Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun asuu miehenä Tsekissä, ”Reittä pitkin isännän paikka auki”-ilmoitus ei ole kovin houkutteleva

Vierailija
12.02.2018 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005561398.html

Eli tämä maanviljelijänainen postasi Facebookkiin ilmoituksen, että etsii kumppania. Pitää olla kova ja maskuliininen mutta silti halukas kokkaamaan ja pyykkäämään tuolle naiselle. Ja kova panomies pitää olla että pystyy tyydyttämään hänen halunsa. Ikä ei saa olla kovin paljon hänen ikäänsä korkea.

Asun tosiaan täällä Tšekissä ja täältä katsoen nuo vaatimukset tuntuu hiukan ylimitoitetuilta siihen nähden mitä on tarjolla.

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tosiaan ihan ylimitoitettu haave naiselta, että mies asuisi samassa maassa ja samalla paikkakunnalla ja että hänestä saisi seksikumppanin ja puolison arkeen. Kaikesta sitä unelmoidaankin.

Ai nytkö se on vain puolison etsimistä arkeen, kun nainen hakee itselleen kodinhoitajaa, joka tekisi ruoat ja pesisi pyykit, jotta nainen voi keskittyä leipätyöhnsä. On se kumma, että kun sukupuolten paikkaa vaihdetaan tuossa yhtälössä, niin johan muuttuu naisten asenne. Kahdet säännöt jne. :D

"Osaat tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä, sillä minä tykkään enemmän olla traktorissa kun keittiössä."

Vierailija
22/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ottaa huomioon mikä on miesten keskimääräinen taso, niin aika kovalta tuntuu vaatimustaso verrattuna siihen mitä on tarjolla. Noilla ominaisuuksilla varustetulle miehelle on tarjolla paljon tyylikkäämpiäkin vaihtoehtoja. Toisaalta maaseudulla on paha pula naisista, joten ei välttämättä täysin toivoton haku.

Veikkaan miehen valitsevan huumorintajun (rentouden) pitkälti ennen tyylikkyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se tosiaan ihan ylimitoitettu haave naiselta, että mies asuisi samassa maassa ja samalla paikkakunnalla ja että hänestä saisi seksikumppanin ja puolison arkeen. Kaikesta sitä unelmoidaankin.

Ai nytkö se on vain puolison etsimistä arkeen, kun nainen hakee itselleen kodinhoitajaa, joka tekisi ruoat ja pesisi pyykit, jotta nainen voi keskittyä leipätyöhnsä. On se kumma, että kun sukupuolten paikkaa vaihdetaan tuossa yhtälössä, niin johan muuttuu naisten asenne. Kahdet säännöt jne. :D

"Osaat tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä, sillä minä tykkään enemmän olla traktorissa kun keittiössä."

Se on nykyaikaa, että myös miehellä on vapaus "loikoilla kotona" niin halutessasan. Tuossahan on nyt oiva tilaisuus mennä katsomaan, mitä se on. 

Minäkin olen tuottavimmillani leipätyössäni ja tarvitsen kodinhoitajaa, ei siinä mitään pahaa ole. Toki voisi jättää auki senkin mahdollisuuden, että molemmilla olisi leipätyö ja kodinhoito ulkoistettaisiin. 

Vierailija
24/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerrotko samalla sille puolalaiselle kaverillesi, että tässä maassa miehillä ei ole kunniantuntoa pitää perheestään ja naisestaan huolta vaan halauvat joko jakaa tämän vastuun tai jopa sysätä sen yksin naisen harteille. Kyllä siinäkin riittää ihmettelemistä.

Olin ravintolassa ja mies pyysi yhteisen laskun. Ulkomainen tarjoilija päästi helpottuneen huokauksen ja kumartui miehen puoleen sanoen, että hän näkee jatkuvasti sitä, miten miehet maksavat omat ruokansa ja naiset omansa ja hän häpeää joka kerta miesten puolesta. 

Voin minä kertoakin. Olen samaa mieltä että kyllä miehetkin voisi käyttäytyä Suomessa paljon maskuliinisemmin. Vaikka vaikeaa se on kun sekä maskuliinisuutta että feminiinisyytä koitetaan nuijia maanrakoon.

Vierailija
25/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerrotko samalla sille puolalaiselle kaverillesi, että tässä maassa miehillä ei ole kunniantuntoa pitää perheestään ja naisestaan huolta vaan halauvat joko jakaa tämän vastuun tai jopa sysätä sen yksin naisen harteille. Kyllä siinäkin riittää ihmettelemistä.

Olin ravintolassa ja mies pyysi yhteisen laskun. Ulkomainen tarjoilija päästi helpottuneen huokauksen ja kumartui miehen puoleen sanoen, että hän näkee jatkuvasti sitä, miten miehet maksavat omat ruokansa ja naiset omansa ja hän häpeää joka kerta miesten puolesta. 

Voin minä kertoakin. Olen samaa mieltä että kyllä miehetkin voisi käyttäytyä Suomessa paljon maskuliinisemmin. Vaikka vaikeaa se on kun sekä maskuliinisuutta että feminiinisyytä koitetaan nuijia maanrakoon.

Minusta olisi viisasta tajuta konteksti ja historia. Meidän maamme on ollut alusmaa ja tosi rankoissa sääolosuhteissa verrattuna etelämpään Eurooppaan tai Pohjoismaihin, jotka kuningaskuntina ovat paljon vauraampia. 

Täällä on ollut pakko raataa suomenhevosen lailla, sekä miehen että naisen. Naisilta on vaadittu paljon henkistä ja fyysistä voimaa, miehen rinnalla oloa ihan eri tavalla kuin joku päivänvarjon alla keikaloiva säätyläisnainen leppeämmässä ilmastossa. 

Nyt, kun maailma yhtyy, tämä kääntyy meitä vastaan. Sekä se, että olemme kuitenkin elitason huipulla, joten mies ahdistuu helposti elintasovaateista ja köyhän maan naiselle on helppo täkäläisittäin köyhänäkin olla pelastava ritari ja hänen silmissään rikas länsimaalainen. 

Vierailija
26/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eukko on perin juurin pihalla vaatimuksineen, ei tuolla ulkokuorella eikä henkisellä puolella ole varaa laittaa minkäänlaisia vaatimuksia miehelle. Kamala ilmestys :-)

Minusta nainen oli ihan kaunis ja naisellinen.

Tuskin hän miesmallia etsiikään maatilan isännäksi, vaan samantyyppistä miestä. Suomalaiset miehet ovat ylipainoisempia kuin naiset, joten heillä ei oikein voi olla valittamisen auhetta naisen painosta.

Eikös nykyään olla jopa naisia imartelevan bmi-taulukonkin mukaan yhtä ylipainoisia? 27,7 vs 27,5 tjsp.

Vierailija
27/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi viisasta tajuta konteksti ja historia. Meidän maamme on ollut alusmaa ja tosi rankoissa sääolosuhteissa verrattuna etelämpään Eurooppaan tai Pohjoismaihin, jotka kuningaskuntina ovat paljon vauraampia. 

Täällä on ollut pakko raataa suomenhevosen lailla, sekä miehen että naisen. Naisilta on vaadittu paljon henkistä ja fyysistä voimaa, miehen rinnalla oloa ihan eri tavalla kuin joku päivänvarjon alla keikaloiva säätyläisnainen leppeämmässä ilmastossa. 

Nyt, kun maailma yhtyy, tämä kääntyy meitä vastaan. Sekä se, että olemme kuitenkin elitason huipulla, joten mies ahdistuu helposti elintasovaateista ja köyhän maan naiselle on helppo täkäläisittäin köyhänäkin olla pelastava ritari ja hänen silmissään rikas länsimaalainen. 

Jep, täällä ei ole ollut kauheasti varaa hienostella. Se ei kuitenkaan tarkoita, että emme voisi nyt koittaa vähän päivittää asenteitamme. Vaikka sitten sen takia että niin monen ei tarvi hakea kumppania ulkomailta.

Vierailija
28/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kamala kriisi joillekin miehille, kun nainen tekee perinteisiä miesten töitä ja ehdottaa miehelle perinteisiä naistentöitä. Ja vielä kyseinen nainen kehtaa olla näyttämättä misdiltä, ilmaisee haluavansa seksiä ja on aloitteellinen suhteen etsimisessä. Niin hirveä maailmankuvaa vavisuttava kriisi, että asiaa pitää paheksua ulkomailta asti.

Ilmeisesti sille haastattelun naiselle pitäisi antaa kansallinen tasa-arvopalkinto hyvöstä toiminnasta ahtaiden sukupuoliroolien väljentämiseksi.

Vierailija
29/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, täällä ei ole ollut kauheasti varaa hienostella. Se ei kuitenkaan tarkoita, että emme voisi nyt koittaa vähän päivittää asenteitamme. Vaikka sitten sen takia että niin monen ei tarvi hakea kumppania ulkomailta.

Eli tyytyy asumaan neukkukuutiossa (toki hyvä, että joku niissä 60-luvun kertseissä vielä asuu, etteivät homehdu pystyyn) ja katsoa nalkuttamatta sohvalla kaljaa kittaavaa ukkoa? Toki tajuan, ettei se ole kaikissa ulkkariliitoissa tilanne, mutta väittäisin että isossa osassa on se, että naiset eivät laske rimaa eivätkä miehet jaksa kiivetä sen yli. Itsekin asun sinkkuna keskiluokkaista ja rauhallista elämää ihan  tyytyväisenä enkä kaipaa kaljoittelua aloittanutta eksää, joka ei pitänyt minusta huolta millään tasolla.

Vierailija
30/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kamala kriisi joillekin miehille, kun nainen tekee perinteisiä miesten töitä ja ehdottaa miehelle perinteisiä naistentöitä. Ja vielä kyseinen nainen kehtaa olla näyttämättä misdiltä, ilmaisee haluavansa seksiä ja on aloitteellinen suhteen etsimisessä. Niin hirveä maailmankuvaa vavisuttava kriisi, että asiaa pitää paheksua ulkomailta asti.

Ilmeisesti sille haastattelun naiselle pitäisi antaa kansallinen tasa-arvopalkinto hyvöstä toiminnasta ahtaiden sukupuoliroolien väljentämiseksi.

Ei se ainakaan minun eli AP:n maailmankuvaa mullistanut. Tiesin oikein hyvin jo ennestään, että tämä on pelin henki. Se olikin tärkeimpiä syitä miksi lähdin.

Vierailija
31/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan minun eli AP:n maailmankuvaa mullistanut. Tiesin oikein hyvin jo ennestään, että tämä on pelin henki. Se olikin tärkeimpiä syitä miksi lähdin.

Niin ja voit olla täysin tyytyväinen osaasi, vaikeampaa se on meillä naisilla. Sinulla on miljardeja naisia vaihtoehtoina. Jos taas haluaa länsimaalaisen vastuullisen miehen, meillä naisilla kilpailu on viiltävän kova, etenkin kun osa kriteeritkin täyttävistä miehistä valuu ulkomaille. 

Vierailija
32/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja voit olla täysin tyytyväinen osaasi, vaikeampaa se on meillä naisilla. Sinulla on miljardeja naisia vaihtoehtoina. Jos taas haluaa länsimaalaisen vastuullisen miehen, meillä naisilla kilpailu on viiltävän kova, etenkin kun osa kriteeritkin täyttävistä miehistä valuu ulkomaille. 

No ei se kilpailu ainakaan tuon kyseisen naisen kohdalla tunnu olevan kovin vaikeaa kun on varaa asettaa tuollaiset ehdot.

Olisiko ongelma paremminkin se, että niin moni nykyaikainen asettaa aivan tajuttoman pikkutarkat kriteerit mitä ehtoja potentiaalisen miehen pitää täyttää?

Vierailija
33/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, okei. Minä tienaan liki 4000 €/kk ja mies opiskelee opintorahalla. Silti miehen pitäisi maksaa ravintolalaskut? Miksi?

Vierailija
34/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kilpailu ainakaan tuon kyseisen naisen kohdalla tunnu olevan kovin vaikeaa kun on varaa asettaa tuollaiset ehdot.

Olisiko ongelma paremminkin se, että niin moni nykyaikainen asettaa aivan tajuttoman pikkutarkat kriteerit mitä ehtoja potentiaalisen miehen pitää täyttää?

En tiedä, mitä kriteereitä ne halutuimmat naiset asettavat. Uskon kyllä, että voivat olla varsinaisia prinsessoja ja se sama pätee varmasti kaikkialla maailmassa. 

Sen sijaan tiedän itsestäni ja ystävistäni. Oleellisimmat reunaehdot ovat vakaa, rauhallinen ja normaali keskiluokkainen (ei luksus eikä yli varojen) elämä (tienaamme itsekin sen verran, että pystymme tarjoamaan sen itse itsellemme, joten emme ole valmiita laskemaan saavuttamaamme elintasoa ellei vastaan tulisi todella joku once in a lifetime -rakkaus). Ei alkoholi- tai muitakaan riippuvuus/elämänhallintaongelmia.  

Mielestäni tuo ei ole kohtuuton vaatimus vaan ajatus "normaalista" elämästä. 

Vierailija
35/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, okei. Minä tienaan liki 4000 €/kk ja mies opiskelee opintorahalla. Silti miehen pitäisi maksaa ravintolalaskut? Miksi?

No me ollaan hoidettu nämä poikkeustilanteet niin, että mies maksaa hienossa ravintolassa ja raha vaihtaa omistajaa ravintolan ulkopuolella. Näin mies saa olla mies ulkopuolisten silmissä. 

Vierailija
36/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Palstalla on jo 27-sivuinen ketju tätä samaa jankutusta, mutta siitä huolimatta piti tehdä uusi avaus. Ja kuitenkin aivan samat kommentit: naiset vaativat liikaa.

Miksi tästä piti tehdä uusi ketju? Miehet alkoivat taas jäädä "häviölle" keskustelussa, joten perinteiseen tapaan alkuperäinen ketju yritetään nyt vaieta kuoliaaksi ja aloittaa uusiksi uudella ketjulla. Ikään kuin lopputulos tulisi tässäkään olemaan sen kummempi: kyllä, meillä naisilla on odotuksia ja jopa kriteerejä potentiaaliselle elämänkumppanille eikä mikään jankutus tule sitä asiaa muuksi muuttamaan. Yhtä lailla niitä odotuksia ja kriteerejä on miehillä ja niin pitää ollakin. Elämänkumppanin valitseminen on elämän isoin valinta, ei ole mitään syytä tyytyä vähempään kuin siihen, mitä todella haluaa.

Vierailija
37/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pointtisi, ap? Sekö että naisen tulee olla hoikka ja kaunis mutta ennen kaikkea hoikka eli laiha ja tämä on maailmankaikkeuden tärkein asia. Pulska nainen on siis pahinta mitä maailmassa voi olla ja siksi lihavien täytyy pysyä poissa ja piiloutua. Sulla on pakkomielle, tiedätkö, eikä ihan lievä.

Vierailija
38/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005561398.html

Eli tämä maanviljelijänainen postasi Facebookkiin ilmoituksen, että etsii kumppania. Pitää olla kova ja maskuliininen mutta silti halukas kokkaamaan ja pyykkäämään tuolle naiselle. Ja kova panomies pitää olla että pystyy tyydyttämään hänen halunsa. Ikä ei saa olla kovin paljon hänen ikäänsä korkea.

Asun tosiaan täällä Tšekissä ja täältä katsoen nuo vaatimukset tuntuu hiukan ylimitoitetuilta siihen nähden mitä on tarjolla.

Olen nainen ja samaa mieltä. Aika tömäkkä täti joka elää prinsessaunelmassaan. Kuka tuohon alkaisi oikeasti?

Suomessa toi Pinup-tyyli on vähän erilaista kuin muualla, mekotkin ovat xxl kokoisia.

Vierailija
39/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Palstalla on jo 27-sivuinen ketju tätä samaa jankutusta, mutta siitä huolimatta piti tehdä uusi avaus. Ja kuitenkin aivan samat kommentit: naiset vaativat liikaa.

Miksi tästä piti tehdä uusi ketju? Miehet alkoivat taas jäädä "häviölle" keskustelussa, joten perinteiseen tapaan alkuperäinen ketju yritetään nyt vaieta kuoliaaksi ja aloittaa uusiksi uudella ketjulla. Ikään kuin lopputulos tulisi tässäkään olemaan sen kummempi: kyllä, meillä naisilla on odotuksia ja jopa kriteerejä potentiaaliselle elämänkumppanille eikä mikään jankutus tule sitä asiaa muuksi muuttamaan. Yhtä lailla niitä odotuksia ja kriteerejä on miehillä ja niin pitää ollakin. Elämänkumppanin valitseminen on elämän isoin valinta, ei ole mitään syytä tyytyä vähempään kuin siihen, mitä todella haluaa.

Niin, me miesten salaliittokerhossa nyt päädyimme avaamaan uuden ketjun. ;)

En minä (AP) kritisoi tuota naista siitä että "vaatii liikaa". Fakta on että hän on jo saanut valtavasti yhteenottoja. Ainut mitä kritisoin on, että ei mitään machoja, testosteronia tihkuvia kodinhengetärmiehiä ole olemassakaan.

Vierailija
40/146 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, me miesten salaliittokerhossa nyt päädyimme avaamaan uuden ketjun. ;)

En minä (AP) kritisoi tuota naista siitä että "vaatii liikaa". Fakta on että hän on jo saanut valtavasti yhteenottoja. Ainut mitä kritisoin on, että ei mitään machoja, testosteronia tihkuvia kodinhengetärmiehiä ole olemassakaan.

Ja sinun mielipiteesi on niin ainutlaatuinen, ettet voinut sitä ilmaista tuossa toisessa ketjussa?