Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni käy töissä sen sijaan että opettelisi säästämään enemmän jolloin pärjäisi hyvin tuilla?

Vierailija
10.02.2018 |

Moni työssäkäyvä raataa ihan turhaan jotta saisi turhat ostohimonsa tyydytettyä. Ei tule mieleen että niitä himoja voisi yrittää saada mielummin hallintaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska jos työntekijöitä ei ole niin loppuu niiden tuotteiden ja aplveluidenkin tuottaminen. Sitten ei ole mitään mitä ostaa

Vierailija
2/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sen takia että rakastaa materiaa. Miehet sen takia että köyhänä ja työttömänä et saa naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää vuosikausia tuilla, ei se niin helppoa ole vaikka olisi kuinka säästäväinen. Vaatteet, kengät, kodinkoneet hajoaa ja pitää ostaa uusia, tulee sairauksia ja tarvitaan lääkkeitä... Lisäksi jos kieltäytyy työstä, tukia alennetaan ja alennetulla toimeentulotuella pitää olla melko fakiiri elääkseen.

Vierailija
4/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä elää säästäväisesti JA käydä töissä, jolloin vähitellen kertyy omaisuutta eikä ole enää niin riippuvainen työnteosta.

Vierailija
5/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajattelevat, että aikuisen kuuluu elättää itsensä eikä maksattaa elämäänsä muilla ja kokevat tukien varassa olemisen epäonnistumisena, jopa häpeällisenä.

Vierailija
6/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ostohimoja ja mieluummin säästän palkasta isomman siivun kuin alkaisin kituuttamaan jollakin tuilla ja kärsisin työkkärin kyttäämisestä ja kelan pomputuksesta.

Vierailija
7/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä siksi, että minulla on työpaikka ja katson yhteiskunnan tukien olevan lähinnä väliaikaiseen avuntarpeeseen tarkoitettu apu, ei sitä varten, että niiden varaan voisi jättäytyä huvikseen. Lähtökohtaisesti minusta aikuisten tulisi maksaa oma elatuksensa. Eihän tällaista tukijärjestelmää voitaisi edes ylläpitää, jos lähtökohtana ei olisi se työikäisen väestön työnteko.

Vierailija
8/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn töissä siksi, että minulla on työpaikka ja katson yhteiskunnan tukien olevan lähinnä väliaikaiseen avuntarpeeseen tarkoitettu apu, ei sitä varten, että niiden varaan voisi jättäytyä huvikseen. Lähtökohtaisesti minusta aikuisten tulisi maksaa oma elatuksensa. Eihän tällaista tukijärjestelmää voitaisi edes ylläpitää, jos lähtökohtana ei olisi se työikäisen väestön työnteko.

Tyhmä käy töissä koska kuuluu käydä ja se on normi. Viisas pääsee vähemmällä. Mut siihen tämä järjestelmä perustuu että tarpeeksi tyhmiä aina riittää. -ap

Vierailija
9/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on edes minimalisesti omanarvontuntoa ja ylpeyttä siitä että pystyy elättämään itsernsä eikä joudu toisten almuilla elämään.  Vapaaehtoisesti tuilla elävät ovat kyllä alhaisinta sakkia mitä voin kuvitella.

Vierailija
10/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että haluan tehdä muutakin kuin köyhäillä. Pienellä palkalla saat kyllä tehdä sitäkin tarpeeksi että makuun pääset.

Vierailija
11/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on edes minimalisesti omanarvontuntoa ja ylpeyttä siitä että pystyy elättämään itsernsä eikä joudu toisten almuilla elämään.  Vapaaehtoisesti tuilla elävät ovat kyllä alhaisinta sakkia mitä voin kuvitella.

Mitä käytännön väliä sillä on mistä se raha tulee? Oletko vähän yksinkertainen? Monilla työssäkäyvillä on joo varmaan tuollainen huvittava ylpeysajatus taustalla. -ap

Vierailija
12/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä myös siksi, etten olisi työkkärin ja Kelan mielivallan alla. Aina saa selvitystä ja lippulappusta olla toimittamassa johonkin.

Toinen seikka on ihan kohtuuskysymys eli se, että vaikka pelkällä näkkileivällä elääkin ja pelkällä ulkoilulla kuluttaa aikansa, se ei ole ihmisen elämää.

Vierailija
13/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännön väliä sillä on mistä se raha tulee? Oletko vähän yksinkertainen? Monilla työssäkäyvillä on joo varmaan tuollainen huvittava ylpeysajatus taustalla. -ap

Juuri tuollaisten idioottien takia nämä aktiivimallit tulevat. Ja en yhtään vastustaisi radikaalimpaa sosiaaliturvan leikkausta, jos se vain saataisiin kohdistettua teihin lusmuihin.

Vierailija
14/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ostohimoja ja mieluummin säästän palkasta isomman siivun kuin alkaisin kituuttamaan jollakin tuilla ja kärsisin työkkärin kyttäämisestä ja kelan pomputuksesta.

Miksi monilla työssäkäyvällä on sellainen luulo että työttömän elämä olisi ihan kamalaa? Mitä ihme pomputusta ja kyttäystä? Mitä väliä jos joku näkee esim. sun tiliotteen ja käyt joskus työkkärissä vähän juttelemassa? Tuet voi nykyään hakea verkossa ja on todella helppoa. Kyllähän sinä töissäkin osaat ja jaksat käydä, luulisi sinun selviävän tukien hakemisesta mikä on minimaalinen homma. -ap

Vierailija
15/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan koska jos työntekijöitä ei ole niin loppuu niiden tuotteiden ja aplveluidenkin tuottaminen. Sitten ei ole mitään mitä ostaa

Siis ainoa motiivi työnteolle on se että voisimme yhteiskuntana ja isänmaana jatkaa yhdessä onnellista tietämme eteenpäin Mannerheimin henkeen ja vereen. Miten jaloa.

Vierailija
16/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä käy töissä koska kuuluu käydä ja se on normi. Viisas pääsee vähemmällä. Mut siihen tämä järjestelmä perustuu että tarpeeksi tyhmiä aina riittää. -ap

Ihminen on siitä typerä laji, ettei ymmärrä jättää luonnonvalinnalle tilaa. Se näkyy sitten lajin taantumisena, kun myös heikot yksilöt porskuttavat ja lisääntyvät vahvempien kustannuksella.

Itse kokisin nöyryyttävänä elää muiden almujen varassa. Lisäksi pidän työstäni ja se avaa oven parempaan elintasoon. Itselle kun se kotona ruudun edessä röhnöttäminen tuntuu pidemmän päälle tämän ainoan elämän tuhlaamiselta.

Vierailija
17/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät maksavat veroja —> veroista maksetaan sinun tukesi.

Työntekijät heittäytyvät työttömiksi —> valtio ei saa enää verotuloja —> mitä luulet, maksetaanko sinulle ja muille työttömille enää lusmuilusta?

Vierailija
18/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuilla loisiminen on halveksuttavaa. Tuollaiset laiskimukset ovat yhteiskunnan syöpä.

Vierailija
19/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elää vuosikausia tuilla, ei se niin helppoa ole vaikka olisi kuinka säästäväinen. Vaatteet, kengät, kodinkoneet hajoaa ja pitää ostaa uusia, tulee sairauksia ja tarvitaan lääkkeitä... Lisäksi jos kieltäytyy työstä, tukia alennetaan ja alennetulla toimeentulotuella pitää olla melko fakiiri elääkseen.

Kodinkoneet? Mitä kodinkoneita köyhänä pitää ostaa? Jääkaappi kuuluu vuokraan, pesukone ei edes mahtuisi mihinkään, jos sellaisen jollain saisi kuljetettua himaan kun ei ole autoa. Ainoa mikä tarvii ostaa, on läppäri, mutta sitäkään ei ymmärtääkseni köyhällä saisi olla kokoomuksen mukaan.

Vierailija
20/42 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle taitaa olla ihan mahdoton ajatus, että joku tosissaan tykkää omasta työstään. Olen itse insinööri ja työskentelen asiantuntijana. Itse työ on mielenkiintoista, joka päivä opin uutta, työajat joustavat sekä palkka ihan mukava. En myöskään viihdy koko aikaa kotona. 5 vuotta lasten kanssa oli tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi