Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihanne on mahdolisimman niukka, kurinalainen ja säästäväinen elämä?

Vierailija
10.02.2018 |

Ketjutolkulla vinkkejä ja ohjeita kuinka voi elää säästäväisesti kauden vihanneksilla, omilla eväillä, kirpputorivaatteilla, kaveriavulla, tarjouksia kyttäämällä, vanhoilla autoilla ja omalla vapaa-ajantyöllä (siivous, remontit jne) Moni muistaa mainita että niukasti elämällä voi säästää ja sijoittaa koko ajan enemmän. Miksi tämä on ihanne?

Eikö olisi jo pelkän työllisyyden takia kaikille parempi jos ostetaan oalveluita pienyrittäjiltä, ostetaan kotimaisilta firmoilta vaikka ne olisivat kiinalaista nettikauppaa kalliimpia , harrastettaisin omassa asuinpaikassa jne. kunhan elämä on mitoitettu omien tulojen mukaan. Miksi kaikkien pitäisi elää pula-aikaa edelleen? Varautua koko elämänsä siihen, että voi mennä kehnosti?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä olet vetänyt johtopäätöksen että  tuollainen olisi ihanne. Taidat yleistää aika rankasti.

Vierailija
2/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienyrittäjältä ostaminen olisi jotenkin parempaa kuin bulkkimyymälästä? 

Haeskelin juuri tiettyä lankaa ja suomalaisessa pienlankakaupassa maksoi kerä 4,45 euroa. Sitten löysin jonkun saksalaisen verkkokaupan jossa kerän hinta oli 3,70 eur ja olin jo tilaamassa kunnes keksin katsoa Adlibrikseltä. Kerän hinta 3,80 eikä postituskuluja, joten sinne sitten naputtelin tilauksen kun juuri sopivasti sai ystävänpäiväalennustakin 10 %. Nyt tilausvahvistuksesta näen että kerän hinnaksi tuli 3,40 euroa.

Miksi siis olisin tilannut pienyrittäjältä ja maksanut 66,75 euroa + postikulut vain hyvää hyvyyttäni kun nyt sain langat (yhteensä siis 15 kerää)  51 eurolla eli erotusta tuli 15 euroa!

Olen omalta osaltani osallistunut kikyihin ja palkanpienennyksiin jne joten miksen saisi itsekin vetää kotiinpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee hukkaan, jos ostaa kaikki tavarat ylihintaan. Keksikööt pienyrittäjät parempaa tekemistä, kuin yrittää kupata ihmisiltä rahaa tyhjästä. Säästän rahani mieluummin vaikkapa siihen, että voin matkustaa useammin ja parempiin paikkoihin. 

Vierailija
4/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienyrittäjältä ostaminen olisi jotenkin parempaa kuin bulkkimyymälästä? 

Haeskelin juuri tiettyä lankaa ja suomalaisessa pienlankakaupassa maksoi kerä 4,45 euroa. Sitten löysin jonkun saksalaisen verkkokaupan jossa kerän hinta oli 3,70 eur ja olin jo tilaamassa kunnes keksin katsoa Adlibrikseltä. Kerän hinta 3,80 eikä postituskuluja, joten sinne sitten naputtelin tilauksen kun juuri sopivasti sai ystävänpäiväalennustakin 10 %. Nyt tilausvahvistuksesta näen että kerän hinnaksi tuli 3,40 euroa.

Miksi siis olisin tilannut pienyrittäjältä ja maksanut 66,75 euroa + postikulut vain hyvää hyvyyttäni kun nyt sain langat (yhteensä siis 15 kerää)  51 eurolla eli erotusta tuli 15 euroa!

Olen omalta osaltani osallistunut kikyihin ja palkanpienennyksiin jne joten miksen saisi itsekin vetää kotiinpäin?

Tuli vielä mieleen näistä hallitussekoiluista että sano nyt vielä sen lisäksi että olisin jalomielisyydessäni "tukenut pienyrittäjää" olisin myös äänestänyt kokoomustakin samasta kirkkaamman kruunun tavoittelusta...

Vierailija
5/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peruselämää elää nuukasti, voi joskus laittaa rahaa kotimaisiin palveluihin tai käyttöhyödykkeisiin harkiten. Mulla ei olis esim varaa käydä hierojalla tai jäsenkorjaajalla, jos syytäisin rahaa harkitsemattomasti sinne sun tänne. Ostin 5 vuotta sitten tyttärelleni kalliit, mutta hyvät kotimaiset talvikengät. Tyttö piti niitä yhden talven, jonka jälkeen minä olen käyttänyt niitä neljä talvea.

Vierailija
6/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla ihmisillä ON pula-aika. Ne sijoittajat on vähemmistössä.

Itsekurin merkitys länsimaisessa kulttuurissa on aina ollut suuri. Joskus ainkanaan se kohdistui siihen, mikä on ihmisen paikka yhteisössä ja miten muita kohtaan pitää käyttäytyä. Eliitin maskuliinisuus oli kykyä hillitä itsensä tilanteessa kuin tilanteessa ja etikettiä piti oikeasti noudattaa silloinkin kun suututti.

Nykyään kun yhteiskunta on individualistisempi, itsekuri kohdistuu omaan kehoo ja kulutuksee.

Vierailija
7/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut noista asioista (kausivihannekset/hedelmät, kirpparivaatteet esim) ovat myös ympäristöystävällisiä valintoja, mikä olisi suotavaa ihan kaikilta ihmisiltä, oli kyseessä sitten rikas tai köyhä. Samalla maapallolla me kaikki joudumme elämään.

Vierailija
8/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi jo pelkän työllisyyden takia kaikille parempi jos ostetaan oalveluita pienyrittäjiltä, ostetaan kotimaisilta firmoilta vaikka ne olisivat kiinalaista nettikauppaa kalliimpia , harrastettaisin omassa asuinpaikassa jne. kunhan elämä on mitoitettu omien tulojen mukaan.

Juurikin kotimaisia tuotteita ja pienyrittäjiä pitääkin tukea! 

Vierailija
9/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi jo pelkän työllisyyden takia kaikille parempi jos ostetaan oalveluita pienyrittäjiltä, ostetaan kotimaisilta firmoilta vaikka ne olisivat kiinalaista nettikauppaa kalliimpia , harrastettaisin omassa asuinpaikassa jne. kunhan elämä on mitoitettu omien tulojen mukaan.

Olen osallistunut kikyyn ja lomarahoistani on pudotettu 30 %, siinä sitä jo tarpeeksi on yrittäjien pussiin. Lopun pelaan omaani.

Vierailija
10/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N29 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osallistunut kikyyn ja lomarahoistani on pudotettu 30 %, siinä sitä jo tarpeeksi on yrittäjien pussiin. Lopun pelaan omaani.

Ootko siis nykyään omavarainen?

se olisi mun unelma. Tosin matkustelusta en haluaisi luopua.

Vierailija
11/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viikolla osui silmiini juttu jossa maanviljelijä toivoi 5centin lisäystä maitolitran hintan tuottajalle. Hän voisi palkata heti työntekijän (=työllisyys paranisi, valtionverokertymä paranisi, maaseutu pysyisi elossa, kiinteistöjen arvo säilyisi jne) Kuinka monelle normaalille kaupassakävijälle 5sentin lisähinta olisi oikeasti mahdoton?

Miksi meidän pitää saada kaikki halvemmalla?

Vierailija
12/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko siis nykyään omavarainen?

se olisi mun unelma. Tosin matkustelusta en haluaisi luopua.

Puhe oli kotimaisista pienyrittäjistä joita minun tulisi tukea koska...? Ostan tarpeeni mukaan kuitenkin sieltä mistä halvimmalla saan, en minkään yleisen painostuksen vuoksi.

Vierailija
13/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähäisemmillä tarpeilla ja kulutuksella olet onnellinen niin modernissa kilpailuyhteiskunnassa se on merkittävän suuri etu. Kilpailua ei tietenkään voi välttää, mutta siinä vaiheessa kun muut lähtevät vielä sakkokierroksille loputtomien pikkulapsimaisten tarpeidensa vuoksi niin itse olet jo maalissa.

Vierailija
14/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en osta ylihintaisia ja huonolaatuisia tuotteita. Näitä suomalaiset tuotteet pääsääntöisesti ovat.  "Suomalainen laatu" on lähinnä vitsi.

Vierailija
15/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri viikolla osui silmiini juttu jossa maanviljelijä toivoi 5centin lisäystä maitolitran hintan tuottajalle. Hän voisi palkata heti työntekijän (=työllisyys paranisi, valtionverokertymä paranisi, maaseutu pysyisi elossa, kiinteistöjen arvo säilyisi jne) Kuinka monelle normaalille kaupassakävijälle 5sentin lisähinta olisi oikeasti mahdoton?

Älä muuta sano. Halvat virolaiset rakentaa maatilan rakennukset:(

Vierailija
16/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että saisin rahalle riittävästi vastinetta, jos laittaisin 200e/kk pelkkiin työpaikkaruokailuihin. Saan sillä rahalla koko kuukauden ruoat. Tonnin autolla pääsee paikasta toiseen, ei tarvitse maksaa lyhennyksiä.

Osasyy on tietty siinäkin, että ihmisiä yritetään patistaa kuluttamaan mahdollisimman paljon, joten ihan kiusallani kulutan mahdollisimman vähän ja löhöilen sohvalla kun muut painaa 12h päivää töissä.

Vierailija
17/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei valtio voi lopettaa sop eläkkeiden maksua varsinkin niille jotka käy eläkkeellä olosta huolimatta kokopäivätöissä, jo niillä rahoilla saisi tuonkin lisäyksen? Miksi valtio ei ohjaa miljardien yritystuista tuonne, lopeta suuryritysten veronkiertoa jne jne? Miksi vain köyhimpien pitää koko ajan tukea kaikkia?

Vierailija
18/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Tuet ainoastaan vääristää kilpailua. Tehkööt firmat sellaisia tuotteita että ne menestyvät omilla ansioillaan, ja näin ei tarvitse maksaa tukea. Ja tukena pidän myös preemion maksamista hinnassa, vain siksi että tuote on suomalainen.

Vierailija
19/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 cnt korotus tuottajahintaan tarkoittaisi nykyrakenteella noin 50 cnt korotusta kuluttajahintaan.

Vierailija
20/115 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähäisemmillä tarpeilla ja kulutuksella olet onnellinen niin modernissa kilpailuyhteiskunnassa se on merkittävän suuri etu. Kilpailua ei tietenkään voi välttää, mutta siinä vaiheessa kun muut lähtevät vielä sakkokierroksille loputtomien pikkulapsimaisten tarpeidensa vuoksi niin itse olet jo maalissa.

Entäs jos hiihtovauhti on ylivoimainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan