Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri Suomessa on niin paljon mielenterveysongelmia, yleistä pahaa oloa, masentuneisuutta ym. jos vertaa muihin?

ihmettelevä vaan
07.02.2018 |

Osaatteko sanoa mikä tämän aiheuttaa?

Minä olen huomannut tämän piirteen; suomalaisissa on se outo piirre muun maalaisiin nähdeen että ryvetään kamalasti siellä menneisyydessä eikä päästetä irti ja katsota tulevaisuuteen. Valitaan väkisin se melankolia, tasapainoisen kivan olon sijasta.

nimim. 10 eri maassa asunut (1/4 suomalaissyntyinen)

PS. Toki en ole asunut Japanissa, mutta kaverit kertoneet että siellä kuulemma vähän saman tyylistä että hakeudutaan ikävän olon pariin ja luovutetaan asioiden suhteen helpolla

Kommentit (291)

Vierailija
121/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhat lisääntyvät aina keväisin valon lisääntymisen myötä. Miten pimeyden ja kylmyyden syyttäjät masennuksen aiheuttajana selittävät tämän? Tai sen, että suomenruotsalaisten keskuudessa luvut ovat alhaisemmat?

Vierailija
122/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan huolestuttaa nämä väkilukuun nähden korkeat itsariluvut, kouluampumisluvut, perhesurmaluvut. Nehän on pahemmat kuin USAssa joita kaikki aina haukkuu että hulluja, sekopäitä ja väkivaltaisia.

Yhdysvalloissa on ollut luultavasti enemmän kouluampumisia kuin kaksi. Jos meillä on pahemmin kuin siellä, jotain on todella pimitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Oma kokemus voi olla aina värittynyt. Mun mielestä tilastojen mukaan Suomi ei juuri poikkea muista länsimaista.

Koita nyt ymmärtää hyvä ihminen, että suomi ei ole länsimaa. Teidän sijainti, geenit, kieli kaikki on jotain muuta kuin länttä.

No, kyllä se vain monella mittapuulla on länsimaa. Geenipooli on itäpuolella tosin erilainen kuin länsi-Euroopassa, mutta länsipuolella taas ei. Ja edelleenkin, Suomessa ei ole erityisen paljon mt-ongelmia verrattuna muihin maihin, eikä edes eniten itsemurhia Euroopassa.

Se, että hallitus ja oikeusjärjestelmä on kopioitu toisesta maasta ei tee teistä länsimaalaisia. Edes teidän rakkaat ruotsalaiset isännät eivät pidä teitä länsieurooppalaisina.

Mikä trauma sulla on länsieurooppalaisuudesta? Hassua, ihan kun tuo nyt jotain loukkaisi. Hyviä yhteiskuntia ja varsinkin kulttuuria on myös itäeuroopassa. Oot kyllä hassu kun tolleen jankkaat.

Ei mulla ole mitään traumaa, mutta kukaan muu maa ei kunnioita maata mikä elää valheessa. Teidän musiikki ja kulttuuri hyvin vahvasti slaavilaista vaikutteista. Mun ongelma on se, että mä olen puoliksi maasta mikä on samalla akselilla kuin suomi ja mä olen kuunnellut teidän viiru silmien vittuilua koko ikäni itäblokista ja muusta paskasta. Ette te ole mitään parempaa, yritätte olla vaan.

No ihan selvä traumahan sulla on ja olet vihaa täynnä. Vihaatko myös muita kansoja kun suomalaisia? Vihaatko itäeurooppalaisia ryhmänä?

Ihminen joka luulee olevansa muita parempi on yleensä juntti ja idiootti, joten miksi et ajattele tällaisesta ihmisestä että on juntti ja idiootti yksilö, miksi olet rasistinen koko kansaa kohtaan?

Arvojärjestelmät ovat vain ihmisten rakennelmia, eivät totuus. Jos jokin yleinen väittämä on, että länsieurooppa on jotenkin geneettisesti ja muutenkin parempi viiteryhmä, se on tarkoitettu heikoille ihmisille pönkitykseksi. 

Sillä kansa muodostuu yksilöistä ja sinä yksilönä voit olla enemmän ja suurempaa kun se kansa, johon sinua verrataan. Niinhän suurmiehiä ja - naisiakin syntyy. Eivät he ajattele, että "damn, oon suomalainen ja iha paska itäeurooppalaine" vaan he kurkottavat syvempään ihmisyyteen, yli ihmisten muodostaminen keinotekoisten jaottelujen.

Miksi vihaisin jotain mitä minä olen ja mistä minä olen ylpeä? Mun  toinen kotimaa on taistellut roomalaisia vastaan, ottomaaneja vastaan. On kuulunu byzantiumiin. Te saitte minut häpeämään itseäni kun olin lapsi, mutta kun olen lukenut historiaa huomaan, että minulla ei ole syytä hävetä.

Äläkä unohda että teette hyvää kebabia.

Vierailija
124/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut väkivaltainen lapsuus ja kaltoinkohtelua.

Eli ne äidit jotka raivoavat, ovat väkivaltaisia ja hylkäävät lapsen esim. emotionaalisesti tai " kasvatuksen" merkeissä, tekevät koko ajan hallaa lapselle.

Tähän kastiin kuuluu myös lapsen huudattaminen ja unikoulu.

Vierailija
125/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämää on paskaa, täynnä kärsimystä (fyysistä ja henkistä), jatkuvia vastoinkäymisiä, huolia, murheita, suruja, yksinäisyyttä, rahahuolia ja ties mitä muuta sontaa niin pitäisikö tässä nyt alkaa esittämään onnellisempaa kuin mitä todellisuudessa on? Aika vaikea katsoa tulevaisuuteen, kun sellaista ei ole näkyvissä horisontissa ihan näillä näkymin.

Vierailija
126/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Oma kokemus voi olla aina värittynyt. Mun mielestä tilastojen mukaan Suomi ei juuri poikkea muista länsimaista.

Koita nyt ymmärtää hyvä ihminen, että suomi ei ole länsimaa. Teidän sijainti, geenit, kieli kaikki on jotain muuta kuin länttä.

No, kyllä se vain monella mittapuulla on länsimaa. Geenipooli on itäpuolella tosin erilainen kuin länsi-Euroopassa, mutta länsipuolella taas ei. Ja edelleenkin, Suomessa ei ole erityisen paljon mt-ongelmia verrattuna muihin maihin, eikä edes eniten itsemurhia Euroopassa.

Se, että hallitus ja oikeusjärjestelmä on kopioitu toisesta maasta ei tee teistä länsimaalaisia. Edes teidän rakkaat ruotsalaiset isännät eivät pidä teitä länsieurooppalaisina.

Mikä trauma sulla on länsieurooppalaisuudesta? Hassua, ihan kun tuo nyt jotain loukkaisi. Hyviä yhteiskuntia ja varsinkin kulttuuria on myös itäeuroopassa. Oot kyllä hassu kun tolleen jankkaat.

Ei mulla ole mitään traumaa, mutta kukaan muu maa ei kunnioita maata mikä elää valheessa. Teidän musiikki ja kulttuuri hyvin vahvasti slaavilaista vaikutteista. Mun ongelma on se, että mä olen puoliksi maasta mikä on samalla akselilla kuin suomi ja mä olen kuunnellut teidän viiru silmien vittuilua koko ikäni itäblokista ja muusta paskasta. Ette te ole mitään parempaa, yritätte olla vaan.

No ihan selvä traumahan sulla on ja olet vihaa täynnä. Vihaatko myös muita kansoja kun suomalaisia? Vihaatko itäeurooppalaisia ryhmänä?

Ihminen joka luulee olevansa muita parempi on yleensä juntti ja idiootti, joten miksi et ajattele tällaisesta ihmisestä että on juntti ja idiootti yksilö, miksi olet rasistinen koko kansaa kohtaan?

Arvojärjestelmät ovat vain ihmisten rakennelmia, eivät totuus. Jos jokin yleinen väittämä on, että länsieurooppa on jotenkin geneettisesti ja muutenkin parempi viiteryhmä, se on tarkoitettu heikoille ihmisille pönkitykseksi. 

Sillä kansa muodostuu yksilöistä ja sinä yksilönä voit olla enemmän ja suurempaa kun se kansa, johon sinua verrataan. Niinhän suurmiehiä ja - naisiakin syntyy. Eivät he ajattele, että "damn, oon suomalainen ja iha paska itäeurooppalaine" vaan he kurkottavat syvempään ihmisyyteen, yli ihmisten muodostaminen keinotekoisten jaottelujen.

Miksi vihaisin jotain mitä minä olen ja mistä minä olen ylpeä? Mun  toinen kotimaa on taistellut roomalaisia vastaan, ottomaaneja vastaan. On kuulunu byzantiumiin. Te saitte minut häpeämään itseäni kun olin lapsi, mutta kun olen lukenut historiaa huomaan, että minulla ei ole syytä hävetä.

Olemme ortodokseja ja sotineet aina muslimeja vastaan toisin kuin te muslimien kullin imuttajat. Onko sullakin lemmikki apina kotona?

Vierailija
127/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa määrätään kaikkeen masennuslääkettä joten ihmiset alkaa varmaan kuvitella että ovat masentuneita tai jotain? Kaveri olisi tarvinnut jotain relaksanttia koska selkänsä kipeytyi kuntosalitreenin jälkeen eli oli tilapäistä kipua ja jotta pystyisi istua töissä, mutta lääkäri oli ensimmäisenä määräämässä masennuslääkettä SELKÄKIPUUN! Kaveri on sitä paitsi ihan masentuneen ihmisen vastakohta! =D Onneksi tajusi sanoa noille kipakan EI:n ja joutui sitten hakea jotain apteekin hyllystä.

Eli vääristääkö nuo masennuslääketilastot suomalaisten mielenterveystilastoja???

Suomessa ei määrätä masennuslääkkeitä yhtään sen enempää kuin muissakaan maissa. Masennuslääkkeiden käytössä Suomi on keskitasoa. Esim. kaikissa muissa Pohjoismaissa käytetään enemmän masennuslääkkeitä kuin Suomessa. Masennuslääkkeitä käytetään kipulääkkeenä, koska ne nostavat kipukynnystä. Kaverisi ei olisi kannattanut kieltäytyä lääkityksestä.

Vierailija
128/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä itsekin ihmettelen. Suomessa on asiat niin hyvin. Terveisin kehitysmaissa asunut.

Vierailija
129/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset hypnotisoidaan pienestä pitäen tavoittelemaan lopulta tyhjäksi jättäviä asioita, kuten "menestystä", toisten hyväksyntää, kuuluisuutta ja mainetta, sekä ohjataan roikkumaan tunnepohjaisesti toisissa ihmisissä.

Uskotellaan, että tarvitsee jotain asiaa tai ihmistä ollakseen onnellinen.

Ja koska yhteiskunta on puristanut vanhemmatkin omaan muottiinsa, niin nämä "unessa" olevat ihmiset kasvattavat unessa olevia lapsia.

Herätkää!

Vierailija
130/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan huolestuttaa nämä väkilukuun nähden korkeat itsariluvut, kouluampumisluvut, perhesurmaluvut. Nehän on pahemmat kuin USAssa joita kaikki aina haukkuu että hulluja, sekopäitä ja väkivaltaisia.

Yhdysvalloissa on ollut luultavasti enemmän kouluampumisia kuin kaksi. Jos meillä on pahemmin kuin siellä, jotain on todella pimitetty.

VÄKILUKUUN NÄHDEN on eri asia kuin tapahtumien määrä.

Vierailija
131/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko sen Vaasan opiskelukämppäuutisenkin jossa joku naisopiskelija asunut kuin tunkiolla, ja josta löytyi niitä kuolleita kissojakin? Miten tuollainen on mahdollista tänä päivänä? Eikö naapurit huomaa edes sitä että jonkun kämpästä tulee ihan raadon hajut? Eikö opinahjossa huomata että kanssaihminen haisee?

Vierailija
132/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurista johtuu. Ei olla sosiaalisia eikä arvosteta tunteita. Sosiaaliset suhteet ja omien tunteiden fiksu hallinta ja ymmärrys on tutkitusti se mikä ihmisen tekee onnelliseksi. Suomessa molemmat on vältettäviä ja häpeällisiä asioita.

Vierailija
133/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa määrätään kaikkeen masennuslääkettä joten ihmiset alkaa varmaan kuvitella että ovat masentuneita tai jotain? Kaveri olisi tarvinnut jotain relaksanttia koska selkänsä kipeytyi kuntosalitreenin jälkeen eli oli tilapäistä kipua ja jotta pystyisi istua töissä, mutta lääkäri oli ensimmäisenä määräämässä masennuslääkettä SELKÄKIPUUN! Kaveri on sitä paitsi ihan masentuneen ihmisen vastakohta! =D Onneksi tajusi sanoa noille kipakan EI:n ja joutui sitten hakea jotain apteekin hyllystä.

Eli vääristääkö nuo masennuslääketilastot suomalaisten mielenterveystilastoja???

Suomessa ei määrätä masennuslääkkeitä yhtään sen enempää kuin muissakaan maissa. Masennuslääkkeiden käytössä Suomi on keskitasoa. Esim. kaikissa muissa Pohjoismaissa käytetään enemmän masennuslääkkeitä kuin Suomessa. Masennuslääkkeitä käytetään kipulääkkeenä, koska ne nostavat kipukynnystä. Kaverisi ei olisi kannattanut kieltäytyä lääkityksestä.

Meinaatko ihan oikeasti että masennuslääke/ssri auttaa sen hetkiseen jomotukseen, sillä se lääke alkaa muutenkin vaikuttaa vasta 1-2 viikon päästä?!? Masennuslääkkeistä ei meinaa päästä eroon sanoo moni joka saa yllättäviä, uusia ahdistusoireita jos ne jättää pois tuosta vaan, niiden takia lihoo eli selkä on vielä huonommassa kunnossa jos niitä jatkaa pitkään ja paino lisääntyy. Ystäväni sai ongelmia hermoston ja lihaksiston kanssa koska hänelle annettiin masennuslääkkeitä sellaiseen vaivaan johon masennuslääkkeitä ei pitäisi ensinnäkään antaa, ja nyt hänen liikkumisensa on erittäin kivuliasta eli tuo on ihan helvettiä ennestään urheilulliselle ihmiselle. Jenkeissä saisi varmaan miljoonakorvaukset tuosta.

Vierailija
134/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt virallisen määritelmän mukaan on länsimaa, vaikka itse kantiksena tykkään piikitellä samasta..

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Western_world_Samuel_P_Huntington.svg

Vierailija
135/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vertaa itseään liikaa toisiin, ja etenkin sellaiseen pieneen prosenttiin joka menestyy merkittävästi. Tai näyttää siltä että menestyy.

Sitten kun ei saavuteta itse samaa, niin lannistutaan, masennutaan ja päädytään itsemurhaan.

Vierailija
136/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko Suomessa vaan liikaa sopulimaisia ihmisiä? Kun yks hyppää junan alle niin muidenkin pitää hypätä?

Vierailija
137/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian hyvä sosiaaliturva. Ilmaista rahaa jaetaan liian avokätisesti tukien muodossa, ja tämä saa ihmiset syrjäytymään kun rahat pystyy käyttämään vaikka huumeisiin tai viinaan. Jos ihmiset kävisivät töissä, meillä menisi paljon paremmin. Miksei niillä rahoilla, jotka nyt annetaan sossupummeille voisi vaikka luoda lisää työpaikkoja?

Harkitsen vakaasti täältä pois muuttamista, sillä verorahojeni antaminen ilmaiseksi pummeille ei ole oikein. 

Samaa mieltä. Täällä on näköjään hiton helppoa heittää hanskat tiskiin ja sanoa että mä en enää ala, ja heittäytyä muiden armoille ja odottaa että muut maksaa.

Vierailija
138/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin puute?

Vierailija
139/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodat, muutot, ihmisten yksilökeskeisyys jne. Mielenkiintoista on se, että ruotsinkielinen rannikko on tervettä niin mieleltään kuin keholtaan, eli heidän elämäntapansa edesauttaa hyvää terveyttä. Heillä on turkiverkostot, perinteisemmät arvot ja vähemmän stressiä.

Vierailija
140/291 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta on suomalaisissa se, että ovat pilkkaavat muslimeja, mutta syövät heidän ruokaa mihin muslimit on räkiny :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi