Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~CLOMISTIT viikko16~~~

17.04.2006 |

[size=4][color=CD00CD]Kuumeilevat clomistit

[size=2][color=CD00CD]yöö [size=2][color=808080]Syön toista kiertoa clomeja, kolmatta lasta toivottu 08/05 lähtien.

[size=2][color=CD00CD]LiisaM [size=2][color=808080]Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.

[size=2][color=CD00CD]Hanna [size=2][color=808080]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v.

[size=2][color=CD00CD]Olvi

[size=2][color=CD00CD]Adette [size=2][color=808080]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.

[size=2][color=CD00CD]Irmeli72 [size=2][color=808080]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.

[size=2][color=CD00CD]omppu03 [size=2][color=808080]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.

[size=2][color=CD00CD]Sätky [size=2][color=808080]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.

[size=2][color=CD00CD]marrasmamma [size=2][color=808080]Toinen clomi kierto lopuillaan, teroluteja olen jo syönyt 6 kk, ja niitä jatkan. Mulla aikaisemmasta liitosta tyttö-99 ja poika -00, luomuna tulleet ja helposti. Tätä vauvaa yritetty 2v 2 kk, yksi km 1v 2kk sitten.

[size=2][color=CD00CD]Kaipuu [size=2][color=808080]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet.

[size=2][color=CD00CD]pömppö79 [size=2][color=808080]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.

[size=2][color=CD00CD]Henkaripuustin

[size=2][color=CD00CD]SaaraMatias [size=2][color=808080]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.

[color=CD00CD]Plussanneet clomistit

[size=2][color=CD00CD]Kanelisokeri la 19.11.

[size=2][color=CD00CD]Viliweera

[size=2][color=CD00CD]pipu-77

[size=2][color=CD00CD]Severon

[size=2][color=CD00CD]Ulriina

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuohon listaan jokin hassu väli jota ei kyllä ollut tarkoitus tulla, mutta korjaan se sitten seuraavalla kerralla. Kertokaa sitten heti jos olen laittanut jotain tietoja väärin.

Tänään sitten alkoikin kp1. Varmaa tuo riittää kuvaamaan tunteita ja kaikki varmaan muutenkin tietävät joten enpä rupea kovasti valittamaan vaikka tuntuukin siltä, että vähintää pilvenpiirtäjän huipulta tultiin alas. Olin niin varma että ehkä nyt olisi tärpännyt.

Pian pääsen lääkäriin uudestaan ja vaadin kyllä kaikki mahdolliset testit. Ongelma vain on, että lääkäri ajoittuu kp23 joten toivon ettei tästä tule lyhyttä kiertoa niin ei tarvisi siirtää sitä aikaa kun varmaa sitten menee kuukaudella eteenpäin. Täytyy tässä kierrossa kyllä tilata ovistestejä niin tietää siitäkin seitten vähän kuinka pitkä kierto on tulossa. Mistä testeistä teillä on kokemuksia, onko aconin testit hyviä, niitä en vielä ole kokeillut.

Mutta kertokaahan +ja - käyttämistänne testeistä niin voisin sitten vähän vertailla et mikä kannattaa tilata.

Tässä kierrossa täytyy sitten ottaa se greippimehu käyttöön.

Kysyinkin näistä apukonsteista niin pari sanoi että heille oli lääkäri sanonut että ei kovaa parin tunnin treeniä. Aloitin kuntoilemisen, mutta rupes sitten vähän mietityttämään että onkohan siitä haittaa. Mulla kun kunto on aika huono ja yhtäkkiä rupean ankarasti treenaamaan niin onko siitä haittaa kun en ole sellaiseen tottunut. Pitäisiköhän ottaa vähän rauhallisemmin aluksi?

Taisikin aika moni nyt aloitella taas uutta kiertoa.

Vierailija
2/39 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna, lista näytti hyvältä.

Päätin mieheni kanssa jatkaa clomifenien syöntiä, kun lääkäri niitä määräsi. Niitä riittäisi vielä parille kierrolle. Sitten ei enää mitään lääkkeitä. Näin on päätetty ja näin tehdään.

Kp 6 menossa. Eilen aloitin clomit ja alavatsakipua alkoi jo samana pv:nä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa päästä joukkoon! Palstailen myös tuolla vilttiketjussa, mutta olisi kiva vaihtaa clomi-kokemuksia!

historiaa/esittelyä:

Senniina 37v., mies 32v., mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Nyt 4.clomikierto (kp3-7+pregnyl lh-plussapäivänä), yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)

Vierailija
4/39 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin...uusi viikko taas alkoi ja oma tilanne siis nyt se että 3 clomikierto takana. otin viim. pillerin tästä kierrosta eilen. joten nyt vaan odotan sitä vatsakipua...ukolla on selkä niin jumissa,että saas nähdä päästäänkö edes kammarin puolelle ;) no,yksi 5pv kuuri on clomeja jäljellä ja ajattelin sitten pitää niistä taukoa jollei tärppiä näy..mutta saas nähdä malttaako vai soittaako sitä heti takas sinne lääkärille. No,tässä mun tän hetkinen tilanne ja ilmoitellaan taas kun ilmoitettavaa on.

ovistesteistä minä en ainakaan tiedä mitään,en oo ikinä kokeillu,mut toiv. joku tietää :)

kuullaan!

Vierailija
5/39 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Hanna, minun kohdalle esittelyihin voi vaikka kirjata, että olemme mieheni kanssa yli 30-vuotiaita ja ensimmäistä lasta on toivottu (ja yritetty rennosti) kesästä 05 asti. Vielä ei ole paniikkia, mutta vähän huolestuttaa, mikä vikana. Kierrot venyvät pitkiksi, joten ovulaation kanssa lienee ongelmia.

Ja siihen liikuntajuttuun (kommentoinkin tuota toista ketjuakin), että minulle lääkäri tosiaan sanoi, ettei saisi liikaa liikkua, kun kerroin harrastavani liikuntaa noin 4-6 kertaa viikossa. Käsitin kuitenkin, että enemmänkin kyse on tosissaan urheilusta, ei terveyskuntoilusta. Eli kävely tms. on varmasti vain hyvästä.

Sen lisäksi pitää välttää kaikenlaista stressiä ja kiirettä. Muuta ohjetta en lääkäriltä saanut :).

Itse luulin eilen, että alkoi uusi kierto, kun eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Nyt ei ole kuitenkaan tullut taas mitään, joten clomit näköjään muuttavat kuukautisten alkamistapaakin. Ennen ei ole tullut ollenkaan tiputtelua. Odottelen siis edelleenkin kp ykköstä, mutta aika samassa vauhdissa olen Hannan kanssa.

Nyt Harry Potterin pariin, en osaa päättää lukisinkin uutta kirjaa vai katsoisinko elokuvaa telkkarista. Elokuvista en ole kyllä ennen tykännyt, mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin.

Mukavaa arjen alkamista kaikille. Olipa mukava viettää rentouttavat neljä päivää vapaalla :).

Olvi

Vierailija
6/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän pistää jotain pientä tiedontynkää ittestäni?=)

Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81.

Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3.

Nyt sitten takana eka clomi avusteinen kierto KP 31/n.30.

Vierailija
7/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapä lähti nopeaan. Syön nyt jo kuudetta clomikiertoa peränjälkeen lääkärin määräyksestä. Hieman oudoksuin, mutta kyseessä synn. - ja naistentautien erikoislääkäri, joka sanoi että kohdun limakalvo ei minulla ohene liikaa ja muutkin oireet ovat omasta mielestäni jotenkuten siedettävissä. Tämän jälkeen pidetään tauko ja sitten uusi kuuri. Tänä aikana minulle on tehty yksi inseminaatio. Kaksi inssiä on vielä yleisellä puolella, ja jos ei tärppää niin sitten laparoskopia ja lisää clomeja. Syy miksi minulla suositaan näitä clomeja on se että meillä on vuosina 03 ja 04 syntyneet lapset, joista ensimmäinen sai alkunsa laparoskopian jälkeen clomiavusteiseen 1. kiertoon ja toinen 2. clomiavusteiseen kiertoon. Minulla on endometrioosi ja miehellä heikentynyt siemennesteen laatu. Ovulaatiotikkuja on käytetty, mutta silti epäillys oikeasta ajoituksesta on ajoittain mielessä. Olisikohan irroituspiikistä siihen apua?

Hyviä jatkoja kaikille! t. Elora

Vierailija
8/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen herkkuineen takanapäin ja samoin clomiensyönti tässä kierrossa. Eilen otin viimeisen tabl. Viikonloppuna pitäisi ruveta ovista tikuttelemaan.

Hanna: olen kokeillut fertesin ovistestejä aiemmin ja toimivat kohdallani. Löysin oviksen ja poika sai alkunsa. Nyt tilasin mammaksi.fi sivuilta testejä, nähtäväksi jää miten toimii...

G:onko teillä millaisia sivuoireita clomeista? Itselläni olen huomannut niiden aiheuttavan päänsärkyä.

Eipä minulla ihmeempiä, mukavaa viikkoa kaikille ja positiivista mieltä!

SaaraMatias kp8

Vierailija
9/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elora: minulla 4. clomikierto, lisäksi lääkityksenä pregnyl-irrotuspiikki lh-plussapäivänä. Lääkärin ohje myös, että 6 kk voi käyttää, 3 kk taukoa ja uusi satsi. Irrotuspiikistä ei ole ollut minulle apua tähän mennessä=(, enkä tiedä, missä tilanteissa se määrätään. Kannattaa sinunkin varmaan lääkäriltä kysyä. Mulla on jo tuota ikää 37 ja syksyllä ehkä hakeudun muihin hoitoihin, jos 6kk satsi/3 kk luomuyritys tauolla ei tuo tulosta. Mulla clomin pitäisi toimia niinkuin sen pitää (munarakkuloita syntyy ja limakalvo pysyy tarpeeksi paksuna), ainoastaan 2. raskaus jäänyt toteutumatta...Turhauttaa!!

Vierailija
10/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä vähän palstataukoa loman takia, mutta nyt pääsin taas tänne kuumeilemaan.

Mulla muuten ikää nyt 38v. ja sen voi lisätä esittelyihin jos joku päivittää listaa.

Täällä menossa 4. clomikuuri ja viimeinen tällä erää. Nyt kp 23/24-30 eikä oireita suuntaan tai toiseen. Yleensä tässä vaiheessa jo mukavat pms-oireet vaivaavat, mutta tähän kiertoon sain Lugesteronit tukilääkitykseksi ja luulen, että ne pitävät pms-oireet loitolla.

Seuraavat pari kuukautta on sitten clomitaukoa ja sitten katsotaan uudestaan tilannetta.

(Lh-huippu oli kp 14 aamulla, joten ovis lienee ollut kp 15. Kp 12 oli follikkeliultra, jossa oli 20 mm:n follikkeli. Ovislimat tuli kp 12 ja sen jälkeen ei limoja juurikaan. Oonkin miettinyt, että jos ne limat tavallaan loppuvatkin mulla liian aikaisin, jolloin ei ole enää mahkuja ovispäivänä hedelmöittymiseen.)

Olikos täällä piinapäivät jo joillain? Täytyy alkaa lukea vanhoja viestejä, että pysyy kärryillä vähän paremmin.

Vierailija
11/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tuolla olen TP:n listoilla ollut jo jonkin aikaa, lähinnä keskusteluita seuraillut niinkään en itse osallistumalla. Teidän " porukka" näyttäis ehkä sopivan mulle " paremmin" :o) Mikäli siis huolitte mut joukkoonne...

Lääkäri vihdoin ja viimein suostui kirjoittamaan clomireseptin, kun luomuna ei ole yli vuoteen pienokaista saatu aluilleen. Ensiksi siis kk:den verran foolihappoa (rv 12 asti) ja sit seukki kierrosta (nyt kp 30/34)aloitetaan clomit. Esikoista yritettiin myös yli vuosi ja heti ekasta clomikierrosta tärppäs.

Tiivistettynä: Minä vm80, mies vm80, esikoinen 05/03 (1,5 v. yrit.) pikku kakkosen yritys aloitettu 01/05, clomit aloitetaan arv. 05/06

Hui, olipas sekavasti selitetty :o) Pitänee kysyä, että onko teillä muilla lääkärit suositelleen foolihappoa clomikuuria ennen/aikana? Mulle oli ihan uus juttu.

Vierailija
12/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Minulle lääkäri ei puhunut mitään foolihaposta. Sitä kyllä joka paikassa nykyään mainostetaan, mutta uskoisin saavani sitä normaalistakin ruuasta tarpeeksi, joten en ole viitsinyt ostaa tabletteja.

Taas kaipailen kokemuksianne clomien vaikutuksista :). Eilen taisinkin jo kirjoittaa, että sunnuntaina luulin jo kuukautisten alkaneen, mutta pienen pieni tiputtelu jäikin siihen ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Ikinä aiemmin ei ole ollut tuollaista. Ovulaatio oli kaksi viikkoa sitten viikonloppuna, joten kyllähän niiden kuukautisten pitäisi tässä pian alkaa. Oletteko muut huomanneet eroa kuukautisten alkamistavassa, kestossa tms.?

Alkaa hermot mennä, kun koko ajan pitää olla varuillaan, eikä tiedä onko menossa kp 3 vai kp 33 :). Mitään oireita ei sen puoleen ole, maha ei ole kipeä eikä muutakaan. Rinnat on kyllä edelleen kipeät, niin kuin ne ovat olleet jo heti ovulaatiosta alkaen.

Aurinkoista tiistaita!

Olvi

Vierailija
13/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lupaavalta tuntuu tuo tilanteesi... Mulla ainakin alkaa kuukautiset ihan normaalisti clomien aikanakin eli ei ole tiputteluvuotoa vaan ne alkavat kunnon vuodolla aina. Tosin clomit ovat hieman niukentaneet kokonaisuudessaan vuotoa. Mutta ei siis tuollaista tiputtelua tai loppumista kerran alettuaan.

Pidetään peukut pystyssä...

Olvi:

Moi kaikki!

Minulle lääkäri ei puhunut mitään foolihaposta. Sitä kyllä joka paikassa nykyään mainostetaan, mutta uskoisin saavani sitä normaalistakin ruuasta tarpeeksi, joten en ole viitsinyt ostaa tabletteja.

Taas kaipailen kokemuksianne clomien vaikutuksista :). Eilen taisinkin jo kirjoittaa, että sunnuntaina luulin jo kuukautisten alkaneen, mutta pienen pieni tiputtelu jäikin siihen ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Ikinä aiemmin ei ole ollut tuollaista. Ovulaatio oli kaksi viikkoa sitten viikonloppuna, joten kyllähän niiden kuukautisten pitäisi tässä pian alkaa. Oletteko muut huomanneet eroa kuukautisten alkamistavassa, kestossa tms.?

Alkaa hermot mennä, kun koko ajan pitää olla varuillaan, eikä tiedä onko menossa kp 3 vai kp 33 :). Mitään oireita ei sen puoleen ole, maha ei ole kipeä eikä muutakaan. Rinnat on kyllä edelleen kipeät, niin kuin ne ovat olleet jo heti ovulaatiosta alkaen.

Aurinkoista tiistaita!

Olvi

Vierailija
14/39 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla clomit ovat tasoittaneet kierron 25-35 päivästä 27 päivään. Alkamistapa on samanlainen kuin ennen clomejakin. Alkuun saattaa olla vaaleenpunasta valkkaria kp1, mutta sitten alkaa oikeen kunnolla. Tosin jonkinverran niukentaneet ja lyhentäneet clomit menkkoja muutenkin.

Muuten on oviksesta alkaen kaikka mahdollista oiretta. Mulla on ikä tuonut tullessaan aina vaan pahemmat pms:t, eivätkä clomit niitä ole helpottaneet. Pissittää, janottaa, palelee, rinnat arat, tavarat tippuilee käsistä, pyörryttää, särkee päätä, vatsaa, selkää, jalkoja, oksettaa ja mitähän vielä. Ai niin finnejä tulee ja itkettää. Voitte arvata, että erään kerran olen kuvitellut olevani raskaana, mutta kukas se sieltä aina vaan hiippailee paikalle...

Tyhmä laitoin postia madame.mammalle, joka ilmoitti tylysti, että yhteisiä lapsia minulle ja nykyiselle miehelleni ei tule. Humpuukiahan nuo on, mutta ei vastausa ainakaan mieltä virkistänyt.

Vierailija
15/39 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitte tosiaan testattiin eilen negatesti=(

Mutta tätiä ei kyllä oo vielä näkynyt eli niin kauan on toivoa kun täti pysyy loitolla taikka sitten taas kierrot ihan sekasin=(

Olin huomaavani oviksen vasta KP20 tienoilla...onko mahollista edes niin myöhää??ja sitte että näkyiskö sitte testissä vielä jos ovis vasta tuolloin??

Henkari KP32/n.30

Vierailija
16/39 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään kaikkia oireita, mutta pahoinvointia aamulla, yöllä " lehahduksia" = kuuma, tuskanhiki ja kohta jo kylmä, jäätävä olo, ruoka ei maistu. Mull´on menos kp 8. Popsasen clomit aamulla kp5-9.

Vierailija
17/39 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipuu:

Ei sentään kaikkia oireita, mutta pahoinvointia aamulla, yöllä " lehahduksia" = kuuma, tuskanhiki ja kohta jo kylmä, jäätävä olo, ruoka ei maistu. Mull´on menos kp 8. Popsasen clomit aamulla ja toinen iltapv:llä kp5-9.

(korjailin viestiäni...)

Vierailija
18/39 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kuukautiset alkaneet vieläkään. Maha on kyllä ollut kipeä, joten koko ajan olen ollut varma, että ne tulee ihan just. En haluaisi tehdä raskaustestiä, koska en usko olevani raskaana (jotenkin hölmösti uskon tietäväni sen jotenkin, jos olisi raskaana :)), mutta viikonloppuna olisi tiedossa bilettämistä oikein kunnolla, joten enpä tiedä...

En vaan haluaisi tehdä yhtään turhaa raskaustestiä. Toisaalta, eikö testin tekeminen ole aika varma tapa saada kuukautiset alkamaan :).

Tällaisia pohdiskelee tällä kertaa

Olvi

Vierailija
19/39 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneella kuluttamassa aikaa kun mies perkaamassa kaloja ja vasta 21.00 alkaa C.S.I New York...

kp 21/28 menossa ja pikkasen jo jännittää et onkohan tää se kierto mistä + .... no vielä muutamia päiviä aikaa enneku tietää...

siihen galluppiin että ei ainakaan mulla oo tästä ekasta kierrosta clomeista tullu mitään kummempaa oiretta... mut katsotaan miten jatkossa jos monta kiertoa joutuu niitä napsiin...

muuten kummempaa ei tänne kuulu että palilen taas viikonloppuna tänne :)

illan jatkot kaikille ja paljon plussa säteitä teille kaikille :)

adette

Vierailija
20/39 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

oli pakko tulla heti kirjoittamaan, kun uskomaton tapahtui. Tein raskaustestin ja siihen tuli vastoin kaikkia odotuksiani kaksi vahvaa viivaa! Se siitä uskomuksesta, että kyllä sen tietää, kun on raskaana. Ihan hassu olo, suurinpiirtein viiden minuutin välein käyn kurkkaamassa, näinkö oikein, mutta siellä ne kaksi vahvaa viivaa vain ovat :)!

Laskettu aika lienee tuossa ennen joulua, laskurin mukaan 21.12., mutta ovulaatio oli kyllä myöhemmin, joten laskettu aika lienee jouluaattona :). Ensimmäinen clomikierto tuotti näin toivotun tuloksen, jee!

Anteeksi näin itsekeskeinen viesti, pää ei ole kovin selvä vielä tällä hetkellä :).

Aurinkoista torstain jatkoa!

Olvi