Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leipooko joku ihan oikeasti omat leipänsä?

Vierailija
11.02.2018 |

Eikö sähkö- ja muut kulut muka merkitse mitään? (Vai maksaako Sossu ne?)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä naapurin leipiäkään kyllä leivo. Ihan omat, tai osan omista leivistä. 

Vierailija
2/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Saa juuri sellaisen luomu leivän kuin haluaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Tottakai omien kotona leipominen tulee halvemmaksi kun kaupasta ostaminen. Mutta pääasiallinen syy miksi teen sitä on se että saan tuoretta leipää, ja pääsen itse päättämään mitä laitan siihen. Oletko koskaan esimerkiksi katsonut paljonko sokeria on kaupan tuotteissa?

Vierailija
4/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin leivon. Käytän luomuaineksia, ja vaihtelen mitä jauhoja, hiutaleita, siemeniä ja mausteita käytän. Useimmiten kombo on sellainen ettei sitä ainakaan meidän käyttämistä kaupoista edes löydy, varsinkaan luomuna.

Vierailija
5/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin omaksi ja lasten iloksi. Tuoreen leivän tuoksu tuo hyvälle mielelle. Ja onhan se hyvää.

Vierailija
6/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin leipoo.

Tavallisesti raha ei ole se ensisijainen syy vaikka on se toki taloudellista siinä samalla. Tuore lämmin leipä on hyvää.

Vierailija
7/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivon, mutta syy on kyllä maussa ei hinnassa. Työssäkäyvänä tarvii miettiä maksaako 50snt vai 1.50e leivästä, mutta maku on itse tehdyssä paljon parempi :)

Vierailija
8/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä välillä leivon.

Tuoretta lämmintä leipää ja voita, sitä ei voita mikään. < siksi en enää leivo joka toinen päivä, kun tulee syötyäkin sitä sitten niin pirukseen. Kerran viikossa isompi satsi ja pakkaseen.

Vierailija
9/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Tosin lähinnä siksi, että gluteeniton leipä on kallista ja parhaimmillaankin vain keskinkertaista. En minä leipomiselle niin hintaa laske, muuta kuin aineksien hinnan. Samoilla lämpimillä se paistuu kun uuni on muutenkin kuuma.

Vierailija
10/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä leivon. Just innostuin tekemään juustokroissantteja. Taikina odottelee jääkaapissa vielä hetken.

Vierailija
11/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä leivon.

Ruisleipä on se, minkä useimmin ostamme kaupasta, mutta muut teen itse. Eilen tein lohikeiton kaveriksi foccaciaa ja nyt on pataleivän taikina kohoamassa. Myös karjalanpiirakat teen itse. Meillä on iso leivinuuni, joten sähköäkään ei leipomiseen kulu. Toisinaan paistan leivät sähköuunissa, kun teen muutakin uuniruokaa, niin samalla lämmityksellä menee. Näin esim. kesähelteellä, kun leivinuunia ei viitsi lämmittää, kun se kuumentaa samalla talonkin turhan kuumaksi.  Emme ole koskaan tarvinneet sossusta apua ja siltikin syömme itsetehtyä leipää.

Vierailija
12/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, leivotaan toisinaan. Kun leipoo leivän itse, niin sen saa tehtyä sen haluamistaan aineksista. Kaupan leipätarjonta ilman vehnää ja ruista on rajoittunutta.

Vierailija
13/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja tulee ihan älyttömän hyvää:) Eipä sähkölaskussa 2-3 leipää viikossa paljoa näy;)

Vierailija
14/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kuulu toisten syömiset ja tekemiset. Tehköön jokainen parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
15/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, maksaahan kuntosalit ja lattetkin jotain, eikö? Harrastuksensa kullakin, mulla se on satunnainen leipominen. Sossun asiakas en ole ja  sähköyhtiö maksaa sen verran osinkoja ettei se leivän leipominen juuri  lompakkoa kevennä.

Vierailija
16/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sähkönkulutus tähän littyy? Eihän se ole kustannuksista juuri mitään. Jos uuni kuluttaa noin 2kw sähköa niin parin tunnin käyttö maksaa noin 0,4 euroa. Parissa tunnissa uunista tulee aika paljon leipää ulos.

Vierailija
17/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossussa en ole koskaan käynyt. Sämpylöitä leivottiin tytön kanssa viimeksi tänään. 

Vierailija
18/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan leivo leipiäni itse, vaan sen tekee minun henkilökuntaani kuuluva leipuri. Näin meillä Stockholmin paremmissa piireissä.

Vierailija
19/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossussa en ole koskaan käynyt. Sämpylöitä leivottiin tytön kanssa viimeksi tänään. 

Hyi!

Vierailija
20/25 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ite