Jos miehet olisivat enemmistö hoitoalalla niin palkka olisi varmasti 3500 e/kk
Luulisin, että näin se menisi. Ja hoitoalan arvostus olisi korkea kun tekevät arvokasta työtä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naine taas uhriutumassa ja ulisemassa, ylläri! :D
Mies taas yrittää leimata naisia, siitä että halutaan keskustella asiallisista asioista. Eiköhän se ole sinä joka uhriudut ja uliset!
Ei tuo ole mikään asiallinen keskustelu.
Vaihda työpaikkaa jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja palkka vaihdellen 3200-3700e/kk. Eli en ymmärrä aloitusta. Olen aina ollut tyytyväinen palkkaani.
Vau! Minäkin haluan tuonne töihin! Missä maassa olet? Täällä Suomessa en ole paljon nähnyt paikkoja jossa palkka ylittäisi 2500e, yleensä se on noin 2400e. Sitten tietysti lisät päälle mutta niitä ei lasketa palkkaan, koska ovat vain korvausta siitä että olen töissä viikonloput, yöt ja juhlapyhät ja jään pois kaikista joulujuhlista, juhannusjuhlista, ym viikonloppuisin vietettävistä sukujuhlista sekä altistan terveyteni vuorotyön aiheuttamille riskeille.
Tiedäthän varmaan kuitenkin että ainoastaan peruspalkka on se vertailukelpoinen muihin, päivätyötä tekeviin nähden?
Väärin.
Kolmivuorotyötä tekevältä pitää ottaa mukaan myös yötyölisät ja iltalisät jne.
Kaikki mitä tulee ilman ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja palkka vaihdellen 3200-3700e/kk. Eli en ymmärrä aloitusta. Olen aina ollut tyytyväinen palkkaani.
Vau! Minäkin haluan tuonne töihin! Missä maassa olet? Täällä Suomessa en ole paljon nähnyt paikkoja jossa palkka ylittäisi 2500e, yleensä se on noin 2400e. Sitten tietysti lisät päälle mutta niitä ei lasketa palkkaan, koska ovat vain korvausta siitä että olen töissä viikonloput, yöt ja juhlapyhät ja jään pois kaikista joulujuhlista, juhannusjuhlista, ym viikonloppuisin vietettävistä sukujuhlista sekä altistan terveyteni vuorotyön aiheuttamille riskeille.
Tiedäthän varmaan kuitenkin että ainoastaan peruspalkka on se vertailukelpoinen muihin, päivätyötä tekeviin nähden?
No voihan vau tosiaan. Jos et ole huomannut niin tämä yhteiskunta on alkanut pyöriä aikalailla 24/7 eikä hoitoala ole ainut missä työskennellään myös toimistoaikojen ulkopuolella. Tutustupa huviksesi vaikka ravintola- alan lisiin, iltalisä reilun euron tunnissa, yölisä puolen yön jälkeen rapiat kaksi euroa...
Juuri näin.
Hoitajien ylityölisät (sekä muut lisät) on aivan järkyttävän korkeita.
Monella muulla alalla ne on luokkaan euro tunnissa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on enemmistönä mm. kuljetusalalla ja nekään palkat ei päätä huimaa.
Varmaan ovat paremmat kuin hoitsuilla, poliiseilla myös.
Kyllä se vaan niin on että miehiä arvostetaan ja naisia ei, miksi tästä pitää aina vaieta kun kaikki tietää että tasa-arvosta palkkojen suhteen olla kaukana.
Kummastuttaa tämä kiertely ja kaartelu ja miesten puolesta uhriutuminen.
Miehet tekevät enemmän ylitöitä kuin naiset. Siksi palkka on parempi. Ei se sukupuolesta johdu.
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla ja palomiehillä eivät kyllä palkat ole päätähuimaavia.
Ihan koko yhteiskunnassa on vikaa, kun heille, sairaanhoitajille, lastentarhanopettajille ja peruskoulun opettajille ei makseta kunnon palkkaa. Nuo työt ovat vastuullisia ja ihmisten elämien kannalta ensiarvoisen tärkeitä.
Kyllä peruskoulun aineenopettajat ainakin saavat ihan kunnon liksaa, kun otetaan huomioon, että eiväthän he tee töitäkään kuin 9 kk/vuosi.
Oon mies miesvaltaisella alalla ja saan 2200/kk BRUTTOna (ei siis netto, josta hoitoalalla aina puhutaan) vaikka teen fyysistä vuorotyötä. Saman rahan saa kaikki muutkin tällä työpaikalla.
Sanokaapa siis et miten saisin ton tonnin ylimääräistä tiliini. Pitääkö esittää lääkärintodistus että on varmasti mies?
Sairaanhoitaja tuossa aiemmin kertoo menettävänsä kakki vapaa-ajan juhlat. Myös opettajat tapaavat kertoa että työpäivät venyvät eivätkä oikeasti koskaan pääse 12.
Käytännössä tilanne on ihan toinen. Tuntemani sairaanhoitajat ovat kyllä kaikissa tärkeissä riennoissa mukana koska työvuorot on järjestättävissä. Tottakai joskus juhannus tai joulu menee töissä koska työ on vuorotyötä! Opettajat kummasti muka paahtavat pitkää päivää julkisissa keskusteluissa mutta oma työni sijoittuu viikottain koulumaailmaan niin kyllä sieltä opettajat hyvin nopeasti liukenevat kun klo 12 päivä päättyy.
Jo olisitte rehellisiä, olisi helpompi tuntea myötätuntoa. Ikävä kyllä tällä hetkellä en tunne. Kun en oikein tiedä mistä kaikesta sitten lopulta valehtelette.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet olisi enemmistö sairaanhoitoalalla niin mitään sotekriisiä ei olisi, koska miehet eivät seiso tumput suorina 90% työajasta jouten.
Eivät niin. Raksalla heidän täytyy ainakin juoda kahvia ja tupakoida 50% ajasta. Kun töitä tehdään vielä se 10% ajasta, jää tumput suorina seisomiseen aikaa vain 40% työajasta.
Kukaan ei enää edes odota, että mikään rakennusprojekti voi valmistua aikataulussaan.
Ai jaa, sairaanhoitajat tienaavat usein enemmän kuin mainitsemasi 3.500e/kk.
Mikä h*lvetin järki on verrata sairaanhoitajien palkkoja insinöörien palkkoihin? Miksi ei restonomien tai graafisen suunnittelun palkkoihin, nekin on amk-tutkintoja.
No vähintään tuon verran! Niin väärin!!!
Vai vie lääkärit hoitajien palkat? Miksi et sitten itse hae lääkikseen?
Yleensä alaa valitessa otetaan selvää myös alan palkasta. Suomessa on valinnanvapaus. Miksi te lääkäreiden tai insinöörien palkasta ulisevat ette hakeudu kyseisille aloille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan vau tosiaan. Jos et ole huomannut niin tämä yhteiskunta on alkanut pyöriä aikalailla 24/7 eikä hoitoala ole ainut missä työskennellään myös toimistoaikojen ulkopuolella. Tutustupa huviksesi vaikka ravintola- alan lisiin, iltalisä reilun euron tunnissa, yölisä puolen yön jälkeen rapiat kaksi euroa...
Liikaa vaadittu. Ei nää sairaanhoitajat ymmärrä, että muutkin tekee vuorotöitä, jopa joulunakin. Ei tunnu ymmärtävän sitäkään, että kaikilta kvtes:n piirissä olevilta leikattiin lomarahoja ja lisättiin työaikaa. Vain sairaanhoitajilta on leikattu, ja heille se täytyy kompensoida.
Lähäri, 52v (työtön) kirjoitti:
Miehet saisivat lähäreinäkin 3000e/kk jos olisivat enemmistö siellä mutta kun ei herroille kelpaa kun ovat niin maan tärkeitä.. että mua ottaa päähän!
No ei kai lähihoitajaksi ala kukaan itseään kunnioittava ihminen sukupuolesta riippumatta? Ja jos lähihoitaja on työtön niin aika huonosti menee.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja tuossa aiemmin kertoo menettävänsä kakki vapaa-ajan juhlat. Myös opettajat tapaavat kertoa että työpäivät venyvät eivätkä oikeasti koskaan pääse 12.
Käytännössä tilanne on ihan toinen. Tuntemani sairaanhoitajat ovat kyllä kaikissa tärkeissä riennoissa mukana koska työvuorot on järjestättävissä. Tottakai joskus juhannus tai joulu menee töissä koska työ on vuorotyötä! Opettajat kummasti muka paahtavat pitkää päivää julkisissa keskusteluissa mutta oma työni sijoittuu viikottain koulumaailmaan niin kyllä sieltä opettajat hyvin nopeasti liukenevat kun klo 12 päivä päättyy.
Jo olisitte rehellisiä, olisi helpompi tuntea myötätuntoa. Ikävä kyllä tällä hetkellä en tunne. Kun en oikein tiedä mistä kaikesta sitten lopulta valehtelette.
Opettajat tekevät töitä myös kotona. On opetuksen valmistelua, kokeiden korjausta, aineiden lukemista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lisät ihan yhtä lailla palkkaa on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten.. itselläni olen myös sh) peruspalkka bruttona 2400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten.. itselläni olen myös sh) peruspalkka bruttona 2400.
Sanopa se oikea bruttopalkka. Siis se palkka, josta verot lasketaan.
Sairaanhoitajat ja matematiikka = kaksi asiaa jotka sopivat yhtä hyvin kuin vesi ja öljy. Miten ihmeessä teille on oikeasti noin vaikeaa aina ymmärtää jotain todella alkeellista matematiikkaa ja kuntataloutta, kun joudutte kuitenkin jossain määrin numeroiden kanssa pelaamaan työssänne.
Tropiikin puista ei saa samanlaista sellua kuin Suomesta,siinä ero.