Olen sanonut itseni irti mutta onko noloa jos
otan sairaslomaa irtisanomisajaksi. meneekö siinä maine työntekijänä kokonaan?
En ole mitenkään suosittu työkaveri siellä, mutta tuskin tulen näitä enää koskaan näkemään enää.
Tuntuu välillä että en vaan jaksa tätä loppuaikaa siellä edes.
Kommentit (27)
Otat sairauslomaa? Työnantajan ei tarvitse maksaa ko. ajalta palkkaa, jos ei halua. Pitää olla oikeasti sairas. Lääkäri toteaa työkyvyttömyyden, mutta työnantaja päättää, onko sairausaika palkallista.
Vierailija kirjoitti:
Otat sairauslomaa? Työnantajan ei tarvitse maksaa ko. ajalta palkkaa, jos ei halua. Pitää olla oikeasti sairas. Lääkäri toteaa työkyvyttömyyden, mutta työnantaja päättää, onko sairausaika palkallista.
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaslomalla aikana saa aika palkkaa?
Yritin tehdä saman, mutta seniili työterveyslääkärini ei antanut minulle saikkua. Jätin sitten kokonaan menemättä töihin irtisanomisajaksi. (Olin oikeasti vieläpä pahassa flunssassa, ihottumassa ja saamassa hermoromahduksen.) No mitä väliä, jos maineesi menee vanhassa työpaikassa, jos et joudu olemaan työkavereidesi kanssa enää missään tekemisissä?
Miten sitä sairauslomaa otetaan? Mikä siis olisi sun 'sairaus'?
Vierailija kirjoitti:
Yritin tehdä saman, mutta seniili työterveyslääkärini ei antanut minulle saikkua. Jätin sitten kokonaan menemättä töihin irtisanomisajaksi. (Olin oikeasti vieläpä pahassa flunssassa, ihottumassa ja saamassa hermoromahduksen.) No mitä väliä, jos maineesi menee vanhassa työpaikassa, jos et joudu olemaan työkavereidesi kanssa enää missään tekemisissä?
Joillain aloilla maailma on oikeasti aika pieni ja joku tuntee aina jonkun. Edestäsi löydät.
Kela maksaa saikun ajalta sairauspäivärahaa, hae sitä.
Oikeasti en ole saanut kunnolla nukuttua moneen viikkoon.
Töihin olen raahautunut rauhoittavien avulla.
Joka päivä olen joutunut erään työkaverin nälvittäväksi, minulla oli työkaveri joka kasvaa tulin hyvin juttuun mutta hän karttelee nykyisin kun pelkää joutuvansa myös tämän narsistin hampaisiin.
Voin henkisesti tosi huonosti. Jokainen päivä töissä on ollut kidutusta.
Ei ole noloa. Ota sairaslomaa ja nauti, kun pääset eroon hirviötyöpaikasta. Noita työpaikkoja riittää, joissa on paha ilmapiiri ja joissa työtekijöitten mollaaminen on pääasia, ei työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa menee kyllä
Helppo sun sanoa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain aloilla maailma on oikeasti aika pieni ja joku tuntee aina jonkun. Edestäsi löydät.
En tiedä, miten voin löytää edestäni sen, kun jouduin jättämään työni astmaepäilyn, keuhkoputkentulehduksen, flunssan ja urtikarian?/ym. ihottuman takia, enkä saanut edes saikkua? Tai, mitä hävettävää mulla on tilanteessa. Lisäksi, tulevaisuudensuunnitelmiini ei kuulu mennä töihin ruokakauppaan.
Ja ei kiinnosta, jos esim. Hakunilassa asuva wt ex-työkaverini tuntee jonkun...
Kuinka pitkä irtisanomisaika? Onko lomapäiviä pitämättä?
"jouduin jättämään työni astmaepäilyn, keuhkoputkentulehduksen, flunssan ja urtikarian?/ym. ihottuman takia".
Noi ihan normaaleita juttuja, ei niiden takia jätetä työpaikkaa. Minulla on astma (ei epäily), ollut monta keuhkoputkentulehdusta, nokkosrokko usein ja muutakin ihottumaa. Kyllä ihminen työtävieroksuva laiskuri, jos noiden juttujen takia heittäytyy työelämän ulkopuolelle.
Mulle ei työpaikkakiusaamistapauksessa työterveyslääkäri kirjoittanut saikkua mutta julkisella kirjoitti. Olin romahduspisteessä jo, sain rauhottavia ja unilääkkeitä myös. Pulssi oli koko ajan yli sata, kumma ettei uni tullut. En muista enää mikä oli diagnoosi, mutta palkallisena se tuli.
Tsemppia ap:lle. Tiedän, miltä sinusta tuntuu nyt ja usko pois että se alkaa helpottaa kun pääset sieltä nyt ensin pois. Löydät vielä uuden, terveen työyhteisönkin jonain päivänä. Haluaisin sanoa kaikille muillekin kiusatuille, ettei mikään työ ole sen arvoista, että mielenterveys menee. Lähtekää ajoissa. Se ei ole maailman viimeinen työpaikka.
Sairauslomaa saadaan kun ollaan työkyvyttömiä. Siinä ei ole mitään väärää.