Huijattu olo! Halvalla markettishampoolla tuli paremmat hiukset kuin kalliilla merkeillä, joihin olen tuhlannut kaikkiaan varmaan tuhansia euroja
Kahdelta jo kuullut, että onpas sulla hyvä tukka. En ikinä enää osta turhaan kalliimpia tuotteita!!
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu eli hiukset ovat vaaleat ohuet ja taipuisat haperot, mutta niitä on suht paljon. Juuri rasvoittuu nopeasti.
Nyt hiukset tuntuvat tuuheilta ja sileiltä ja taipuisuus tulee esiin (shampoo ei latista piikkisuoraksi). Ja mikä parasta - juuret eivät rasvoitu entiseen malliin eikä päänahka hilseile, kuten joidenkin shampoiden jälkeen.
Ja nyt se suuri paljastus - nolottaa aivan -
shampoo on "L" -alkuisen monikansallisen yhriön "2-in-1" -shampoo. Vihreä/valkoinen puteli.AP
Onpas hassua! Käytän yleensä myös vain kalliimpia (luonnonkosmetiikka)merkkituotteita, mutta nyt olen ulkomailla ja piti saada joku shampoo nopeasti lähikaupasta. Ostin juuri tämän lorealin valkovihreän 2in1 shampoohoitoaineen, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pesin hiukset toissapäivänä eikä vieläkään ole rasvoittuneet hiukset. Mietin samoja juttuja kuin ap, ja sitten avasin tämän ketjun ja mikäs olikaan kyseessä... Mikä sattuma! :D
Mutta en halua kuitenkaan käyttää lorealin tuotteita enempää, en halua antaa rahojani sille yhtiölle, vaikka olisi kuin hyvää. Suosittelen kovasti Lushin shampoita, ihan loistavia moneen tarpeeseen ja tulee niin hyvä mieli niistä. Ihanan näköisiä ja tuoksuisia eikä mitään ihmekemikaaleja.
No on!!
Varsinkin, kun tämä ei ole enää edes mikään mainostettu uutuustuote. Vihreä-valkoinen puteli kokoaa salamyhkäisesti kannattajiaan yhteen...:)
AP
Meitä on lisää! Mäkin oon käyttäny tota shampoota viimeset 2v, kun sattumalta ostin ja totesin parhaaksi mitä olen kokeillut :D Päädyin ostamaan, kun purkissa lukee "normaaleille hiuksille" ja ajattelin, että mulla on varmaan sellaiset.
No, ovatko hiuksesi pudonneet päästä ja hiustupet surkastuneet, kuten täällä varoitellaan silikonishampoiden käyttäjiä.
Rohkenen epäillä, etteivät ole.
Mun hiukset tuhoutui tuon 2in1 toimesta. Terveet hiukset ja hyvä hiuspohja suorastaan kuivui kasaan.
Nykyisin käytän oma gertruden shampoota ja hoitoainetta, luonnonkosmetiikkaa ja sikamaisen halpaa. Pari euroa puol litraa Prismasta! Hiukset ei oo koskaan voinut yhtä hyvin! :)
Mulle tuo Oma Gertrude ei sopinut. Kiihdytti rasvantuotantoa. Oli jo pesupäivän iltana juurista rasvainen. Siirryin sitten Erittäin hienon suomalaisen lastenshampooseen, niin päänahka rauhoittui.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 10 vuotta sitten kaikenlaisten hygieniatuotteiden käytön lukuunottamatta hammashoitovälineitä. Iho on nuorekas eikä naama rasvoitu enää laisinkaan. Käyn suihkussa aamuin ja illoin pelkällä vesipesulla. En haise millekään, eikä kukaan koskaan ole huomauttanut mitään. Ihmisille kaupataan tänä päivän puhdasta paskaa länsimaissa.
M34
Oletko ihan varma, ettet haise? Itse nimittäin tapailin miestä, jolla oli pistävä haju. En kuitenkaan sanonut asiasta hänelle, koska näin hänen huolehtivan hygieniastaan. Ajattelin, että hänellä vain on ominaishaju sen verran pistävämpi ja tujumpi, että se tulee deodorantinkin läpi. No, hänpä sitten yksi päivä kehuskeli käyvänsä vain vesipesulla. Shampoot, saippuat, deodorantit sun muut ovat turhia. Ei niillä mitään tee... Eikä kuulemma haise ja kukaan ei ole ikinä sanonut mitään. Siinä vaiheessa oli pakko tunnustaa, että itseasiassa kyllä sinä haiset. En vain ole kehdannut aikaisemmin sanoa, ettet nolostu, jos se on sulle arka paikka. Hän suostui sitten onneksi tutustumaan ekologisiin dödöihin, mikä helpotti tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aiha ihaillut Real Housewives of Beverly Hillsin Kylen kiiltäviä ja hyväkuntoisia hiuksia jotka ovat siis omat eikä mitään jatkeita, ja hän on paljastanut että käyttää Panthenen shampoota ja hoitoainetta.
On kyllä kieltämättä kauniit hiukset.
https://www.google.fi/search?q=real+housewives+of+beverly+hills+kyle&rl…:
Minulla juuri tuollaiset hiukset. Ja salaisuuteni: oliiviöljyshampoo ja -hoitoaine. Ei sisällä silikoinia, hajusteita, parabeeneja, väriaineita yms.
Mikä valmistaja vai itsekö teet?
Idea Toscana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu eli hiukset ovat vaaleat ohuet ja taipuisat haperot, mutta niitä on suht paljon. Juuri rasvoittuu nopeasti.
Nyt hiukset tuntuvat tuuheilta ja sileiltä ja taipuisuus tulee esiin (shampoo ei latista piikkisuoraksi). Ja mikä parasta - juuret eivät rasvoitu entiseen malliin eikä päänahka hilseile, kuten joidenkin shampoiden jälkeen.
shampoo on "L" -alkuisen monikansallisen yhriön "2-in-1" -shampoo. Vihreä/valkoinen puteli.AP
Onpas hassua! Käytän yleensä myös vain kalliimpia (luonnonkosmetiikka)merkkituotteita, mutta nyt olen ulkomailla ja piti saada joku shampoo nopeasti lähikaupasta. Ostin juuri tämän lorealin valkovihreän 2in1 shampoohoitoaineen, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pesin hiukset toissapäivänä eikä vieläkään ole rasvoittuneet hiukset. Mietin samoja juttuja kuin ap, ja sitten avasin tämän ketjun ja mikäs olikaan kyseessä... Mikä sattuma! :D
Mutta en halua kuitenkaan käyttää lorealin tuotteita enempää, en halua antaa rahojani sille yhtiölle, vaikka olisi kuin hyvää. Suosittelen kovasti Lushin shampoita, ihan loistavia moneen tarpeeseen ja tulee niin hyvä mieli niistä. Ihanan näköisiä ja tuoksuisia eikä mitään ihmekemikaaleja.[/quoter]
Lushin shampoot tms ovat samanlaisia kemikaalipommeja kuin muutkin. Sisältävät useita erilaisia silikonia ja mikromuoveja, EDTAa sekä SLSsää. Oikeissa luonnonkosmetiikan tuotteissa näitä ei ole. Miksi käyttää synteettisiä aineita mitkä on huonoksi sekä itsellemme ja ympäristölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 10 vuotta sitten kaikenlaisten hygieniatuotteiden käytön lukuunottamatta hammashoitovälineitä. Iho on nuorekas eikä naama rasvoitu enää laisinkaan. Käyn suihkussa aamuin ja illoin pelkällä vesipesulla. En haise millekään, eikä kukaan koskaan ole huomauttanut mitään. Ihmisille kaupataan tänä päivän puhdasta paskaa länsimaissa.
M34
Oletko ihan varma, ettet haise? Itse nimittäin tapailin miestä, jolla oli pistävä haju. En kuitenkaan sanonut asiasta hänelle, koska näin hänen huolehtivan hygieniastaan. Ajattelin, että hänellä vain on ominaishaju sen verran pistävämpi ja tujumpi, että se tulee deodorantinkin läpi. No, hänpä sitten yksi päivä kehuskeli käyvänsä vain vesipesulla. Shampoot, saippuat, deodorantit sun muut ovat turhia. Ei niillä mitään tee... Eikä kuulemma haise ja kukaan ei ole ikinä sanonut mitään. Siinä vaiheessa oli pakko tunnustaa, että itseasiassa kyllä sinä haiset. En vain ole kehdannut aikaisemmin sanoa, ettet nolostu, jos se on sulle arka paikka. Hän suostui sitten onneksi tutustumaan ekologisiin dödöihin, mikä helpotti tilannetta.
Itsekin hiukan ihmettelen näitä "pesen vain vedellä"-ihmisiä.
Vaikka vesi periaatteessa riittää niin ei sillä esim saa rasvan- ja ruoankäryä pestyä pois, joskus on hyvä käyttää saippuaakin.
Tai jos useamman päivän peseytyy vedellä niin kerran viikossa voisi puhdistustuotteitakin käyttää, vaikka ihan oliivisaippuaa jos luonnonmukainen haluaa olla.
Jotkut jotka eivät shampoita käytä ja kehuvat kuinka puhdas päänahka on eivät vain itse haista sitä eltaantunutta rasvanhajua jonka ikävä kyllä muut huomaavat :(
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vittua? Miksei vaan voi kirjoittaa selvästi? Esim dove. Ihme pelleilyä.
Mulla samankaltaisia kokemuksia.
Rahatilanteesta johtuen on käytössä nykyään markettishampoot ja hoitoaineet, hammastahnat, oliivipalasaippuat, rasvat jotain perusrasvoja, dödöt mitä milloinkin alumiinitonta, hiukset värjään itse kasviväreillä & tosiaan naama, hampaat ja hiukset voi paremmin kun koskaan! Ennen oli kampaamon tuotteet ja kampaamon värit, merkkikosmetiikkaa ja apteekin hammastahnat ja valkaisut jne. ja rahaa paloi varmaan 150 euroa kuussa tähän rumbaan. Nykyisellään ehkä 10 euroa/kk. En meikkaa, joten meikeistä en tiedä onko eroa laatu vai markettikosmetiikalla. Ja ikää 40 vuotta, iho pintakuiva sekaiho, hiukset ohuet luonnonkiharat, jotka kuitenkin rasvoittuvat superhyper nopeasti. Joskus olen tilannut alennuksesta Dermosil-tuotteita ja niissä tosi hyvä hinta-laatusuhde. Tainnu kaikki ostokset olla mieluisia ja käytetty loppuun ja on mm. täyttöpusseja tuotteisiin.
sukulaisella kampaamo. tiesi kertoa että kampaamoissa ja nykyään marketeissakin myytävä hirveän kallis "syväpuhdistava" shampoo on käytännössä aivan samaa ainetta kuin astianpesuaine :D siitä lähtien olen pessyt syväpuhdistavaa rasvan ja kemikaalien poistoa tarvitessani hiukseni fairylla. hyvin toimii. hoitoaineeksi oliiviöljyä fairypesun jälkeen. pitkät hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa :) syväpuhdistava shampoo maksaa yli 20 euroa. fairy maksaa 3 euroa.
Kiitos Fairy -vinkistä!
"Äiti äiti, milloin taas peset hiuksesi että tuo Fairy loppuu ja voisin tehdä siitä avaruusrraketinn...."
Vierailija kirjoitti:
shampoo huijausta kirjoitti:
Lopetin monta vuotta sitten shampoon käytön. Muutaman viikon tukka rasvoittui kovin helposti, sitten se rauhoittui ja nyt se on puhtaampi ja kauniimpi kuin koskaan shampoita käyttäessä.
Shampoiden ja hoitoaineiden öljyt ja rasvat, alumiini, saippua, silikoni, titaanidioksidi ym. aiheuttavat sellaisen kierteen, että noita tököttejä tarvii koko ajan lisää. Mutta kun kierteen katkaisee, se on sen arvoista.
Olen kiinnostuneena lukenut näitä tarinoita, mutta mysteeriksi on jäänyt, miten ihmiset ovat selvinneet sen rasvoittumisvaiheen yli. Itse joudun pesemään hiukset joka päivä ja olisi kiva päästä harvempaan pesuväliin. Tuo shampoovapaa elämä kuulostaa myös houkuttelevalta ja uskon tuon, että hiukset voi paremmin.
Mutta käytetäänkö tuossa jotain etikkahuuhtelua vai mitä? Miten kestää olla monta viikkoa rasvaisilla hiuksilla? Pitääkö vaan vuokrata eräkämppä jostain Lapista ja mennä sinne erakoitumaan kunnes voi palata ihmisten ilmoille? Miten tuon saa yhdistettyä työelämän kanssa, jos ei saa töistä riittävän monta viikkoa lomaa?
Sama täällä. Yritin joskus pidentää hiusten pesuväliä, jaksoin ehkä kuukauden ennen kuin luovutin. Toisaalta, mulla on rasvoittuvan päänahan lisäksi myös helposti kutiseva ja hilseilevä päänahka. Osa on sitä mieltä, että tälläisiä hiuksia kannattaa pestä harvemmin, osan mielestä ehdottomasti joka päivä. Mulla on ollut tää ongelma vuosia.
Kokeilin Flow:n palashampoota. Sitäkin jaksoin vajaan kuukauden. Lopulta oli pakko lopettaa, koska hiukset oli yhtä klähmäistä möykkyä. Tuntui, että shampoo oikein "kertyy" hiuksiin. En tosin tajunnut käyttää mitään huuhdetta.
Käytin vuosikaudet kampaamosta ostettuja shampoita. Sitten kävin läpi luontaistuoteshampoot. Kummassakin tapauksessa oli pestävä hiukset joka toinen päivä koska rasvoittuivat aika nopeasti. Kaverilla kokeilin El Vital 2-1 Multivitamin shampoota. Tykkäsin tuoksusta ja se pesi hyvin joten ostin sitä. Olen pessyt sillä nyt yli vuoden ja pesuväliä on voinut höllätä niin että pesen enää 2 kertaa viikossa. Tuntuu että tälläisen luonnonkiharan hiuksen ja helposti rasvoittuvan päänahan se pesee tehokkaasti.
Mutta oliiviöljyshampoo/saippua voi olla taas joillekin hiuslaaduille liian "raskas". Voi vetää latteaksi koko tukan. Sopii varmasti paremmin tuollaisille, joilla on paksu hiuslaatu.