Minua kiusataan yliopistossa, miksi
Olen ollut yliopistossa, lähes koko ajan enemmän tai vähemmän kiusattu? Miksi? Mulla on kokemusta amk:sta jossa ei kukaan kiusannut.
Mua on kiusattu a- ja yläaste mutta miksi mun ottassa on kiusatun leima. Yhä edelleen.
Kokemuksia, muita?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen ihminen useammassa ympäristössä kokee tulevansa kiusatuksi, kannattaa katsoa peiliin. Useimmat ihmiset nimittäin eivät kiusaa..
Samaa mieltä. Kiusaajia ja hankalia ihmisiä kyllä on, ja huonosti voivia yhteisöjä. Mutta suurin osa ei kiusaa, se on hyvä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen ihminen useammassa ympäristössä kokee tulevansa kiusatuksi, kannattaa katsoa peiliin. Useimmat ihmiset nimittäin eivät kiusaa..
Kyllä kannattaa ja ei kannata. Kiusatuiksi joutuvat usein henkilöt, joiden on vaikea pitää rajoistaan kiinni ja ovat liian kilttejä. Lähes joka yhteisöstä löytyy tyyppi, jolla on tapana pönkittää omaa epävarmuuttaan toisen epävarman kustannuksella. Joskus se on tiedostamatonta kiusaamista. Kannattaa katsoa peiliin ja vahvistaa omia rajojaan, vaikka itsensä kehumisella.
Jos yrität vihjailla, että kiusatuksi itsensä kokeva on automaattisesti mulkku, en voisi enempää eri mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa ja ei kannata. Kiusatuiksi joutuvat usein henkilöt, joiden on vaikea pitää rajoistaan kiinni ja ovat liian kilttejä. Lähes joka yhteisöstä löytyy tyyppi, jolla on tapana pönkittää omaa epävarmuuttaan toisen epävarman kustannuksella. Joskus se on tiedostamatonta kiusaamista. Kannattaa katsoa peiliin ja vahvistaa omia rajojaan, vaikka itsensä kehumisella.
Jos yrität vihjailla, että kiusatuksi itsensä kokeva on automaattisesti mulkku, en voisi enempää eri mieltä!
En ollenkaan yritä vihjata sellaista. Sanon vaan, että jos kovin usein erilaisissa piireissä kokee kiusaamista, omassa itsetunnossa tms voi olla kehittämisen paikka. Tällaiset henkilöt voivat myös olla aika rasittavia, tulkitessaan yli toisten ihmisten käytöstä.
Haistakaa paska!! Im not ready to make nice...😈 En enää välitä paskaakaan mitä muut kyrvät aattelee.
Koin kiusaamista ensimmäistä kertaa juuri yliopistossa, parissakin ryhmätyösemmassa. Toisessa oli narsisti hoveineen, toisessa kahden vahva klikki.
Vierailija kirjoitti:
Koin kiusaamista ensimmäistä kertaa juuri yliopistossa, parissakin ryhmätyösemmassa. Toisessa oli narsisti hoveineen, toisessa kahden vahva klikki.
Halusit arvattaenkin itse olla se vahvin. Koska et ollut absoluuttisesti paras niin sinua ärsytti, kun muut olivat parempia kuin sinä ja koit itsesi kiusatuksi.
Miten yliopistossa kiusaaminen ilmenee?
Opiskelen itsekin mutta en ole törmännyt kiusaamiseen. En kulje bilettämässä, joten en tiedä tulisko siellä sitten sitä kiusaamista. Vaikka kaikki kait saa päättää kenen kans etkoilee tai jatkoilee. Ainejärjestöjen bileissä sit siedetään kaikkia, paitsi jotka ovat liian humalassa tai tappelevat tai ahdistelevat.
Minä käyn luennoilla, siellä ei ole kiusattu. Ryhmätöihin meillä yleensä proffat jakaa, eikä niistä ole potkittu pois. Hommat tehdään ja työ palautetaan, sen pituinen se.
Jos on ollut kursseja joissa olisi pitänyt itse muodostaa ryhmät, niin olen tehnyt kurssin itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusit arvattaenkin itse olla se vahvin. Koska et ollut absoluuttisesti paras niin sinua ärsytti, kun muut olivat parempia kuin sinä ja koit itsesi kiusatuksi.
totuuden puhujasta ei ole ikinä pidetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ryhmätöissä ollut kyse siitä, kuka oli paras. Kyllä tarina on se perinteisempi. Olin vähän liian kiltti ja hyväntahtoinen, enkä olisi ikinä uskonut kohtaavani moista ilkeyttä ja kieroilua yliopistossa, kun en ollut sitä kohdannut koskaan aiemminkaan elämässäni. Nyt on naivius karissut ja tunnistan kiusaajatyypit jo kaukaa, osaan myös käsitellä heitä paremmin.
Hys, ei noin saa sanoa. Se "kiusattu" on aina uhri.