Onko normaalia auttakaa
Oon 15v ja menkat ollu kohta 2 vuotta, tänään kävin normaalisti vessassa ja sieltä tuli verta ja outoja ruskea/tummanpunaisia palleroita ja kun pyyhin siihen jäi ruskeaa jälkeä. Menkat siis alko nyt 2vko etuajassa mut jäi mietityttään noi pallerot.. Joku asiasta tietoinen vois auttaa 😩
Kommentit (8)
On normaalia, mutta voi myös olla epänormaalia. Oletko ollut yhdynnässä? Onko siis raskauden mahdollisuutta tai sukupuolitaudin mahdollisuutta?
Onko epänormaaleja kipuja? Siis tavallisista kuukautisistasi poikkeavaa kipua? Onko aiemmin vuoto kestänyt noin pitkään?
Jos epäilyttää, voit soittaa nuorisoneuvolaan tai ihan omaan terveyskeskukseen. Voit googlaa kuntasi ja terveyskeskus, niin löydät numeron. Myös kouluterkka voi auttaa.
Voitko kysyä äidiltäsi tai muulta tutulta aikuiselta asiasta?
VOIT OLLA ONNEKAS ETTÄ SINULLA ON ALKANUT MENKAT ,EIVÄTPÄHÄN PÄÄSE LIVAHTAMAAN POIS NÄKÖISESTÄ HUOMIOSTASI MUT ,MUT ASIAAN NIIN SIITÄ ET NE VOI OLLA IHAN HYVIN JOTAIN VERIERITTEN MUKANA TULLUTTA HYYTYMIÄ JA POISTUU SINUN KEHOSTA LUONOLLISESTI TAI SITTEN VOI OLLA ETTÄ JOKU SAIRAUS ON MUT ÄLÄ HUOLI MIKÄ KÄSITYS MULLE TULI HETI NIIN MÄ VÄHÄN LUULEN ET TOI ENSIMMÄINEN KÄSITE MITÄ KIRJOITIN MUT EN MEE TAKUUSEEN SIITÄ ,OLIS PAREEN MENNÄ LÄÄKÄRIN JUTTUSIL KOSKA AINA EI OO VARMAA, MÄ TOIVOTAN HYVÄÄ ONNEE SUL JA MENESTYST.
Vierailija kirjoitti:
Oon 15v ja menkat ollu kohta 2 vuotta, tänään kävin normaalisti vessassa ja sieltä tuli verta ja outoja ruskea/tummanpunaisia palleroita ja kun pyyhin siihen jäi ruskeaa jälkeä. Menkat siis alko nyt 2vko etuajassa mut jäi mietityttään noi pallerot.. Joku asiasta tietoinen vois auttaa 😩
Ap tässä vielä
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vielä
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Ap jatkaa vielä
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun koulukin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
AIEIVÄBÄÄ kirjoitti:
VOIT OLLA ONNEKAS ETTÄ SINULLA ON ALKANUT MENKAT ,EIVÄTPÄHÄN PÄÄSE LIVAHTAMAAN POIS NÄKÖISESTÄ HUOMIOSTASI MUT ,MUT ASIAAN NIIN SIITÄ ET NE VOI OLLA IHAN HYVIN JOTAIN VERIERITTEN MUKANA TULLUTTA HYYTYMIÄ JA POISTUU SINUN KEHOSTA LUONOLLISESTI TAI SITTEN VOI OLLA ETTÄ JOKU SAIRAUS ON MUT ÄLÄ HUOLI MIKÄ KÄSITYS MULLE TULI HETI NIIN MÄ VÄHÄN LUULEN ET TOI ENSIMMÄINEN KÄSITE MITÄ KIRJOITIN MUT EN MEE TAKUUSEEN SIITÄ ,OLIS PAREEN MENNÄ LÄÄKÄRIN JUTTUSIL KOSKA AINA EI OO VARMAA, MÄ TOIVOTAN HYVÄÄ ONNEE SUL JA MENESTYST.
Otahan se capslock pois päältä!
Ne ovat verihyytymiä, ihan tavallisia jos on runsas vuoto. Olet niin nuori, että epäsäännöllisyys voi olla vain sattumaa, mutta jos huolettaa niin käy gynellä. Terveysasemalle kun soitat ajanvaraukseen niin osaavat ohjata oikeaan paikkaan, jos siis et ole ennen käynyt.
Ne on niitä irronneita munasoluja. Kaikki on siis ok.