Ykkösaamu 10.2. Ministeri Pirkko Mattila OFFICIAL
https://areena.yle.fi/tv/suorat/yle-tv1#autoplay=true
https://areena.yle.fi/1-4256972
Miksi Pirkko ei osaa vastata asioihin?
Kommentit (84)
Miksi et ole ollut julkisuudessa, vaikka toimittajat ovat pommittaneet haastattelupyynnöin? No heh, nyt olen. Mikä ylimielisyys.
Yhtään vastausta kysymykseen ei irronnut. On hankkeita juu, sinne ja tänne. En edes uskalla kuvitella mitä kuraa sieltä seuraavaksi yritetään kaataa niskaan.
Muija on täysin epäpätevä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole ollut julkisuudessa, vaikka toimittajat ovat pommittaneet haastattelupyynnöin? No heh, nyt olen. Mikä ylimielisyys.
Yhtään vastausta kysymykseen ei irronnut. On hankkeita juu, sinne ja tänne. En edes uskalla kuvitella mitä kuraa sieltä seuraavaksi yritetään kaataa niskaan.
Muija on täysin epäpätevä.
Aika surullinen tapaus kyllä.
EI silti, syrjään pitää siirtää tämä saunoja mahdollisimman nopeasti.
Muuten Sotesta tulee todellinen rypäleripuli.
joo aika ylimielinen käyttäytyminen paistoi kyllä läpi koko haastattelun - ei vastannut oikeastaan mihinkään kysymykseen suoraan, vaan kierteli kuin mato koukussa - ja tuo tosiaan että miksi et ole ollut vastaamassa vastuuministerinä mallista - noh -- öööh, nyt olen. aika törkeää käytöstä ja koko olemus kielii välinpitämättömyydestä ja huonosta valmistelusta eikä seurauksien kartoituksesta millään tasolla - ULOS hallituksesta saunoja!
Vierailija kirjoitti:
Olin aivan järkyttynyt kun oma Akavalainen liittoni on päätänyt että jokainen työtön, joka ei ole ansiopäivärahalla joutuu nyt maksamaan jäsenmaksua 10 e/kk. Sehän on melkein 2% leikkaus vähävaraisen työttömän tuloihin!
Töissäkäyvä maksaa vain 1% palkastaan. Optioista, bonuksista, tulospalkkioista, yms. ei jäsenmaksua tietenkään tarvitse maksaa.
Sama liitto oli mukana torilla vastustamassa aktiivimallia, mutta kuinkas nyt: itsekin ovat luoneen liiton oman "leikkurin" kaikkein vähavaraisimmille työttömille. Ja nämä ovat ne ihmiset, joiden pitäisi oikeasti puolustaa meitä työttömiä liiton jäseniä!???
Nyt on pakko erota liitosta, ettei joudu tälläisen rosvouksen uhriksi. Koska olen akateeminen, aktiivimalli leikkaa multa sen 4.56%, joten pahimillaan kuussa tuloni alenevatkin liiton takia 6.5%. Törkeää minusta.
Minäkin sain eilen kirjeen muodossa tämän ilosanoman omalta akavalaiselta liitoltani. Jäsenmaksun alennusta (että selviän vain sillä kympillä kuukaudessa) piti oikein anoa jäsensivuilla. Mustakin tuntuu siltä että otan hatkat liitostani. Mietin asiaa jo aiemmin Sture Fjäderin möläytysten jälkeen, ja tää jäsenmaksuyllätys oli viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Yksi iso kysymys on sinisten kannatus.
Miten toikin pirkko voi "neuvotella" vaikka Orvon kanssa, kun vastapäätä istuu mahdollisesti tuleva pääministeri ja itse ei tule ton näk pääsemään edes eduskuntaan 2019 vaaleissa?
Ei ole mitään järkeä jatkaa hallitusyhteistyötä tuossa tilanteessa, paitsi tietty oman palkan ja audin takia.
Kysyttiinkö tästä kannatuksesta/sen tuomista ongelmista mitään, ja mitä vastattiin?
Eikö se ollut niin, että Akava ei osallistunut mielenosoitukseen.
Olin aikoinaan tieteentekijöidenliitossa. Aivan paska liitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi iso kysymys on sinisten kannatus.
Miten toikin pirkko voi "neuvotella" vaikka Orvon kanssa, kun vastapäätä istuu mahdollisesti tuleva pääministeri ja itse ei tule ton näk pääsemään edes eduskuntaan 2019 vaaleissa?
Ei ole mitään järkeä jatkaa hallitusyhteistyötä tuossa tilanteessa, paitsi tietty oman palkan ja audin takia.
Kysyttiinkö tästä kannatuksesta/sen tuomista ongelmista mitään, ja mitä vastattiin?
Yhtä ympäripyöreitä kuin muihinkin kysymyksiin "äänestäjä on kuningas"
Vierailija kirjoitti:
joo aika ylimielinen käyttäytyminen paistoi kyllä läpi koko haastattelun - ei vastannut oikeastaan mihinkään kysymykseen suoraan, vaan kierteli kuin mato koukussa - ja tuo tosiaan että miksi et ole ollut vastaamassa vastuuministerinä mallista - noh -- öööh, nyt olen. aika törkeää käytöstä ja koko olemus kielii välinpitämättömyydestä ja huonosta valmistelusta eikä seurauksien kartoituksesta millään tasolla - ULOS hallituksesta saunoja!
Ihan kehveli kyllä, kun alkaa napsimaan pillereitä suorassa lähetyksessä.
Kuinka ulkona voi olla asioista?
Joo tosiaan, sen kaiken vähän sekavankin puheen keskellä mainitsi tuon
"äänestäjä on kuningas" sekä ryhtyi kiittelemään miestään, joka on lapsia hoitanut, kiitokset meni vielä hallituskumppaneille jne. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
"äänestäjä on kuningas" sekä ryhtyi kiittelemään miestään, joka on lapsia hoitanut, kiitokset meni vielä hallituskumppaneille jne. Voi voi.
Ilmeisesti "äänestäjä on kuningas" on maireinta mitä tämä pirkko osaa tukijoistaan sanoa.
Jos kellään niillä älliä yhtään on päässä, nyt ovat kyllä nykyään ex-äänestäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"äänestäjä on kuningas" sekä ryhtyi kiittelemään miestään, joka on lapsia hoitanut, kiitokset meni vielä hallituskumppaneille jne. Voi voi.Ilmeisesti "äänestäjä on kuningas" on maireinta mitä tämä pirkko osaa tukijoistaan sanoa.
Jos kellään niillä älliä yhtään on päässä, nyt ovat kyllä nykyään ex-äänestäjiä.
Kyllä sais kaikki näiden takinkääntäjä-hillotolppa-sankarien, mattilan, lindströmin, mäntylän, miksei elon, jalosen ja vastaavien äänestäjät mennä itteensä ja miettiä että "MITEN MENI NOIN OMASTA MIELESTÄ?"
Tietty jos on yhtä puulla päähän lyöty, niin ehkä kannattaa sitten noita.
Te-toimistoille siirsi siis taakan tämä työn sankari Pirkko. Viimeksi kun puhuin pari viikkoa sitten te-toimiston virkailijan kanssa puhelimessa, tämä sanoi suoraan että he kaikki odottavat kauhulla huhtikuuta.
Hallitus vaan siirtelee vastuuta kuin kuumaa perunaa kädestä käteen. Hävetkööt!
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistoille siirsi siis taakan tämä työn sankari Pirkko. Viimeksi kun puhuin pari viikkoa sitten te-toimiston virkailijan kanssa puhelimessa, tämä sanoi suoraan että he kaikki odottavat kauhulla huhtikuuta.
Hallitus vaan siirtelee vastuuta kuin kuumaa perunaa kädestä käteen. Hävetkööt!
Hallituksessa kun ei ammattipoliitikkoja tarpeeksi.
Orpo ehkä just ja just.
Sitten noviisi-sipilä, noviisi-soini joka lähti hillotolpan perään, nyt auttamattoman epäpätevä muuhun kuin räksyttämiseen, terho.
Kokoomuksella ja keskustalla on sentään ministereitä, jotka osaa käsitellä mediaa ja olla vaikka tarkoituksella ilkeitä päätöksissään.
Sinisten "ministeri" ovat vain täysin ulkona kaikesta mitä tapahtuu ympärillään.
Koska kokoomus ei ole antanut niille vielä post-it lapulla päivän toimintaohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ollut niin, että Akava ei osallistunut mielenosoitukseen.
Olin aikoinaan tieteentekijöidenliitossa. Aivan paska liitto.
Mielestäni Akava ei osallistunut mielenilmaukseen. Satuin vain näkemään Sture Fjäderin haastattelun televisiossa tuolloin, jossa hän ylimielisesti naristen puhui jotain, että tämmöiset lakot ja mielenilmaukset eivät ole tätä päivää ja yritämme löytää muita vaikuttamiskeinoja jne. Akavanhan pitäisi myös yrittää ajaa työntekijöisen etua, näin olen kuvitellut!
Kyllähän pikewtä välittyi kuva, että oli täysin ulkona vastuualueestaan ja väisteli kyssäreitä ko miinoja. Pikkutyttömäisesti heitti maireita kommentteja te tätien puoleen että kyllä ne siellä ovat tooodella päteviä. Että hätäkös tässä.. Ei geeesus millä tahvoilla on tässä maassa annettu valtaa.. jotka ei mistään mitään ymmärrä.
Kun myönsi, että joo.. Ongelma on tietty puolikuntoiset kortistossa ( öö joita ei päästetä kuntoutukseen, sairaslomille säästösyistä, osaeläkkeille tai kokonaan eläkkeelle).. Että ööööö mitähän niille sitte.. Että no ööö en minä vaan tiedä?!
Jottain kai? Ilmaisduunejako ajatteli "kuntouttavassa" mielessä vanhoille raihnaisillle..
Koko laki vedettävä takaisin ja luotava selkeät puitteet suurele osalle väkeä, jotka eivät ikärasisminkaan takia pääse markkinoille! Perse edellä puuhun tyyliin rankaistaan hmisiä syistä, joille he eivät ikänsä tai terveydentilansa takia mitään voi.
"Äänestäjä on kuningas" puolueelta jota kukaan ei ole voinut äänestää?! Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää on niin tätä yhtä kärkihanketta ja smurffeja perustili perustulo pälä pälä
miksi politiikkaan ei hakeudu koskaan ketään pätevää ja ulosanniltaan virtaavaa hlöä!?!?!?
Persuilla ei niitä ollut kuin Soini.
Kiitos muuten niille jotka äänestivät persuja "näpäyttääkseen" perinteisiä valtapuolueita.
Tuli kivasti takaisin näpeille se sitten.
"Saat mitä tilaat"
En tiedä
En osaa vastata
Tunnistan kysymyksen (tätä käyttää kyselytunneilla)
Luulen
Joo.