Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijattu olo! Halvalla markettishampoolla tuli paremmat hiukset kuin kalliilla merkeillä, joihin olen tuhlannut kaikkiaan varmaan tuhansia euroja

Vierailija
08.02.2018 |

Kahdelta jo kuullut, että onpas sulla hyvä tukka. En ikinä enää osta turhaan kalliimpia tuotteita!!

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä shampoo toimii riippuu ihan henkilöstä itsestään. Itse jouduin käymään monet juuri halpashsmpoot läpi kunnes löysin vähän kalliimmasta omiin hiuksiini sopivan. Joten älä yleistä.

Vierailija
142/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kampaajan suosittelemaa shampoota, kun päänahka oli hiukan kuivan tuntuinen imettäessä. Kampaajan mukaan vain yksi shampoo oli paras, hellävarainen ja juuri se, mitä hiukseni tarvitsevat. Se oli joku Redkenin shampoo, varmaan hellävaraiseksi mainostettu. Maksoi silloin 29 e pullo.

Todella tehokasta, päänahka kirveli ja kutisi sen käytön jälkeen enemmän kuin ikinä! Kokeilin muutaman kerran ja heitin menemään.

Päänahka kuivuu nykyäänkin aika helposti ja useimmat shampoot saavat sen kutiamaan ja pistelemään. On muutama sulfaatiton, hyvä shampoo, joita käytän aina. Nykyinen shampoo on hyvä ja sulfaatiton, parabeeniton ja väriaineeton. Hinta alle 3 e.

On ihanaa, kun pää on kunnossa ja hiukset kiiltää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ns. merkkituotteita ostanut yli kymmeneen vuoteen. Mitä vähemmän lisäaineita, hajusteita ja väriaineita, sen parempi. Meillä suihkusaippua "hajuton väritön" mieto ja kaikkien iho pysyy hyvänä. Psorista kärsivälle miehelle sopii, teinipojalle (ei finnejä), lapselle ja minulle. Ei tarvita rasvoja eikä mitään.

Kasvoveden käytön lopetin myös, ihan turhaa kemikaalikuormaa ja yleensä naama vain ärtyi siitä. 

Shampoo on meillä EHSS ja toimii. 

Vierailija
144/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran kampaajan suosittelemaa shampoota, kun päänahka oli hiukan kuivan tuntuinen imettäessä. Kampaajan mukaan vain yksi shampoo oli paras, hellävarainen ja juuri se, mitä hiukseni tarvitsevat. Se oli joku Redkenin shampoo, varmaan hellävaraiseksi mainostettu. Maksoi silloin 29 e pullo.

Todella tehokasta, päänahka kirveli ja kutisi sen käytön jälkeen enemmän kuin ikinä! Kokeilin muutaman kerran ja heitin menemään.

Päänahka kuivuu nykyäänkin aika helposti ja useimmat shampoot saavat sen kutiamaan ja pistelemään. On muutama sulfaatiton, hyvä shampoo, joita käytän aina. Nykyinen shampoo on hyvä ja sulfaatiton, parabeeniton ja väriaineeton. Hinta alle 3 e.

On ihanaa, kun pää on kunnossa ja hiukset kiiltää :)

Mitä shampoota käytät nyt?

Vierailija
145/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkituotteissa maksat tuotemerkin mielikuvasta. Sama koskee kaikkea.

Vierailija
146/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(146 vastaa:)

Vaihtelen shampoita, mutta käytän kyllä monta viikkoa yhtä ja samaakin. Yksi hyvistä oli The Body Shopin Rainforest -shampoo, joka taidettiin jo lopettaa. Se toimi minulla vuosia, mutta haju alkoi ärsyttää ja se kallistuikin koko ajan. Käytän Yves Rocherin Low -shampoota, sulfaatitonta ja voidemaista, jos joudun pesemän hiuksia turhan usein (harrastusten takia joskus), pesen sillä ehkä joka 3. kerta. Muuten käytän Organic Shop -shampoita. Ja joskus jotain ulkomailta ostettua, Korresia ja joku kuolleenmerensuolashampookin on vielä silloin tällöin käytössä. mut nykyinen suosikki Organic shop, taitaa olla  nyt Sokoksen tarjouksessa n. 2.5 e :)

Vierailija
147/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. silikoniakaan en ole laittanut päähäni varmaan yli kymmeneen vuoteen, koska ei tarvitse. Tuntuu, että se ainakin aikanaan latisti hiukset lyttyyn, ne kun ovat sileät ja raskaat jo valmiiksi ja aikanaan myös rasvoittuivat (liian vahvoilla shampoilla pestyinä) liian nopeasti.

Vierailija
148/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan shampoon silikooni tekee ihmeitä😊

Juurikin tuo jonkun maintisema Linna shampoo on silikooni vapaa, samoin ZX- shampoo ja hoitoaine!

Vierailija
149/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap oikeasti noin tyhmä? 😂 miten on mahdollista, että aikuinen ihminen menee lampaana ostelemaan jotain ylikalliita shampoita tajuamatta, että niiden sisältö on samaa kuin halvemmissa? XD

Vierailija
150/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 10 vuotta sitten kaikenlaisten hygieniatuotteiden käytön lukuunottamatta hammashoitovälineitä. Iho on nuorekas eikä naama rasvoitu enää laisinkaan. Käyn suihkussa aamuin ja illoin pelkällä vesipesulla. En haise millekään, eikä kukaan koskaan ole huomauttanut mitään. Ihmisille kaupataan tänä päivän puhdasta paskaa länsimaissa.

M34

Vierailija
151/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu eli hiukset ovat vaaleat ohuet ja taipuisat haperot, mutta niitä on suht paljon. Juuri rasvoittuu nopeasti.

Nyt hiukset tuntuvat tuuheilta ja sileiltä ja taipuisuus tulee esiin (shampoo ei latista piikkisuoraksi). Ja mikä parasta - juuret eivät rasvoitu entiseen malliin eikä päänahka hilseile, kuten joidenkin shampoiden jälkeen.

Ja nyt se suuri paljastus - nolottaa aivan -

shampoo on "L" -alkuisen monikansallisen yhriön "2-in-1" -shampoo. Vihreä/valkoinen puteli.

AP

Onpas hassua! Käytän yleensä myös vain kalliimpia (luonnonkosmetiikka)merkkituotteita, mutta nyt olen ulkomailla ja piti saada joku shampoo nopeasti lähikaupasta. Ostin juuri tämän lorealin valkovihreän 2in1 shampoohoitoaineen, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pesin hiukset toissapäivänä eikä vieläkään ole rasvoittuneet hiukset. Mietin samoja juttuja kuin ap, ja sitten avasin tämän ketjun ja mikäs olikaan kyseessä... Mikä sattuma! :D

Mutta en halua kuitenkaan käyttää lorealin tuotteita enempää, en halua antaa rahojani sille yhtiölle, vaikka olisi kuin hyvää. Suosittelen kovasti Lushin shampoita, ihan loistavia moneen tarpeeseen ja tulee niin hyvä mieli niistä. Ihanan näköisiä ja tuoksuisia eikä mitään ihmekemikaaleja.

No on!!

Varsinkin, kun tämä ei ole enää edes mikään mainostettu uutuustuote. Vihreä-valkoinen puteli kokoaa salamyhkäisesti kannattajiaan yhteen...:)

AP

Meitä on lisää! Mäkin oon käyttäny tota shampoota viimeset 2v, kun sattumalta ostin ja totesin parhaaksi mitä olen kokeillut :D Päädyin ostamaan, kun purkissa lukee "normaaleille hiuksille" ja ajattelin, että mulla on varmaan sellaiset.

No, ovatko hiuksesi pudonneet päästä ja hiustupet surkastuneet, kuten täällä varoitellaan silikonishampoiden käyttäjiä.

Rohkenen epäillä, etteivät ole.

Mun hiukset tuhoutui tuon 2in1 toimesta. Terveet hiukset ja hyvä hiuspohja suorastaan kuivui kasaan.

Nykyisin käytän oma gertruden shampoota ja hoitoainetta, luonnonkosmetiikkaa ja sikamaisen halpaa. Pari euroa puol litraa Prismasta! Hiukset ei oo koskaan voinut yhtä hyvin! :)

Vierailija
152/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla oli tämä sama silikonipelko tuotteissa noin kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen ymmärrettiin että on olemassa halpoja silikoniyhdisteitä ja kalliimpia silikoniyhdisteitä, eli halpa silikoni tukkii mutta kallis mahdollisimman puhtaaksi käsitelty silikoni suojaa eikä tunkeudu esimerkiksi huokosiin.

Sama koskee mineraaliöljyjä eli halpa mineraaliöljy tukkii ihon mutta kallis käsitelty versio suojaa sitä.

Vierailija
153/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu eli hiukset ovat vaaleat ohuet ja taipuisat haperot, mutta niitä on suht paljon. Juuri rasvoittuu nopeasti.

Nyt hiukset tuntuvat tuuheilta ja sileiltä ja taipuisuus tulee esiin (shampoo ei latista piikkisuoraksi). Ja mikä parasta - juuret eivät rasvoitu entiseen malliin eikä päänahka hilseile, kuten joidenkin shampoiden jälkeen.

shampoo on "L" -alkuisen monikansallisen yhriön "2-in-1" -shampoo. Vihreä/valkoinen puteli.

AP

Onpas hassua! Käytän yleensä myös vain kalliimpia (luonnonkosmetiikka)merkkituotteita, mutta nyt olen ulkomailla ja piti saada joku shampoo nopeasti lähikaupasta. Ostin juuri tämän lorealin valkovihreän 2in1 shampoohoitoaineen, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pesin hiukset toissapäivänä eikä vieläkään ole rasvoittuneet hiukset. Mietin samoja juttuja kuin ap, ja sitten avasin tämän ketjun ja mikäs olikaan kyseessä... Mikä sattuma! :D

Mutta en halua kuitenkaan käyttää lorealin tuotteita enempää, en halua antaa rahojani sille yhtiölle, vaikka olisi kuin hyvää. Suosittelen kovasti Lushin shampoita, ihan loistavia moneen tarpeeseen ja tulee niin hyvä mieli niistä. Ihanan näköisiä ja tuoksuisia eikä mitään ihmekemikaaleja.

No on!!

Varsinkin, kun tämä ei ole enää edes mikään mainostettu uutuustuote. Vihreä-valkoinen puteli kokoaa salamyhkäisesti kannattajiaan yhteen...:)

AP

Meitä on lisää! Mäkin oon käyttäny tota shampoota viimeset 2v, kun sattumalta ostin ja totesin parhaaksi mitä olen kokeillut :D Päädyin ostamaan, kun purkissa lukee "normaaleille hiuksille" ja ajattelin, että mulla on varmaan sellaiset.

No, ovatko hiuksesi pudonneet päästä ja hiustupet surkastuneet, kuten täällä varoitellaan silikonishampoiden käyttäjiä.

Mun hiukset tuhoutui tuon 2in1 toimesta. Terveet hiukset ja hyvä hiuspohja suorastaan kuivui kasaan.

Nykyisin käytän oma gertruden shampoota ja hoitoainetta, luonnonkosmetiikkaa ja sikamaisen halpaa. Pari euroa puol litraa Prismasta! Hiukset ei oo koskaan voinut yhtä hyvin! :)

Mäkin tykkään tuosta Oma gertrudesta. Millään muulla shampoolla ei tule yhtä ilmava ja hyvin hoidettu tukka. 

Vierailija
154/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerastase Aura Botanica -shampoo & hoitoaine ovat vähän kalliimpia mutta niissä ei ole mitään ylimääräistä moskaa vaan mahdollisimman luomuja ovat.

Totta! Tuo sarja suunniteltiin niille jotka vaativat puhtaampia kauneustuotteita.

http://uploads-cdn.thgblogs.com/wp-content/uploads/sites/14/2017/08/041…

Hiuksiin ei jää nihkeitä kerrostumia, niistä ei tule sähköiset, eikä päänahkaa kiristä. Ei latista vaan pitää kuohkeuden.

Itselläni tyypilliset pohjoismaiset pitkät hiukset (joissa vähän raitoja) kuten tuon kuvan naisella ja ne alkaa mennä littanaksi ja tyvi rasvoittuu ekana mutta latvat rispaantuu.

Tuote on myös eettinen ja tehty valikoiduista raaka-aineista

https://onesalonandspa.files.wordpress.com/2017/02/aura-botanica-eblast…

Vierailija
155/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla oli tämä sama silikonipelko tuotteissa noin kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen ymmärrettiin että on olemassa halpoja silikoniyhdisteitä ja kalliimpia silikoniyhdisteitä, eli halpa silikoni tukkii mutta kallis mahdollisimman puhtaaksi käsitelty silikoni suojaa eikä tunkeudu esimerkiksi huokosiin.

Sama koskee mineraaliöljyjä eli halpa mineraaliöljy tukkii ihon mutta kallis käsitelty versio suojaa sitä.

Paskankin voi kiillottaa, kokeilivat Mythbusterseissa. Paskaa se silti on. Muovia ja petrokemianteollisuuden sivutuotteita. Markkinoinnin voima on melkoinen, siksi ap:kuin osti merkkejä, sisällöstä viis.

Vierailija
156/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiha ihaillut Real Housewives of Beverly Hillsin Kylen kiiltäviä ja hyväkuntoisia hiuksia jotka ovat siis omat eikä mitään jatkeita, ja hän on paljastanut että käyttää Panthenen shampoota ja hoitoainetta.

On kyllä kieltämättä kauniit hiukset.

https://www.google.fi/search?q=real+housewives+of+beverly+hills+kyle&rl…:

Minulla juuri tuollaiset hiukset. Ja salaisuuteni: oliiviöljyshampoo ja -hoitoaine. Ei sisällä silikoinia, hajusteita, parabeeneja, väriaineita yms.

Vierailija
157/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No on!!

AP

Mäkin tykkään tuosta Oma gertrudesta. Millään muulla shampoolla ei tule yhtä ilmava ja hyvin hoidettu tukka. 

Mikä niistä Gertrudeista on paras, tuuheuttava, uudistava vai päivittäiseen käyttöön? Ainakaan tuuheuttava ei ollut saanut paljoa tähtiä..

Vierailija
158/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiha ihaillut Real Housewives of Beverly Hillsin Kylen kiiltäviä ja hyväkuntoisia hiuksia jotka ovat siis omat eikä mitään jatkeita, ja hän on paljastanut että käyttää Panthenen shampoota ja hoitoainetta.

On kyllä kieltämättä kauniit hiukset.

https://www.google.fi/search?q=real+housewives+of+beverly+hills+kyle&rl…:

Minulla juuri tuollaiset hiukset. Ja salaisuuteni: oliiviöljyshampoo ja -hoitoaine. Ei sisällä silikoinia, hajusteita, parabeeneja, väriaineita yms.

Mikä valmistaja vai itsekö teet?

Vierailija
159/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "et maksa" merkistä vaan tuotteesta, jota käytät kohteeseen. 

Vierailija
160/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdelta jo kuullut, että onpas sulla hyvä tukka. En ikinä enää osta turhaan kalliimpia tuotteita!!

Ne kaksi nyt tuskin ovat mitään alan asiantuntijoita, joten niiden mielipiteet on aika pas..an arvoisia. Mutta joo, ei se purtilon hinta kerro mitään laadusta. On kyse sitten shampoosta tai mistä tahansa muusta vastaavasta tuotteesta, niin ne reseptit noiden tekoon on aika vakiot. Niihin on ihan ne yhdet ja samat ainekset tietyissä suhteissa. Sekaan heitetään sitten pikkasen hajusteita ja nätti purtilo. Se on siinä. Valmistuskustannukset on jotain pari senttiä litralta. Valmistusprosessin voi tietysti ryssiä, joten tasalaatuisimmat ja laadukkaimmat tuotteet lytyy joltain isoilta firmoilta, joilla on resursseja tutkimustyöhön, laadunvarmistamiseen yms. Esim joku Nivea on sellanen.