Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa köyhää miestä. Pitäisi pukeutua paremmin. Halvalla.

Vierailija
09.02.2018 |

Olen kolmekymppinen ja näytän puliukolta. Mulla on vain yhdet kengät ja ne on crocksit. Talvella menee muutamilla villasukilla, kesällä ilman. Olen haalinut vaatteeni sieltä, mistä niitä olen saanut. Suurin osa on liian isoja. Osa on oikeasti naisten.

Elämä on saamassa uutta suuntaa nyt kuitenkin. En halua enää näyttää aina näin rähjäiseltä. Mulla ei ole mitään käsitystä pukeutumisesta. Yläastekin meni aikanaan tädin vanhoissa ruutupaidoissa. Tyylikkäin vaatteeni on varmaan villapaita, jonka olen neulonut itse.

Olen edelleen köyhä, mutta harva köyhä näyttää samalta kuin mä. Ja voiko pukeutua samalla mukavasti ja tyylikkäästi? En kestä puristavia vaatteita. Tyylikäs varmaan tarkoittaa normaalilta näyttämistä oikeasti..

Fysiikaltani olen lyhyt, normaalin ja laihan välillä, enkä kai ole varsinaisesti ruma. En muuten välittäisi, mutta haluaisin näyttää vakavastiotettavammalta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastosta voit lainata kirjoja, joissa neuvotaan, miten lahkeet saa lyhennettyä siististi, tai voit pyytää jotakuta tuttua näyttämään, miten se tehdään.

Kun silität vaatteet pesun jälkeen, saat ne näyttämään siisteiltä, vaikka ne eivät ihan uusia olisikaan. Pyykkäyksessä on hyvä noudattaa vaatteiden pesuohjeita.

Kannattaa myös opetella huoltamaan kengät, niin ne kestävät kauemmin. Uudet kantalaput jne. voit laitattaa suutarilla.

Lahkeet saa nopeimmiten lyhyeksi pikapaltenauhalla. Sitä saa ompelukaupasta.

Kenkien lankkaus on todella tärkeä asia koska sen avulla voi erottua positiivisesti joukosta. Jotenkin ihmiset ovat unohtaneet lankkaustaidot ja pilaavat kenkänsä kun ne jätetään hoitamatta. Lankatut kengät tekevät asun oitis tyylikkäämmän näköiseksi.

Vierailija
22/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fashionisti kirjoitti:

Hyvin istuva bleiseri on aina tyylikäs, samoin kauluspaita ja villapaita. Ota rohkeasti istuvia vaatteita, siis ei kokoa tai paria liian isoja. Kirppiksiltä löytyy. Panosta kenkiin. Koita hattujakin. Mitä pidätkin, pidä se leuka pystyssä.

Kirppiksiltä saa loistavasti lasten ja naisten vaatteita mutta miesten vaatteet ovat todella tiukoilla. Johtunee suuremmasta kysynnästä? ;)

Miehet kuluttavat vaatteensa rievuiksi. Siksi niitä ei kierrätetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree vaan unohtaa bleiserit sun muut loaferit jos et asu hesassa ja ole joku muodikas. Ei noita meemivaatteita käytä muut kuin pankkiirit ja näytät kaulaparralta jos lähdet niitä imitoimaan.

Vierailija
24/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paree vaan unohtaa bleiserit sun muut loaferit jos et asu hesassa ja ole joku muodikas. Ei noita meemivaatteita käytä muut kuin pankkiirit ja näytät kaulaparralta jos lähdet niitä imitoimaan.

Höpö höpö! Nuo edellisen sivun kuvissa olevat puvustot ovat iättömiä ja klassisia vaatteita. Kun on tuollainen peruspuvusto niin sitten ei tarvi stressata mitä laittaa päälleen.

Vierailija
25/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap missä asut?

Pirkanmaalla, mutten tarkemmin tohdi sanoa. Joku outo ja viaton crocksimies saa muuten mammat peräänsä. ;)

ap

Jos Tampereella, suosittelen Radiokirppistä sekä Bonuskirppistä. Molemmissa välillä todella hyviä (merkki) vaatteita! Bonuskirpparilla myös kivat myyjät, jotka varmaan antaa mielipiteen jos sovitat vaatetta ja kysyt sopiiko se sinulle.. :)

Mistä tuli mieleen.. Että voithan käydä vaatekaupassa vaikka joku perus H&M ja pyytää myyjää etsimään sinulle sopivat vaateet/mitä suosittelisi.. Saat ilmaiset vinkit, eikä sinun ole pakko ostaa näitä vaatteita.. Mutta osaat käyttää näitä vinkkejä sitten kun etsit vaatteita vaikka kirpparilta! ;)

Vierailija
26/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin mieluummin alennusmyyntiaikaan ostamaan kaupasta miesten neutraaleja vaatteita. Alennukset voivat olla todella kohdallaan ja saat siistit vaatteet ammattilaisen ohjauksessa.

Vierailija
27/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap niin oudolta kun se kuulostaa niin.. Kuntosalilta! Sinne ilmotustaululle lappu, niin saat ihan varmasti hyviä vaatteita ilmaiseksi/halvalla..

Itse juuri vein pari kassillista mieheni vanhoja ok-kuntoisia vaatteita uffin keräyslaatikoon, kun en millään viitti myydä mitää 1-5e vaatteita facebookissa tms.. Enemmän vaivaa, mitä saan rahaa..

Ja miksi salilla? Sinä olet "pienikokoinen" ja moni salilla käyvä nostaa punttia = vaateet jää pieneksi.. ja niistä halutaan eroon.. Oma puolison paino noussut vuodessa n.15kg.. Niin vaateet vaihtuu, kun ei mahdu enää päälle.. Mielummin olisin antanut sinun kaltaiselle vaateet.. Jos olisi ollut oikean kokoisia.. :)

Tuossa voi olla itua (kaikki vinkit kuulostaa hyviltä, ei sillä). Salilla käyvistä on semmoinen mielikuva, että ehkä tyylikin on hallussa. Täytyy pistää korvan taakse tämä vinkki.

ap

Vierailija
28/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook kirppis tai paikallisryhmä. Jos et kehtaa laittaa kotiseudulle, niin valkkaa joku kohtuuhintaisen matkan päästä.

Hanki ensimmäiseksi kengät. Niitä voi saada kaupastakin tosi halvalla. Mies osti juuri yhden parin "koiran ulkoilutus" kenkiä 18 eurolla. Olivat -70 % alennuksessa. Mahdollisimman yksinkertaiset, sellaiset jota voi huoltaa, mutta sopivat ja mukavat.

Miesten normaali pukeutuminen on Suomessa todella simppeliä. T-paita, farkut ja tennarit ja päälle huppari tai neulepaita, eikä kukaan erota sua massasta.

Jos haluat nähdä vähän vaivaa, niin pienikokoisen kannattaa panostaa erityisesti istuvuuteen. Sun kokoinen voi tehdä myös tosi hyviä alelöytöjä.

Sitten vaan mietit yhteen sopivia värejä. Jos et ole kovin vaalea, niin mustakin käy, mutta lisää mukaan ripaus väriä tai struktuuria.

Vierailija
29/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt osaa pukeutumisasiassa auttaa, mutta kuulostat ap todella symppikseltä :) Minkä ikäinen olet?

Kiitoksia. Olen sen 30v.

ap

Vierailija
30/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nii, ja kunnollinen bleiseri maksaa n. 300-500 euroa. Halvalla ei saa kuin pahan mielen. Lisäksi ne kuluu käytössä nopsaan, joten niitä pitää olla n 3-5kpl rotaatiossa. Lisäksi jos paino heittelee muutamia kiloja helposti niin oikean kokoinen bleiseri näyttää sen jälkeen väljältä tai tiukalta. Kaiken kaikkiaan puvut ja bleiserit on aateliston rahareikiä, ei niitä tavallisen ihmisen kannata ostaa.

Menet ja ostat kaupasta mustan takin ja siniset farkut niin sulaudut hyvin massaan eikä kukaan pidä sinua epäilyttävänä hienostelijana.

Vierailija
31/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, etkös sä tehnyt samanlaisen aloituksen joskus syksyllä? Etkö ottanut mitään onkeesi niistä vihjeistä? Siinä ketjussa oli hyviä kommentteja. Ja kyllä, olen varma että olet sama tyyppi, vastasin ketjuun itsekin.

Vierailija
32/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksiltä voi saada ihan huippukamaa edullisesti.

Esim itse myyn mieheni pukuja (vähänkäytettyjä uudenveroisia) 30€ kpl! Hinta uutena 400-600€. Mies hoikistui niin paljon että puvut jäi käyttämättä. Harmi että on väärän kokoisia ap:lle

Yksi siisti puku, pari paitaa, twill housut, neule. Siinäpä se perussetti

Vierailija
33/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lyhyt, kannattaa valita samanväriset housut ja takki. Näin linja ei katkea ja näytät pidemmältä.

Vierailija
34/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tukka on harventunut, niin leikkauta tosi lyhyt hiusmalli, ihan siili tai jopa kaikki pois. Näyttää hotimmalta kuin sieltä täältä paljas hiuspehko :)

Mulla on oma hiustenleikkuukone. Päätin joskus, että kun kerta kaljuunnun, niin teen sen arvokkaasti. Leikkaan päältä niin pitkäksi kuin mahdollista. Ihan paljasta kaljua ei vielä ole, mutta päänahka alkaa näkyä selvästi kun tukka pääsee liian pitkäksi. Sivuilta pidän lyhyempänä.

On muuten ärsyttävää, kun pipoa pitää asetella päähän jotenkin niin, ettei tule outoja jakauksia, jotka näyttää oudolta.

Olen lähipiirissä semmoinen amatööriparturikampaaja. Uskokaa tai älkää, mutta mulla oli joskus pitkä tukka, jonka huoltaminen oli sydämenasia. Tiedän siis hiuksista yllättävän paljon. Naisetkin on antaneet mun leikata hiuksiaan ja ovat kyselleet neuvoja, joskaan kukaan ei ole niitä noudattanut. Joskus kokeiltiin yhden miespuolisen kaverin kanssa rosmariiniöljyn hieromista päähän, mutta kaljuuntuminen sen kuin jatkui.

ap

Vierailija
35/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nii, ja kunnollinen bleiseri maksaa n. 300-500 euroa. Halvalla ei saa kuin pahan mielen. Lisäksi ne kuluu käytössä nopsaan, joten niitä pitää olla n 3-5kpl rotaatiossa. Lisäksi jos paino heittelee muutamia kiloja helposti niin oikean kokoinen bleiseri näyttää sen jälkeen väljältä tai tiukalta. Kaiken kaikkiaan puvut ja bleiserit on aateliston rahareikiä, ei niitä tavallisen ihmisen kannata ostaa.

Menet ja ostat kaupasta mustan takin ja siniset farkut niin sulaudut hyvin massaan eikä kukaan pidä sinua epäilyttävänä hienostelijana.

Jos ap varaton niin ei voi laittaa tuollaisia summia.

Alennusmyynneista voi joskus tehda loytoja.

Vierailija
36/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ihan vaan H&m:ää. Sieltä saa fiksun näköisiä miestenvaatteita halvalla, eikä tarvitse metsästää pitkin kirppiksiä. Jos saat jostain kuvaston niin niistä saa helposti vinkkejä.

Osta vaatteita joita käytät ja tarvitset. Jos et käytä bleiseriä niin turha sellaisia hommata vähillä rahoilla.

Muista hankkia siistit kengät. Ruskeat tai mustat nahkakengät (vaikka tekonahkaakin) sopii kaiken kanssa.

Vierailija
37/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikirppiksiltä voi saada ihan huippukamaa edullisesti.

Esim itse myyn mieheni pukuja (vähänkäytettyjä uudenveroisia) 30€ kpl! Hinta uutena 400-600€. Mies hoikistui niin paljon että puvut jäi käyttämättä. Harmi että on väärän kokoisia ap:lle

Yksi siisti puku, pari paitaa, twill housut, neule. Siinäpä se perussetti

Nettikirpparilta puvun osto on ihan tuhoon tuomittu ajatus. Ei varmasti tule sopivaa eikä ole palautusoikeutta.

Vierailija
38/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja kenkiä saa Zalandolta tilaamalla.

Vierailija
39/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös ääni H&M:lle. Edullisia ja ihan kivan näköisiä vaatteita.

Vierailija
40/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletteko ihan tosissanne, että Crocseihin ja ylisuuriin villapaitoihin ja verkkareihin ikänsä pukeutunut tyyppi siirtyy luontevasti Oxfordeihin, istuviin farkkuihin ja 500 euron bleisereihin? Hahaha, aika harhoissa taidatte olla ja muutenkin todellisuudesta vieraantuneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä