Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curlingin huipentuma? "Negatiiviseen sävyyn huutaminen" tulkitaan nykyään kuritusväkivallaksi!

Vierailija
09.02.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10059047

Kuritusväkivaltaa on:

Piiskaaminen
Tukistaminen
Luunapit
Ravistelu
Kaikenlainen satuttaminen tai retuuttaminen silloin, kun motiivina on rankaista lasta
Väkivallalla uhkailu
Lapsen pilkkaaminen tai vähättely
Negatiiviseen sävyyn huutaminen
Huomiotta jättäminen

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi pystyyn, kuka ei ole koskaan ikinä missään tilanteessa huutanut negatiiviseen sävyyn lapselle ???

Vierailija
2/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oikeasti liian pitkälle menty tässä höpötyksessä. Allekirjoitan muut, paitsi kaksi viimeistä. Ei ihminen ole mikään Tuck munkki, joka suhtautuu viilipyttynä kaikkeen. Minä en esimerkiksi huomioi varhaisteiniä, jos tulee haistatteluja sun muuta. Hän saa ensin pyytää anteeksi, sitten keskustellaan uudelleen. Kerran poikani oli harrastanut tätä niin kauhean fiksua ajotiellä makaamista, josta sain kuulla kylillä sattumalta. Silloin huusin pää punaisena. En varmaan ikinä eläessäni ollut ollut niin vihainen. Taisin käyttää sanamuotoa "haluatko kuolla ******!!??". Poika kuunteli korvat luimussa. Kun homma laantui, keskusteltiin ja sen jälkeen halattiin ym.

Pointini on, että tuommoisesta SAA ja PITÄÄ suuttua ja on NORMAALIA että tuollaiseen saattaa reagoida huuamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hupsua rinnastaa joku nahkaremmillä kurittaminen siihen, että lapselle vähän huutaa! Jotain suhteellisuudentajua, kiitos!

Vierailija
4/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi pystyyn, kuka ei ole koskaan ikinä missään tilanteessa huutanut negatiiviseen sävyyn lapselle ???

Minä en ole. Mitä hyötyä siitä olisi ollut?

Vierailija
5/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaksi mennyt koko homma. Samoin tämä metoo-kampanja.

Vierailija
6/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa enää hankkia lapsia tähän maahan...

Vierailija
7/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsi säntää vaikkapa vilkkaalle autotielle, niin silloin ei saa huutaa vihaisesti, että äkkiä nyt pois sieltä, vaan pitää sanoa niin, että äidin pikkukultamussukka, etsäviitsis nyt tulla sieltä autotieltä pois, jookoo, pliiiis, saat karkkia, jos tuut.

Vierailija
8/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curlingista puheen ollen, kyllä tuo UAR:n Anastasia Bryzgalova on melkoisen näppärännäköinen ja huutaakin ihan riittävä lujaa.

Vierailija
9/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Äitini on aina huutanut negatiiviseen sävyyn. Olin tottunut siihen lapsena. Nykyään se on pelkästään ärsyttävää.

Vierailija
10/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyn terapiassa ja olen ollut mielisairaalassa jne.

Minulle on huudettu ja rääytty todella ihnottavasti ja halveksien nöyryytetty ja osoitettu kuinka huono ihminen olen.

Älkää lässyttäkö ja vääristelkö asiaa tuollaisilla "eikö muka saa huutaa auton alle juoksevalle lapselle"

Kyllä saa, mutta se ei tarkoita, että kaiken paskasi saat oksentaa lapsen päälle.

Vierailija
11/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika iso ero sillä, huutaako lapselle "Painu nyt jo he***iin siitä vi**un retardi" (olen todistanut tällaista kadulla) vai "Nyt syömään niinku olisit jo". Edellinen on taatusti väkivaltaa.

Vierailija
12/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea äänenkäyttö on hyvää vanhemmuutta.

Siihen kuuluu tiukempi sävy ja suurempi volyymi silloin kun niille on tarvetta, mutta ei koskaan hallitsematon huutaminen ja nimittely vihan vimmassa.

Oliko muuta ihmetyksenaihetta?

Vierailija
13/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ilmenee suorana väkivaltana tai uhkaava

käytöksenä esim. huutaminen ja kiroilu. Yleistä on myös

telehäiriköinti kuten uhkailevat puhelinsoitot, tekstiviestit

tai sähköpostit (Tehy 2014)

HOITOHENKILÖKUNTAAN KOHDISTUVA VÄKIVALTA https://www.superliitto.fi/site/assets/files/57628/asiakkaan_kaytos_mak…

Vierailija
14/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuinen ja ahdistuisin jos minulle huudettaisiin, miten sitten lapset! Olen nähnyt, miten vanhempi huutaa lapselle julkisella paikalla, ihan hirveää seurattavaa, johtui mistä tahansa.

Vierailija
15/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa tarkoiteta sellaista rähisemistä, uhkailua, nimittelyä, kiroilua jne. Ei sitä että tarvittaessa käyttää kovempaa ääntä. Esim. jos lapsi meinaa juosta sinne autotielle, niin varoitushuuto (ja fyysinen estäminen) ei ole negatiiviseen sävyyn huutamista, vaan lapsen turvallisuudesta huolehtimista.

Ainahan saa tahallaan ymmärtää väärin ja pahoittaa mielensä.

Vierailija
16/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa tarkoiteta sellaista rähisemistä, uhkailua, nimittelyä, kiroilua jne. Ei sitä että tarvittaessa käyttää kovempaa ääntä. Esim. jos lapsi meinaa juosta sinne autotielle, niin varoitushuuto (ja fyysinen estäminen) ei ole negatiiviseen sävyyn huutamista, vaan lapsen turvallisuudesta huolehtimista.

Ainahan saa tahallaan ymmärtää väärin ja pahoittaa mielensä.

Vai ei tarvitse kunnioittaa fyysista koskemattomuutta.

Luojan kiitos en asu Suomessa. Paska maa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme