Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua kiusataan yliopistossa, miksi

Vierailija
09.02.2018 |

Olen ollut yliopistossa, lähes koko ajan enemmän tai vähemmän kiusattu? Miksi? Mulla on kokemusta amk:sta jossa ei kukaan kiusannut.

Mua on kiusattu a- ja yläaste mutta miksi mun ottassa on kiusatun leima. Yhä edelleen.

Kokemuksia, muita?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo työelämässä myös? Kateus?

2/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kiusataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole aikaa kiusta muita yliopistossa. Ei se ole koulu.

Vierailija
4/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset on tyhmiä? Koska oot ulkopuolella siksi ettet osallistu juominkeihin? Sekin on tosi väärin jos niin on.

Vierailija
5/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduta.

Vierailija
6/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu amk:sta. Yliopistoporukka halveksii amk:n käyneitä. Lue vaikka av palstaa. Amk ihmisiä ei täällä lasketa sivistyneiksi tai älykkäiksi. Hyvin päinvastoin.

Vierailija
7/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vaan, että sua kiusataan ja tämä on totta, mutta et kuitenkaan usko tätä. Minä tiedän!

Vierailija
8/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli niin löysä avaus, että on pakko vastata, että tuskin olet koskaan opiskellut missään yliopistossa. Kirjoituksesi kenties kuvastaa pahaa oloa, jonka olet saanut jossain muualla, mutta tuo "minua kiusataan yliopistolla" on hömppää.

Vierailija
9/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ulkopuolelle/ryhmätöistä ulos jättäminen on kiusaamista, ja kyllä sitäkin siellä on, jos ei sulje silmiään siltä. Taitaa vaan olla niin, että ihmiset, joita ei ole kiusattu, ei näe sitä.

Vierailija
10/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan haaveilin yliopisto-opiskelusta, mutta jäi siihen, että en halunnut joutua uudestaan kiusatuksi, en vaan luota muihin ihmisiin koulumaailmassa! 

Vierailija
11/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yliopistossakin tapahtuu kiusaamista, se on vain näkymättömämpää kuin koulumaailmassa ja luonteeltaan hiukan erilaista. 

Vierailija
12/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa opiskelun aikan kokee ehkä tässä maailmassa itsensä eniten kiusatuksi. Se johtuu siitä, että yliopistossa on ihmisiä, jotka väittävät aina teitävän paremmin kuin sinä ja tämä kuuluu oikeassa olemisen luonteeseen. Jos et ole valmis olemaan oikeassa niin koe aina itsesi jollain tavalla kiusatuksi. Ja tämä on totta.

Vierailija
13/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikanaan haaveilin yliopisto-opiskelusta, mutta jäi siihen, että en halunnut joutua uudestaan kiusatuksi, en vaan luota muihin ihmisiin koulumaailmassa! 

Varmasti hyvä näin. Sinne yliopistoon mennään tosiaan opiskelemaan, eikä tarkkailemaan muita opiskelijoita. Sen lisäksi ihmiset, jotka näkevät kaiken kiusaamisena häiritsevät muiden opiskelua.

Vierailija
14/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niillä. Minä olen ollut yhden vuoden häirintäyhdyshenkilö yliopistossa ja niitä kiusaamis- ja rasismitapauksia sai selvitellä sopojen kanssa aivan hämmästyttävän usein, kun otti huomioon, että kyseessä oli aikuiset ihmiset.

Vierailija
15/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yliopistossakin kiusaamista. Muistan, että sivuaineeni kursseilla oli jollain tavalla erittäin epämiellyttävä ilmapiiri: yksi kovaääninen poika/mies piti ympärillään jonkinlaista suosittujen tyttöjen hovia ja suhtautui halveksivasti hiljaisempiin tyyppeihin. Kyseinen mieshenkilö kommentoi asiattomasti muiden vääriä vastauksia jne. Ei se ehkä kiusaamista ollut mutta muistutti hyvin paljon sitä.

Muiden aineiden puolella oli paljon lämpöisempi ja rennompi ilmapiiri. 

16/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yliopistossa, lähes koko ajan enemmän tai vähemmän kiusattu? Miksi? Mulla on kokemusta amk:sta jossa ei kukaan kiusannut.

Mua on kiusattu a- ja yläaste mutta miksi mun ottassa on kiusatun leima. Yhä edelleen.

Kokemuksia, muita?

Minä olen ylpeä murteestani mutta käytän sitä vain puhuessani, silloinkin harkiten. 

Vierailija
17/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vaa kiusataan.

ap

Vierailija
18/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa tapahtuu kiusaamista siinä missä muissakin aikuisten yhteisöissä. Tiedän monia, joita on kiusattu yliopistossa.

Vierailija
19/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu amk:sta. Yliopistoporukka halveksii amk:n käyneitä. Lue vaikka av palstaa. Amk ihmisiä ei täällä lasketa sivistyneiksi tai älykkäiksi. Hyvin päinvastoin.

Sinänsä erikoinen ilmiö palstalla missä suurin osa on käynyt pelkkää kiertokoulua ja kiertänyt sitäkin väärään suuntaan.

Vierailija
20/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen useammassa ympäristössä kokee tulevansa kiusatuksi, kannattaa katsoa peiliin. Useimmat ihmiset nimittäin eivät kiusaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi