojille.
Kesää on onneksi vielä jäljellä ja toivottavasti hyviä kesäkelejä niin täällä kuin siellä koti-Suomessakin!
t. Nonna2 ja Hippu rv 22
Ultrakuulumisia täältäkin... Eilen oli aamusta rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin vauvalla, oikein reipas pikkukaveri tulossa. Sukupuolta ei kysytty, mutta mulla aavistus siitä kuitenkin... Tytöt kun ovat kuulemma siveellisiä, ja pikkutonttumme piti koko ajan jalkoja ristissä... Mutta yhtälailla toinen poikakin on tervetullut!!!
Siinä oli vaan ikävä ootella omaa vuoroa, kun saavuttiin sinne ultraan, niin juuri tuli yks pariskunta ultraushuoneesta pois, itkien... Tuli itellekin heidän puolestaan tosi paha mieli, vaikken heitä koskaan aikaisemmin ollut nähnyt!
Meillä ei hankintoja olla juuri tehty, muutaman vaatekappaleen oon ostanut, mutta kun en oo mieleisiä vaatteita löytäny, ja yhdyn kanssa noihin isompien vaatteiden pääkallo/hirviövihaajiin!!! Miksi pitää olla sellaisia noin pienillä lapsilla päällä? Ei ymmärrä! Meillä ei hoitopöytää ostettu viime kerralla, joten tuskin ostetaan nyttenkään. Meillä kun tällä hetkellä on kodinhoitohuone, jossa pöydällä oli vaan alusta, joten sillä aiotaan pärjätä nyttenkin. Mikäli tässä vielä asutaan sillonkun pikkutonttu syntyy... Meillä siis kovasti on etsinnässä uusi asunto, mutta tästä kun pitäs eka päästä eroon, joka tarkottaa sitä, että tähän pitää tehä pientä pintaremonttia...
Tänne ei mitään muuta ihmettä kuulu, mutta eikös tuossa ollut jo tärkeemmät...
Mutta nyt on mentävä tuon esikon kanssa syömään, jotta päästään kauppaan lähtemään...
napero ja pikkutonttu tasan 21 sekä esikko 2v5kk
Täytynee vielä miettiä tuota hoitopöytää. Suihkuhuoneseen ei oikein sovi kun meillä on suihku ja vessa yhdistelmä ja päältä avattava kone. Eiköhän se makkariin sovi kun tekee pieniä muutoksia. Mä kun näen sen niin kätevänä ja se säästää selkää. Makunsa ja tyylinsä kullakin.
Eilen eksyin keskusteluun , jossa kirjoiteltiin vaunuista. Yhdistelmävaunut aiotaan hankkia. Mulla on tuttu Vauvatalo Johannassa töissä ja sinne meinataan mennä kattomaan tarjontaa, josko löytyis sopivat.
Turvakaukalo saadaan mun tutulta ja sitteri mein porukoilta. Amme hankitaan sitten vähän myöhemmin. Enää tarvii hankkii noita pienimpiä tarvikkeita.
Kestovaippoja vois myös alkaa pikkuhiljaa kattelee, kun ne on niin hinnakkaita niin ei tarvitse sitte ostaa montaa yhdellä kertaa.
Kokoaikaseksi kestoilijoiksi ei ruveta vaan reissussa otetaan kerttikset käyttöön. Tämä on paljon käytännöllisempää.
crabu-87 ja Hertta 24+0
Eivät sitten pienempää viestilaatikkoa saaneet aikaseks!!! Kirjottelin taas äsken pitkät tarinat ja sit vaikka viestin tallensin kun alko sitä uhkailemaan et pitäis niin tehdä niin eipä tallentunut joten enpä kauaa näitä sivuja jaksa :(
Painoa on tullut 8kg mutta koska tällä hetkellä se on 54kg nousu mukaan lukien odotan sen kaiken 20kg nousun saavuttavani. Keskimmäistä odottaessani neuvola lääkäri alkoi noususta huomauttamaan eikä mulla asia menny perille ennenkuin vasta työmatkalla junassa että mitä se täti höpisi. Kun esikoisen odotuksesta ei ollut mitään jäänyt niin mistä olisi pitänyt olla huolissaan??
Meillä on kaikki jäljellä vielä joten mitään hankintoja emme tarvitse. Hoitopöydän myimme kuopuksen jälkeen emmekä uutta hanki koska se jäi jo viimeisellä kerralla vähäiselle käytölle. Joko sängyllä tai lattialla tuli vaippojen vaihdot ym hoidettua. Sitteristä kaveri soitteli viikonloppuna kun on ollut heillä nyt lainassa että on nähnyt viimeiset päivänsä. Lupasi avittaa uuden ostossa mutta sanoin ettei tarvitse koska sitteri on ollut meidän kolmella lapsella, hänen kahdella lapsella ja vielä välissä yhdellä toisella kaverilla eli 6 lasta ja 8v vanha eli eiköhän ole ollut hintansa väärti :D
Nyt kun apuhoitajiakin on 3 niin ei vauvalla varmaan aika tule pitkäksi :)
Kelastakin tuli tänään paperit äitiysavustuksesta jonka rahat ovat huomenna tilillä sekä äitiyspäivärahasta joka on ruhtinaallinen kohta vuoden ajan eletyn vuorotteluvapaakorvauksen rinnalla :D Töistä en ehdi kuin yhden kuukauden palkan saamaan mutta kyllä sekin vähän auttaa tuon suuren mastercard laskun maksamiseen. On tullut vähän liikaa vingutettua :(
Tavallisessa ultrassa aion käydä vielä rv 36 jossa tarkastetaan kuin päin vauva köllii ja saadaan vähän paino-arviota eli meillä jää tuo 4D ultra kokonaan käymättä. En sitä ole aiemminkaan käynyt.
Pojalla oli tänään 6v tarkastus ja sai kaksi rokotetta joista jälkimmäistä piti neuvotella puoli tuntia ennenkuin suunnilleen suostui olemaan paikallaan että onnistui. Lelukin oli jo sovittu että minkä saa sitten kun pois lähdetään mutta kuitenkin väkisin pidin sylissä ja th pisti. Kammo neuloihin tuli viime marraskuussa kun olimme lastenklinikalla jalan magneettikuvauksessa joka piti tehdä nukutuksessa ja silloin piikkejä sateli. Mieluummin kuitenkin jäykkäkouristus ja MPR rokotteet kuin rokottamatta jättämisen haitat. Seuraavan kerran onkin rokotus vasta 10v päästä :D
Nyt jos nopesti laittais viestin eteenpäin niin onnistuisikohan tällä kertaa??
Vointeja kaikille ja onnittelut kaikille ultrakuulumisista joilla sellainen on ollut. Oma neuvolalääkäri on kuun lopussa jota varten olisin tarvinnut lapsille hoitajan mutta kaikki ovat silloin juuri reissussa joten mies on silloin sit varmaan vapaalla :)
Moschino rv23+5
Täällä aamua lko aika mielenkiintosesti, mulla vesilasi aina yöpöydällä ja eiköhän tämä ihana esikkoseni tullut ja kaatana sen mun päälle ku tuli herättään, pääs äipältä muutamat ärräpäät suusta:D
Ollaan yritetty asuntoa etsiä ku tästä on lähdettävä ennen vauvan syntymää, mutta se osottautuki paljon vaikeammaksi ku mitä ajattelin, meillä nimittäin on kahden kk:n irtisanomis aika!!nyt olis ollu 1.8. alkaen yks aivan ihana asunto, iso ja oma piha ym mutta ei meillä ole varallisuuksia maksaa kahdesta kämpästä vuokraa..mie olen yrittäny miettiä että miten tämän sais järjetettyä, mutta eipä tätä kai saa..täytyy varmaan pelata riskillä ja vaan irtisanoa tämä ja luottaa siihen että kämppä löytyy..toinenki ihana asunto löyty, äitin kans samasta talosta mutta seki 1.8. alkaen joten voidaan unohtaa seki..
mutta joo nyt mahassa hypistään äitin rakon päällä joten pitää juosta vessaan:)
simppu rv 24+0
Simppu sit muistaa levätä!!!!
Mulla oli eilen vauvan sydänkontrolli. ja kaikki näytti hyvältä!!! :D :D Nyt ei ollut rytkihäiriöitä ja syke oli muutenkin tasainen. nyt sit neuvolassa seurataan sykettä ja jos rytkihäiriöt uusiutuu niin sit takaisin äippäpolille. Tänään oli neuvola 22+2, ja seuraavaks on ylimääräinen käynti sydämen takia 2 viikon päästä. Sain tänään paperit kelaan vietäväksi. Siis pitää tehdä lopullinen päätös otetaanko pakkaus vai ei... Mä olen sitä mieltä ettei oteta, mies haluis ottaa. Mutta meillä on toinen pakkaus kokonaan varastossa säilytyksessä ja toisesta on myös jotain, mm toppapuvut ym. Sit niitä olis 3 kpl...
Hankinnoista... Mä ostin jo VUOSI sitten joitakin vauvanvaatteita. Mun kaveri odotti kummipoikaani, niin hänen kanssa kiereltiin kirppareita jua mullekin tarttui jotain mukaan. Ei järkevää, mutta tulipa ostettua muutama body ym. Sit oli pitkään etten mitään ostanut ja nyt oon kirppareita katsellut sillä silmällä ja su löysin 56 ja 60cm bodyt. Sit ostin 5e taitettavan hoitotason. Ajattelin että se voi olla kätevä pieneen tilaan ja ei sitä tartte kuitenkaan kovinkaan pitkään. Esikoisilla oli lipasto ja sen päälle sellainen irtonainen hoitotaso. Harmi ettei sitä pystynyt tilanpuutteen takia säilyttämään. A pojan pinnasänky on anopin varastossa. Vietiin se sinne vuosia sitten, että anopin kaveri veis mökilleen, mutta ei sitten lopulta tarvinnutkaan. Onneksi! Turvakaukalo pitää ostaa, viimeksi vuokrattiin ne. onko kellään tietoa mitkä turvakaukalot voi kiiinittää myös 2 pistevyöllä??
Vaunuja ollaan käyty pariin otteeseen liikkeesä katsomassa, mutta liian vaikeaksi menee... Mun pitäis varmaan valmistaa itselleni sellaiset vaunut jotka haluisin, kujn niitä ei vielä valmisteta!
:p
Käyn perjantaina katsomassa kaverin luona hänen muksujen vanhoja emanjungan yhdistelmiä. Se vois olla yks vaihtoehto
"marras" tai "narras", väliäkö tuolla...
Rakenneultra takana, kaikki hyvin! Sikiö vastas viikkoja 19+1 suurinpiirtein, pituus 20 cm ja paino reilut 300 g. Vaikka niitä liikkeitä en kovin tunne vieläkään, niin kyllä se siellä pompahteli ja sydän löi iloisesti, että kaikki kunnossa! Peukaloaan imeskeli ja heilutteli. Ja tytöksi veikkasivat, kivaa! Vaikka olisihan toinen poikakin ollut ihana... No, molempi parempi, eikä se tietysti 100% varma ole tietenkään. 4D-ultraan olen menossa rv 24, siellä sitten varmaan selviää lopullisesti. Tämä rakenneultrakin oli kyllä tosi hyvä kokemus, laitteet oli uusittu sitten esikon, ja th kävi tosi huolellisesti kaikki elimet läpi, selosti ja näytti tarkkaan, koko juttu kestikin puolisen tuntia.
Joku valitti, että vatsa on tosi iso, ja täällä kohtalotoveri. Eivät meinää millään uskoa kanssaihmiset, että yksi siellä vain on. Ja lapsivettäkin ihan normaalisti. No, kiloja on kyllä tullut reilusti muuallekin kuin mahaan, mutta niin kauan kuin sokerit ym. on kunnossa, en aio huolehtia. Kyllä ne kilot pois lähtee ennemmin tai myöhemmin.
Oltiin miehen kanssa kahdenkeskisellä Kööpenhaminan -lomalla viikonloppuna, että on ihana kaupunki! Suosittelen! Taisikin olla sitten viimeinen lemmenretki kahestaan vähään aikaan...
Onko joku muu menossa 4D:hen? Kertokaahan kokemuksia!
Hyviä vointeja kaikille!
Meku + vauva 20+1