Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijattu olo! Halvalla markettishampoolla tuli paremmat hiukset kuin kalliilla merkeillä, joihin olen tuhlannut kaikkiaan varmaan tuhansia euroja

Vierailija
08.02.2018 |

Kahdelta jo kuullut, että onpas sulla hyvä tukka. En ikinä enää osta turhaan kalliimpia tuotteita!!

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko tyhmälle, mitä haittaa sampoon silikoni?

Tukkii päänahan ja estää hiusten normaalin kasvun.

Itse käytän silikonittomia shampoita kuten EHS ja hiukset kasvaa silmissä. Nyt ovat alaselkään saakka.

Vierailija
122/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en edes halua pitkää kiiltävää tai varsinkaan pitkää laineikasta tukkaa.

Ei sovi tyyliin.

Pidän villistä, rajusta lyhyestä polkkatukasta. Sopii mulle parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on varmastikkin löytää omalle hiustyypille paras shampoo. Mulla on todella kuiva ja karhea hiustyyppi, tällä hetkellä käytän Tigin kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta.

Shampoo+hoitoaine isot pullot on usein tarjouksessa yht.15e.

Olen myös käyttänyt markettien shampoita ja muutaman kerran ostanut kampaamosta.

Vierailija
124/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia sitten löysin eräästä blogista vinkin käyttää Linna-shampoota ja en ole katunut.

Linna-shampoo on useimmiten suomalaiselle hiuslaadulle väärä tuote, sillä siinä ei ole hoitavia ainesosia. Yleensä linnashampoota ja muita liian vahvoja tuotteita käyttävät tunnistaa siitä, että latva on kuivaa, ei elävän näköistä.

-kampaaja

Ettei vain olisi tosiasiassa kyse latvojen trimmaamattomuudesta eikä käytetystä shampoosta? Leikkaamattomat latvat kuivuvat kaikilla.

Linnashampoo ja erittäin hieno suomalainen shampoo olivat ainakin kampaajakoulussa esimerkkeinä liian voimakkaista shampoista, jotka eivät sisällä hiusta hoitavia ainesosia. En sitten tiedä, liekö asia muuttunut, mutta ainakin asiakkailla sen työssä huomaa, jos käytetään linnashampoota ja vielä jätetään hoitoaine käyttämättä. Itse käytin aiemmin Cutrinin sensitive-shampoota (vinkki niille, joilla kuiva päänahka ja talvella helposti takkuuntuvat hiukset). Sitä sai ainakin ennen mm. Apteekeista ja Sokokselta, muistaakseni Prismastakin. Nykyisin käytän työnantajan merkkejä, joita en viitsi mainostaa täällä, kun kyse kalliista kampaamosarjoista.

-kampaaja

Noita pitääkin hieman lantrata vedellä. Näin ovat vanhemmat ja viisaammat opettaneet muinoin. Ovat todella riittoisia ja hyviä hiuksille tällä tavoin.

Vierailija
125/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia sitten löysin eräästä blogista vinkin käyttää Linna-shampoota ja en ole katunut.

Linna ja Erittäin hieno suomalainen ovat oikeasti hyviä tuotteita, koska ne ovat varta vasten suunniteltuja suomalaiselle lasimaiselle, ohuelle ja hennolle hiuslaadulle. Harvat kansainväliset merkit on suunniteltu juuri tällaisen ohuempaakin ohuemman hiuksen tarpeisiin. Itse käytän noista merkeistä vielä niitä lastenshampoita, koska ne ovat vieläkin hellävaraisempia.

Nämä ovat yllättävän vahvoja. Jos vaatteista ei lähde tahra tabortilla niin Linna- shampoolla lähtee. Herbina ja xz on hyviä.

Vierailija
126/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

T i r s k hihihii!

Vierailija
127/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

T i r s k hihihii!

Vierailija
128/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
129/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiha ihaillut Real Housewives of Beverly Hillsin Kylen kiiltäviä ja hyväkuntoisia hiuksia jotka ovat siis omat eikä mitään jatkeita, ja hän on paljastanut että käyttää Panthenen shampoota ja hoitoainetta.

Onko paljastanut myös että on niin KAUNIS ja VAHVAHIUKSINEN että on ollut lapsitähti.

Jos on ohut takkuuntuva paska suomalais hius..pakko käyttää jatkeita ja kalliita tuotteita

Pakko käyttää jatkeita, what?

Vierailija
130/173 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina 17€ maksavan hoitoaineen. Olen lähes kaikkia markettihoitoaineita kokeillut ja mistään muusta ei tule näin sileitä ja hyvinvoivia hiuksia! Itse panostan tälläiseen, koska hiukset on kumminkin aina esillä ja haluan, että ne ovat hyvässä kunnossa.

Mutta shampoona käytän ihan halpoja markettien omia. Ne taas on shamppoista parhaita

Vierailija
131/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vuosia vaikka mitä shampoita, purkkeja oli kymmenen rivissä suihkussa. Siihen päälle erilaiset hoitoaineet, koska tukka oli samea, takkuinen, kuivakka ja kaksihaaraisia oli jatkuvasti. Shampoita piti vaihdella, koska joikanen alkoi jossain kohtaa lässäyttämään tukkaa ja kutittamaan päänahkaa. Mulla on kihartuva ja runsas, joskin ohut hiuslaatu.

Ostin lopulta kalliita shampoita kutiavalle päänahalle ja ne auttoivatkin ja aloin jättämään hoitoainetta pois, koska se aiheutti vielä kutinaa, vaikka en sitä päänahkaan asti laittanutkaan.

Kävin messuilla, jossa oli Urtekramin tuotteita tarjouksessa ja ostin Aloe vera-shampoon, se on tarkoitettu kuiville hiuksille. Kutina hävisi! Olen käyttänyt puolikkaan pullollisen tähän mennessä eikä kutina ole tullut takaisin. Hiukset alkoi aika pian käytön aloituksen jälkeen tuntumaan jo suihkussa erilaisilta. Ei enää niin takkuiset ja narskuvat hiukset. En käytä enää hoitoaineita ollenkaan. Hyllyssä on kyllä hoitovoide, mutta tukka ei ole tuntunut enää niin kuivalle, että laittaisin sitä. Ennen käytin sitä latvoissa pesujen välillä, koska latvat tuntuivat muutaman päivän päästä pesusta kuivilta.

Hiukset ei myöskään ole enää sähköiset edes talvella, eikä lirut vaan kuohkeat päivästä toiseen, kunnes pesen ne. Pesen hiukset noin 3x kahdessa viikossa.

Vierailija
132/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaapa vielä vähän pidemmälle. En ole käyttänyt shamppoota enää vuosiin ollenkaan. Hiukset aivan mahtavassa kunnossa!

Kuljet siis pää luolanaiselta haisevana?

Vierailija
133/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu eli hiukset ovat vaaleat ohuet ja taipuisat haperot, mutta niitä on suht paljon. Juuri rasvoittuu nopeasti.

Nyt hiukset tuntuvat tuuheilta ja sileiltä ja taipuisuus tulee esiin (shampoo ei latista piikkisuoraksi). Ja mikä parasta - juuret eivät rasvoitu entiseen malliin eikä päänahka hilseile, kuten joidenkin shampoiden jälkeen.

Ja nyt se suuri paljastus - nolottaa aivan -

shampoo on "L" -alkuisen monikansallisen yhriön "2-in-1" -shampoo. Vihreä/valkoinen puteli.

AP

Siis Lorealko? Mitä vikaa Lorealissa on, ihan normia settiä.

Vierailija
134/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu eli hiukset ovat vaaleat ohuet ja taipuisat haperot, mutta niitä on suht paljon. Juuri rasvoittuu nopeasti.

Nyt hiukset tuntuvat tuuheilta ja sileiltä ja taipuisuus tulee esiin (shampoo ei latista piikkisuoraksi). Ja mikä parasta - juuret eivät rasvoitu entiseen malliin eikä päänahka hilseile, kuten joidenkin shampoiden jälkeen.

Ja nyt se suuri paljastus - nolottaa aivan -

shampoo on "L" -alkuisen monikansallisen yhriön "2-in-1" -shampoo. Vihreä/valkoinen puteli.

AP

Onpas hassua! Käytän yleensä myös vain kalliimpia (luonnonkosmetiikka)merkkituotteita, mutta nyt olen ulkomailla ja piti saada joku shampoo nopeasti lähikaupasta. Ostin juuri tämän lorealin valkovihreän 2in1 shampoohoitoaineen, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pesin hiukset toissapäivänä eikä vieläkään ole rasvoittuneet hiukset. Mietin samoja juttuja kuin ap, ja sitten avasin tämän ketjun ja mikäs olikaan kyseessä... Mikä sattuma! :D

Mutta en halua kuitenkaan käyttää lorealin tuotteita enempää, en halua antaa rahojani sille yhtiölle, vaikka olisi kuin hyvää. Suosittelen kovasti Lushin shampoita, ihan loistavia moneen tarpeeseen ja tulee niin hyvä mieli niistä. Ihanan näköisiä ja tuoksuisia eikä mitään ihmekemikaaleja.

No on!!

Varsinkin, kun tämä ei ole enää edes mikään mainostettu uutuustuote. Vihreä-valkoinen puteli kokoaa salamyhkäisesti kannattajiaan yhteen...:)

AP

Meitä on lisää! Mäkin oon käyttäny tota shampoota viimeset 2v, kun sattumalta ostin ja totesin parhaaksi mitä olen kokeillut :D Päädyin ostamaan, kun purkissa lukee "normaaleille hiuksille" ja ajattelin, että mulla on varmaan sellaiset.

No, ovatko hiuksesi pudonneet päästä ja hiustupet surkastuneet, kuten täällä varoitellaan silikonishampoiden käyttäjiä.

Rohkenen epäillä, etteivät ole.

Vierailija
135/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkani on lasimainen ja rasvoittuu juurista. Käytän markettishampoista Garnierin shampoota ja myös Erittäin hienoa suomalaista. Valitsen tuuheuttavan tai rasvoittuville tarkoitetun shampoon ja hyvin on toiminut. Kosmetiikka on psykologiaa, jos joku ei tiennyt. Kallis shampoo antaa itselle olon, että on panostanut itseensä ja siihen on varaa. Ei tällaiselle auta mikään testi tai vertailu, että 3 euron shampoo on yhtä hyvä kuin 25 e puteli. Sama se on muussakin kosmetiikassa. Itse en ole lähtenyt koskaan mihinkään kalliisiin tuotteisiin.

Vierailija
136/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kehuttu Linna ei oo koskaan sopinut minulle. Sama, kuin olisi jollain suihkusaippualla pesaissut. Eikä myöskää EHSS. (Erittäin hieno....)

Ap

Ainakin tuossa Erittäin hienossa suomalaisessa sinisessä shampoossa on erittäin kammottava haju.

Ja jostain syystä juuri somalinaiset pitävåt siitä ja se hajuvana kulkee heillä aina mukana.

Vierailija
137/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan shampoon silikooni tekee ihmeitä😊

Marketeista löytyy myös silikonittomia shampoita. Käypä joskus tutustumassa.

Vierailija
138/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rasvis kirjoitti:

shampoo huijausta kirjoitti:

Lopetin monta vuotta sitten shampoon käytön. Muutaman viikon tukka rasvoittui kovin helposti, sitten se rauhoittui ja nyt se on puhtaampi ja kauniimpi kuin koskaan shampoita käyttäessä.

Shampoiden ja hoitoaineiden öljyt ja rasvat, alumiini, saippua, silikoni, titaanidioksidi ym. aiheuttavat sellaisen kierteen, että noita tököttejä tarvii koko ajan lisää. Mutta kun kierteen katkaisee, se on sen arvoista.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahita on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Jos en pese niitä , ne korostavat rasvasta kiiltäviä kasvojani

Vink vink. Kokeilepa Erisan Hoitava puhdistusgeeli. Puhdistaa rasvat ja rauhoittaa yliaktiiviset talirauhaset. Eikä kuivata. Päälle jokin ihan kevyt perusvoide

Hinta n 4 e.

Tuo erisanin puhdistusgeeli ei poista meikkiä kunnolla. LV:n puhdistusgeeli paljon parempi, prsimassa maksaa alle 4€.

Vierailija
139/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kehuttu Linna ei oo koskaan sopinut minulle. Sama, kuin olisi jollain suihkusaippualla pesaissut. Eikä myöskää EHSS. (Erittäin hieno....)

Ap

Ainakin tuossa Erittäin hienossa suomalaisessa sinisessä shampoossa on erittäin kammottava haju.

Ja jostain syystä juuri somalinaiset pitävåt siitä ja se hajuvana kulkee heillä aina mukana.

Minun mielestä taas erittäin hieno suomalaisen tuoksu on aivan ihana!

Vierailija
140/173 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tunnelmat täällä. Kaikenlaista olen vuosien varrella kampaajan ja kavereiden innoittamana kokeillut, mutta lopulta päätynyt aivan omanlaiseen ratkaisuun.

Ensimmäinen ahaa-elämys oli hoitoaineen jättäminen pois. Hiukset rasvoittui silmissä minkä tahansa hoitoaineen käytön jälkeen, vaikka olisi huuhtonut tuntikausia ja käyttänyt vain latvoihin.

Toinen oli pesuvälejen pidentäminen. Täysin no poohon ei omalla hiuslaadulla (paksut, vahvat, nopeasti rasvoittuvat) valitettavasti kykene. Sinnittelin kerran melkein 8 kk ilman, mutta hiukset olivat jatkuvasti tahmaiset, lättänät ja elottoman näköiset. Pesen nykyään "shampoolla" (tästä lisää alla) kerran viikossa. Muuten tarpeen mukaan pelkkä vesipesu.

Shampoita kokeilin laidasta laitaan, ja muita tököttejä (viinietikkaa, soodaa, sitruunaa, hunajaa jne). Osa toimi hetken ajan, osa ei ollenkaan.

Kerran hutaisin hiuksiin miehen käyttämää Lidlin reilun euron hintaista suihkugeeliä hiuksille ja vartalolle. Hiukset näyttivät upealta heti pesun jälkeen eivätkä rasvoittuneet heti. Yleensä noita kahta tulosta ei saa samalla pesuaineella; joko hiukset ovat pari päivää kuivat hamput tai sitten rasvoittuvat vajaassa päivässä sietämättömiksi. Ajattelin että ei varmaan kestä kuin pari pesua, mutta olen tätä suihkugeeliä käyttänyt jo kolmisen vuotta ja vieläkin olen älyttömän tyytyväinen.

Eikä taas vahingossakaan voi kertoa, mikä suihkugeeli on kyseessä, että joku toinenkin voisi kokeilla samaa ilman että tarvii käydä koko Lidlin valikoima läpi.