Joku jäi aamulla junan alle Tapanilassa
Oli junaliikenne seis aamulla. Tosi surullisia aina nää tapaukset. :(
Kommentit (339)
Minkä takia noi aina tapahtuu tossa Pukinmäki-Tikkurilan välillä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ahdistaa juna-asemalla se, jos joku siinä vaikka sattuisi hyppäämään alle ja itse joutuisi todistamaan tollasta kamalaa näkyä.
Kamalampi juttu olisi, jos joku työntäisi sinut laiturilta lähestyvän junan alle.
Hyi helvetti, olen muuten nähnyt videoklipin jostain Ranskassa asuvasta naissekopäästä joka tappoi yhden työntämällä sen junan alle. Liiskaantui sinne väliin. Toinen uhri selvisi, kun pisti voimalla vastaan
Olen hieman eri mieltä siitä, etteikö veturinkuljettajalle ihmisen allejäänti olisi lähes yhtä paha asia, kuin uhrin omaisille. Miettikääpäs, teet työtäsi, ja joka haluaa tulla sinun työmaallesi kuolemaan.
Luulenpa että allejäännit vainoavat kuljettajia loppuelämän. Mitenkään et pysty estämään tapahtuvaa, kaikki käy niin nopeasti, ja ihminen kuolee kuljettamasi junan alle.
Koskaan en ole ymmärtänyt ihmisten hinkua lähteä "näyttävästi". Valitettavasti vaikuttaa monen ihmisen, jopa täysin sivullisen, elämään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mautonta vitsailla tällaisesta asiasta jollain aktiivimallilla. Huhhuh. Jos itse olisit ollut todistamassa tapahtumaa niin ei varmaan paljoa naurattaisi. Ihan hirveää jos joku jää junan alle. Olen todella pahoillani hänen tapauksesta oli se sitten onnettomuus tai hyppäsi tahallaan, sitähän ei tiedä eikä sillä ole nyt merkitystä. Tosi surullista, voimia omaisille ja toivottavasti menehtynyt on nyt sitten levollisempi ja paremmassa paikassa.
Mutta jos aktiivimalli on oikeasti johtanut itsariin? Uhri on kuulemma nuori työtön mies.
Ennen aktiivimallia Suomessa itsemurhat olivatkin tuiki tuntemattomia.
Niin, suomalaisilla on valitettavasti taipumus itsemurhiin. Toivon vaan, ettei tämä yleinen toivottomuuden lisääntyminen näkyisi kovin suurena piikkinä jo valmiiksi surullisissa tilastoissa.
Itsemurhaan päätyneiden joukosta löytyy myös työssäkäyviä, päällisin puolin ihan normaaleja ihmisiä. Syyt oman elämän päättämiseen eivät aina ole rahaan ja toimeentuloon liittyviä.
Ja sitten taas näiden "normaalien työssäkäyvien" taustalta löytyy monesti jättivelkoja, etenkin perhesurmien yhteydessä. Toki on muitakin motiiveja, mutta usein rahaongelmat siellä taustalla vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mautonta vitsailla tällaisesta asiasta jollain aktiivimallilla. Huhhuh. Jos itse olisit ollut todistamassa tapahtumaa niin ei varmaan paljoa naurattaisi. Ihan hirveää jos joku jää junan alle. Olen todella pahoillani hänen tapauksesta oli se sitten onnettomuus tai hyppäsi tahallaan, sitähän ei tiedä eikä sillä ole nyt merkitystä. Tosi surullista, voimia omaisille ja toivottavasti menehtynyt on nyt sitten levollisempi ja paremmassa paikassa.
Mutta jos aktiivimalli on oikeasti johtanut itsariin? Uhri on kuulemma nuori työtön mies.
Ei ollut.
Mistä on tieto? Uhrin ikää tai sukupuolta ei ole vielä ilmoitettu missään. On vain todettu, että henkilö on hypännyt junan alle itse eli kyseessä on itsemurha.
Googlasin.
Itse olen googlannut. En löytänyt uhrin ikää enkä sukupuolta. Helsingin Uutiset, IL, HS ja MTV kirjoittavat asiasta, mutta ilman ikää tai sukupuolta. MTV ja HS eivät ilmoita itsemurhasta vaan henkilövahingosta. Oletko löytänyt tiedon juuri tämän päivän (6.2.) onnettomuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Olen hieman eri mieltä siitä, etteikö veturinkuljettajalle ihmisen allejäänti olisi lähes yhtä paha asia, kuin uhrin omaisille. Miettikääpäs, teet työtäsi, ja joka haluaa tulla sinun työmaallesi kuolemaan.
Luulenpa että allejäännit vainoavat kuljettajia loppuelämän. Mitenkään et pysty estämään tapahtuvaa, kaikki käy niin nopeasti, ja ihminen kuolee kuljettamasi junan alle.
Koskaan en ole ymmärtänyt ihmisten hinkua lähteä "näyttävästi". Valitettavasti vaikuttaa monen ihmisen, jopa täysin sivullisen, elämään .
Ei se liity näyttävyyteen mitenkään. Noistakin varmasti likimain kaikki valitsisivat mieluummin nukahtamisen hyvänolontunteeseen kotonaan tai sairaalassa, jos se heille tarjottaisiin
Vierailija kirjoitti:
Paljon hyvään vauhtiin päässeitä kaukoliikenteen junia. Laiturilta parilla askeleella lähestyvän junan alle. Ja sitten se olikin siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallin uhri tappoi itsensä. :-((( R.I.P.
On se helppo vitsailla kun ei ole oma omainen kyseessä.
Tuskin tuo mikään vitsi oli.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset luovuttaa mieluummin kuin yrittää uudelleen.
Luuletko sä, että itsemurhat on joku suomalaisten juttu? Niitä tapahtuu ympäri maailman. Ja edelleenkään ei kukaan tiedä, oliko kyse itsemurhasta tässä tapauksessa!
Aikoinaan myös hiukan metsäväli ja osa sitten jo katosi variksien ja pienpetojen ateriaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon hyvään vauhtiin päässeitä kaukoliikenteen junia. Laiturilta parilla askeleella lähestyvän junan alle. Ja sitten se olikin siinä.
Espoossa Espoon keskuksen ja Tuomarilan välillä on mutka, jossa myös sattuu ja tapahtuu, mutta ilmeisesti osa vahinkoja, kun siinä loikitaan toiselle puolelle.
Oi tule hallitus ja pelasta ja muuta maailmantalous ja lopeta digitalisaatio
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, kevät tulossa siis.
Meinasin tulla sanomaan samaa. Valon ja lämmön lisääntyessä näitä kevät tuo tullessaan. Tää pitkä pimeys kietoo turvalliseen kollektiiviseen apatiaharsoon. Kun kevät tulee, kaikkien pitäisi olla iloisia ja meneväisiä ihan omillaan.
Espoossa joskus aikaa sitten joku tyttö oikeasti jäi junan alle. Ei hypännyt alle, vaan jäi. Ei jaksanut mennä pidempää reittiä 2. Raiteelle vaan ajatteli, että oikaiseekin siitä suoraa radan yli 1. Raiteelta siihen 2. Raiteelle. Yhtäkkiä juna tuli, tyttö meni paniikkiin liikkumattomaksi ja jäi alle.
Monesti kun tajuaa jotain katastrofaalista tapahtuvan, jähmettyy paikalleen eikä kykene toimimaan mitenkään.
Nämä junan alle jääneet eivät automaattisesti ole aina itsarin tekijöitä. Muistakaahan se.
Eikö sen tansii tähtien kaa mamman poika jäänyt tuolla alle loikittuaan raiteilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se liity näyttävyyteen mitenkään. Noistakin varmasti likimain kaikki valitsisivat mieluummin nukahtamisen hyvänolontunteeseen kotonaan tai sairaalassa, jos se heille tarjottaisiin
Junan alle jääminen on melko varma ja nopea tapa kuolla, samoin kuin muut sottaisemmat keinot. Ei siinä todellakaan ole kyse näyttäytymisestä. Ennemmin tuossa ajatellaan omaisia, joiden ei tarvitse löytää kuollutta kotoa. Joku kuitenkin löytää ruumiin ennemmin tai myöhemmin, joten vaikea niitä sivullisia on ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset luovuttaa mieluummin kuin yrittää uudelleen.
Niin helppo sanoa. Osalla takana varmaan useampiakin yrityksiä parantaa tilannettaan....oli se nyt mikä oli. Usein itsemurhien takana on pitkää suunnittelua ja harkintaa.
Hyvän ja levollisen rauhan suon kaikille itsemurhan valinneille. Voihan olla että kuolema on parasta mitä ihmisellä on - noin Sokratesta lainatakseni.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa joskus aikaa sitten joku tyttö oikeasti jäi junan alle. Ei hypännyt alle, vaan jäi. Ei jaksanut mennä pidempää reittiä 2. Raiteelle vaan ajatteli, että oikaiseekin siitä suoraa radan yli 1. Raiteelta siihen 2. Raiteelle. Yhtäkkiä juna tuli, tyttö meni paniikkiin liikkumattomaksi ja jäi alle.
Monesti kun tajuaa jotain katastrofaalista tapahtuvan, jähmettyy paikalleen eikä kykene toimimaan mitenkään.
Nämä junan alle jääneet eivät automaattisesti ole aina itsarin tekijöitä. Muistakaahan se.
Vähän aikaa sitten luin uutisen, jonka muukaan viikottain pelastetaan myös päihtyneitä raiteilta toikkaroimasta.
Ja eilenkin joku päätti päivänsä junan alle.
Hallituksemme saisi myös myös ottaa vastuuta näistä, epäinhimmillisen politiikkansa takia.😟