Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienin kuolinilmoitus lehdessä maksaa 100 euroa

Vierailija
07.02.2018 |

Vielä 1990 luvulla kuolinilmoituksia oli lehdessä useita sivullisia. Nykyään korkeintaan aukeaman verran. Enkä ihmettele miksi.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä mummoni kuolinilmoitusta ei siksi lehteen laitettu. Ei ollut varaa.

Vierailija
2/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä surin äitini siskolle, että minulla ei ollut varaa laittaa äitiäni hautaan hapsullisessa arkussa.

Hän sanoi, että eipä se äitini kuolema muutenkaan mitenkään hapsullinen (sairauden murtamana) ollut.

Ihmisiä rahastetaan valtavasti kuolemalla,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normikokoinen ilmoitus sunnuntailehdessä maksoi muutama vuosi sitten 500€. Ei niitä nyt kovin usein tule lehteen laitettua.

Vierailija
4/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sellainen tilanne ettei ole varaa edes tuohon vaatimattomimpaan ilmoitukseen. Surullista.

Vierailija
5/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Tuo 100 euroa on hinta arkipäivän julkaisuun. Sunnuntai maksaa enemmän.

Vierailija
6/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vainajilta jäänyt yhtään omaisuutta?

Vierailija
7/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normikokoinen ilmoitus sunnuntailehdessä maksoi muutama vuosi sitten 500€. Ei niitä nyt kovin usein tule lehteen laitettua.

Ja joillekin ihmisille se on koko kuukauden perustulo.

Meillä maksoi 360 euroa. Ei ollut iso, mutta ei pieninkään. Ja tästä on jo 12 vuotta aikaa.

Vierailija
8/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vainajilta jäänyt yhtään omaisuutta?

Ei jäänyt kuin velkaa.

Vierailija
9/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei edes halunnut ilmotusta lehteen, koska ihmisestä pitää olla elävänä kiinnostunut, ei kuolleena.

Vierailija
10/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset maksavat useita tuhansia euroja. 100 euroa kuolinilmoitukseen ei siinä suhteessa ole melkein mitään. Iäkkäiltä kuitenkin usein jää melko suuriakin omaisuuksia perittäväksi joten ilmoituksen laittoon kyllä on varaa jos niin halutaan.

Vierailija
11/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset maksavat useita tuhansia euroja. 100 euroa kuolinilmoitukseen ei siinä suhteessa ole melkein mitään. Iäkkäiltä kuitenkin usein jää melko suuriakin omaisuuksia perittäväksi joten ilmoituksen laittoon kyllä on varaa jos niin halutaan.

Näin on. Mutta, kun sitä kuolee paljon muitakin kuin iäkkäitä.

Vierailija
12/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut ettei minun kuollessa tarvitse pitää hautajaisia kuin oman perheen kesken ja tuhkaus jotka omaan metsään ripotellaan.

Ei kuolinilmoitus ole tarpeellinen minusta.

Rahasta ei ole vähyyttä, mutta en ymmärrä miksi pitäisi tuhlata minun "muistokseni".

En välttämättä haluaisi kirkossa siunausta edes vaikka kirkkoon kuulunkin

Vierailija
13/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut ettei minun kuollessa tarvitse pitää hautajaisia kuin oman perheen kesken ja tuhkaus jotka omaan metsään ripotellaan.

Rahasta ei ole vähyyttä, mutta en ymmärrä miksi pitäisi tuhlata minun "muistokseni".

Ja jos ette hautaa omaan metsään niin myös tuohon tuhkien levittelyyn pitää olla lupa.

Ihan järkevää toimia noin tavallanne.

Vierailija
14/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ette hautaa omaan metsään niin myös tuohon tuhkien levittelyyn pitää olla lupa.

Ihan järkevää toimia noin tavallanne.

Omaan metsään on tarkoitus ja lisään vielä, että halvin ekologinen arkku.

Vierailija
15/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuolinilmoituksella haluttiin kertoa, että läheinen on kuollut. Nekin tutut,joista lapset ei tieneet, sai siten lehdestä lukea, että kas, se ompelukerhossa käynyt Saimi on nyt vainaja.

Nykyisin ajatellaan niin, että euroakaan vainajan omaisuudesta ei saa käyttää muuhun kuin perillisten hyvään oloon. Arkku on halvin, muistotilaisuutta ei ole, koska perikunnan jäsenillä on asuntolainaa ja matka Thaimaahan varattuna. Siinä on se satanenkin iso raha, kun pitää päästä snorklaamaan tai sukelluskurssille.

Vierailija
16/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi jossakin julkaisussa ilmoittaa, että taival päättyi tavalliselta kansalaiselta? Mitä väliä, että joku vieras vertailee syntymävuosia.

Vierailija
17/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vainajalta ei jäänyt mitään omaisuutta, voi hakea sossusta hautajaisavustusta pakollisten kulujen peittämiseen. Kuolinilmoitusta tai muistotilaisuuden tarjoilua avustuksella ei makseta, mutta pitäkää vaikka lähimpien kesken nyyttikestit jonkun kotona.

Vierailija
18/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuolinilmoituksella haluttiin kertoa, että läheinen on kuollut. Nekin tutut,joista lapset ei tieneet, sai siten lehdestä lukea, että kas, se ompelukerhossa käynyt Saimi on nyt vainaja.

Nykyisin ajatellaan niin, että euroakaan vainajan omaisuudesta ei saa käyttää muuhun kuin perillisten hyvään oloon. Arkku on halvin, muistotilaisuutta ei ole, koska perikunnan jäsenillä on asuntolainaa ja matka Thaimaahan varattuna. Siinä on se satanenkin iso raha, kun pitää päästä snorklaamaan tai sukelluskurssille.

Nimenomaan. Kun vanhempani kuoli, otti minuun yhteyttä vanhempani entinen opiskelutoveri ilmoituksen lehdestä luettuaan. Kertoili paljon tarinoita vanhemmastani ja sain tietää hänestä myös aivan uusia puolia. Ei mennyt lainkaan hukkaan ne sataset.

Vierailija
19/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei myöskään ollut muita tapoja saattaa asiaa isomman väen tietoon.  Ja siksi siitä pystyi rahastamaan mitä vaan. 

Mutta varmaan totta tuo puoliksi mitä sanot. Meillä sanoi perunkirjoituksen tehnyt lakimies, että ei ole eläissään nähnyt yhtä sopuisaa perinnönjakoa, kun kummallekin sisarelle kävi kaikki. Kumpikin vaan inhosi sitä, että äidin menetettyämme piti tehdä selvyys hänen omaisuudestaan.

Lakimies sanoi, että yleensä riita tulee vaikka ei olisi kuin yksi lusikka.

Vierailija
20/59 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät haahuiluissasi. Se kuolema ei tule kenellekkään kuin veitellä leikaten vaan sitä edeltää vuosien syöpähoidot kuluineen. Ja se sairastaminen on todella kallista vaikkei uskoisi. Veloissaan moni kuolee. Ja laskuja tippuu vielä kuoleman jälkeen apteekilta ja sairaaloilta.siihen päälle hautajaistoimiston kulut. Huh huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi