Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa köyhää miestä. Pitäisi pukeutua paremmin. Halvalla.

Vierailija
09.02.2018 |

Olen kolmekymppinen ja näytän puliukolta. Mulla on vain yhdet kengät ja ne on crocksit. Talvella menee muutamilla villasukilla, kesällä ilman. Olen haalinut vaatteeni sieltä, mistä niitä olen saanut. Suurin osa on liian isoja. Osa on oikeasti naisten.

Elämä on saamassa uutta suuntaa nyt kuitenkin. En halua enää näyttää aina näin rähjäiseltä. Mulla ei ole mitään käsitystä pukeutumisesta. Yläastekin meni aikanaan tädin vanhoissa ruutupaidoissa. Tyylikkäin vaatteeni on varmaan villapaita, jonka olen neulonut itse.

Olen edelleen köyhä, mutta harva köyhä näyttää samalta kuin mä. Ja voiko pukeutua samalla mukavasti ja tyylikkäästi? En kestä puristavia vaatteita. Tyylikäs varmaan tarkoittaa normaalilta näyttämistä oikeasti..

Fysiikaltani olen lyhyt, normaalin ja laihan välillä, enkä kai ole varsinaisesti ruma. En muuten välittäisi, mutta haluaisin näyttää vakavastiotettavammalta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivärinen kauluspaita ja siniset tai mustat farkut. Niillä voit aloittaa, etkä mene metsään. Muista ostaa sopivan kokoiset, hyvin istuvat ja pidä paita housuissa. Joku kiva vyö siihen myös. 

Kengiksi miehelle sopii läpi vuoden mustat, nahkaiset oxfordit tai vastaavat. Muun väriset vaativat vähän miettimistä muiden vaatteiden värien kanssa.

Kirppiksiltä saa yllättävän hyvälaatuisia vaatteita halvalla. Toisinaan ihan käsityönä tehtyjäkin vaatekappaleita myydään vitosella. 

Tuohon päälle joku oikeasti sopiva pikkutakki, niin voit olla hyvillä mielin tilanteessa kuin tilanteessa siistinä.

Vierailija
2/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin istuva bleiseri on aina tyylikäs, samoin kauluspaita ja villapaita. Ota rohkeasti istuvia vaatteita, siis ei kokoa tai paria liian isoja. Kirppiksiltä löytyy. Panosta kenkiin. Koita hattujakin. Mitä pidätkin, pidä se leuka pystyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap missä asut?

Vierailija
4/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit on paras paikka saada vaatetta halvalla, yllättävän tyylikkäitä asukokonaisuuksia saa aikaan kun jaksaa koluta tarkkaan. Tosin suurin osa on naisten vaatteita joten saa katsoa vieläkin tarkemmin että mitä kehtaa pukea päälle.

Vierailija
5/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fashionisti kirjoitti:

Hyvin istuva bleiseri on aina tyylikäs, samoin kauluspaita ja villapaita. Ota rohkeasti istuvia vaatteita, siis ei kokoa tai paria liian isoja. Kirppiksiltä löytyy. Panosta kenkiin. Koita hattujakin. Mitä pidätkin, pidä se leuka pystyssä.

Kirppiksiltä saa loistavasti lasten ja naisten vaatteita mutta miesten vaatteet ovat todella tiukoilla. Johtunee suuremmasta kysynnästä? ;)

Vierailija
6/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksivärinen kauluspaita ja siniset tai mustat farkut. Niillä voit aloittaa, etkä mene metsään. Muista ostaa sopivan kokoiset, hyvin istuvat ja pidä paita housuissa. Joku kiva vyö siihen myös. 

Kengiksi miehelle sopii läpi vuoden mustat, nahkaiset oxfordit tai vastaavat. Muun väriset vaativat vähän miettimistä muiden vaatteiden värien kanssa.

Kirppiksiltä saa yllättävän hyvälaatuisia vaatteita halvalla. Toisinaan ihan käsityönä tehtyjäkin vaatekappaleita myydään vitosella. 

Tuohon päälle joku oikeasti sopiva pikkutakki, niin voit olla hyvillä mielin tilanteessa kuin tilanteessa siistinä.

Nämä on hyviä neuvoja. Ainakin mielestäni. Mun farkut on mulle 20cm liian pitkiä. Käärin niiden lahkeet, eikä se näytä siistiltä. Lisäksi mun kauluspaitani on lähinnä semmoista papukaija-palmu-hirvi-linjaa. Se ei vaan ole hyvä..

Kenkiinkin pitäisi kiinnittää huomiota... Se vaan saattaa tulla kalliiksi. Mutta kengät olisi hieno juttu. Pikkutakkia ei ehkä heti tarvitse (ehjä talvitakki olisi ehkä puutelistalla).

Itsekin olen joskus tehnyt vaatteita, jos on ollut materiaaleja. Mulla on jonkun vanha ompelukone ja osaan ommella jotenkin. Kerran ompelin kissalleni talvivaatteet matkaa varten. Muutenkin omatekoiset vaatteet on olleet ehkä tyylikkäämpiä kuin kaupasta ostetut. Istuvat paremmin kun mittojen mukaan tekee.

ap

Vierailija
7/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele esimerkkejä asukokonaisuuksista esim. mainoslehtisistä ja kauppojen mannekiininukkejen päälle puetuista asuista. Perus arkipukeutumiseen ikäisellesi käy vaikka farkut ja musta tai harmaa t-paita, lisäksi esim. rento neule. Astetta fiksumman asun saat, kun yhdistät siisteihin farkkuihin kauluspaidan ja pikkutakin. Kun sinulla on säästössä enemmän rahaa, hanki tumma puku, sitä voit käyttää juhlissa.

Arkikengiksi lämpimänä vuodenaikana käyvät esim. siistit city-lenkkarit. Yleisesti ottaen kannattaa hankkia mustia tai ruskeita peruskenkiä, niitä voi käyttää eri asuissa ja tilanteissa.

Edullisesti saat vaatteita kirppiksiltä ja esim. huuto.net tai vahankaytetty.fi tyyppisistä nettikirppiksistä.

Vierailija
8/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-kirppikset! Yksi hyvä on esim. Minimalistin kirpputori. Laita sinne ostoilmoitus ja kerro tilanteesi. Veikkaan, että saat ostettua tyylikkäitä vaatteita puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
9/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fashionisti kirjoitti:

Ilmankos se itsetehty villapaita onkin aina minimoinut oudoksunnan. Tuntuu vaan kummalta pitää oikean kokoisia vaatteita kun olen tottunut liian isoihin. Mutta ehkä pitää vaan myöntyä siihen, että ne on sitten kotirytkyjä.

Hatutkin voisi pian tulla oikeasti tarpeeseen. Olen huomannut, että tukkaa lähtee.

Asennekin on tärkeä. Mä olen ollut vuosia köyhä ja kipeä, mutta ei kukaan sitä yleensä arvaa, vaikka rähjäinen olenkin. Tai ainakaan ei olla arvattu, että olen oikeasti niin pahassa tilanteessa kuin olen. Suvussa on aina pärjätty huumorin voimin.

ap

Vierailija
10/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap missä asut?

Pirkanmaalla, mutten tarkemmin tohdi sanoa. Joku outo ja viaton crocksimies saa muuten mammat peräänsä. ;)

ap

Vierailija
11/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta voit lainata kirjoja, joissa neuvotaan, miten lahkeet saa lyhennettyä siististi, tai voit pyytää jotakuta tuttua näyttämään, miten se tehdään.

Kun silität vaatteet pesun jälkeen, saat ne näyttämään siisteiltä, vaikka ne eivät ihan uusia olisikaan. Pyykkäyksessä on hyvä noudattaa vaatteiden pesuohjeita.

Kannattaa myös opetella huoltamaan kengät, niin ne kestävät kauemmin. Uudet kantalaput jne. voit laitattaa suutarilla.

Vierailija
12/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku naispuolinen ystäväsi mukaan makutuomariksi, ja menkää yhdessä käymään kirppiksellä.

Vierailija
13/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisin ehkä uskonutkin ap:n sepustuksen, mutta että pelkät crocksit näillä keleillä... juu varmaan niin.

Vierailija
15/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap niin oudolta kun se kuulostaa niin.. Kuntosalilta! Sinne ilmotustaululle lappu, niin saat ihan varmasti hyviä vaatteita ilmaiseksi/halvalla..

Itse juuri vein pari kassillista mieheni vanhoja ok-kuntoisia vaatteita uffin keräyslaatikoon, kun en millään viitti myydä mitää 1-5e vaatteita facebookissa tms.. Enemmän vaivaa, mitä saan rahaa..

Ja miksi salilla? Sinä olet "pienikokoinen" ja moni salilla käyvä nostaa punttia = vaateet jää pieneksi.. ja niistä halutaan eroon.. Oma puolison paino noussut vuodessa n.15kg.. Niin vaateet vaihtuu, kun ei mahdu enää päälle.. Mielummin olisin antanut sinun kaltaiselle vaateet.. Jos olisi ollut oikean kokoisia.. :)

Vierailija
16/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukka on harventunut, niin leikkauta tosi lyhyt hiusmalli, ihan siili tai jopa kaikki pois. Näyttää hotimmalta kuin sieltä täältä paljas hiuspehko :)

Vierailija
17/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Prismaan. Sieltä saa muotia halvalla.

Vierailija
18/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa pukeutumisasiassa auttaa, mutta kuulostat ap todella symppikseltä :) Minkä ikäinen olet?

Vierailija
19/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut merkille, että kierrätyskeskusten ilmaispuolellakin on usein kalliita merkkivaatteita. Olen itse löytänyt sieltä jättiläisen kokoiselle teinipojalleni siistejä kauluspaitoja ja pikkutakin sekä suorat housut. Niillä hän on mennyt silloin kun on pitänyt pukeutua siistimmin. Pesetin pikkutakin pesulassa.

Paidat puhdistuivat ihan omassa pyykkikoneessa tahranpoistoaineen kanssa. Kannattaa muutenkin haalia niitä väärinkin kokoisia kauluspaitoja jos niissä on omiin paitoihin sopivan värisen napit koska kaupasta ostaessa paidannapeille tulee hintaa. Paidannapit kannattaa muutenkin ommella parilla pistolla ja tehdä kunnon solmu koska tehtaan kone ei tee solmua ommeltuun nappiin.

Kun on omia taitoja niin voi tehdä persoonallisiakin vaatteita. Esim. eBayssa on myynnissä miesten kaava-arkkeja. Olen ostanut itsekin sieltä miesten perusvaatteiden kaavat koska haluan, että voin kuositella niitä pojan kokoon ja vaikka ommella itse hänelle vaatteita kun tiukka paikka tulee. Nettikaupassa kankaita.com myydään jatkuvasti alennuksella hyvälaatuisia pukukankaita.

Jättiläisteinikin haluaa olla välillä siistimissä vaatteissa koska hänellekin on juhlaa jos käymme syömässä paremmassa ravintolassa. Hän on ollut todella tyytyväinen kierrätyskeskuksesta löydettyihin vaatteisiin. Ehkä meillä eletään keskivertoa hipimmin kun teinikin haluaa käydä kierrätyksessä?

Vierailija
20/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten olisin ehkä uskonutkin ap:n sepustuksen, mutta että pelkät crocksit näillä keleillä... juu varmaan niin.

Hiemankin pohjoisemmassa tai idemmässä ei ehkä pärjäisi, mutta olen pitkiä kävelymatkoja kuitenkin tehnyt crockseilla -20 asteessa ja päällekin kun ei muuta ole. Jalat tottuu ja kun ei seisoskele, pysyy lämpimänä. Ja ehkä luontaiset kylmänsietotaipumuksetkin auttaa. Ja monet villasukat. Lisäksi pitää kävellä niin, ettei lumi tai mikään pääse sisään. Siihen oppii kummasti. Jos pakkasella kastuu sukat, niin sitten kylmää.

En ole vielä menettänyt varpaita kuitenkaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä