Miten ihmeessä kenelläkään on varaa harrastaa mitään??
Ajattelin jos menisin silloin tällöin pojan harrastuksen ajaksi samassa rakennuksessa toimivan Fressin ryhmäliikuntatunnille.
Hinta olisi muutamasta jumpasta 80 euroa kuukaudessa.
Mitä hittoa! Ei ole köyhällä varaa kuin vetää muorin vanhat huopikkaat jalkaan ja lähteä lenkille..
Kommentit (118)
Samaa mieltä kuin ap. Mulla oli joskus muinoin joku 60 euron jäsenyys. Kun lapset oli pieniä, salilla ja jumpissa käyminen jäi. Nyt kun lapset koululaisia ja koko ajan on harrastuksiin kuskaamista, niin ois kiva käydä välillä lenkkeilyn sijaan salilla. Kuitenkin siinä on vain se tietty aika, jonka ehtii olla, niin ei pysty ajelemaan ympäriinsä. Ja meillä treeniajat vaihtelee huonojen olosuhteiden vuoksi aika paljon, niin välttämättä en ees joka viikko pääsisi, joten kohtuullinen kertamaksusysteemi olisi paras.
Näinpä näin.
Kyllä lähtee Fressille palautetta.. Ihan typerää pakko myyntiä. Menettävät asiakkaita tuon takia ihan varmasti,!!!
Treenaamiseen kahdella salilla menee vajaa satanen kuussa ja varusteisiin välillä jotain, eli ei paljon mitään. Ja sekin säästyy moninkertaisesti pienentyneinä ruokakuluina ja etenkin baarilaskujen poisjäämisenä.
Halpoja harrastuksia, kun ei tarvita kalliita varusteita ja välineitä.
Minä kasasin tämän tietokoneen silloinkun olin vielä työelämässä pari vuotta sitte, emolevyssä 5 vuoden takuu, vielä kestää aikansa ja kyllä tietokone on harrastus, kun et määritellyt liikunta kategoriaan ja nyt päivittelen yksittäisiä osia sitä mukaa kun kuluu, ei tarvitse kokonaista tietokonetta kerralla hankkia kun tietää mitä on tekemässä, parempi tämä on kuin dokaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla nyt vaan on parempi palkka tai muuten vain enemmän rahaa. Mä maksan treenaamisesta 140 euroa kuukaudessa.
No joo, ehkä mä maksaisin tuon jos käyn päivittäin salilla tai jumpassa, mutta kerran viikkoon ei voi käydä ja maksaa sitä yhtä jumppaa.. Aina pitää ostaa joku jäsenyys..
Niin, seon heidän ammatti, et sinäkää varmaan ottaisi omassa työssäs vain yksittäis tapauksia sisään vaan haluat sen tietyn summan kuukaudessa kasaa?
Kotona vatsalihasliikkeitä voi tehdä vaikka alusvaatteisillaan ja netistä löytyy ilmaisia ohjeita jumppiin, mihin ei tartte mitään välineitä, vaikka millä mitalla.
Kuopiossa Huippu Centerin (uusi sali, hienot tilat ja uudet laitteet) kuntosalikortti maksaa 40e/kk ja siihen päälle ohjattu jumppa 15e/kk. Erikseen pelkkä ohjattu jumppa 40e/kk ilman kuntosalikorttia.
Minä harrastan sijoittamista. Jo pienellä pääomalla pääsee makuun ja oppii, eikä riskit ole valtavat. Ja kaiken lisäksi mä tienaan jo tällä. Pienillä tuloilla tämäkin aloitettu, ja nyt jo satoja euroja tulee joka kuukausi tilille ylimääräistä.
Halvalla pääsee jumppaamaan ja liikkumaan liittymällä johonkin urheiluseuraan. Tosin voi joutua (tai saada) tekemään vapaaehtoistyötä seiran hyväksi myös.
Olisiko lähellä uimahallia? Käy uimassa. Ja uimahallin salit on usein kertamaksullisia. Tai jonkun liikuntaseuran tai kansalaisopiston tms jumppa.
Mä harrastan ratsastamista, 35€/krt ja pari kertaa viikossa + epäsäännöllisesti 15€/krt omatoimista ratsastusta. Eli useampi satanen kuussa. Se on valinta. Miksi en saisi harrastaa sellaista mitä haluan?
Miksi mun pitäisi hillota kaikki rahat tilille/sijoituksiin?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jos menisin silloin tällöin pojan harrastuksen ajaksi samassa rakennuksessa toimivan Fressin ryhmäliikuntatunnille.
Mitä hittoa! Ei ole köyhällä varaa kuin vetää muorin vanhat huopikkaat jalkaan ja lähteä lenkille..
Pyydä että se sun poikas jeesaa suo, sillä kun tuntuu olevan varaa harrastaa.
80€/kk ei ole mikään kallis jumpista ja kuntosalista ja saa vielä käydä niin usein kuin huvittaa. 80 kertaa kuussa kun käy niin se on euron kerta. Ap:n pitäis saada siis ilmaiseksi fressin tilat ja ohjaaja käyttöönsä. Hahahaa mikä naukuja. Kysyppä tosiaan siltä pojaltas jeesiä.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla pääsee jumppaamaan ja liikkumaan liittymällä johonkin urheiluseuraan. Tosin voi joutua (tai saada) tekemään vapaaehtoistyötä seiran hyväksi myös.
Jumppaamaan pystyy myös ihan ilmaiseksi.Mulla on vapaa-aika sen verran kortilla että joku vapaaehtoistyö on ihan nono.
Vapaapalokunta on todella edullinen ja hyvin hyödyllinen harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta juoksukengät ja aloita juoksu.
No ei mua kiinnostaisi juosta, vaan käydä jumpassa sillä välin kun poika on omissa harkoissaan.
Ja kallein mahdollinen paikka on ainoa vaihtoehto??? Ei muutkaan keskituloiset voida mennä ihan minne huvittaa. Oma tanssituntini maksaa noin 200€/ 4,5 kuukautta! En ole vaatimassa, että sen pitäisi olla samaan aikaan kuin lasteni harrastukset. Meillä on 3 lasta, joten joka arkipäivä on harrastuksiakin. Käyn itse salilla 10 kerran kortilla (maksaa 45€) ja lisäksi tuo tanssitunti, ei lopu rahat.
Kuka sanoi kallein? Kyse on käytännöllisyydestä.
Kiitos.. Joku tajuaa jotain.
Todella inhottavaa kun "pakottavat" ottamaan jonkun kk kortin. Minusta 80 e kuussa on iso raha.
Aika monen kaupungin uimahallissa on myös kuntosali jossa voi käydä. Joku ohjattu massahurmostunti on niin turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla nyt vaan on parempi palkka tai muuten vain enemmän rahaa. Mä maksan treenaamisesta 140 euroa kuukaudessa.
Mikä järki maksaa noin paljon?
Jos on varaa niin miksei? Urheilu on ihan hyvä kohde tuhlata rahaa. Personal trainer joka suunnittelee treenit ja safkan, ja potkii perseelle kun en muuten saisi itseäni liikkeelle. Monella menee esim. vaatteisiin tai röökiin tai baari-iltoihin kuukaudessa paljon enemmän.
Jos sinulla ei ole tällä hetkellä tililläsi vähintään miljoonaa euroa ylimääräistä, niin silloin sinulla ei ole varaa tuhlata järjettömyyksiin. Ohjelman saa googletettua itselleen yhden illan aikana, joten ei tarvitse maksaa siitä. Salille voi mennä kaverin kanssa, joka toimii motivaationa lähteä salille.
Mitä hittoa, että miljoona pitäisi olla saadakseen palkata pt:n! Eihän nyt 140 euroa ole raha eikä mikään keskituloiselle palkansaajalle.
17 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa roskiin. Eikä siinä vielä kaikki, vaan tuolla asenteella näitä rahareikiä tulee aika paljon ja kun nämä kaikki lasketaan yhteen, niin kyseessä on niin merkittävä summa, että säästäväisellä ja sijoittavalla ihmisellä on oikeasti se miljoona tilillä joskus, kun sinulla on vain jotain kymmeniä tuhansia.
Mä en tarvitse tililleni miljoonaa, mutta mä tarvitsen terveen ja vahvan kropan, ja aktiivisen ja tyydyttävän elämän. Ja siihen mä laitan rahani mieluummin kuin pankkitilille hautumaan.
Olet hakoteillä. Raha ei tuo tervettä ja vahvaa kroppaa eikä aktiivista ja tyydyttävää elämää.
Sinähän se hakoteillä olet. Juurihan tuo sanoi että ei tarvitse miljoonia pankkitilille lojumaan ja pölyttymään vaan käyttää ne aktiivisiin harrastuksiin koska viihtyy terveessä ja vahvassa kropassa.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa! Ei ole köyhällä varaa kuin vetää muorin vanhat huopikkaat jalkaan ja lähteä lenkille..Pyydä että se sun poikas jeesaa suo, sillä kun tuntuu olevan varaa harrastaa.
80€/kk ei ole mikään kallis jumpista ja kuntosalista ja saa vielä käydä niin usein kuin huvittaa. 80 kertaa kuussa kun käy niin se on euron kerta. Ap:n pitäis saada siis ilmaiseksi fressin tilat ja ohjaaja käyttöönsä. Hahahaa mikä naukuja. Kysyppä tosiaan siltä pojaltas jeesiä.
Näin juuri. Jollei fressin konsepti sovi sulle niin sitten se ei sovi etkä ole heidän asikkaansa. Fressi saa johtaa firmaansa kuten haluaa aivan niinkuin muutkin firmat. Aivan niinkuin joku sinulle ap jo kertoikin, että jos ravintola ei myy puolikkaita annoksia mihin sinulla olisi varaa, vaan täysiä annoksia joihin sinulla ei ole varaa, niin se on vain voi voi. Silloin et voi mennä sinne asiakkaaksi vaatimaan puolikasta annosta.
Kenelläkään ei ole velvollisuutta järjestää ap:lle edullista ryhmäliikuntatuntia hänen poikansa harrastuksen ajaksi. Vaihtoehtoja edulliseen liikuntaan löytyy, mutta ne täytyy itse etsiä ja sovittaa aikatauluun. Fressejä ei taida löytyä mistään pikkukylistä, eli matkaa edullisempaan saliin tuskin on muutamaa kilometriä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki maksaa noin paljon?
Jos on varaa niin miksei? Urheilu on ihan hyvä kohde tuhlata rahaa. Personal trainer joka suunnittelee treenit ja safkan, ja potkii perseelle kun en muuten saisi itseäni liikkeelle. Monella menee esim. vaatteisiin tai röökiin tai baari-iltoihin kuukaudessa paljon enemmän.
Jos sinulla ei ole tällä hetkellä tililläsi vähintään miljoonaa euroa ylimääräistä, niin silloin sinulla ei ole varaa tuhlata järjettömyyksiin. Ohjelman saa googletettua itselleen yhden illan aikana, joten ei tarvitse maksaa siitä. Salille voi mennä kaverin kanssa, joka toimii motivaationa lähteä salille.
Mitä hittoa, että miljoona pitäisi olla saadakseen palkata pt:n! Eihän nyt 140 euroa ole raha eikä mikään keskituloiselle palkansaajalle.
17 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa roskiin. Eikä siinä vielä kaikki, vaan tuolla asenteella näitä rahareikiä tulee aika paljon ja kun nämä kaikki lasketaan yhteen, niin kyseessä on niin merkittävä summa, että säästäväisellä ja sijoittavalla ihmisellä on oikeasti se miljoona tilillä joskus, kun sinulla on vain jotain kymmeniä tuhansia.
Mä en tarvitse tililleni miljoonaa, mutta mä tarvitsen terveen ja vahvan kropan, ja aktiivisen ja tyydyttävän elämän. Ja siihen mä laitan rahani mieluummin kuin pankkitilille hautumaan.
Olet hakoteillä. Raha ei tuo tervettä ja vahvaa kroppaa eikä aktiivista ja tyydyttävää elämää.
Kun otat asioista itse selvää, etkä vain osta personal trainerin palveluita, niin kehität omaa tietämystäsi ja samalla kykyäsi löytää tarvitsemaasi tietoa. Kun menet salille kaverisi kanssa, niin kehität samalla ystävyyssuhdettasi.
Eli saat ilmaiseksi enemmän.
Minulla on varaa palkata ammattilainen auttamaan niissä asioissa, mistä itse en tiedä tarpeeksi, tai en halua ja ehdi alkaa opiskella niitä. Minä arvostan eri alojen ammattilaisia, ja ostan mielelläni heiltä palveluja. Kavereitteni kanssa teen mieluummin muita asioita kuin urheilen. Urheillessa en tarvitse ystävien seuraa.
Todellakin ehdit, koska tieto on niin helposti saatavilla, joten siihen ei kulu aikaa. Ainoa missä kannattaa ehkä ottaa apua alkuun on liikkeiden oikea suorittaminen jos on motorisesti täysi surkimus. Kaverin kanssa treenaaminen on tutkitusti tehokkaampaa kuin yksin treenaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole velvollisuutta järjestää ap:lle edullista ryhmäliikuntatuntia hänen poikansa harrastuksen ajaksi. Vaihtoehtoja edulliseen liikuntaan löytyy, mutta ne täytyy itse etsiä ja sovittaa aikatauluun. Fressejä ei taida löytyä mistään pikkukylistä, eli matkaa edullisempaan saliin tuskin on muutamaa kilometriä enempää.
Juu, ei sitä kannata edes kysyä.. :D
Kivarin et vedät herneet nokkeliin jonkun firman puolesta...
https://www.fressi.fi/#productSection
Onpa hölmöä, että ei voi valita vain yhtä salia.. Mutta ap, jospa treenaisit jumpan sijaan vain kuntosalilla? Se olisi alle 40€/kk.