Näkeekö opettaja tai esim. koulun rehtori henkilötietoja
vanhemmista?
Olen laittanut muistaakseni syntymävuotemme johonkin paperiin kun kouluun mentiin sekä terveydenhoitajan papereissa kysyttiin kouluuntulotarkastuksessa vanhempien syntymävuotta.
Ihmettelen vaan kun opettaja totesi, että mehän olemmekin samanikäisiä. Näkyykö tämä tieto wilmassa? Minulla näkyy siellä että tietonamme olisi nimet, osoitteet, puh num sekä sähköposti.
Jos opettaja ei näe, näkeekö rehtori?
Kommentit (32)
Kyllä vanhempien sotut näkyy wilmassa perustiedoissa. Eikä niitä saa sieltä poiskaan. Näkyy kaikille, jotka pääsee lapsen wilmatietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhempien sotut näkyy wilmassa perustiedoissa. Eikä niitä saa sieltä poiskaan. Näkyy kaikille, jotka pääsee lapsen wilmatietoihin.
Tämä ei näy kuitenkaan minulle omassa wilmassani?
Olen kyllä ilmoittanut sotut joskus koulutaipaleen alussa. Ei sillä niin väliä, mutta haluaisin tietää!
Helmi- järjestelmässä ei näe sotuja.
En näe. Vain nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero näkyy. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
No eikä näy.
Onneksi lapset on koulussa mykkiä, eivät vahingossakaan sano, että äiti täytti 35 vuotta.
Jossain sen henkilötunnuksen on oltava ja uskon, että sen näkee rehtori plus jossain kaupungin tiedoissa. Pelkkä nimi ja osoite ei riitä. Tälle oli joku selitys, joskus sen kuulin. Jos sattuu jotain tms. niin asia hoidetaan aina varmasti ja virallisesti tarkistaen henkilötietoja.
Voskohan apn lapsi kertoa koulussa minkä ikäisiä omat vanhemmat ovat tai olisiko teillä open kanssa yhteinen tuttu?
Wilmasta ope ei vamhempien henkilötunnuksia missåän nimessä näe.
Entä näkyykö molempien vanhempien tiedot jos toisella on yksinhuoltajuus? Itse en ole toisen vanhemman tietoja ikinä mihinkään täyttänyt. Mutta meneekö ne koulun tietoihin jostain järjestelmästä automaattisesti?
No ei kyllä näy wilmassa sotut. Piti ihan tarkistaa. Lapsi on voinut sanoa sen tai sitten sähköpostiosoitteesi on näitä maija77 -tyylisiä, joista syntymävuosi on pääteltävissä
Katso Wilman rekisteriselosteesta mitä tietoja siellä on. Tuskin on huoltajien hetuja.
Tiedot primus-järjestelmään tulevat suoraan väestörekisterikeskuksesta. Primus on se tietokanta jonka kanssa wilma kommunikoi. Kyl siel kaikki on. Esim nimen- ja osoitteenmuutokset tai vaikka äidinkielen muutokset tulevat suoraan väestörekistetikeskuksesta niitä ei muutella kouluissa wilmaan.
T. Koulusihteeri
Ei opettajat vanhempien ikiä näe, mutta lapset kyllä huutelee hyvinkin että olet yhtä läski kuin isäni tai olet yhtä vanha kuin äitini. Ehkä tuota ikää ei pidetä niin pahana :D
Ihan ohiksena - miksi koulu kysyy vanhempien hetuja tai syntymävuotta???
Ettekö ole muistanut sanoa lapsille, että arkoja asioita kuten kuinka vanha äiti on, ei sitten lörpötellä.
Kertokaa opet, näettekö iät?