Jos miehet olisivat enemmistö hoitoalalla niin palkka olisi varmasti 3500 e/kk
Luulisin, että näin se menisi. Ja hoitoalan arvostus olisi korkea kun tekevät arvokasta työtä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja palkka vaihdellen 3200-3700e/kk. Eli en ymmärrä aloitusta. Olen aina ollut tyytyväinen palkkaani.
En ymmärrä miten.. itselläni olen myös sh) peruspalkka bruttona 2400.
Sanopa se oikea bruttopalkka. Siis se palkka, josta verot lasketaan.
Miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että bruttopalkkani on 2400 e ja pari euroa päälle. Käteen jää verojen jälkeen noin 1700 e.
Ja tuossako on ne lisät jo mukana?
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että näin se menisi. Ja hoitoalan arvostus olisi korkea kun tekevät arvokasta työtä.
Jos MIEHET olisivat alalla, niin työteho olisi 3-5 kertaa parempaa. Naisille sopiva palkka on siis 500-700 euroa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja palkka vaihdellen 3200-3700e/kk. Eli en ymmärrä aloitusta. Olen aina ollut tyytyväinen palkkaani.
Miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että bruttopalkkani on 2400 e ja pari euroa päälle. Käteen jää verojen jälkeen noin 1700 e.
Ja tuossako on ne lisät jo mukana?
Mitkä lisät? Teen päivätyötä.
Meneppä terveyskeskukseen. Siellä lorvivat ja löpöttävät toisilleen. Kiire ei ole minnekään, eikä mitään pomoja näy missään joka lopettaisi tuollaisen toiminnan.
Minä lopettaisin.
Sinkkumies
Naiset ja miehet eivät ole yhtä hyviä. Hyvempi on se, joka kykenee tekemään enemmän. Siihen ei mitkään itkukamppanjat auta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa huono bruttopalkka. Miltä alalta?
Feministilesbon mielestä nainen ansaitsee tekemällä kymmenen kertaa vähemmän saman kuin mies.
Reiluako?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: porvari?
Itselle kelpaisi vaikka 1500€ brutto, olen opiskellut ammmatin amiksessa, insinööriksi ja nyt kandiksi+maisteriksi parhaillaan eikä pääse mihinkään töihin.
2400€ bruttona kuulostaisi jo erittäin kovalta.
Kukalie noita 3500€ keskipalkkoja repii, kun monet ei saa edes tonnin hommia.
Olen sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa ja minulla on monenlaisia työkavereita, myös miehiä. Osa heistä on sellaisia suuria ja karskin oloisia ja he puhuvat etenkin vanhoille huonokuuloisille miespotilaille todella jylisevästi. Nuo potilaat usein silmät säikähdyksestä selällään tuijottavat kuin apua anoen minuun kun mieshoitaja pauhaa armeijan kersantin äänellä, että seuraavaksi laitetaan kestokatetri tai peräruiske. Osa mieshoitajista on taas potilalle tosi pehmeäkäytöksisiä ja sen huomaa, miten papparaisetkin tuntevat olonsa turvallisemmaksi. Eipä sillä etteivätkö ne ärjynnältä kuulostavat ja näyttävät yhtä hyviä hoitajia olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: porvari?
Itselle kelpaisi vaikka 1500€ brutto, olen opiskellut ammmatin amiksessa, insinööriksi ja nyt kandiksi+maisteriksi parhaillaan eikä pääse mihinkään töihin.
2400€ bruttona kuulostaisi jo erittäin kovalta.
Kukalie noita 3500€ keskipalkkoja repii, kun monet ei saa edes tonnin hommia.
Vastaan sivusta, että joko sulla on ollut tosi huono tuuri tai sitten jotain on pielessä. Itse olen tienannut paljon enemmänkin, mutta ammattikuvakkeet ovat vaihdelleet. Alle neljään tonniin olen ihan ok tyytyväinen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa ja minulla on monenlaisia työkavereita, myös miehiä. Osa heistä on sellaisia suuria ja karskin oloisia ja he puhuvat etenkin vanhoille huonokuuloisille miespotilaille todella jylisevästi. Nuo potilaat usein silmät säikähdyksestä selällään tuijottavat kuin apua anoen minuun kun mieshoitaja pauhaa armeijan kersantin äänellä, että seuraavaksi laitetaan kestokatetri tai peräruiske. Osa mieshoitajista on taas potilalle tosi pehmeäkäytöksisiä ja sen huomaa, miten papparaisetkin tuntevat olonsa turvallisemmaksi. Eipä sillä etteivätkö ne ärjynnältä kuulostavat ja näyttävät yhtä hyviä hoitajia olisi.
Tämä on varmasti totta ja esimiesten tulisi ottaa tämä huomioon. Palkkaukseenhan itsestään selvät asiat eivät kuulu. Kuten että hoida asiakasta inhimillisesti, eikö?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti totta ja esimiesten tulisi ottaa tämä huomioon. Palkkaukseenhan itsestään selvät asiat eivät kuulu. Kuten että hoida asiakasta inhimillisesti, eikö?
Sinkkumies
Riippuu ihan työnantajan tavoitteista mistä kannattaa maksaa. Palkitseminen on myös keino ohjata työntekijän toimintaa.