Miten ihmeessä kenelläkään on varaa harrastaa mitään??
Ajattelin jos menisin silloin tällöin pojan harrastuksen ajaksi samassa rakennuksessa toimivan Fressin ryhmäliikuntatunnille.
Hinta olisi muutamasta jumpasta 80 euroa kuukaudessa.
Mitä hittoa! Ei ole köyhällä varaa kuin vetää muorin vanhat huopikkaat jalkaan ja lähteä lenkille..
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla nyt vaan on parempi palkka tai muuten vain enemmän rahaa. Mä maksan treenaamisesta 140 euroa kuukaudessa.
Mikä järki maksaa noin paljon?
Jos on varaa niin miksei? Urheilu on ihan hyvä kohde tuhlata rahaa. Personal trainer joka suunnittelee treenit ja safkan, ja potkii perseelle kun en muuten saisi itseäni liikkeelle. Monella menee esim. vaatteisiin tai röökiin tai baari-iltoihin kuukaudessa paljon enemmän.
Jos sinulla ei ole tällä hetkellä tililläsi vähintään miljoonaa euroa ylimääräistä, niin silloin sinulla ei ole varaa tuhlata järjettömyyksiin. Ohjelman saa googletettua itselleen yhden illan aikana, joten ei tarvitse maksaa siitä. Salille voi mennä kaverin kanssa, joka toimii motivaationa lähteä salille.
Mitä hittoa, että miljoona pitäisi olla saadakseen palkata pt:n! Eihän nyt 140 euroa ole raha eikä mikään keskituloiselle palkansaajalle.
17 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa roskiin. Eikä siinä vielä kaikki, vaan tuolla asenteella näitä rahareikiä tulee aika paljon ja kun nämä kaikki lasketaan yhteen, niin kyseessä on niin merkittävä summa, että säästäväisellä ja sijoittavalla ihmisellä on oikeasti se miljoona tilillä joskus, kun sinulla on vain jotain kymmeniä tuhansia.
Mä en tarvitse tililleni miljoonaa, mutta mä tarvitsen terveen ja vahvan kropan, ja aktiivisen ja tyydyttävän elämän. Ja siihen mä laitan rahani mieluummin kuin pankkitilille hautumaan.
Olet hakoteillä. Raha ei tuo tervettä ja vahvaa kroppaa eikä aktiivista ja tyydyttävää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Läski taas hakee tekosyitä, ettei tarvitsisi hikoilla. Rahapula ei voi estää liikuntaharrastusta. Jumppaa kotona tai pihalla, jos ei ole rahaa. Jos on vähän rahaa niin osta ne lenkkarit ja mene kotijumpan lisäksi lenkille.
Miksi haukut tuntematonta ihmistä läskiksi?
Haukunpa sitten itsekin: olet mauton ääliö.
Onko täällä vähän tyhmää porukkaa?? :D
Joo, kalastan, hiihdän, lenkkeilen, piirrän, maalaan, imuroin, tanssin, nauran..
Mä voisin vaan siinä tunnissa, minkä pojan harkat kestää, käydä siinä samassa rakennuksessa jumpassa kun varjoon poikaa. Ei, en voi mennä kotiin siksi aikaa kun ajan sitä matkaa 20 min.
Ihan tyhmää että Fressin kk kortti on niin kallis ja se pitää ostaa et pääsee kerran kaks viikossa jumppaan. Tulee kalliiksi.
Et oisko kiva, jos ois joku minullekin sopiva vaihtoehto.
Ja joo täytyy mennä Fressille, en tunnista ajele muualle ja joo, harrastan muulloinkin mut nyt kyse just tuosta yhdestä tunnista kun on luppoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla nyt vaan on parempi palkka tai muuten vain enemmän rahaa. Mä maksan treenaamisesta 140 euroa kuukaudessa.
Jos on varaa niin miksei? Urheilu on ihan hyvä kohde tuhlata rahaa. Personal trainer joka suunnittelee treenit ja safkan, ja potkii perseelle kun en muuten saisi itseäni liikkeelle. Monella menee esim. vaatteisiin tai röökiin tai baari-iltoihin kuukaudessa paljon enemmän.
Jos sinulla ei ole tällä hetkellä tililläsi vähintään miljoonaa euroa ylimääräistä, niin silloin sinulla ei ole varaa tuhlata järjettömyyksiin. Ohjelman saa googletettua itselleen yhden illan aikana, joten ei tarvitse maksaa siitä. Salille voi mennä kaverin kanssa, joka toimii motivaationa lähteä salille.
Mitä hittoa, että miljoona pitäisi olla saadakseen palkata pt:n! Eihän nyt 140 euroa ole raha eikä mikään keskituloiselle palkansaajalle.
17 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa roskiin. Eikä siinä vielä kaikki, vaan tuolla asenteella näitä rahareikiä tulee aika paljon ja kun nämä kaikki lasketaan yhteen, niin kyseessä on niin merkittävä summa, että säästäväisellä ja sijoittavalla ihmisellä on oikeasti se miljoona tilillä joskus, kun sinulla on vain jotain kymmeniä tuhansia.
Mä en tarvitse tililleni miljoonaa, mutta mä tarvitsen terveen ja vahvan kropan, ja aktiivisen ja tyydyttävän elämän. Ja siihen mä laitan rahani mieluummin kuin pankkitilille hautumaan.
Olet hakoteillä. Raha ei tuo tervettä ja vahvaa kroppaa eikä aktiivista ja tyydyttävää elämää.
Kyllä se tuo kun sen sijoittaa terveyteen ja vahvuuteen. Mitä onnea se siellä pankkitilillä tuottaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpaikan (kunnan) armossaan myöntämä uimahalli/kuntosalikortti, mutta yhtä hyvin voin nostella kotona kahvakuulaa, jumpata ja lenkkeillä, pelkästään syystä raitis ilma vs.homerakennukset. Poikani sählyharrastuksen aikana tein yleensä kävelykierroksen tai treenasin läheisellä ulkokuntosalilla.
Nyt olisi tarkoitus kokeilla kunnolla hiihtoa.Lähetä mulle se kortti, käyn vesijumpassa 3 kertaa viikossa, kelpaa kyllä.
Kelpaa tietysti mullekin, mutta hengitystieni oireilevat ja siinä 70- luvun hallissa on välillä todella surkea sisäilma. Etenkin, kun nykyään uimahallit on melko lämpimiä, kylpylätyyppisiä, mikä lisää rasittavuutta. Olen välillä työssä siellä ja etenkin silloin yritän kuntoilla muualla. Ammattini on siivooja joten kurkku ja keuhkot on kovilla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta juoksukengät ja aloita juoksu.
No ei mua kiinnostaisi juosta, vaan käydä jumpassa sillä välin kun poika on omissa harkoissaan.
Ja kallein mahdollinen paikka on ainoa vaihtoehto??? Ei muutkaan keskituloiset voida mennä ihan minne huvittaa. Oma tanssituntini maksaa noin 200€/ 4,5 kuukautta! En ole vaatimassa, että sen pitäisi olla samaan aikaan kuin lasteni harrastukset. Meillä on 3 lasta, joten joka arkipäivä on harrastuksiakin. Käyn itse salilla 10 kerran kortilla (maksaa 45€) ja lisäksi tuo tanssitunti, ei lopu rahat.
Kuka sanoi kallein? Kyse on käytännöllisyydestä.
Käytän lähes 200€ kuussa liikuntaharrastuksiin. Käyn töissä 40h viikossa joten varaa on. En osta kauheasti esimerkiksi vaatteita tai sisustustavaraa. Jokainen laittakoot rahansa mihin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta juoksukengät ja aloita juoksu.
No ei mua kiinnostaisi juosta, vaan käydä jumpassa sillä välin kun poika on omissa harkoissaan.
Ja kallein mahdollinen paikka on ainoa vaihtoehto??? Ei muutkaan keskituloiset voida mennä ihan minne huvittaa. Oma tanssituntini maksaa noin 200€/ 4,5 kuukautta! En ole vaatimassa, että sen pitäisi olla samaan aikaan kuin lasteni harrastukset. Meillä on 3 lasta, joten joka arkipäivä on harrastuksiakin. Käyn itse salilla 10 kerran kortilla (maksaa 45€) ja lisäksi tuo tanssitunti, ei lopu rahat.
Kuka sanoi kallein? Kyse on käytännöllisyydestä.
Kiitos.. Joku tajuaa jotain.
Todella inhottavaa kun "pakottavat" ottamaan jonkun kk kortin. Minusta 80 e kuussa on iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Käytän lähes 200€ kuussa liikuntaharrastuksiin. Käyn töissä 40h viikossa joten varaa on. En osta kauheasti esimerkiksi vaatteita tai sisustustavaraa. Jokainen laittakoot rahansa mihin tykkää.
No laita laita, kun ei muuta elämää ole.. Mutta jotkut haluaa/kerkiää käymään vähän harvemmin...
Harrastan lukemista ja vanhojen huonekalujen entisöintiä.
Kulttuuritapahtumissa käyn silloin, kun ne eivät vaadi sisäänpääsymaksua.
Kesällä kerään kasveja, syksyisin marjoja ja sieniä. Talvella pilkin ja kesällä kalastan.
Ruokin ja tarkkailen lintuja. Tänä talvena ruokintapaikalla on säännöllisesti ruokaillut näillä leveysasteilla harvinainen pesimään jäänyt pähkinähakki.
Kotona teen jumpan joka ilta.
Miksi tähän ei olisi varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun otat asioista itse selvää, etkä vain osta personal trainerin palveluita, niin kehität omaa tietämystäsi ja samalla kykyäsi löytää tarvitsemaasi tietoa. Kun menet salille kaverisi kanssa, niin kehität samalla ystävyyssuhdettasi.
Eli saat ilmaiseksi enemmän.
No niitä jumppia voi ostaa myös kertamaksulla, jos se kuukausihinta on kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun otat asioista itse selvää, etkä vain osta personal trainerin palveluita, niin kehität omaa tietämystäsi ja samalla kykyäsi löytää tarvitsemaasi tietoa. Kun menet salille kaverisi kanssa, niin kehität samalla ystävyyssuhdettasi.
Eli saat ilmaiseksi enemmän.
Minulla on varaa palkata ammattilainen auttamaan niissä asioissa, mistä itse en tiedä tarpeeksi, tai en halua ja ehdi alkaa opiskella niitä. Minä arvostan eri alojen ammattilaisia, ja ostan mielelläni heiltä palveluja. Kavereitteni kanssa teen mieluummin muita asioita kuin urheilen. Urheillessa en tarvitse ystävien seuraa.
Kysele ap onko Fressillä eri tyyppisiä jäsenyyksiä. Itse käyn Elixiassa ja maksan 59€/kk. Käyn vain yhdellä salilla, usean salin jäsennyys olisi ollut kalliimpi.
En ole käynyt Fressillä, vaikka sellainenkin on lähistöllä. Elixia tuli halvemmaksi, mutta ei Fressikään olisi ollut 80€/kk, kun näitä kesällä tutkin.
Kuukausimaksullinen jäsenyys sopii henkilölle, joka käy treenaamassa n. 3 krt / vk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota tavoitetta varten ei kyllä tarvitse sitä 80e/kk jumppaa.
Nojaa, itse harrastan paljon työväenopiston kautta, hintaa tulee reilu 50 e /kevät. Tällä hetkellä käyn baletti tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
No niitä jumppia voi ostaa myös kertamaksulla, jos se kuukausihinta on kynnyskysymys.
Sitähän aloittaja juuri olisi halunnut. Fressillä, Elixialla yms on pelkästään kk-jäsenyys, ei kertakäyntejä eikä kymppikortteja. Sen kk-jäsenyyden hintaa hän kauhisteli.
Varaa harrastaa mitään?
Kuten tämä ketju osoittaa, niin nyt on varmaankin kysymys järjen köyhyydestä eikä rahallisesta köyhyydestä. :)
T: Harrastan luiden keräilyä