Miehen yltiöpäinen rehellisyys ärsyttää
Siis älkää käsittäkö väärin, arvostan tätä piirrettä normaalisti erittäin paljon, pidän rehellisyyttä tärkeimpänä asiana suhteessa. Olemme kakkoskierroksella toistemme kanssa, eka rundi kaatui siihen että mies ei puhunut mitään ja oli hieman vainoharhainen vapaudestaan. Sanoin että jos niin joustavan ihmisen kuin minun kanssa ei voi kokea olevansa vapaa niin ei sitten kenenkään, ja että minä en ymmärrä puhumattomuutta tai sitä että jos on joku ongelma niin sitä vain yksinään kyräillään. Eli ero tuli.
Hetken päästä mies kuitenkin innostui opettelemaan sitä puhumisjuttua ja kertoi kaiken mikä hänen mielestään suhteessa mätti. Keskustelu aukesi ja hän tajusi olleensa vainoharhainen ja oli aivan äimänä siitä miten paljon stressitaso laskee kun selvittää asiat.
Nyt olemme olleet vuoden jälleen yhdessä ja puineet asioita. Tiedän että tämä on minulle oikea mies kaikin puolin.
Kuitenkin on alkanut ärsyttää että nyt mies mölisee kaikki asiat. Hän ei tunnu ymmärtävän etten halua kuulla ihan kaikkea. Viikonloppuna hän mm. kertoi että oli nähnyt facebookissa yhden parhaista lapsuudenystävistäni (eivät ole tavanneet sillä asutaan kaikki kolme eri maissa) ja sanoi että "I'm attracted to her" (mies on eräästä keski-Euroopan maasta). Ei kuulemma mitenkään vakavasti eikä ole minulta pois. Olkoonkin niin mutta en minä näistä halua kuulla siltikään. Kyseessä on ystävä joka on minulle erittäin tärkeä eikä minun tarvitse tietää että mies on hänestä viehättynyt.
Tämä ei ole ainoa möläytys laatuaan, ja loppuun hän sanoo olevansa vain rehellinen. Rasittaa. Miten voin sanoa ettei kaikkea tarvitse sanoa, ilman että tuo taantuu taas jonnekin suhteen alkuajoille jolloin mitään ei voinut sanoa?
Kommentit (3)
Voe herttinen sentään. Opetapa nyt miehelle se keskitien rehellisyys, saat sitten varmasti just mieleisesi seuralaisen hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Voe herttinen sentään. Opetapa nyt miehelle se keskitien rehellisyys, saat sitten varmasti just mieleisesi seuralaisen hänestä.
No teenpä sen :D
Saako tuosta muuten olla loukkaantunut? Että sanoo noin ystävästäni. En ole mustasukkainen mutta jossain kohtaa kaihersi. En halua kuulostaa pikkumaiselta kun tuon asian esiin.
Ap