Hämmästyttää kaupassa ihmisten yli 100 euron ruokaostokset
Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Tässä se nähdään, että eihän sitä voi tietää miten isolle porukalle joku henkilö ostaa ruokaa sun muuta tarvikkeita. Jos näkee yhden ihmisen kassalla ja hänellä parinsadan euron lasku niin ei ihmekään jos joku sitä kauhistelee, jos ei tiedä tosiasioita.
Jos ei tiedä, että ne ostokset on kahdeksanhenkisen perheen tarpeisiin eikä vaan sen yhden joka sillä hetkellä siinä kassalla on ostoksia tekemässä.
Satasen ostokset voi olla yksi kassillinen tai neljä kassillista, riippuen vähän mitä ostaa. Jos ne mahtuu yhteen kassiin, niin sitten voi arvella ettei niillä mitään suurta lapsilaumaa ruokita, vaan joku vähän parempituloinen pariskunta syö ne kahdestaan.
Semmosta se on. Talossa on 3 teinipoikaa jotka kaikki pelaavat jalkapalloa. Ja urheilevat muutenkin.
Voitte vaan arvata mikä meillä on ruuankulutus
Perheenäiti ostaa yleensä ruoat ja taloustarvikkeet kerralla koko perheelle, esim. tyypillinen 2 aikuista + 2 lasta. Jos sä sinkkuna pärjäät 20 - 30 eurolla, kerro se summa neljällä ja saat perheen ruokakulut. Yksinkertaista matematiikkaa, mutta sulle vissiin päivittelemisen aihe jota et ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käy 3 kertaa kuussa ruokakaupassa niin niitä ostoksia voipi olla enemmän vaikka onkin vain 2 hengen talous. En mä jaksa joka toinen päivä kaupassa juosta, mulla on tärkeämpääkin tekemistä.Optimointi rules.
Kenenkään jääkaappi ei vedä sellaista määrää ruokaa, en usko.
Miten niin ei jääkaappi vedä? Kyllähän nyt perusjääkaappiin mahtuu tavaraa, sellainen noin 180 cm korkea jääkaappi löytyy lähes kaikista omakotitalouksista.
Juu, ruoka on kallistunut viime vuosina.
Tämä sinkku ei katso hintoja, ostan mitä tekee mieli. En nyt tietenkään mitään kaviaaria/ostereita, mutta jos haluan ostaa kalaa tai vaikka viinipullon viikonlopuksi niin sitten ostan. Opiskelin 5 vuotta yliopistossa ja nyt työelämässä 4200€/kk palkalla voin kuluttaa rahani esim. ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole, ihmiset on vaan alkaneet ostelemaan kalliimpia juttuja kuin ennen. Ei ennen ollut avocadoja, pähkinöitä ja protskurahkoja joita nykyään on ”pakko” ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole, ihmiset on vaan alkaneet ostelemaan kalliimpia juttuja kuin ennen. Ei ennen ollut avocadoja, pähkinöitä ja protskurahkoja joita nykyään on ”pakko” ostaa.
En ole koskaan tuntenut pakkoa ostaa selviä turhakkeita. Ehkä mä en sitten vaan ole mainosten uhri niin kuin osa muista.
Aika kalliiksi käy jos ap ostaa joka päivä 20 eurolla. Tekee kuussa 600 euroa ruokaan.
Kyllä meillä menee s-markettiin ja prismaan yleensä tonnin pintaan kuussa. Ostetaan kyllä muutakin kuin ruokaa. Viisi henkee ja koira. Käydään töissä.
Vierailija kirjoitti:
MrGoodFinance kirjoitti:
Ihmetyttää että vieläkin jotkut paheksuu luotolla maksamista. Kaikki varakkaammat maksaa luotolla koska juuri niin rahaa tulee lisää että tajuaa kaikki pienetkin jutut. Kassa on kuningas ja kassa on suurempi jos maksaa myöhemmin. Maksuaikakorteilla saa keskimäärin 45 päivää ilmaista maksuaikaa eli käytännössä tilillä on 1,5kk palkan/kulujen verran jatkuvasti enemmän rahaa. Ihan samaa matematiikkaa koitan ajaa yrityksessäni. Tilillä on yli 100k, muttei tulisi mieleenkään maksaa mitään käteisellä tai pankkikortilla vaan ilman muuta luottokortilla menee.
Minä en paheksu, mutta ihmettelen, miten jotkut kuvittelevat sen olevan joku vaurauden lähde. Ei sinullakaan ole puolentoista kuukauden palkkaa enemmän, vai maksatko sähkölaskut ja vakuutuksetkin sillä luottokortilla? Minä en jaksaisi erikseen maksutapahtuman lisäksi vielä maksaa niitä laskuja. Itse arvostan enemmän helppoutta, kuin sitä, että tililläni on parisataa euroa enemmän. Samanhan säästää jo pelkästään sillä, että jättää yhden viikonloppureissun tekemättä tai merkkiveskan ostamatta ja sijoittaa sen summan johonkin. Erona vain se, ettei tarvitse joka kuukausi maksaa erikseen luottokorttilaskuja. Mutta hehkuttaako kukaan tätä jonain fiksujen ja rikkaiden toimintamallina? No ei. Ihan normaali kertavalinta, jonka jotkut tekee ja jotkut ei. Luottokortin käyttäjät jotenkin joko itse olettavat tai antavat ymmärtää, että tienaavat jotain ihan joka kerta, kun käyttävät sitä korttia ja näinhän se ei ole. Paitsi tietysti jotain lentopisteitä taitaa kertyä, mutta sitä arvostan ihan yhtä paljon kuin jotain iittalan alennuskeräystarroja.
Mulla on Visa debit, jolloin käytetty summa menee automaattisesti tililtä kerran kuussa.
Joo, samaa minäkin ihmettelen. MITEN ruokakaupan kassa näyttää lauantaisin AINA 110 - 140 € kassakuitIn !
Perheessämme nykyään enää minä ja mieheni.
Ja toki pitää jotain ostaa vielä keskellä viikkoakin.
Minä ihmettelen jos ihminen laskee hiluja ha ostaa vain pari asiaa. Nekin yleensä kalliimpia kuin itse valmistaen vähän isompi satsi.
Vai niin. Mua hämmästyttää mm. erilaiset luonnon ilmiöt, pilvenpiirtäjät ja se, että ihmiset jaksavat olla niin kiinnostuneita muiden, ihan ventovieraidenkin asioista, että eivät juttele niistä ihan normaalisti kavereittensa kanssa, vaan tekevät avauksen nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MrGoodFinance kirjoitti:
Ihmetyttää että vieläkin jotkut paheksuu luotolla maksamista. Kaikki varakkaammat maksaa luotolla koska juuri niin rahaa tulee lisää että tajuaa kaikki pienetkin jutut. Kassa on kuningas ja kassa on suurempi jos maksaa myöhemmin. Maksuaikakorteilla saa keskimäärin 45 päivää ilmaista maksuaikaa eli käytännössä tilillä on 1,5kk palkan/kulujen verran jatkuvasti enemmän rahaa. Ihan samaa matematiikkaa koitan ajaa yrityksessäni. Tilillä on yli 100k, muttei tulisi mieleenkään maksaa mitään käteisellä tai pankkikortilla vaan ilman muuta luottokortilla menee.
Minä en paheksu, mutta ihmettelen, miten jotkut kuvittelevat sen olevan joku vaurauden lähde. Ei sinullakaan ole puolentoista kuukauden palkkaa enemmän, vai maksatko sähkölaskut ja vakuutuksetkin sillä luottokortilla? Minä en jaksaisi erikseen maksutapahtuman lisäksi vielä maksaa niitä laskuja. Itse arvostan enemmän helppoutta, kuin sitä, että tililläni on parisataa euroa enemmän. Samanhan säästää jo pelkästään sillä, että jättää yhden viikonloppureissun tekemättä tai merkkiveskan ostamatta ja sijoittaa sen summan johonkin. Erona vain se, ettei tarvitse joka kuukausi maksaa erikseen luottokorttilaskuja. Mutta hehkuttaako kukaan tätä jonain fiksujen ja rikkaiden toimintamallina? No ei. Ihan normaali kertavalinta, jonka jotkut tekee ja jotkut ei. Luottokortin käyttäjät jotenkin joko itse olettavat tai antavat ymmärtää, että tienaavat jotain ihan joka kerta, kun käyttävät sitä korttia ja näinhän se ei ole. Paitsi tietysti jotain lentopisteitä taitaa kertyä, mutta sitä arvostan ihan yhtä paljon kuin jotain iittalan alennuskeräystarroja.
Mulla on Visa debit, jolloin käytetty summa menee automaattisesti tililtä kerran kuussa.
Niin minullakin on visa debit. Se ei ole luottokortti. Se on ihan tavallinen maksukortti. Creditit ovat luottokortteja.
Vain talousasioista mitään ymmärtämättömät aivottomat aasit käyvät ruokakaupassa kerran viikossa ostamassa valtavan satsin tavaraa pilaantumaan omiin komeroihinsa. Ainoa taloudellisesti järkevä tapa käydä nykyään ostoksilla on Prismojen viimeisen aukiolotunnin alennukset. En ole pitkään aikaan ostanut ruokaa mistään muualta, ja saan ison kassillisen tavaraa jo kahdellakympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vain talousasioista mitään ymmärtämättömät aivottomat aasit käyvät ruokakaupassa kerran viikossa ostamassa valtavan satsin tavaraa pilaantumaan omiin komeroihinsa. Ainoa taloudellisesti järkevä tapa käydä nykyään ostoksilla on Prismojen viimeisen aukiolotunnin alennukset. En ole pitkään aikaan ostanut ruokaa mistään muualta, ja saan ison kassillisen tavaraa jo kahdellakympillä.
Minä ostan kerran viikossa etukäteen suunnitellut ruoat parhaiden alennusten aikaan. Sekä rahan-, että ajankäyttö on optimoitu huippuunsa.
Meillä on 2 työssäkäyvää aikuista ja 2 teiniä. Tykätään panostaa ruokaan ja herkkuihin. Ma-to menee kauppaan 150€, pe 100€, la 50, su 30. = 330€ vkossa. Säästetään sit ehkä jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää, kun wannabe-ihmisten täytyy ruokaostoksetkin maksaa LUOTOLLA.
Minä maksan luotolla, koska saan luottokorttiyhtiöltä 1% verran ostoksista takaisin. Eihän se paljon ole, mutta jos bonurkorttia käyttämällä saan ensiksi muutaman prosentin palautuksen ja vielä luottokkorttilla maksusta sen prosentin, niin äkkiä on huulipunarahat kasassa.
No tuohan on pieni hinta kahdeksanhenkisen perheen viikon menoiksi.
Tässä se nähdään, että eihän sitä voi tietää miten isolle porukalle joku henkilö ostaa ruokaa sun muuta tarvikkeita. Jos näkee yhden ihmisen kassalla ja hänellä parinsadan euron lasku niin ei ihmekään jos joku sitä kauhistelee, jos ei tiedä tosiasioita.
Jos ei tiedä, että ne ostokset on kahdeksanhenkisen perheen tarpeisiin eikä vaan sen yhden joka sillä hetkellä siinä kassalla on ostoksia tekemässä.