Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?

Vierailija
10.02.2018 |

Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.

Kommentit (639)

Vierailija
341/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun ihminen uskoo, ettei siksi ole työssä, koska on liian kiva, hyvä tai kiltti, tai on syntynyt väärään sukuun... no, en ihmettele miksei ole työssä.

Silti kovin moni työllistyy nepotismilla?

Vierailija
342/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun ihminen uskoo, ettei siksi ole työssä, koska on liian kiva, hyvä tai kiltti, tai on syntynyt väärään sukuun... no, en ihmettele miksei ole työssä.

Silti kovin moni työllistyy nepotismilla?

Kautta aikojen pieni osa ihmisistä on työllistynyt perhesuhteiden avulla, ja suurin osa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä tosiasia on, että jos henkilö on ollut pitkään työttömänä, siihen on lähes aina joku syy. Voi liittyä persoonaan, osaamiseen, työelämätaitoihin tms. Yritteliäällä, aktiivisella, osaavalla ihmisellä on edes pätkätyötä lähityöhistoriassa.

Teen satoja rekryjä vuodessa ja valitettavasti olen tämän joutunut toteamaan. Nuorempana idealistina monesti halusin antaa mahdollisuuden juuri näille pitkään työttömänä olleille, mutta siitä seurasi vain huonoja päätöksiä. Yritän edelleen kohdata jokaisen yksilönä ja hyvän hakemuksen sattuessa kohdalle, pyydän kyllä työttömänkin haastatteluun. Vain huomatakseni, että hukkasin aikaani.

Tämä kirjoitus ei varmasti ylistystä kirvoita, eikä tarvitsekaan.

Niin, toiset on ahneita ja menee muista ohi vaikka kyynerpäillä.

Sellaisilla on töitä. Ennemmin huonolla ja törkeällä, kuin hyvällä ja reilulla työntekijällä.

Hyvin yleinen harha. Röyhkeät ja ahneet ovat töissä, kivat ja hyvät työttöminä. Etkö ymmärrä oman ajatuksenkulkusi älyttömyyttä?

Väitteesi ei perustu mihinkään.

Röyhkeät pärjäävät sen sijaan näkyy ihan käytännössä.

Riistäjät pärjää näkyy myös. Kaikki ei ole luonteeltaan riistäjiä.

Mieti vähän, jos kykenet.

Eikös elämäntapatyöttömät juuri ole röyhkeitä riistäjiä kun eivät näe moraalista ongelmaa siinä, että väärinkäyttävät sosiaaliturvaa ja loisivat muiden lompakolla?

Vierailija
344/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä kuuntelin jotain ylen radiota hetken, sinne soitteli ihmiset tästä työllisyysasiasta.

Ylen toimittaja oli sitä mieltä, että ihminen ei saa tarpeeksi sisältöä elämäänsä jos tekee vaikka paskakaivon tyhjentäjän työtä. Onneksi sinne soitti nainen, jonka mielestä se palkan kuitenkin saa, että voi ostaa ihan itse ruokaa ja harrastaa vaikka vapaa-ajalla ja rikastaa henkisesti sitten itseään.

Koko ajan oli vähän sellainen meininki, että eihän sitä nyt voi vaikka tylsään tehdastyöhön mennä, kun kerran korvauksillakin elää.

Kyllä vähän pisti vihaksi, miten halveksitaan rehellistä työtä, itseköhän nämä Ylen toimittajat haluavat ne paskakaivonsa tyhtjentää?

Kuuntelit YLE Puheen Arkistoa. Yöllä lähetetään ohjelmia kasarilta 2000-luvulle. Kyseinen ohjelma oli varmaan Työ on tyhmää, puhelinkontaktilähetys vuodelta 1984.

Onko mikään siis muuttunut...

Vierailija
345/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä tosiasia on, että jos henkilö on ollut pitkään työttömänä, siihen on lähes aina joku syy. Voi liittyä persoonaan, osaamiseen, työelämätaitoihin tms. Yritteliäällä, aktiivisella, osaavalla ihmisellä on edes pätkätyötä lähityöhistoriassa.

Teen satoja rekryjä vuodessa ja valitettavasti olen tämän joutunut toteamaan. Nuorempana idealistina monesti halusin antaa mahdollisuuden juuri näille pitkään työttömänä olleille, mutta siitä seurasi vain huonoja päätöksiä. Yritän edelleen kohdata jokaisen yksilönä ja hyvän hakemuksen sattuessa kohdalle, pyydän kyllä työttömänkin haastatteluun. Vain huomatakseni, että hukkasin aikaani.

Tämä kirjoitus ei varmasti ylistystä kirvoita, eikä tarvitsekaan.

Niin, toiset on ahneita ja menee muista ohi vaikka kyynerpäillä.

Sellaisilla on töitä. Ennemmin huonolla ja törkeällä, kuin hyvällä ja reilulla työntekijällä.

Hyvin yleinen harha. Röyhkeät ja ahneet ovat töissä, kivat ja hyvät työttöminä. Etkö ymmärrä oman ajatuksenkulkusi älyttömyyttä?

Väitteesi ei perustu mihinkään.

Röyhkeät pärjäävät sen sijaan näkyy ihan käytännössä.

Riistäjät pärjää näkyy myös. Kaikki ei ole luonteeltaan riistäjiä.

Mieti vähän, jos kykenet.

No oletetaan, että työttömiä on noin 300000. Jos valitaan randomisti saman verran työssäkäyviä ja vaihdetaan heidän paikkansa, pärjääkö Suomi paremmin? Tekevätkö firmat parempaa tulosta?

Jos kerran työssä ovat nyt ne huonot ja röyhkeät, ja työttöminä ne hyvät mutta kiltit.

Vierailija
346/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kaikille ei ole palkka töitä on ainoastaan järkevää, ettei ketään pidetä työnhakijana vastentahtoisesti resursseja viemässä. Tämän takia riittävä kansalaispalkka (ttt+asumistuen max.) olisikin fiksua ja säästäisi valtion palveluita niille jotka niistä oikeasti hyötyy. Sitten, jos Suomeen iskee oikea (palkka) työvoima pula on asia eri ja kaikki kynnelle kykenevät voidaan pakottaa töihin.

Ja nämä jotka täällä vero rahojaan huutelee voisivat ottaa oikeasti selvää mihin ne menevät ja kuinka paljon niitä itse kuluttaa!

Vierailija
347/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi huolestuttavaa jos veroja maksavat ihmiset eivät olisi kiinnostuneita siitä mihin heidän palkastaan valtion riistämät rahat menevät. Kun tietää elättävänsä vapaaehtoisesti työttömiä ja maksaa lähes puolet palkastaan veroja, niin tottakais se pistää mietittämään. Mutta sitähän ei "empatiakykyiset" vasemmistolaiset tule ajatelleeksi. Tärkeintä on yhteisen kurjuuden jakaminen. Jos toisella on vähän, toisellakin pitää olla vähän ettei kenellekään tule paha mieli.

On hurjaa kyllä tämä touhu. Vähän kuin yritettäisiin narulla työntää ihmisiä. Menestymisestä ja ahkeruudesta sakotetaan. Verotusta voidaan pitää varkautena siinä mielessä että valtio ottaa ihmisten palkasta summia ja laittaa sitten toisten taskuun. Mitä muuta se on kuin varkautta? Vasemmisto lupaa "ilmaisia asioita" mutta unohtaa, että raha ei tule taikaseinästä vaan työssäkayvät veronmaksajat maksavat tämän kaiken "ilmaisen".

Mutta tällä kertaa sosialismi saadaan toimimaan, sanoi varmaan teidän yliopistoprofessorinnekin.

Olen paljon veroja maksava työssä käyvä ihminen. Olen kiinnostunut siitä kuinka verovaroja käytetään ja mitä hallitus tekee työllisyyden parantamiseksi. Kuinka he kykenevät luomaan työpaikkoja, huolehimaan koulutuksesta, ihmisarvosta ja estämään eroarvoistumista.

Kun työttömiä on puoli miljoonaa, on minulle ihan sama vaikka AP on kotona vapaaehtoisesti. Joka paikkaa hakee se vähintään 200 työtöntä. Miksi työttömiä pitää lyödä siksi, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole tarjolla? Hallitus ei keskity työpaikkojen luomiseen ja koulutuksen ylläpitämiseen. He tykkäävät lyödä työtöntä saavuttaakseen omat tavoitteensa. Vaikka minulla on työpaikka, ymmärrän että työnantajani pitäisi minua mielummin 9 eurolla, kuten on pitänyt muita ammattilaisia tekemässä samoja töitä joista toistet saavat oikeaa palkkaa. Jos olisin yrittäjä, tekisin samoin.

Nyt hallitus tavoittelee sitä, että tuloja siirretään yhä enemmän pienen hovin taskuun yksityistämisen kautta ja edelleen eteenpäin veroparatiiseihin. Tavoitellaan yhä suurempia voittoja osakkeenomistajille, joka heidän unelmissaan tapahtuu ilmaisella pakkotyöllä. Pienyrittäjät riistetään hengiltä. Koulutusta ajetaan tarkoituksella alas. Hyvävelifirmat järjestävät kallista ”aktivointia”. Asumistuet ovat yksi pahimmista veronsiirroista veronmaksajilta osakkeenomistajien ahneeseen kouraan. Ja tiedäthän toki mistä Sipuli on saanut miljoonansa? Jos et, googlaa.

Edellisen laman aikana kunnilla oli velvollisuus työllistää tietyn pätkän jälkeen. Silloin työstä myös maksettiin palkkaa. Tuo oli oikeudenmukaisempi tie. Siinä ei tietysti tapahtunut niin massiivista etua tai tulonsiirtoa kavereille.

Olen elänyt myös toisenlaisessa lama-Suomessa, jossa työtöntä ei pidetty tällä tavalla roskana. Harvassa ovat ne jotka haluavat olla työttömiä. Olkoon rauhassa vaan ne kunnes töitä löytyy. Pientä on niiden ihmisten tukeminen on jos lähdet tutkimaan yhtään tarkemmin mihin verorahat valuu.

Vierailija
348/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verorahani ihmiset voisivat ottaa selvää miten rahaa luodaan.

Vierailija
349/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset on toisistaan riippuvaisia maailmassa.

No ei todellakaan ole. On niitä, jotka antaa yhteiskunnalle ja niitä jotka ottavat. Useimmat toki molempia, mutta eivät suinkaan kaikki. Työtönkin voi olla yhteiskunnalle varsin hyödyllinen, mutta ei se hyödyllisyys pelkästä ilman hengittämisestä synny, vaan kyllä sekin vaatii jonkinlaista aktiivista osallistumista esimerkiksi vapaaehtoistyön muodossa.

Vierailija
350/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihan reilua, että työpaikat menisivät niille, jotka oikeasti haluavat päästä töihin. Sehän olisi kaikkien etu, että töitä tekisivät ne ketkä ovat motivoituneet työhönsä.

Vasta sitten, jos saavutettaisiin täystyöllisyys, voisi alkaa työhaluttomia patistamaan töihin.

Vierailija
351/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.

Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.

Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään

Ne kaikki 40 prosenttiahan meneekin työttömille. Vitu pässi. :P

Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan.  Näin ollen puolet maksamistani välillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi  vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!

Kohtuullistako, että minä en vain maksa poskettomia veroja vaan menetän myös pääomien tuoton ikuisiksi ajoiksi että sinä saisit makoilla sängyllä ja syljeskellä kattoon. Ei minusta.

Vihaatko myös sairaita ja eläkeläisiä?

Tiesitkö, että julkisista menoista eläkkeisiin menee yli viisinkertainen summa kuin työttömyysmenoihin? Ja että terveydenhuoltomenoihin menee yli kolminkertainen määrä?

Entäpä kun lapsesi sairastuu syöpään, johon auttaa vain todella kallis lääke? Haluatko maksaa sen vain omasta pussistasi?

Vierailija
352/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoisilta työttömiltä pitää korvaukset ottaa pois kokonaan.

En halua elättää laiskoja . Ihmiset tehtävä on olla hyödyksi yhteiskunnalle

Vierailija
353/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli verot voidaan lopettaa?

Vierailija
354/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää tuollainen ajattelu että elättäisi toisen, jos maksaa tuloveroja.

Ajatellaan että on henkilö A. Pertti tai Pirkko Pietiläinen, joka saa vuodessa palkkaa 60 000 euroa siitä että keikistelee pitsipikkupöksyissä valokuvamallina/tai syö munkkia jonkun joissain kokouksissa tuottamatta mitään konkreettista lisäarvoa maailmaan.

Pertti tai Pirkko Pietiläisen maksaa kuka?

Sitten on henkilö B.  Lusmu Lönttiläinen Löllöperseelästä. Lusmu Lönttiläinen saa tulon siirtoja yhteensä 800 euroa/kk ja maksaa niistä veroa 25 prossaa. Lusmu Lönttilä hoitaa Pirkko Pietilän muksuja 2  euron pilkka hintaan. Lusmu Lönttilä käy vapaaehtoisesti työntelemässä PirkkoPertin mummua ja ukkia pyörätuolissa puistossa, koska PirkkoPertti on Jamaikalla lepäämässä ansaitulla lomallaan.

PirkkoPertin kesämökillä rännit käy putsaamassa Lusmu Lönttilä, palkaksi hän saa käydä PirkkoPertin luona saunomassa ja maistelemassa Jamaikan tuliaisia, samalla kun ihastelee miten hienoja ja reippaita lapsia PirkkoPertillä on. Tulethan taas Lusmu ensi viikolla katsomaan Pyry ja Piru Pietiläistä kun PirkkoPertillä on pyllypyöritys keikka Levillä? Elättäähän PirkkoPertti sentään sinut Lusmu.

Vierailija
355/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko selvää miten raha luodaan?

Vierailija
356/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset on toisistaan riippuvaisia maailmassa.

No ei todellakaan ole. On niitä, jotka antaa yhteiskunnalle ja niitä jotka ottavat. Useimmat toki molempia, mutta eivät suinkaan kaikki. Työtönkin voi olla yhteiskunnalle varsin hyödyllinen, mutta ei se hyödyllisyys pelkästä ilman hengittämisestä synny, vaan kyllä sekin vaatii jonkinlaista aktiivista osallistumista esimerkiksi vapaaehtoistyön muodossa.

Vapaaehtoistyötä moni tekisikin mielellään. Vaan kun se voi viedä työttömyyskorvauksia.

Vierailija
357/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaimellisesti kukaan, joka täällä vauvapalstalla kirjoittelee, ei veroillaan elätä muita, vaan on muiden elättämä. Kaikkien koulutusten, terveydenhuollon, infran yms. kautta on saatu satakertaisesti enemmän kuin ikinä maksaa takaisin. Ainoastaan tosirikkaat (1 % tai pienempi osuus) on tästä poikkeus, mutta he eivät ole vauvapalstalla vaan todennäköisesti nytkin Iltiksen etusivulla jossain asiassa.

Esimerkiksi mallikansalainen Juhana Vartiainen. Aina lehtin palstoila koska on ahkera ja viisas mies.

Siinä on loisijoille esikuva mistä ottaa mallia kuinka ahkeroida yhteiskunnan hyväksi ja jakaa viisauttaan tyhmemmille! 

Ja niin seksikäskin vielä.

Kun joskus saisi repiä paidan Juhanan päältä ja istua syliinsä ja ottaa meisselin käsittelyyn. Aaaaah

Vierailija
358/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko selvää miten raha luodaan?

Raha on velkaa. Eli voidaanko verot lopettaa?

Vierailija
359/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä olemisessa ole mitään vikaa. Vika on siinä, jos nostat työttömyyskorvausta. Sen maksaa joku toinen ja siinä on vikaa. Työttömänä elämistä kutsutaan siivellä elämiseksi. Työttömyyskorvaus on alunperin tarkoitettu korvaamaan työn hakemisesta aiheutuneita kustannuksia, ei siivellä eläjien ruokkimiseksi.

Vierailija
360/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluan olla työttömänä mutta en myöskään halua olla muiden elätettävänä niin olen ratkaissut asian niin että teen osa-aika töitä sen verran että saan saman summan kuin työttömyyskorvaus on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän