Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin saat työtä! Huippu head hunterin ohjeet

Vierailija
07.02.2018 |

1. Katso joka päivä useasti mol.fi
2. Etsi hakusanoilla Googlesta tai Yandexista. Jos olet geologi, käytä hakusanoja "työ geologi". Korvaa sana "geologi" omalla ammatillasi
3. Ota selvää, kuka on johtaja ja kysy häneltä suoraan töitä. Tilanteen pitää olla sopiva, älä soita tai lähetä sähköpostia.
4. Matkustele ja käy konferensseissa verkostumassa. Teeskentele olevasi vaihtamassa töitä. Älä paljasta työttömyyttä!
5. Tee webbisivut ja sinne materiaalia itsestäsi. LinkedIn on turha ja Venäjällä se on kielletty kokonaan.

Hh

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää nyt se päivän vitsipläjäys?

Vierailija
2/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mollissa ei ole koskaan alani paikkoja.

2. Ei löydy ainuttakaan.

3. Tunnen johtajan alan ainoassa työpaikassa ja tiedän ettei heillä ole töitä tarjota.

4. Työttömällä ei ole paljon rahaa matkustella saati maksaa kalliita konferenssimaksuja.

5. On jo webbisivut, kukaan ei ole koskaan ottanut yhteyttä niiden kautta.

Missäs ohjeet 6-10?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Olin työtön kaksi vuotta sitten, ja edellispäivänä selailin huvikseni avoimia työpaikkoja ja siellä oli edelleen samoja ilmoituksia kuin pari vuotta sitten! Vuokrafirmoja, henkilökohtaisia avustajia, siivousta, lehdenjakoa, puhelinmyyntiä... Samat hommat kiertävät siellä vuodesta toiseen, kun kukaan ei jaksa epäinhimillistä työtä pitkään.

2. Etsi hakusanoilla Googlesta tai Yandexista. Jos olet geologi, käytä hakusanoja "työ geologi". Korvaa sana "geologi" omalla ammatillasi

Kokeilin omalla ammatillani ja hakutuloksia tuli 500.000. Niistä nopealla selauksella ei ainakaan kolmella ensimmäisellä sivulla ollut mitään avoimiin työpaikkoihin viittaavaa tai mielenkiintoista.

3. Ota selvää, kuka on johtaja ja kysy häneltä suoraan töitä. Tilanteen pitää olla sopiva, älä soita tai lähetä sähköpostia.

Missä sinä ajattelit työttömän näitä johtajia tapaavan? Minkälainen työ sinulla on mielessäsi, kun näitä ohjeita mietit? Tämä toimii ehkä jollain asiantuntijatasolla, mutta tavallinen työtön duunari (=valtaosa työttömistä) tuskin liikkuu samoissa piireissä johtajien kanssa. Eli mikä olisi tämä "sopiva tilanne"?

4. Matkustele ja käy konferensseissa verkostumassa. Teeskentele olevasi vaihtamassa töitä. Älä paljasta työttömyyttä!

Neuvot vaan paranevat... Millä ihmeellä työtön matkustelun rahoittaa? Missä ihmeen konferensseissa se Pertti Perustyötön voisi käydä?

5. Tee webbisivut ja sinne materiaalia itsestäsi. LinkedIn on turha ja Venäjällä se on kielletty kokonaan.

Meinaatko, että niitä lähihoitajia, siivoojia ja puhelinmyyjiä haetaan webbisivujen kautta, saati että työttömillä olisi riittävät taidot hyvän sivun tekemiseen? Jos olisi, tuskin he edes olisivat työttömiä, vai mitä?

Työttömien joukossa on varmaan muutama tallukka akateeminenkin, joka jostain syystä ei osaa hakea töitä vaikka töissä loistaakin erikoisosaamisellaan, mutta ehdoton valtaosa työttömistä on ihan perusduunareita, jotka eivät ole head hunteria ikinä nähneetkään.

Vierailija
4/10 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä ohjeita. Näillä työllistyn!

Vierailija
5/10 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on kirjoittanut kultalusikka suussa syntynyt tyyppi, jonka isukki kulkee noissa piireissä. Luulee raukka, että on ihan omaa ansiotaan saanut työpaikkansa.

Vierailija
6/10 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein huippu. Saisiko ihan nimenkin? Haluaisin tutustua hänen web-sivuihinsa...

Vierailija
7/10 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina hauskaa seurata ihmisten reaktioita jonkun läpällä tekemään aloitukseen:). Ihanko tosissanne keuhkoatte ja paheksutte syvästi?

Vierailija
8/10 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hh

1. Työkläri suositteli minulle mieluummin Monsteria tai yrityisten omaa rekryä, kuin Mollin selailua. Mollista minulle ei löytyisi kuin puhelinmyyntityötä.

2. Olen ylikoulutettu omanalan kesätyöpaikkoihin jotka ensisijaisesti on muutenkin varattu toisenasteen opiskelijoille.

3. Tämä on aika mahdotonta koska aika usein vastataan että johtaja ei ole paikalla tai tavattavissa, ja vaikka jättää yhteyden otto pyynnön tai soittaa uudelleen vastausta ei kuulu.

4. Etkö tiedä mitä matkustelu ja konfferensseihin osallistuminen maksaa? Minun tekee jo tiukkaa laskea rahoilla pääsenkö paikallisliike teen bussilla kauppaan ostamaan tuokaa.

5. Pahaksi häpeäkseni voin kertoa että en osaa koodata enkä omista tietokonetta. Minulla ei ole koskaan ollut omaa webbisivua, enkä usko koskaan sellaista tekeväni, jos nyt edes saisi puöräytettyä video CVn.

T. Merkonomi

Vierailija
9/10 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennos:

1. Etsi aktiivisesti töitä. Suurin osa yrityksistä ilmoittaa netissä, että väkeä tarvitaan. Mol.fi on kuollut ja kuopattu, vaikka se osoiterivillä edelleen lukee, joten kokeile vaikka te-palvelut.fi -sivua sekä ensi kuussa Työmarkkinatoria.

2. Sama kuin edellä, mutta oikeilla hakusanoilla pääset yritysten omille rekrytointisivuille (oikea hakusana on rekrytointi, ei työ)

3. Ota itse yhteyttä. Jos et uskalla kysyä töitä firman johtajalta, niin oletko oikeasti työpaikan tarpeessa? Ihminen hänkin on. Toinen hyvä yhteydenottotaho on rekrytointiyksikkö, jos firma on iso. Älä kysele töitä siltä varastomieheltä,jonka tunnet - häm voi suositella sinua, mutta ei tee rekrytointipäätöstä

4. Töitä kannattaa etsiä sieltä, missä tapaa työnantajia. Siksi konferenssit tai kotimaiset rekrymessut (tai muutkin oman alan messut) ovat mainio tapa luoda kontakteja. Liity mukaan alasi someyhteisöihin, usein siellä kysellään sopivia tekijöitä.

5. Hyvin kirjoitettu blogi riittää meille, jotka emme osaa koodata. Osoita, että opit koko ajan uutta ja kehität itseäsi, vaikka olet työtön (mikä asia ei ilmene missään blogissasi!)

Näin minä ohjeet ymmärsin, mutta kun minä olenkin jo töissä, niin osaan työttömiä paremmin lukea ja ymmärtää lukemani.

Vierailija
10/10 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein helmiä nämä ohjeet! Työttömien pitäisi kiittää, että kaltaisesi asiantuntija jakaa tällaisia helmiä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi