Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalahuoltajat, hoitajat ja muut potilaiden ruoanjaossa mukana olevat!

Vierailija
09.02.2018 |

En tietenkään tiedä jokaisen keittiön ohjeistusta enkä toimintatapoja, mutta itse työskentelen ison yliopistollisen sairaalan keittiöllä, jossa kiire on järkyttävä. Teemme minuuttiaikataululla liukuhihnatyötä. Yksi ottaa esimerkiksi lautasen ja kannen tarjottimelta tiskihihnalle, toinen salaattikupit jne. Joudumme siis toistamaan samoja liikkeitä jopa tuhat kertaa YHDEN tiskin aikana. Siksi esitänkin muutaman pyynnön. Potilaille saa tietenkin jättää kuppeja, laseja jne mutta laittakaa ne mahdollisuuksien mukaan saman tien tiskiin. Kun kuppeja kerääntyy enemmän niin tiskissä olevalle on tosiaan merkitystä sillä, että tuleeko kuppeja 1500 vai 2000...Joskus nimittäin osastot laittaa monen päivän kupit kerralla tulemaan. Jos laittaisitte roskat roskiin ja biojätteen pois niin helpottaisi todella paljon. On ihan eri asia se 1500 edestakaista käden liikettä verrattuna siihen että me liukkailla hanskoilla otetaan eka kupit, lautaset ja sitten erikseen roskat. Tämän takia älkää myöskään laittako samaan kuppiin biojätettä ja roskia. Me joudutaan liukkailla hanskoilla tongimaan ensin ne roskat kupista ennen kuin kaadetaan/kaavitaan biomoska pois. Nämä on oikeasti tosi pikkujuttuja yhden osaston sairaalahuoltajalle/ hoitajalle mutta meille tulee tiskissä n. 40-50 osaston potilaiden tiskit. Kun täytätte lämpövaunuja niin täyttäkää ylhäältä alas. Päivittäin on niitä vaunuja, joissa muutama tarjotin ja ne on laitettu lämpövaunuun alas. Meillä sama ihminen tyhjentää sen 700-750 tarjotinta liukuhihnalta niin voitte varmaan kuvitella mitä tekee selälle, olkapäille, käsille jne. Hirveässä kiireessä ergonomiaa on vaikea pitää yllä. Haluaisin myös kuulla, jos olette saaneet näistä poikkeavia toimintaohjeita niin ymmärtäisin teitä paremmin :)

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et ota tätä asiaa esille omalla työpaikallasi?

Vai oletko ottanutkin, mutta sinua ei kuunnella?

Tässä taas malliesimerkki siitä miten parhaat parannusehdotukset tulee juuri niiltä jotka työtä tekevät, ei jostain työnjohdosta. Työntekijöitä vain ei niin helposti kuunnella.

Vierailija
102/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaana (2 vko sitten 3 vrk) ihmettelisin sitä kiirettä, joka ruokien kanssa oli. Päiväohjelman mukaan ruoka tuli osastolle klo 11.30, mutta minulle asti se tuotiin vasta noin klo 12.30. 10 minuuttia myöhemmin oltiin astioita jo keräämässä pois. Nuorena ja ripeänä ennätin hyvin syömään, mutta jos olisin ollut autettava (edes vuoteen reunalle istumaan), niin aikaa syömiseen olisi ollut muutama minuutti.

Kuulin kyllä niiden ruokakärryjen tulevan vasta klo 12 jälkeen, joten en turhaan odotellut ateriaani liian aikaisin, mutta se uskomaton kiire tuntui oudolta. Ihan kuin keittiöllä oltaisiin joka päivä oltu aikataulusta myöhässä, mutta kärryt piti palauttaa ajoissa. Kysyinkin laitosapulaiselta ja hän sanoi, että kärry on vietävä pois tiettyyn aikaan, oli se miten myöhään tahansa osastolle tullut.

Kuulostaa valitettavasti meidän keittiöltä. Tällaista se on. Tiski on tiskattava loppuun koska meillä ei muuten ole astioita eikä lämpövaunuja. Samat henkilöt menee tiskistä jakoon, joten jos tiski venyy myös ruoanjako alkaa myöhemmin. Me tehdään työtä ihan järkyttävällä kiireellä ja tingitään tauoista. Näin ei tietenkään pitäisi olla ja ongelma on ihan jossain muualla kuin meissä tai osastojen työntekijöissä. Itse olen vielä "vain" sijainen jonka vaikutusmahdollisuudet ovat pienet. Tiedän että asioita on viety ylemmälle taholle ja toivomme muutoksia. Tällä ketjulla hain faktaa osastojen ohjeistuksesta ja yritin tuoda esille juttuja joilla osastoillakin voitaisiin helpottaa meidän aikataulussa pysymistä, mutta näemmä turhaan. Toivottavasti osastotkin valittaisivat ahkerasti eteenpäin niin muutoksia olisi ehkä pakko tehdä.

Siis samat henkilöt ensin kiireellä tyhjentävät ne eristyspotilaiden tarjottimet neuloineen ja sitten kiireellä ilman taukoja juoksevat jakamaan uutta ruokaa kaikille potilaille? Miten varmistetaan potilasturvallisuus tässä kohtaa prosessia? Leviääkö noro, mrsa tms koska keittiössä on liian kiire ja sama hlö tekee ns. likaisessa vaiheessa että puhtaassa vaiheessa työtä?

Hyvä huomio. Itse yritän vielä toipua järkytyksestä että keittiötyöntekijät tekevät siellä töitä ilman tarvittavia suojavarusteita ja kyselevät vauvafoorumilla miksi eristyspotilaiden tarjottimia ei saisi härppiä. Eikä tämä ap voi edes olla trolli kun tietää noin paljon.

Kommentissani oli häivähdys ironiaa. Apulainen ei voi ottaa eristyspotilaan tarjotinta edes suojavarusteiden kanssa mutta meille ne voidaan työntää ilman mitään varoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön on ihan turha ohjeistaa osastoja, että osastojen pitää lajitella biojätteitä tai roskia tarjottimilta pois. Osastojen hoitohenkilökunta on jo täysityöllistetty hoitotyössä, ruoan jakokin on ylimääräisen tuntuista, kun ei ehdi hoitotoiminpiteitäkään tehdä. Tietenkin auttaisimme keittiötä ja laittaisimme biojätteitä roskiin, jos meillä olisi sellaiseen aikaa. Mutta kun ei ole. Joo keittiöstä satelee koko ajan ohjeita, mutta ei meidän esimiehet mahdollista sitä, että ehtisimme niitä noudattaa. 

Ymmärrän kiireen mutta siinä roskien ottamisessa menee ehkä minuutti, ihan oikeasti. Enkä halunnut sanoa tätä mutta olen ollut tässä kaupungissa myös sairaalahuoltajana (en sano että joka paikassa on näin) ja se työtahti on leppoisa. Iltavuoro tuli yhdeltä mutta saattoi istua tunnin ennen kuin teki mitään. Joo, siivottavia paikkoja on mutta mopin heilutuksen lomassa ehtii venyttelemään ja käymään vessassa. Iltaisin ei enää potilashuoneita siivota ollenkaan. Eikä noilla osastoilla muutakaan. Odotetaan taukohuoneessa että potilaat syö. Ne roskat ja jopa biojätteet ehtii todellakin ottaa pois. Ja kyllä, tämäkin porukka narisee ihan älyttömästä kiireestä. Vaikka siivouskohteita on niin työ ei missään nimessä ole samalla tavalla kuormittavaa sekuntiliukuhihnatyötä. Korostan, minulla on kokemusta vain yhdestä sairaalasta ja sieltä muutamilta osastoilla. Sama palkka huomattavasti helpommalla. Miksikö en tee niitä? Koska päivät kuluu älyttömän hitaasti vaikka tekis koko ajan jotain. Työaika oli 21.15 asti mutta kun potilaat meni nukkumaan vanhustenosastoilla klo 20 ( toki sairaalassa erilaista vaikka leppoista sielläkin) jonka jälkeen ei saanut enää siivota. Kännykästä ehti loppua akku niin lähdin pois 20.45. Alapeukkuja odotellessa :)

Mutta jos jossakin harvinaisessa paikassa työ on tuollaista, että ehtii istuskella kahvilla pitkin päivää, mutta ei silti tee mieli auttaa keittiötä, niin kyse on siitä, että inhoaa työtään. Rehellisyyden nimissä, aika moni hoitoalan ihminen vihaa työtään. Ja jos vihaa työtään, niin ei todellakaan kiinnosta tehdä kuin minimi eikä jaksa auttaa ketään, koska ilmapiiri on niin huono tms. Miksi sitten on työssä jota vihaa? Koska ei saa muutakaan työtä. Miksi sitten pomot suostuu pitämään töissä väkeä, joka inhoaa työtään? Koska eivät saa rekryttyä parempaa tilalle hlöstöpulan vuoksi.

Vierailija
104/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas malliesimerkki siitä miten parhaat parannusehdotukset tulee juuri niiltä jotka työtä tekevät, ei jostain työnjohdosta. Työntekijöitä vain ei niin helposti kuunnella.

Niin kuin sanoin, olen "vain" sijainen ja esimiehet on osittain munattomia. Asia on johtokunnan tiedossa. Katsotaan alkaako jotain tapahtumaan. Mullahan on siinä mielessä helppoa että voin kieltäytyä vuoroista mutta vakkarit säälittää. Toisaalta myös ärsyttää. Itse ainakin päätin että mun kiireet loppuu tähän. Työtahti on ollut aina kova, mutta hullummaksi vaan menee. Puolen vuoden aikana henkilöstöä on vähennetty 9.

Vierailija
105/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin sanoin, olen "vain" sijainen ja esimiehet on osittain munattomia. Asia on johtokunnan tiedossa. Katsotaan alkaako jotain tapahtumaan. Mullahan on siinä mielessä helppoa että voin kieltäytyä vuoroista mutta vakkarit säälittää. Toisaalta myös ärsyttää. Itse ainakin päätin että mun kiireet loppuu tähän. Työtahti on ollut aina kova, mutta hullummaksi vaan menee. Puolen vuoden aikana henkilöstöä on vähennetty 9.

Vastauksesi paljastaa paljon siitä, missä teillä oikeasti on ongelma. Ongelma on munattomat esimiehet ja munaton johtokunta (jos hekään eivät puutu) ja resurssin vähentäminen yhdeksällä puolen vuoden aikana. Ongelma ei ole siinä, että osaston väki ei noudata teidän sinne antamia ohjeita. Ja ongelma ratkeaa vain sillä, että johto (esimiehet ja johtokunta) kasvattavat munat, ja laittavat teidän työolosuhteet ja prosessit kuntoon.

Vierailija
106/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaana (2 vko sitten 3 vrk) ihmettelisin sitä kiirettä, joka ruokien kanssa oli. Päiväohjelman mukaan ruoka tuli osastolle klo 11.30, mutta minulle asti se tuotiin vasta noin klo 12.30. 10 minuuttia myöhemmin oltiin astioita jo keräämässä pois. Nuorena ja ripeänä ennätin hyvin syömään, mutta jos olisin ollut autettava (edes vuoteen reunalle istumaan), niin aikaa syömiseen olisi ollut muutama minuutti.

Kuulin kyllä niiden ruokakärryjen tulevan vasta klo 12 jälkeen, joten en turhaan odotellut ateriaani liian aikaisin, mutta se uskomaton kiire tuntui oudolta. Ihan kuin keittiöllä oltaisiin joka päivä oltu aikataulusta myöhässä, mutta kärryt piti palauttaa ajoissa. Kysyinkin laitosapulaiselta ja hän sanoi, että kärry on vietävä pois tiettyyn aikaan, oli se miten myöhään tahansa osastolle tullut.

Kuulostaa valitettavasti meidän keittiöltä. Tällaista se on. Tiski on tiskattava loppuun koska meillä ei muuten ole astioita eikä lämpövaunuja. Samat henkilöt menee tiskistä jakoon, joten jos tiski venyy myös ruoanjako alkaa myöhemmin. Me tehdään työtä ihan järkyttävällä kiireellä ja tingitään tauoista. Näin ei tietenkään pitäisi olla ja ongelma on ihan jossain muualla kuin meissä tai osastojen työntekijöissä. Itse olen vielä "vain" sijainen jonka vaikutusmahdollisuudet ovat pienet. Tiedän että asioita on viety ylemmälle taholle ja toivomme muutoksia. Tällä ketjulla hain faktaa osastojen ohjeistuksesta ja yritin tuoda esille juttuja joilla osastoillakin voitaisiin helpottaa meidän aikataulussa pysymistä, mutta näemmä turhaan. Toivottavasti osastotkin valittaisivat ahkerasti eteenpäin niin muutoksia olisi ehkä pakko tehdä.

Siis samat henkilöt ensin kiireellä tyhjentävät ne eristyspotilaiden tarjottimet neuloineen ja sitten kiireellä ilman taukoja juoksevat jakamaan uutta ruokaa kaikille potilaille? Miten varmistetaan potilasturvallisuus tässä kohtaa prosessia? Leviääkö noro, mrsa tms koska keittiössä on liian kiire ja sama hlö tekee ns. likaisessa vaiheessa että puhtaassa vaiheessa työtä?

Hyvä huomio. Itse yritän vielä toipua järkytyksestä että keittiötyöntekijät tekevät siellä töitä ilman tarvittavia suojavarusteita ja kyselevät vauvafoorumilla miksi eristyspotilaiden tarjottimia ei saisi härppiä. Eikä tämä ap voi edes olla trolli kun tietää noin paljon.

Kommentissani oli häivähdys ironiaa. Apulainen ei voi ottaa eristyspotilaan tarjotinta edes suojavarusteiden kanssa mutta meille ne voidaan työntää ilman mitään varoitusta.

Sitten siihen laitetaan ammattikoulun kokkiopiskelija harjoittelija  tyhjentämään tarjottimia, eikä mitään varoitusta asiasta. Ja tiskarille muuten roiskuu sitä likavettä naamalle monta kertaa päivässä. Että terveysriskejäkin on.

Vierailija
107/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten siihen laitetaan ammattikoulun kokkiopiskelija harjoittelija  tyhjentämään tarjottimia, eikä mitään varoitusta asiasta. Ja tiskarille muuten roiskuu sitä likavettä naamalle monta kertaa päivässä. Että terveysriskejäkin on.

Ohiksena, mutta norovirus leviää aika kivasti hengitysilmasta, jos astioissa on norovirusta, ja niitä suihkuttaa tiskien yhteydessä kuumalla vedellä, joka nousee kuumana höyrynä ilmaan, ja sitä höyryä hengittää. Yök.

Vierailija
108/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö keittiöhenkilöstö voisi samantien itse tuoda ja kerätä niitä tarjottimia, lajitella roskia jne.

Kun eihän se kuulemma niin suuri homma ole.

Vierailija
109/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö keittiöhenkilöstö voisi samantien itse tuoda ja kerätä niitä tarjottimia, lajitella roskia jne.

Mehän ne lajitellaankin. Mutta kai sä ymmärrät että on ihan eri asia ottaa roskat 20 tarjottimelta kuin 750.

Vierailija
110/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehän ne lajitellaankin. Mutta kai sä ymmärrät että on ihan eri asia ottaa roskat 20 tarjottimelta kuin 750.

Kai sinä ymmärrät, että joka huoneessa tai osastolla ei ole omaa huoltajaa?

Niitä otettavia roskia siis tulisi vähän enemmän kuin 20.

Vierailija
111/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli osastolla omat astiat jotka itse pestiin, samoin tarjottimet kauhat ja ottimet. Ainoastaan keittiöstä tuli isot vuoat joissa ruoka oli valmistettu. Ne pakattiin tyhjennettynä takaisin vaunuun jossa ne tulikin. Ei sinne mitään roskia laitettu eikä biojätteitä.

Vierailija
112/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen miettinyt kuinka epähygieenistä on palauttaa käytetyt astiat puhtaiden kanssa samaan kärryyn.

Vierailija
113/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin olen monta kertaa sanonut, tiedän vain meidän keittiön käytännön. Yhden tarjottimen tyhjennykseen menee minuutti. Onhan se iso homma :)

Vierailija
114/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työt sairaalassa ole oikein kenelläkään niin suklaisen kiireettömiä, että riittäisi aika ylimääräiseen tekemiseen kuten ruuantähteiden lajitteluun. Kuten teilläkin niin muillakin on kädet täynnä töitä jo niiden omien hommien hoitamisessa.

Vierailija
115/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ohi... mutta jos täällä on ravintolahenkilökuntaa paikalla, kerrotteko onko kivaa vai ikävää kun minulla on ollut tapana syömisen jälkeen pinota lautaset (ei bio- tai muuta jätettä välissä) ja laittaa aterimet niiden päälle, että olisi helppo viedä pois pöydästä tiskiin. Lautasliinan jätän taitettuna lautasen reunalle, en työnnä kuppiin. Jos tapani onkin tyhmä, voisin lakata tekemästä niin.

Vierailija
116/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ainakaan työntele mitään roskia mihinkään kuppeihin tmv, mutta potilaat tätä usein tekevät kun koittavat saada tarjottimen siistin näköiseksi, sen olen huomannut. Juuri en ruuanjakoon muuten osallistu kun joskus lämpövaunusta tarjottimia viemällä tai niitä sinne tuomalla, laitoshuoltajat yleensä tekevät sen ruuanjaon. 

Olen miettinytkin, että jotkut varmaan laittaa roskat kuppiin, kupit päällekkäin ja aterimet lautasille auttaakseen, mutta tämähän ei meitä auta. Magneetti ottaa välineet, joten helpoin meille kun ovat tarjottimella.

Ulkopuolisena ohiksena totean, että potilaat eivät tiedä näistä mitään.

Osa on siinä kondiksessa, ettei heidän voi ajatella antavan tälle paljon huomiotakaan. Mutta monelle potilaalle ohjeistus olisi ihan tervetullutta.

Itsekin usein potilaana olleena, vasta nyt osaan ottaa tietyt asiat huomioon.

Vierailija
117/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin olen monta kertaa sanonut, tiedän vain meidän keittiön käytännön. Yhden tarjottimen tyhjennykseen menee minuutti. Onhan se iso homma :)

Eiköhän se tarjottimien tyhjennys ole jokaiselle yhtä iso homma.

Vierailija
118/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön on ihan turha ohjeistaa osastoja, että osastojen pitää lajitella biojätteitä tai roskia tarjottimilta pois. Osastojen hoitohenkilökunta on jo täysityöllistetty hoitotyössä, ruoan jakokin on ylimääräisen tuntuista, kun ei ehdi hoitotoiminpiteitäkään tehdä. Tietenkin auttaisimme keittiötä ja laittaisimme biojätteitä roskiin, jos meillä olisi sellaiseen aikaa. Mutta kun ei ole. Joo keittiöstä satelee koko ajan ohjeita, mutta ei meidän esimiehet mahdollista sitä, että ehtisimme niitä noudattaa. 

No sitten teidän pitää pitää meteliä että ette ehdi niitä teille suunniteltuja töitä tehdä! Jos teillä on ohjeistus että roskat ja biot pitää laittaa tarjottimilta pois niin ei se ole mitään "keittiön auttamista" vaan hoitajien työtehtävä. Ei ne keittiöltä tulevat ohjeistukset ole mitään "jos nyt arvon hoitajat viitsisitte näin tehdä niin kiva olisi" vaan niiden ohjeiden mukaan teidän oletetaan toimivan ja sen mukaan esim. keittiöhenkilökunnan työt suunnitellaan.

Hoitajilla on kiire joo mutta niin se on muillakin. Ja sitten kun hoitajat jättää esim. heille kaavaillut astiahuollon työt tekemättä, kuormitetaan muita. Ja sitten hoitajat valittaa kun ruoka tulee myöhässä, laikkari on aikataulusta jäljessä etc. No onhan ne kun ne paikkaa teidän tekemättömiä töitänne! Mä olen ollut useassa hoitoalan paikassa töissä (vuorottelen lh.n ja laikkarin hommia koska tykkään kummastakin) ja harvassa on ne paikat jossa hoitajat arvostaa laikkarien/siivoojien/hoiva-apulaisen/keittiöläisen hommaa. Moni hoitaja ei tajua ollenkaan mitä näiden kys. tyyppien työhön kuuluu ja miten raskasta ja kuormittavaa se työ voi olla. Yhä edelleen moni hoitaja on sitä mieltä että siihen hoitajan työhön kuuluu vain se konkreettinen hoitotyö ja näinhän ei monessa paikassa ole. Jos siihen työnkuvaan on hoitajilla syystä tai toisesta valittamisen aihetta niin oikea osoite on esimies eikä niin että ne roskat/tiskit yms. jätetään vaan hoitamatta "kun on niin kiire". Vai olisko hoitajista ok että esim. laikkari jättää sille kaavaillut potilaat syöttämättä ja asian hoitajien hoidettavaksi kun sillä laikkarilla on kiire siivoamaan vaikka eristyshuoneita? Eipä taida onnistua kovin montaa kertaa ennenkuin siihen puututaan että laikkari ei hoida sille suunniteltuja töitä?

Meidän on ihan turha esim. jossain osastolla kilpailla siitä millä työntekijäryhmällä siellä on raskainta ja kiireisintä. Kun yhdessä me sitä p*skaa yritetään pyörittää... Jokainen hoitakoot hommansa ja mahdollistakoot oman osansa hoitamalla että työkaveri voi hoitaa omansa. Oli se työkaveri sitten lääkäri tai laikkari.

Vierailija
119/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tarjottimien tyhjennys ole jokaiselle yhtä iso homma.

Vähän turhauttavaa koittaa selittää samaa asiaa, mutta osastolla se vie sen minuutin, pari. Sen sijaan me tyhjennämme kaikkien osastojen roskat, jolloin se aika on meille hurjasti. Turha sen jälkeen valittaa että ruoka tulee myöhässä. 546

Vierailija
120/196 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli osastolla omat astiat jotka itse pestiin, samoin tarjottimet kauhat ja ottimet. Ainoastaan keittiöstä tuli isot vuoat joissa ruoka oli valmistettu. Ne pakattiin tyhjennettynä takaisin vaunuun jossa ne tulikin. Ei sinne mitään roskia laitettu eikä biojätteitä.

Aivan mahtavaa! Osastoillahan on biojätteet. Puhun nyt muista osastoista, kuten psykiatrian puolen. Sieltä laitetaan maitopurkitkin tulemaan. Miksi niitä ei voi osastolla tyhjentää ja laittaa roskiin. Välillä astiat on laitettu niin huonosti että ne lämpölaatikot on täynnä paskaa.