Jos miehet olisivat enemmistö hoitoalalla niin palkka olisi varmasti 3500 e/kk
Luulisin, että näin se menisi. Ja hoitoalan arvostus olisi korkea kun tekevät arvokasta työtä.
Kommentit (93)
Jos miehet olisi enemmistö sairaanhoitoalalla niin mitään sotekriisiä ei olisi, koska miehet eivät seiso tumput suorina 90% työajasta jouten.
Jos kerran välttämättä haluat olla julkisella puolella, niin ala vaikka kirurgiksi. Vaihtoehtoisesti tervetuloa tänne yksityiselle puolelle jatkuvan yt-uhan alle.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo...vertaapa miesvaltaisten kunta-alan töiden palkkoja sairaanhoitajiin.
T. Kaupungin peltiseppä 2010e/kk
AMK-koulutus?
Poliiseilla ja palomiehillä eivät kyllä palkat ole päätähuimaavia.
Ihan koko yhteiskunnassa on vikaa, kun heille, sairaanhoitajille, lastentarhanopettajille ja peruskoulun opettajille ei makseta kunnon palkkaa. Nuo työt ovat vastuullisia ja ihmisten elämien kannalta ensiarvoisen tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja palkka vaihdellen 3200-3700e/kk. Eli en ymmärrä aloitusta. Olen aina ollut tyytyväinen palkkaani.
Vau! Minäkin haluan tuonne töihin! Missä maassa olet? Täällä Suomessa en ole paljon nähnyt paikkoja jossa palkka ylittäisi 2500e, yleensä se on noin 2400e. Sitten tietysti lisät päälle mutta niitä ei lasketa palkkaan, koska ovat vain korvausta siitä että olen töissä viikonloput, yöt ja juhlapyhät ja jään pois kaikista joulujuhlista, juhannusjuhlista, ym viikonloppuisin vietettävistä sukujuhlista sekä altistan terveyteni vuorotyön aiheuttamille riskeille.
Tiedäthän varmaan kuitenkin että ainoastaan peruspalkka on se vertailukelpoinen muihin, päivätyötä tekeviin nähden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja palkka vaihdellen 3200-3700e/kk. Eli en ymmärrä aloitusta. Olen aina ollut tyytyväinen palkkaani.
Vau! Minäkin haluan tuonne töihin! Missä maassa olet? Täällä Suomessa en ole paljon nähnyt paikkoja jossa palkka ylittäisi 2500e, yleensä se on noin 2400e. Sitten tietysti lisät päälle mutta niitä ei lasketa palkkaan, koska ovat vain korvausta siitä että olen töissä viikonloput, yöt ja juhlapyhät ja jään pois kaikista joulujuhlista, juhannusjuhlista, ym viikonloppuisin vietettävistä sukujuhlista sekä altistan terveyteni vuorotyön aiheuttamille riskeille.
Tiedäthän varmaan kuitenkin että ainoastaan peruspalkka on se vertailukelpoinen muihin, päivätyötä tekeviin nähden?
No voihan vau tosiaan. Jos et ole huomannut niin tämä yhteiskunta on alkanut pyöriä aikalailla 24/7 eikä hoitoala ole ainut missä työskennellään myös toimistoaikojen ulkopuolella. Tutustupa huviksesi vaikka ravintola- alan lisiin, iltalisä reilun euron tunnissa, yölisä puolen yön jälkeen rapiat kaksi euroa...
Miehiä saisi tulla hoitoalalle ainakin esimies tehtäviin. Luulisin ja toivon ettei miehen mielipiteisiin ja tekemisiin vaikuta niin paljon perseen nuoleminen kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Eihän poliisienkaan palkat tuota tasoa ole, ja ala kuitenkin miesvaltainen. Julkinen sektori ei pysty maksamaan mitään huippupalkkoja, koska rahat tulevat meiltä kaikilta.
Paperimiehen hienosti näyttivät, miten käy, kun vaatimukset nousevat pilviin.
Pikemminkin puun myyjät älyttömine hintoineen. Raaka-aine eucalyptus mm. on paljon halvempaa ikuisen kesän maissa. Otappas selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan vau tosiaan. Jos et ole huomannut niin tämä yhteiskunta on alkanut pyöriä aikalailla 24/7 eikä hoitoala ole ainut missä työskennellään myös toimistoaikojen ulkopuolella. Tutustupa huviksesi vaikka ravintola- alan lisiin, iltalisä reilun euron tunnissa, yölisä puolen yön jälkeen rapiat kaksi euroa...
Toki on muitakin aloja joilla on vuorotyötä. Mutta toivottavasti nyt et sentään kuitenkaan vertaa sairaanhoitajan työtä tarjoilijan tai kokin työhön ihan tosissasi... Ja jos kokevat palkkansa liian huonoksi työn kuvaan nähden niin työtaisteluihin on oikeus heilläkin, en ollenkaan pane vastaan tai valita jos sellaiseen ryhtyvät.
Tuolla rahalla en viitsisi sormeani oikaista, tuohan ei riitä edes kahden viikon päivystyskorvaukseen.
Miksi tästäkin pitää kehittää riita? Olen itse erittäin naisasiatietoinen mikä ei poista sitä tosiasiaa että onhan aloittaja osin oikeassakin. Naiset ovat tappiin asti uhrautuvia ahkeria uurastajia (yleistys), miehet ajavat asioitaan pontevammin. Syyt tietenkin ovat moninaiset. Valittava akka on hankala, mieheltä ehkä hyväksytään helpommin kritiikki?
Vierailija kirjoitti:
Naine taas uhriutumassa ja ulisemassa, ylläri! :D
Kuka uhriutuu ja ulisee? Mistä tiedät onko aloittaja nainen? Eipä etsitä piilomerkityksiä...
Jos kaikki sairaanhoitajat vaatisivat esim. 3500€ kk palkkaa, olisi työnantajan suostuttava että saisi porukkaa töihin. Se että palkkataso on tuollainen mitä on johtuu siitä että työntekijät ovat määrittäneet sen sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo...vertaapa miesvaltaisten kunta-alan töiden palkkoja sairaanhoitajiin.
T. Kaupungin peltiseppä 2010e/kkMitenköhän peltiseppä liittyy hoitoalaan mitenkään? ai niin, ei liity mitenkään!
Ei liity hoitoalaan, mutta liittyy avaukseen.
Jos et tajua niin pieni palkkasi on ihan kohdillaan.
Autonasentajissa 99,99% miehiä ja palkka huono.Toisaalta työn tuottavuuskin on usein huono.
Hohhoijaa taas.
Todennäköisesti palkat olisikin korkeammat jos sanotaan vaikka miehiä olisi 95% hoitajista. Koittakaa miettiä että mistä tämä johtuu..
Ja vinkkinä työnantaja/pomo ei tule aamulla sanomaan että nostin teidän palkkoja koska olette miehiä.
Miehen mielipide tähän, niin verrattuna muihin, niin sairaanhoitajan palkan pitäisi olla jossain ainakin 5000-6000 paikkeilla keskimäärin. Ja toikin voi olla hiukka alakanttiin oleva nopea arvaus. Toi tulee ihan siitä, että alalle vaaditaan koulutusta, osaamista, vastuut, työajat on mitä on jne.
Sairaanhoitajien kannattaa muistaa, että väite, ettei ole mistä maksaa teille enempää, on valhe! Julkinen sektori on reilusti yli puolet suomen bkt:stä. Siellä on varaa aivan mihin halutaan ja siellä ei vain ole halua laittaa sitä teidän palkkoihinne. Meillä tulee useammat vaalit nyt lähiaikoina ja jokainen ehdokas tulee lupaamaan kaikkea hienoa, jos äänestetään sitä ja kaikkeen niihin löytyy rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästynyt mussutukseen kirjoitti:
Jos ja jos... jos alhainen palkka vituttaa niin opiskele jollekin toiselle alalle, simple as that!
Aha niin että kaikki vaan pois hotoalalta! kuka sitten ketään hoivaa jos ei me?? kysympähän vaan...
Ei se sinun ongelmasi ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kaupungin peltiseppä 2010e/kkAMK-koulutus?
Koittakaa käsittää että ei pelkkä koulutus takaa mitään tiettyä palkkaa.
Ei voi verrata, koska insinööreistä selvä enemmistö on yksityisellä sektorilla töissä, joten palkkataso määrytyy yksityisen sektorin mukaan. Kuntien ja valtion on maksettava suunnilleen samaa palkkaa kuin yksityinen sektori, tai muuten julkiselle sektorille ei tule ainuttakaan pätevää insinööriä. Insinöörillä ja insinöörillä ON eroa, koska kyseessä ei ole mikään suorittava työ, jossa melein kaikki hoitavat työt samantasoisesti, kuten vaikkapa monien hoitajien hommissa asia on.
Mikä vika siinä poliisien palkkaan vertaamisessa oli? Sama koulutustaso ja poliiseilla 100 kertaa vaarallisempi, raskaampi ja vaativampi työ.