Miksi juuri Suomessa on niin paljon mielenterveysongelmia, yleistä pahaa oloa, masentuneisuutta ym. jos vertaa muihin?
Osaatteko sanoa mikä tämän aiheuttaa?
Minä olen huomannut tämän piirteen; suomalaisissa on se outo piirre muun maalaisiin nähdeen että ryvetään kamalasti siellä menneisyydessä eikä päästetä irti ja katsota tulevaisuuteen. Valitaan väkisin se melankolia, tasapainoisen kivan olon sijasta.
nimim. 10 eri maassa asunut (1/4 suomalaissyntyinen)
PS. Toki en ole asunut Japanissa, mutta kaverit kertoneet että siellä kuulemma vähän saman tyylistä että hakeudutaan ikävän olon pariin ja luovutetaan asioiden suhteen helpolla
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? Oma kokemus voi olla aina värittynyt. Mun mielestä tilastojen mukaan Suomi ei juuri poikkea muista länsimaista.
Koita nyt ymmärtää hyvä ihminen, että suomi ei ole länsimaa. Teidän sijainti, geenit, kieli kaikki on jotain muuta kuin länttä.
No, kyllä se vain monella mittapuulla on länsimaa. Geenipooli on itäpuolella tosin erilainen kuin länsi-Euroopassa, mutta länsipuolella taas ei. Ja edelleenkin, Suomessa ei ole erityisen paljon mt-ongelmia verrattuna muihin maihin, eikä edes eniten itsemurhia Euroopassa.
Se, että hallitus ja oikeusjärjestelmä on kopioitu toisesta maasta ei tee teistä länsimaalaisia. Edes teidän rakkaat ruotsalaiset isännät eivät pidä teitä länsieurooppalaisina.
Mikä trauma sulla on länsieurooppalaisuudesta? Hassua, ihan kun tuo nyt jotain loukkaisi. Hyviä yhteiskuntia ja varsinkin kulttuuria on myös itäeuroopassa. Oot kyllä hassu kun tolleen jankkaat.
Ei mulla ole mitään traumaa, mutta kukaan muu maa ei kunnioita maata mikä elää valheessa. Teidän musiikki ja kulttuuri hyvin vahvasti slaavilaista vaikutteista. Mun ongelma on se, että mä olen puoliksi maasta mikä on samalla akselilla kuin suomi ja mä olen kuunnellut teidän viiru silmien vittuilua koko ikäni itäblokista ja muusta paskasta. Ette te ole mitään parempaa, yritätte olla vaan.
Viirusilmä? Taitaa ne viirusilmät olla siellä Aasiassa ja eipä siinä mitä, kauniita silmiä ovat. Pienenä ihailin niitä telkkarista ja toivoin saavani samanlaiset. Minkä ajan musiikki? Ja miten ne vaelluskartat nyt menevätkään, niistä maista jää aina vaikutteita joiden läpi matkataan. No musiikkiin.. Suomi tunnetaan maailmalla nykyään metallista ja rockista, mites "muut samanlaiset itäblokin maat kuin Suomi" ? Lukeeko toisen kotimaasi bändien youtube -kappaleiden vieressä "Romaniasta/'Albaniasta tms. tulee maailman paras metalli" -tyyppisiä kommentteja? Suomessahan nostetaan uutisia vain suomalaisten bändien menestyksestä joten voin elää harhoissani. Onhan Aasiassakin metalli - ja rokkibändejä nykyään vaikka niistä ei paljon puhuta. Kiertävätkö usassa ja kanadassa amoin kuin suomalaiset bändit? Sinä varmaan seuraat "alueesi" musiikkia. Linkkaa bändejä niin voin alkaa kuuntelemaan.
Kaikkia haukutaan joksikin ja kaikille vittuillaan jostakin, eikä ne vittuilijat ole parempia kuin muut. Jos et ole väärästä maasta niin olet väärästä perheestä ja kaikki muut on parempia kuin sinä. Eli ei väliä mitä teet, mistä tulet ja mitä olet, se on aina väärin ja huonoa kuitenkin - ihan joka maassa. Jokainen luo omat arvonsa ja on sitä kautta parempi kuin muut joilla on huonommat arvot kuin itsellä. Eli käytännössä kantispekka, jota on kiusattu koko koulun ajan on ihan samassa tilanteessa kuin sinä. Pekkaa vaan ei kiusattu itäblokista vaan huonoista hampaista, rilleistä, köyhyydestä jne. sama paska, mutta eri paketissa kuten sanonta kuuluu. Sinänsä ihan ok avautua omista kokemuksistaan ja eikös joku ex-kuuluisuus ehdottanut, että suomalaiset ovat autisteja, koska ovat epäsosiaalisia tai jotain sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät välitä lähimmäisistään vaan olettaa että kyllä se hyvinvointivaltio hoitaa. Tärkeintä on se mitä jää viivan alle, ei se masentuneiden kuntoutuminen.
Ongelma siinä ettei Suomea enää pidetä valtiona, mikä se oikeasti on, vaan Suomea kohdellaan nykyään kuin yritystä. Sen pitää tuottaa ja muut potkitaan sivuun.
Hallituksen vika.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vertaa itseään liikaa toisiin, ja etenkin sellaiseen pieneen prosenttiin joka menestyy merkittävästi. Tai näyttää siltä että menestyy.
Sitten kun ei saavuteta itse samaa, niin lannistutaan, masennutaan ja päädytään itsemurhaan.
Itse asiassa ei päädyttäisi jos ympäristö ei jatkuvasti muistuttaisi noita ihmisiä, että he eivät ole päässeet samaan.. Niin kuin armas AV muistuttaa joka päivä ja lannistaa myös heitä jotka yrittävät sinnitellä ja nostaa itsensä suosta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? Oma kokemus voi olla aina värittynyt. Mun mielestä tilastojen mukaan Suomi ei juuri poikkea muista länsimaista.
Koita nyt ymmärtää hyvä ihminen, että suomi ei ole länsimaa. Teidän sijainti, geenit, kieli kaikki on jotain muuta kuin länttä.
No, kyllä se vain monella mittapuulla on länsimaa. Geenipooli on itäpuolella tosin erilainen kuin länsi-Euroopassa, mutta länsipuolella taas ei. Ja edelleenkin, Suomessa ei ole erityisen paljon mt-ongelmia verrattuna muihin maihin, eikä edes eniten itsemurhia Euroopassa.
Se, että hallitus ja oikeusjärjestelmä on kopioitu toisesta maasta ei tee teistä länsimaalaisia. Edes teidän rakkaat ruotsalaiset isännät eivät pidä teitä länsieurooppalaisina.
Mikä trauma sulla on länsieurooppalaisuudesta? Hassua, ihan kun tuo nyt jotain loukkaisi. Hyviä yhteiskuntia ja varsinkin kulttuuria on myös itäeuroopassa. Oot kyllä hassu kun tolleen jankkaat.
Ei mulla ole mitään traumaa, mutta kukaan muu maa ei kunnioita maata mikä elää valheessa. Teidän musiikki ja kulttuuri hyvin vahvasti slaavilaista vaikutteista. Mun ongelma on se, että mä olen puoliksi maasta mikä on samalla akselilla kuin suomi ja mä olen kuunnellut teidän viiru silmien vittuilua koko ikäni itäblokista ja muusta paskasta. Ette te ole mitään parempaa, yritätte olla vaan.
No ihan selvä traumahan sulla on ja olet vihaa täynnä. Vihaatko myös muita kansoja kun suomalaisia? Vihaatko itäeurooppalaisia ryhmänä?
Ihminen joka luulee olevansa muita parempi on yleensä juntti ja idiootti, joten miksi et ajattele tällaisesta ihmisestä että on juntti ja idiootti yksilö, miksi olet rasistinen koko kansaa kohtaan?
Arvojärjestelmät ovat vain ihmisten rakennelmia, eivät totuus. Jos jokin yleinen väittämä on, että länsieurooppa on jotenkin geneettisesti ja muutenkin parempi viiteryhmä, se on tarkoitettu heikoille ihmisille pönkitykseksi.
Sillä kansa muodostuu yksilöistä ja sinä yksilönä voit olla enemmän ja suurempaa kun se kansa, johon sinua verrataan. Niinhän suurmiehiä ja - naisiakin syntyy. Eivät he ajattele, että "damn, oon suomalainen ja iha paska itäeurooppalaine" vaan he kurkottavat syvempään ihmisyyteen, yli ihmisten muodostaminen keinotekoisten jaottelujen.
Miksi vihaisin jotain mitä minä olen ja mistä minä olen ylpeä? Mun toinen kotimaa on taistellut roomalaisia vastaan, ottomaaneja vastaan. On kuulunu byzantiumiin. Te saitte minut häpeämään itseäni kun olin lapsi, mutta kun olen lukenut historiaa huomaan, että minulla ei ole syytä hävetä.
Äläkä unohda että teette hyvää kebabia.
Huvittavinta on suomalaisissa se, että ovat pilkkaavat muslimeja, mutta syövät heidän ruokaa mihin muslimit on räkiny :D
Suomalainen isänmaallinen vetää maiharit jalkaan, kiillottaa kaljun ja lähtee paikalliseen kebabbilaan lounastamaan. Syö siellä ja pieraisee. Mielessä kiroaa kebabbilan omistajat. Menee kotiin ripuloimaan ja styrkasta soi eerika tum tum! Oikeissa isänmaallisissa maissa on turha pystyttää kebabbiloita kun ei niissä kukaan syö. Suomessa kuuluu jo kulttuurin kebabbilat. Niitä on joka kaupungissa joka kulmassa. Suomalaiset miehet syö niissä ja suomalaiset naiset nussituttaa niissä itseään. Siinä yhdistyy ruoka ja nautintopolitiikka samassa.
ihmettelevä vaan kirjoitti:
Osaatteko sanoa mikä tämän aiheuttaa?
Minä olen huomannut tämän piirteen; suomalaisissa on se outo piirre muun maalaisiin nähdeen että ryvetään kamalasti siellä menneisyydessä eikä päästetä irti ja katsota tulevaisuuteen. Valitaan väkisin se melankolia, tasapainoisen kivan olon sijasta.
nimim. 10 eri maassa asunut (1/4 suomalaissyntyinen)
PS. Toki en ole asunut Japanissa, mutta kaverit kertoneet että siellä kuulemma vähän saman tyylistä että hakeudutaan ikävän olon pariin ja luovutetaan asioiden suhteen helpolla
Jos Japanissa on sama vika, niin johtuisikohan sitten pohjoisesta sijainnistamme? Pimeää, kaamosta, kylmää ja vittumaista.
Usein vertailuista unohtuu, esim. että suurin osa ruotsalaisista asuu Helsinkiä etelämmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viirusilmä? Taitaa ne viirusilmät olla siellä Aasiassa ja eipä siinä mitä, kauniita silmiä ovat. Pienenä ihailin niitä telkkarista ja toivoin saavani samanlaiset. Minkä ajan musiikki? Ja miten ne vaelluskartat nyt menevätkään, niistä maista jää aina vaikutteita joiden läpi matkataan. No musiikkiin.. Suomi tunnetaan maailmalla nykyään metallista ja rockista, mites "muut samanlaiset itäblokin maat kuin Suomi" ? Lukeeko toisen kotimaasi bändien youtube -kappaleiden vieressä "Romaniasta/'Albaniasta tms. tulee maailman paras metalli" -tyyppisiä kommentteja? Suomessahan nostetaan uutisia vain suomalaisten bändien menestyksestä joten voin elää harhoissani. Onhan Aasiassakin metalli - ja rokkibändejä nykyään vaikka niistä ei paljon puhuta. Kiertävätkö usassa ja kanadassa amoin kuin suomalaiset bändit? Sinä varmaan seuraat "alueesi" musiikkia. Linkkaa bändejä niin voin alkaa kuuntelemaan.
Kaikkia haukutaan joksikin ja kaikille vittuillaan jostakin, eikä ne vittuilijat ole parempia kuin muut. Jos et ole väärästä maasta niin olet väärästä perheestä ja kaikki muut on parempia kuin sinä. Eli ei väliä mitä teet, mistä tulet ja mitä olet, se on aina väärin ja huonoa kuitenkin - ihan joka maassa. Jokainen luo omat arvonsa ja on sitä kautta parempi kuin muut joilla on huonommat arvot kuin itsellä. Eli käytännössä kantispekka, jota on kiusattu koko koulun ajan on ihan samassa tilanteessa kuin sinä. Pekkaa vaan ei kiusattu itäblokista vaan huonoista hampaista, rilleistä, köyhyydestä jne. sama paska, mutta eri paketissa kuten sanonta kuuluu. Sinänsä ihan ok avautua omista kokemuksistaan ja eikös joku ex-kuuluisuus ehdottanut, että suomalaiset ovat autisteja, koska ovat epäsosiaalisia tai jotain sinne päin.
Painu v-i-t-t-u-u-n k-u-r-w-a!
Suomi on Sodoma, siksi on paha olo ja masentaa
ryypätään ja ollaan ateisteja
ja uskovaisetkin on läskej ja tyhmiä ja soittavat paskaa musaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu v-i-t-t-u-u-n k-u-r-w-a!
Kato, ap on puolalainen :D Yleensähän ne asiakkaat sinne painuu, eikö?
Joihinkin kohdistuu huonolla organisaatiolla lääkkeiden väärinkäyttöä.
Ei tosiaan ole helppoa olla aurinkoinen ja positiivinen maassa, jota vaivaa kylmyys, työttömyys ja myrtsit ihmiset.
Puola metalli:
Puolan kovimmat death metal -yhtyeet Suomeen: Vader, Decapitated ja Thy Disease kolmelle keikalle toukokuussa
http://kaaoszine.fi/puolan-kovimmat-death-metal-yhtyeet-suomeen-vader-d…
Decapitatedkin on ehtinyt moneen: bändi on kiertänyt muun muassa Children of Bodomin kanssa Eurooppaa ja At The Gatesin kanssa Pohjois-Amerikkaa.
Olisiko ap tarjota jotain enemmän melodista heviä vähemmällä örinälaululla? Nuo olivat sitä luokkaa, jota en kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elolliselle olennolle on luontaista masentua ilman ystäviä ja perhettä. Jotkut jaksavat fporskuttaa yksinkin, mutta jotkut eivät. Mieti nyt itse jos sinulla ei ole kymmeniin vuosiin ihmiskontakteja..
Se on just se yksin pärjäämisen kulttuuri, mikä vaikuttaa. Mitä nuorempana (mieluiten alaikäisenä) olet muuttanut pois lapsuudenkodistasi, sitä parempi ihminen olet. Mitä vähemmän olet saanut apua ja tukea vanhemmiltasi tai muilta läheisiltäsi, sitä parempi ihminen olet.
Juuri näin, tässä on mielestäni yksi iso syy. Toisaalta suomalaiset ovat suu ammollaan odottamassa, että yhteiskunta hoitaa asiat, mutta jos nainen elää miehensä palkalla tai vanhemmat auttavat vaikka täysi-ikäistä lastaan, niin heti ollaan sormea heristämässä, että mitäs siinä siipeillään. Sen sijaan yhteiskunta persoonattomine virastoineen on se taho, jonka puoleen käännytään, kun se raha ja apu tulee jostain "tuntemattomasta lähteestä". Suomalaiselle on niin kertakaikkisen noloa myöntää kenellekään, että ei pärjää yksin tai että olisi vaikka vaan KIVA olla yhdessä.
Olen itse todella taistellut tämän asian parissa, sillä vaikka lapsuudenkotini oli ihan ok ja turvallinen, opin äidiltäni ennen kaikkea sen, että maailma on täynnä pahoja ihmisiä ja miehen ja naisen välinen suhde on lähinnä kaunainen. Olin ihan hoomoilasena, kun tutustuin mieheeni, jonka perheessä on totuttu kannustamaan ja iloitsemaan myös muiden saavutuksista. Ensin en meinannut edes uskoa, että mieheni oli puolestani onnellinen, kun onnistuin jossain, en yksinkertaisesti ollut tottunut siihen. Ihan hirveä kivireki vedettäväksi tällainen tausta, sillä noista pinttyneistä ajattelumalleista, joita on imenyt itseensä pikkulapsesta asti, on tolkuttoman vaikea päästä eroon ja niitä on todella helppo siirtää edelleen omille lapsille. Välillä onnistun positiivisempaan asenteeseen, mutta sitten vaikka äiti taas soittaa ja ilkkuu, kuinka naapurin rouvan permanentti on ihan kamala ja se on hänestä selvästikin oikea päivän pelastus, niin vaivun taas suohon. Tai sitten täällä av:lla joku kyselee, kuinka hän tukisi lastaan, joka ilmeisesti on matemaattisesti lahjakas, että tämän innostus pysyisi yllä, niin kyllä kymmenen äitiä vastaa, että ei sun kakaras mikään lahjakas ole, yhtä tyhmä kuin muutkin. Oikeasti miten täällä jaksaa?
Myönnän ihailevani esim. sellaista amerikkalaista mentaliteettia, että toisesta ihmisestä välitetään, eivätkä ihmiset ole pääsääntöisesti rasite. Katson vaikka eläinlääkärisarjaa Uskomaton eläinlääkäri Pol, niin siinä koko perhe työskentelee klinikalla. Vaimo työskentelee eläinlääkärimiehensä klinikalla toimistossa, niin johan tuollaista Suomessa paheksuttaisiin, kun ei "luo omaa uraa". Ja mikä kamalinta: perheen poika on siellä myös töissä, suomalaisittain ei ole "itsenäistynyt".
Luulen, että taustalla on joku jännä juttu, että suomalaiset eivät vaan ole tottuneet kanssakäymiseen toisten ihmisten kanssa. Vaikka se olisi työelämässä opeteltu, se ei ole monelle luontevaa. Jokunen sukupolvi sitten suomalaiset elivät kyllä joo kyläyhteisöissä, mutta vertaapa suomalaisia kyliä esim. joihinkin saksalaisiin kyliin: Saksassa talot ovat vierekkäin ja sen "keskustan" ympärillä ovat viljelmät ym., Suomessa talot on ammuttu kuin haulikolla ja väliä on kilometrejä. Lastenkasvatuksessa ollaan edelleen huolestuneita siitä, että lapsi ei rasitu liioista ihmiskontakteista ja ylin onni on olla yksin kotona. (Toki se kotoilukin on kivaa, mutta kärjistettynä pointti tulee ehkä paremmin esille...) Välillä kaipaan itsekin jonnekin "ihan metsään", mutta sitten mieleen hiipii ajatus, että voisivathan ne toiset ihmiset olla ihan kivojakin, eivät vain taakka..! Suomalainen kun epäonnistuu jossain, ainoa tavoite on painua piiloon nuolemaan haavojaan ja olla niin kuin ei olisi yrittänytkään. Kontrasti kulttuuriin, jossa toisten kannustaessa voisi yrittää uudestaan on ihan hurja.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapaketju 70-luvun äidit. Kasvatuksesta kaikki johtuu. Minutkin on kasvatettu hakkaamalla, pieksämällä, uhkailulla, alistamisella, ivaten japilkaten. Isän lempipuuha oli vittuilla ja nälviä ja arvostella lapsiaan. Ja aivan mitättömistä syistä hakata lapset.
Sanoisin että tässä syy sille miksi lähes miljoona suomalaistakäyttää psyykenlääkkeitä, unilääkkeitä ja juoksee terapiassa.
Se ketju pitäisi tulostaa ja laittaa jokaisen peruskoululaisen nenän eteen oppimateriaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liian hyvä sosiaaliturva. Ilmaista rahaa jaetaan liian avokätisesti tukien muodossa, ja tämä saa ihmiset syrjäytymään kun rahat pystyy käyttämään vaikka huumeisiin tai viinaan. Jos ihmiset kävisivät töissä, meillä menisi paljon paremmin. Miksei niillä rahoilla, jotka nyt annetaan sossupummeille voisi vaikka luoda lisää työpaikkoja?
Harkitsen vakaasti täältä pois muuttamista, sillä verorahojeni antaminen ilmaiseksi pummeille ei ole oikein.
Samaa mieltä. Täällä on näköjään hiton helppoa heittää hanskat tiskiin ja sanoa että mä en enää ala, ja heittäytyä muiden armoille ja odottaa että muut maksaa.
Huvittavintahan tässä on se, että oikeasti meidän sosiaaliturva on todella huono. Suurin osa vain kuvittelee niin, kun media on heidät aivopessyt ajattelemaan niin.
Niin eikös Suomi ole saanut asiasta jotakin noottiakin?
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan huolestuttaa nämä väkilukuun nähden korkeat itsariluvut, kouluampumisluvut, perhesurmaluvut. Nehän on pahemmat kuin USAssa joita kaikki aina haukkuu että hulluja, sekopäitä ja väkivaltaisia.
USA:ssa on kyllä takuulla enemmän koulusurmia.
Itsemurhatja perhesurmat johtuvat sisäänpäin oireilun kulttuurista, ei ole suotavaa näyttää heikolta ulospäin.
Minusta ap:lla on virheellinen käsitys. Masentuneisuutta ja melen sairauksia on kaikissa länsimaissa suht samoissa lukemissa. Etsipä esim tilastoja diagnooseista ja masennuslääkkeiden käytöstä. Ei Suomi ole erityisen korkeallla.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat lisääntyvät aina keväisin valon lisääntymisen myötä. Miten pimeyden ja kylmyyden syyttäjät masennuksen aiheuttajana selittävät tämän? Tai sen, että suomenruotsalaisten keskuudessa luvut ovat alhaisemmat?
Pimeä tuo turvaa ja on vähemmän halveksittavaa ja väärin olla masentunut kaamosaikaan. Kun aurinko paistaa ja muut iloiten kirmailevat ulkona, tulee todella paha ja syyllinen olo, kun ei ole terve.
Suomenruotsalaiset voivat sen vuoksi olla onnellisempia, koska kieli. Kieli, sanat, sanonnat ja kaikki sellainen vaikuttaa ihmisen ajatteluun erittäin paljon. Koko ajatteluhan on kielellistä.
Suomailaiselle on sanat: kilpailu, urheilu kun toisessa kielessä voidaan puhua ihan leikkimisestä tai pelaamisesta. Esimerkkejä on tuhansia. Kun alkaa syvemmin miettimään, niin sitä ihan ällistyy, kuinka paljon sanat muokkaavat mielialaa ja asenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puola metalli:
Puolan kovimmat death metal -yhtyeet Suomeen: Vader, Decapitated ja Thy Disease kolmelle keikalle toukokuussa
http://kaaoszine.fi/puolan-kovimmat-death-metal-yhtyeet-suomeen-vader-d…
Decapitatedkin on ehtinyt moneen: bändi on kiertänyt muun muassa Children of Bodomin kanssa Eurooppaa ja At The Gatesin kanssa Pohjois-Amerikkaa.
Olisiko ap tarjota jotain enemmän melodista heviä vähemmällä örinälaululla? Nuo olivat sitä luokkaa, jota en kuuntele.
Mitä sä selität suorotta? Ei kukaan normaali ihminen kuuntele tollasta paskaa. Mä kuuntelen ihan erillaista musiikkia. Folk musiikkia mitä suomessa ei edes ole. Mee syömään kepappia sun turkkilaisten mongooli serkkujen kanssa :D
Mutta kun haluan olla apina, sorry. Minusta on niin viehättävää, että ihmiset polveutuvat apinoista. En voi olla suorotta :) Muuten ei ole suorotissakaan mitään vikaa, rotat ovat kelpo lemmikkejä <3 En muuten eläissäni ole maistanut kepappia ja tiedän vain etäisesti netistä yhden mongolialaisen. Sen sijaan paras kaverini, kun olin pieni, oli suomalais-turkkilainen.
Miehillä linkki itään
Y-kromosomi on tähän mennessä puolestaan paljastanut, ettei aivan kaikki geeneissämme ole Keski-Euroopasta. Y-kromosomista löytyy itäisempää perimää.
Ensimmäinen todiste liittyy geenipoikkeamaan, joka on tapahtunut tietyssä kohtaa Y-kromosomia. Mutaatiosta, jota sanotaan Tat-polymorfiaksi, esiintyy kaksi muunnosta: lännessä muoto T ja idässä muoto C.
Länsi-Euroopasta C-mutaatio puuttuu lähes tyystin, mutta Suomessa se on melko tavallinen. Yleisin C on kuitenkin Siperian Burjatiassa, mikä on antanut vitsiniekoille hyvän leukailunaiheen.
- Lehdissä kirjoitettiin, että Suomen naiset ovat Euroopasta ja miehet Burjatiasta, Savontaus naureskelee.
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/suomalaisten_alkupera_h…
Mulle on ihan sama mistä sitä on tänne tultu. Täällä se identiteetti on kuitenkin rakentunut.
Eipä sinullakaan hirveästi ole keskusteluun annettavaa jos et muuta osaa kuin katkeruuttasi mollata suomalaisia. Siinäpä sinulle suomalaista folkia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_folkyhtyeet
Vierailija kirjoitti:
Jos elämää on paskaa, täynnä kärsimystä (fyysistä ja henkistä), jatkuvia vastoinkäymisiä, huolia, murheita, suruja, yksinäisyyttä, rahahuolia ja ties mitä muuta sontaa niin pitäisikö tässä nyt alkaa esittämään onnellisempaa kuin mitä todellisuudessa on? Aika vaikea katsoa tulevaisuuteen, kun sellaista ei ole näkyvissä horisontissa ihan näillä näkymin.
Eikös joku tutkija ole sanonutkin jotakin sellaista että terveillä ja ei masentuneilla on epärealistisempi käsitys todellisuudesta.
Mielenterveysongelmia ja pahaa oloa on kaikkialla maailmassa. Niitä ei vain kuuluteta kaikille kuten Suomessa. Esim. u_savkit tuottavat näitä onnettomia ja tyytymättömiä kehitysmaista Eurooppaan.
Huvittavintahan tässä on se, että oikeasti meidän sosiaaliturva on todella huono. Suurin osa vain kuvittelee niin, kun media on heidät aivopessyt ajattelemaan niin.