Millaisia vieraampia ihmisiä pidät oletusarvoisesti tyhminä?
Monet pitävät mua ihan vajaaälyisenä vaikka olen sinänsä ihan nörttityyppi ja ÄO huitelee jossain sadan paremmalla puolella pitkälläkin. Miksi näin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajia, siivoojia, yh-äitejä, sellaisia kuin Sofia Belorf.
Entä jos et tiedä kyseisen ihmisen ammattia? Tai jos hän vaikka edustaa samaa ammattiryhmää kuin sinä?
Tosi älykkäät tekee joskus hassun epäloogisia asioita käytännön asioissa. Vaikea selittää. Mutta voisko sulla olla samaa? Tietty jos toinenkin on fiksu se ei tee oletuksia noiden perusteella että toinen on tyhmä. Sitten joskus tuntuu että jos hymyilee paljon tai on ujo pidetään tyhmänä.
Nörtti on merkki älykkyydestä. Merkkejä tyhmyyydestä on: hakkaa vaimoaan, on rasisti, haluaa vaihtoehtoisia uutisia.
Minuakin pidetään vähä-älyisenä, vaikka olen tutkitusti ihan älykäs, en vain äidin mielestä :)
Mutta voin suoraan myöntää näyttäväni ihan idiootilta. Sille en voi mitään, ja elämä kuulkaas on pinnallisempaa kuin moni tajuaakaan.
Jos on koko perheen kanssa kaupassa ja molottaa kovaan ääneen, että otetaanko tätä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pidetään vähä-älyisenä, vaikka olen tutkitusti ihan älykäs, en vain äidin mielestä :)
Mutta voin suoraan myöntää näyttäväni ihan idiootilta. Sille en voi mitään, ja elämä kuulkaas on pinnallisempaa kuin moni tajuaakaan.
Miltä näyttää idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä näyttää idiootti?
Minulta :)
Vierailija kirjoitti:
Tosi älykkäät tekee joskus hassun epäloogisia asioita käytännön asioissa. Vaikea selittää. Mutta voisko sulla olla samaa? Tietty jos toinenkin on fiksu se ei tee oletuksia noiden perusteella että toinen on tyhmä. Sitten joskus tuntuu että jos hymyilee paljon tai on ujo pidetään tyhmänä.
No, nyt tyhmästi luin ihan väärin mitä kysyit edes. Huolimattomuutta.. Pidän tyhminä yleensä jos ihmisellä on ihan äärimielipiteitä. Ääriuskonnollinen, poliittinen jne. Kyllä aatteita saa olla mutta.. älykäs on ehkä maltillisesti keskellä tai jotain
Ihmisiä, joilla on todella kapeat mielenkiinnonkohteet. Esim. lukevat pelkkää seiskaa/muita roskalehtiä ja ainoa vapaa-ajanviettotapa on känniörvellys.
Eivät osaa keskustella asioista vaan puheet pyörii koko ajan jossain kaksimielisissä "vitseissä".
Monesti myös sellainen pahansuopaisuus ja jatkuva toisten mollaus, ivaaminen ja juoruilu antaa vihjettä tyhmyydestä. Tämä nyt vähän yleistettynä, mutta tällaisia huomioita olen itse tehnyt.
Jos on blondi pyöreillä poskilla, niin jopa saa kuulla lässytystä joka suunnasta. Työkavereilta, kaupan kassoilta ja kaikilta muilta jotka eivät niin tarkkaan tunne. Mutta näillä mennään.
Vähän tyhmä kuva tulee ihmisistä, jotka uskovat voivansa päätellä asioita riittämättömän tietomäärän perusteella.
Esim. "naapuri on tavallista iloisempi" + "joku suomalainen voitti Eurojackpotissa" -> naapuri varmaan voitti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä, joilla on todella kapeat mielenkiinnonkohteet. Esim. lukevat pelkkää seiskaa/muita roskalehtiä ja ainoa vapaa-ajanviettotapa on känniörvellys.
Eivät osaa keskustella asioista vaan puheet pyörii koko ajan jossain kaksimielisissä "vitseissä".
Monesti myös sellainen pahansuopaisuus ja jatkuva toisten mollaus, ivaaminen ja juoruilu antaa vihjettä tyhmyydestä. Tämä nyt vähän yleistettynä, mutta tällaisia huomioita olen itse tehnyt.
Moni nörttityyppi ei ihan taida tähän raamiin mahtua?
Sellaisia joilla on amk-haalarit tai wappuna tradenomilakki
Monesti akateemisesti koulutetut ovat huonoja käytännön asioissa. Fiksuja koulussa sekä työelämässä mutta tyhmiä ja pinnallisia oikeassa elämässä. Lyttää muita alas, varsinkin työttömiä ja saamattomia ihmisiä. Kaveripiirissä pintaliitäjiä ja kuori kiiltää. Sen kuoren alla ei asu se mukavin persoona todellisuudessa.
Lähihoitajia, siivoojia, yh-äitejä, sellaisia kuin Sofia Belorf.