Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun lasta kiusataan päivittäin!

Yksinhuoltaja
07.02.2018 |

Minun lasta kiustaan koulussa ja myös ulkopuolella ja nyt minun lapsestani on tullut hirveän pelokas, että ei uskalla enään mennä ulos ja kouluun on hirveän vaikeeta mennä sen kanssa, kun joutuu saattaaman kouluun asti. Opettajatkaan ei osaa puuttua asiaan mikä suututtaa minua todella paljon >/ voisiko joku antaa vinkkejä mitä voisi tehdä asialle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus kiusaamisesta.

Vierailija
2/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muutto vaihtehto? Jos on oikein paha tilanne tuskin mikään muu auttaa.

Vierailija
4/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat yhteytta kiusaajien vanhempiiin, opettajaan, rehtoriin, rehtorin pomoon jos ei reksi mitaan tee,  opetushallitukseen, poliisiin. Ihan mihin vaan kunhan saat sen loppumaan. 

Vierailija
5/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni paras reitti on juurikin tuo, eli yhteys kiusaajien vanhempiin, koska usein kiusaaja ei itse toimintansa kiusaamiseksi miellä. Porukassa kun tyhmyys tiivistyy ja joku pitää valita kiusattavaksi ei "ulospääsy" pojallesi ole helppoa. Opettajan on turha pestä käsiään tästä asiassa, heillä on valvontavastuu mm. välitunneillakin.

Vierailija
6/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ikää? Jos ala-aste alussa sano, että puolustautuu muuten, kuin juoksemalla opettajan luo.

Kuin olin 5-luokalla. Luokallani oli kolmen pojan kopla, jotka tekivät lumipesuja kaikille. Kiusasivat siis. Eräällä välitunnilla nämä pojat tulivat luokseni ja tiesin mitä on tulossa. Ennen kuin rumba alkoi, huitaisin erästä poikaa kasvoihin ja hänen huulestaan tuli verta. No puhutteluun jouduin ja homma sovittiin. Jäin kuitenkin ilman lumipesua, sekä näistä kolmesta tuli myöhemmin kavereitani. On väärin opettaa, että väkivalta on ratkaisu, mutta on itsensä puolustaminen on ihan OK.

Vierailija
7/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien ja koulun täytyy osata puuttua asiaan, jos kerran kyseessä on koulupäivään kytkeytyvä kiusaaminen, vaikka se ei rajoitukaan koulupäivään. En tiedä nykyajan käytännöistä, mutta ottaisin yhteyden rehtoriin, esittäisin hänelle tilanteen konkreettisine esimerkkeineen ja kysyisin, miten asiassa edetään. Jos sitä kauttakaan ei seuraisi toimenpiteitä, ottaisin yhteyden poliisiin ja kysyisin sieltä, miten edetään.

Lapselle esittäisin tilanteen niin, että homma on hallinnassa (niin kuin se varmasti tuleekin olemaan).

Vierailija
8/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on tippunut kiusattujen kastiin, voi olla aika turhaa vaivaa ja vain lisää kiusaamista aiheuttavaa, yrittää puuttua tilanteeseen. Tilanne ei välttämättä ole mitenkään opettajien hallussa tai opettajat ovat haluttomia puuttumaan tilanteeseen, jossa on jonkinlainen hierrarkia ja tasapaino.

Totuus on valitettavasti se, että kiusaajista kasvaa yhteiskunnasta niitä menestyjiä. Kyllä sen jo ala-asteella huomaa, ketkä putoaa kilpailuyhteiskunnasta.

Vierailija
9/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi on tippunut kiusattujen kastiin, voi olla aika turhaa vaivaa ja vain lisää kiusaamista aiheuttavaa, yrittää puuttua tilanteeseen. Tilanne ei välttämättä ole mitenkään opettajien hallussa tai opettajat ovat haluttomia puuttumaan tilanteeseen, jossa on jonkinlainen hierrarkia ja tasapaino.

Totuus on valitettavasti se, että kiusaajista kasvaa yhteiskunnasta niitä menestyjiä. Kyllä sen jo ala-asteella huomaa, ketkä putoaa kilpailuyhteiskunnasta.

Kyllähän tässä jotain ihan oikeita toimia vaadittaisiin. Esimmerkiksi päiväsakkoja kiusaajien vanhemmille.

Vierailija
10/10 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinuakin täällä, koska olet yksinhuoltaja. Maailma on karu ja tunteeton.