Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olis paljon ylitöitä tarjolla, mutta tes-neuvottelut käynnissä ja liitto on työtaistelutoimeksi asettanut ylityökiellon. Mitäs mulle käy, jos tätä kieltoa rikon?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Saat kerättyä tarvitsemaasi rahaa.

Hei rahaatarvitseva! JOKAINEN päättää ITSE osallistuako vai ei ylityökieltoon. Varmaan työkaverit katsovat kieroon, mutta mitä siitä! Liitto voi irtisanoa, mutta mitä siitäkään. Saat ainakin ihan samat edut kuin toisetkin vieläpä ilman jäsenmaksujen maksamista. Niissäkin säästät pitkän pennin. Tiedä vielä, jos voit neuvotella itsellesi jopa paremmat edut.  MInä eroaisin itse liitosta. En koskaan kokenut liitosta mitään hyötyä!

En todellakaan suostuisi kärsimään rahan puutetta ay-pomojen pätemisen tuloksesta ryhtyä kiristämään ylityökiellolla, kun todellinen tavoite on toisaalla. Jotakin moraalia toimintaan!

Vierailija

Ota nykyisen työn rinnalle joku toinen työ, kai saman alan hanttihommia tai vastaavia sijaisuuksia löytyy? Tiesitkö että joillain voi olla jopa kolme eri työtä, kuten minulla, jotta pystyy pitämään kotitalouden pystyssä ja maksamaan laskut.

Vierailija

Liitto yrittää parantaa sinunkin työsuhde-etujasi. Minä haluan olla solidaarinen ja tukea oman ammattiryhmän pyrkimyksiä, moraali ei anna myöten tehdä ylitöitä. Mutta jos lapset olisi vaarassa jäädä ilman ruokaa, tärkeysjärjestykseni muuttuisi ja tekisin ylityöt, muuten en.

kas vain

Vierailija kirjoitti:
Liitto yrittää parantaa sinunkin työsuhde-etujasi. Minä haluan olla solidaarinen ja tukea oman ammattiryhmän pyrkimyksiä, moraali ei anna myöten tehdä ylitöitä. Mutta jos lapset olisi vaarassa jäädä ilman ruokaa, tärkeysjärjestykseni muuttuisi ja tekisin ylityöt, muuten en.

Eiköhän palkalla pitäisi pystyä elämään ilman ylityön tekemisiä, onkohan palkka liian pieni, sitähän tässä yritetään saada lisää. Rikkurit ja liittoon kuulumattomat eivät tarvitse lisää palkkaa, tosiaan neuvotelkoon itse..hehheh..

Vierailija

Eihän niistä ylitöistä makseta ylityönä lainkaan, teet siis työnantajalle alennuksella töitä.

Vierailija

kas vain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän palkalla pitäisi pystyä elämään ilman ylityön tekemisiä, onkohan palkka liian pieni, sitähän tässä yritetään saada lisää. Rikkurit ja liittoon kuulumattomat eivät tarvitse lisää palkkaa, tosiaan neuvotelkoon itse..hehheh..

Liitto EI tule auttamaan, jos sinulla on lainaa asunnosta yms. Miksi siis turhaa kituuttelet. Ota ylityö vastaan ja etukäteen sovit, että palkka tulee rahana. Palkka on ihan tarpeeksi suuri koulutkseen nähden; ahneuttanne kinuatte ylitöitä. Voi, kunpa työnantaja antaisi vuorostaan ylityökiellon, kun palaatte taas ruotuun.

Onko moraalisesti oikein pistää työkaverit kärsimään ylityökiellosta, kun ette tunne työntekijän taloudellista tilaa?

Vierailija

Ammattiliitot ajavat tämän maan konkurssiin. Työhön halukkaita pilvin pimein ja idiootit laittavat ylityökiellon. Järjetöntä.