Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanha puhelin on liian vanha puhelin?

Vierailija
10.02.2018 |

Edimerkiksi itse ostin nykyisen puhelimen kesällä 2012, ja valmistaja lopetti puhelimen tuen 2016 minkä jälkeen android käyttöjärjestelmää ei ole enää pystynyt päivittämään. Muuten puhelin toimii vielä kuin uusi ja puhelimeen saa vielä toistaiseksi ladattua monia tarvittavia sovelluksia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ei voi soittaa eikä vastaanottaa tekstareita - niin puhelin on vanha.

Muuhun sitä ei tarvitse.

Vierailija
2/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei toimi halutulla tavalla. Esim. Oma 4v vanha sanoo kohta latausporttin irti. Vaihto maksaa enemmän kuin puhelin jos saisin samanlaisen vielä jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nokian N78 vuodelta 2008. Ei tarvitse päivittää, hyvin toimii eikä tarvitse murehtia akun kanssa.

Vierailija
4/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ei voi soittaa eikä vastaanottaa tekstareita - niin puhelin on vanha.

Muuhun sitä ei tarvitse.

Tämäpä juuri on se syy miksen siirry  älyluureihin. Planned obsolescence vaan ei ole mun juttuni.

Vierailija
5/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole huomannut älypuhelimissa mainittavaa kehitystä tämän vuosikymmenen aikana.

Vierailija
6/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että iPhone 6 (s) taitaa olla sillä rajalla että alkaa olemaan nolo. Mutta onhan tuosta jo 3 vuotta.

Vierailija
7/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Olen samaa mieltä. Paitsi whatsapp, navigaattori, spotify, verkkopankki, youtube, säätiedot ja sähköposti pitää myös löytyä.

Vierailija
8/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Tekstiviestit on tooosi turhia, ihan oikeasti. En ole moneen vuoteen lähettänyt ainittakaan, sillä itse käytän enemmän WhatsAppiä.

Vierailija
9/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimii GSM/NMT-verkossa.

Vierailija
10/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Olen samaa mieltä. Paitsi whatsapp, navigaattori, spotify, verkkopankki, youtube, säätiedot ja sähköposti pitää myös löytyä.

Ei tarvitse.

Vierailija
11/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toimii GSM/NMT-verkossa.

Toimii niin GSM, 3G kuin myös 4G verkossa.

T. 5G puhelin.

Vierailija
12/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Tekstiviestit on tooosi turhia, ihan oikeasti. En ole moneen vuoteen lähettänyt ainittakaan, sillä itse käytän enemmän WhatsAppiä.

Mulle ei tulis mieleenkään antaa numeroani sille firmalle eteenpäin mainostajille jaettavaksi. Lyhytnäköistä. Minä  käytän edelleen tekstareita kun on tarvis, niin kukaan ei myöskään ala kyttäillä olenko  lukenut viestin vai en ja olenko paikalla vai en.Se tieto kun ei muille kuulu.

Vierailija
13/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Ei tarvitse.

Kyllähän ihan lankapuhelimellakin pärjäisi, mutta en viitsi aiheuttaa pomollekaan ylimääräistä vaivaa, kun työasiat muuten hoidetaan whatsappin kautta. Ja paperikartatkin olisi vähän typeriä google mapsiin verrattuna.

Vierailija
14/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Mulle ei tulis mieleenkään antaa numeroani sille firmalle eteenpäin mainostajille jaettavaksi. Lyhytnäköistä. Minä  käytän edelleen tekstareita kun on tarvis, niin kukaan ei myöskään ala kyttäillä olenko  lukenut viestin vai en ja olenko paikalla vai en.Se tieto kun ei muille kuulu.

Numerosi taitaa kyllä jo olla sillä yhtiöllä...

Vierailija
15/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta vuonna 2014 ostetusta puhelimestani loppui Whatsapp-tuki vuodenvaihteessa, joten oli vaihdettava. En paljonkaan käytä puhelinsovellusta ja tekstareita tulee lähinnä markkinointimielessä yrityksiltä, enkä ole Facessakaan. En olisi varmasti vielä vaihtanut ilman tuota pakkoa, vaikka akku alkoikin olla aika huono.

Vierailija
16/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta.

Vierailija
17/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kahden vuoden välein ”pitää” uusia. Näin teen itse. Se on toki turhaa, tiedän, mutta se on minun ”paheeni”.

Vierailija
18/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kännyköistä puhutaan, niin sellainen tietenkin josta sen  akun latausteho on hävinnyt jo aivan  olemattomiin, eli jonka lataaminen ei enää virtasyötöllä laturin kautta onnistu ja johon uusia akkuja (...tai saattaahan vika olla laturissakin)ei  enää missään kännykkäliikkeessä myydä, tai jota ei löydy enää mistään muualtakaan. Tällä kriteerillä esim. Nokia 6220 on vielä täysin käyttökelpoinen puhelin.

Vierailija
19/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset henkilöt ovat jotenkin ryhmäriippumattomia ja tyylikkäitä jotka pokkana operoi jonku samsungin peruspuhelimen kanssa kun muut ympärillä räplää tonnien kultakimalluskuoristen älypuhelintensa kanssa  - RESPECT.

Vierailija
20/22 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuhun sitä ei tarvitse.

Ei tarvitse.

Riippuu ihmisestä. Mä ainakin tarvitsen noita yllämainittuja sovelluksia.

Eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän