Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä kenelläkään on varaa harrastaa mitään??

Vierailija
09.02.2018 |

Ajattelin jos menisin silloin tällöin pojan harrastuksen ajaksi samassa rakennuksessa toimivan Fressin ryhmäliikuntatunnille.
Hinta olisi muutamasta jumpasta 80 euroa kuukaudessa.
Mitä hittoa! Ei ole köyhällä varaa kuin vetää muorin vanhat huopikkaat jalkaan ja lähteä lenkille..

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis sun pitää alkaa käymään kalleimmalla mahdollisella salilla?

Koska se on samassa rakennuksessa kuin pojan harrastus.

Oisko ehkä ihan kiva kun saisi maksettua sen yhden kerran aina.. Mutta että pitäisi hankkia se 80 euroa kk jäsenyys..

Joo, minustakin on epistä ettei mulla ole varaa syödä siinä gourmet-ravintolassa, joka on työpaikkani alakerrassa. Olis niin kivaa käydä vaikka syömässä puolikas annos, mutta kun tarjoilevat vain kokonaisia.

Vierailija
22/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompit ulkona itseksesi, niin ei tarvitse maksaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaat kotona paljon halvemmalla. 

Vierailija
24/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla nyt vaan on parempi palkka tai muuten vain enemmän rahaa. Mä maksan treenaamisesta 140 euroa kuukaudessa.

Mikä järki maksaa noin paljon? 

Vierailija
25/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen ja teen päivittäin kahvakuulatreenin kotona. Käyn taidenäyttelyissä ja konserteissa silloin, kun niihin ei ole sisäänpääsymaksua. Lainaan kirjoja ja luen paljon. :)

Vierailija
26/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Tänään alkossa edessä oleva mies osti yhden viinipullon joka maksoi 84€ ja sinä et raaski maksaa jumppa kortista 80€ kuukaudessa.

Vierailija
27/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpaikan (kunnan) armossaan myöntämä uimahalli/kuntosalikortti, mutta yhtä hyvin voin nostella kotona kahvakuulaa, jumpata ja lenkkeillä, pelkästään syystä raitis ilma vs.homerakennukset. Poikani sählyharrastuksen aikana tein yleensä kävelykierroksen tai treenasin läheisellä ulkokuntosalilla.

Nyt olisi tarkoitus kokeilla kunnolla hiihtoa.

Vierailija
28/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla nyt vaan on parempi palkka tai muuten vain enemmän rahaa. Mä maksan treenaamisesta 140 euroa kuukaudessa.

Jos on varaa niin miksei? Urheilu on ihan hyvä kohde tuhlata rahaa. Personal trainer joka suunnittelee treenit ja safkan, ja potkii perseelle kun en muuten saisi itseäni liikkeelle. Monella menee esim. vaatteisiin tai röökiin tai baari-iltoihin kuukaudessa paljon enemmän.

Vierailija
29/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Tänään alkossa edessä oleva mies osti yhden viinipullon joka maksoi 84€ ja sinä et raaski maksaa jumppa kortista 80€ kuukaudessa.

Mitä järkeä tuossa vinkussakaan?

Vierailija
30/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan piirtämistä, vesivärimaalausta, kirjoittamista ja luonnossa liikkumista.

Olen köyhä, mutta papereihin, väreihin ja siveltimiin ei paljoa rahaa mene. :)

Joo ja minä siivoamista ja ruoanlaittoa ja ulkoilua mutta ei nyt ihan siitä oo kyse..

Kuka hitto tuollaisissa käy???

Miten niin käy? Maalaan ja piirrän ihan kotonani. Luonnossa "käyminen" tuskin on kovin ihmeellistä?

Kysymyshän oli siitä, että köyhällä ei ole varaa harrastaa. Ei siitä, että köyhällä ei ole varaa käydä salilla.

Minä en menisi muiden ihmisten joukkoon hikiselle salille ähkimääm, vaikka rahaa olisi kuinka paljon. :)

Vierailija
31/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työpaikan (kunnan) armossaan myöntämä uimahalli/kuntosalikortti, mutta yhtä hyvin voin nostella kotona kahvakuulaa, jumpata ja lenkkeillä, pelkästään syystä raitis ilma vs.homerakennukset. Poikani sählyharrastuksen aikana tein yleensä kävelykierroksen tai treenasin läheisellä ulkokuntosalilla.

Nyt olisi tarkoitus kokeilla kunnolla hiihtoa.

Lähetä mulle se kortti, käyn vesijumpassa 3 kertaa viikossa, kelpaa kyllä.

Vierailija
32/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta juoksukengät ja aloita juoksu.

No ei mua kiinnostaisi juosta, vaan käydä jumpassa sillä välin kun poika on omissa harkoissaan.

Ja kallein mahdollinen paikka on ainoa vaihtoehto??? Ei muutkaan keskituloiset voida mennä ihan minne huvittaa. Oma tanssituntini maksaa noin 200€/ 4,5 kuukautta! En ole vaatimassa, että sen pitäisi olla samaan aikaan kuin lasteni harrastukset. Meillä on 3 lasta, joten joka arkipäivä on harrastuksiakin. Käyn itse salilla 10 kerran kortilla (maksaa 45€) ja lisäksi tuo tanssitunti, ei lopu rahat.

Vierailija
33/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa niin miksei? Urheilu on ihan hyvä kohde tuhlata rahaa. Personal trainer joka suunnittelee treenit ja safkan, ja potkii perseelle kun en muuten saisi itseäni liikkeelle. Monella menee esim. vaatteisiin tai röökiin tai baari-iltoihin kuukaudessa paljon enemmän.

Jos sinulla ei ole tällä hetkellä tililläsi vähintään miljoonaa euroa ylimääräistä, niin silloin sinulla ei ole varaa tuhlata järjettömyyksiin. Ohjelman saa googletettua itselleen yhden illan aikana, joten ei tarvitse maksaa siitä. Salille voi mennä kaverin kanssa, joka toimii motivaationa lähteä salille. 

Vierailija
34/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää käteistä ja säästää jäämät purkkihin. 

Ja sittenkö maksaisit 900€ vuodessa siitä että pääset kerran viikossa jumppaan..?

Kyllä. Ite oon lähössä kyseisellä tekniikalla nyt laskettelemaan , budjetti tonttu. Elämä on valintoja. Vain l=rtto tai muuten tollo suostuu maksamaan jumpasta moisia summia.   

Vierailija
35/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole tällä hetkellä tililläsi vähintään miljoonaa euroa ylimääräistä, niin silloin sinulla ei ole varaa tuhlata järjettömyyksiin. Ohjelman saa googletettua itselleen yhden illan aikana, joten ei tarvitse maksaa siitä. Salille voi mennä kaverin kanssa, joka toimii motivaationa lähteä salille. 

Mitä hittoa, että miljoona pitäisi olla saadakseen palkata pt:n! Eihän nyt 140 euroa ole raha eikä mikään keskituloiselle palkansaajalle.

Vierailija
36/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan vapaaehtoistyötä. Ei maksa mitään, mutta antaa paljon. :)

Vierailija
37/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla noista kalliista saleista on sopimukset työnantajien kanssa. Minunkin työpaikallani (kunta) on sopimus uimahallin ja viiden eri kuntosalin kanssa niin, että kerran viikossa pääsee kahdella eurolla sisään ja työnantaja maksaa loput. Nimi täytyy laittaa kansioon, ja se kansio on täynn firmojen välilehtiä.

Vierailija
38/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, että miljoona pitäisi olla saadakseen palkata pt:n! Eihän nyt 140 euroa ole raha eikä mikään keskituloiselle palkansaajalle.

17 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa roskiin. Eikä siinä vielä kaikki, vaan tuolla asenteella näitä rahareikiä tulee aika paljon ja kun nämä kaikki lasketaan yhteen, niin kyseessä on niin merkittävä summa, että säästäväisellä ja sijoittavalla ihmisellä on oikeasti se miljoona tilillä joskus, kun sinulla on vain jotain kymmeniä tuhansia. 

Vierailija
39/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan lyijykynäpiirtämistä. Huolimatta siitä kuinka rikas olisin en luopuisi tästä harrastuksesta koskaan. Se nautinto minkä saan uppoutuessani piirtämiseen on korvaamaton. Teen sitä intohimolla aina kun vain aikaa on. :)

Vierailija
40/118 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski taas hakee tekosyitä, ettei tarvitsisi hikoilla. Rahapula ei voi estää liikuntaharrastusta. Jumppaa kotona tai pihalla, jos ei ole rahaa. Jos on vähän rahaa niin osta ne lenkkarit ja mene kotijumpan lisäksi lenkille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä