Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku jäi aamulla junan alle Tapanilassa

Vierailija
06.02.2018 |

Oli junaliikenne seis aamulla. Tosi surullisia aina nää tapaukset. :(

Kommentit (339)

Vierailija
81/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhia on hankalaa estää, koska yleensä juuri ne vakavimmin itsemurhaa harkitsevat eivät uhkaile itsemurhalla etukäteen. He eivät halua huomiota vaan lopettaa elämänsä.

Itse asiassa suurin osa itsemurhan tehneistä on kertonut jollekin aikeistaan etukäteen. Itsemurhia saisi estettyä merkittävissä määrin, jos mt-hoitoon laitettaisiin lisää resursseja

Vierailija
82/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasila-Tikkurila välillä tapahtuu paljon, mutta niin tapahtuu myös sillä Espooseen vievällä radalla. Espoossa on monia asemia (+Kauniaisten asema) joissa porukka oikaisee paljon raiteen yli. Tällaisia ovat mm. Kauniaisten asema, Espoon keskus ja Leppävaara nyt ainakin. Espoon keskuksessa ja Leppävaarassa oikeasti näki useinkin porukkaa oikaisemassa siitä radan yli, vailla screenissä näkyy, että kohta tulee juna. Niin ja Kauklahti sama homma. Kuinka hitsin tyhmä täytyy olla, että menee radan yli?!?!? Sori vaan, mutta sinne EI IKINÄ pidä mennä!

En tiedä milloin viimeksi olet junalla matkustanut (joskus 1980- tai 1990 -luvulla?), mutta Espoossa laitureita on korotettu siten, että raiteet ovat sen verran syvällä laiturien välissä ettei raiteiden yli niin vaan enää oiota. Lisäksi raiteiden välissä on monessa paikassa aita, joka estää oikaisun.

Sen sijaan siinä olet oikeassa, että Tikkurilan radalla ja sillä suunnalla noita junan alle hyppelijöitä tuntuu olevan joka vuosi useampi kappale. Onko siellä jotenkin puutteelliset turvallisuusjärjestelyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina ahdistaa juna-asemalla se, jos joku siinä vaikka sattuisi hyppäämään alle ja itse joutuisi todistamaan tollasta kamalaa näkyä.

Kamalampi juttu olisi, jos joku työntäisi sinut laiturilta lähestyvän junan alle.

Aina on hyvä asia vähän tarkkailla omaa ympäristöään.

Just niin.

Kaikki tarkkailee vaan kännyköitään. :-<

Vierailija
84/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Miten voitte puolustaa tuollaisia murhaajia? Veturinkuljettaja päättää itse kulkeeko se juna eteenpäin aivan kuten autollakin. Vaikkei veturia pysty kääntää kuten autoa niin kuitenkin veturikuski on vastuussa jos joku kävelee tai seisoo edessä ja ajaa päin hullu. Joku nuori ei ole ymmärtänyt katsoa oikealle ja vasemmalle niinku päiväkodissa opetetaan ja sairas murhaaja ajaa päälle.. ja te kehtaatte puolustaa niitä murhaajia! Hyi helvetti syljen teidän kasvoillenne jos nään.. murhaajien puolustajat..

Surkee provo

Vierailija
85/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori ihminen hyppäs raiteelle tarkoituksellisesti.

Kuva olisi kiva?

Oletan ja toivon ironiaksi.

Onhan se hupuhömppähuhupuhetta, että nykyään pitää onnettomuuspaikoilla saada yhteisselfie omasta lärvistä ja mahdollisista uhreista - elävistä tai kuolleista - onhan??!!

Vierailija
86/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Miten voitte puolustaa tuollaisia murhaajia? Veturinkuljettaja päättää itse kulkeeko se juna eteenpäin aivan kuten autollakin. Vaikkei veturia pysty kääntää kuten autoa niin kuitenkin veturikuski on vastuussa jos joku kävelee tai seisoo edessä ja ajaa päin hullu. Joku nuori ei ole ymmärtänyt katsoa oikealle ja vasemmalle niinku päiväkodissa opetetaan ja sairas murhaaja ajaa päälle.. ja te kehtaatte puolustaa niitä murhaajia! Hyi helvetti syljen teidän kasvoillenne jos nään.. murhaajien puolustajat..

vedä turkis yllesi. kummasti lämmittää tommosta aivopieruviheriäistä

Vierailija
87/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut junan kyydissä kun ihminen on hypännyt sen alle. Kaameaa kuultavaa ja ihmisten järkytys kun tajusivat, että nyt siellä on joku.. :(

Vierailija
88/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina asuin Hyvinkäällä ja satuin juuri kävelemään junaraiteet ylittävälle sillalle, kun huomasin alhaalla pysähtyneen junan ja sen edessä raiteilla sinipusakkaisen ihmisen kaksinkerroin. Jäi loppuiäksi mieleen.

Olin itse kerran junassa, jonka alle eräs henkilö tahallaan jäi. Oli kai maannut kiskoilla. Olin viimeisessä vaunussa ja menossa auttamaan, koska olen terveydenhuoltoalalla. Ihmisestä ei ollut jäljellä kuin keskiosa. Ei sitä näkyä unohda vuosikymmenienkään jälkeen.

Vierailija
89/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri oli nuori tyttö. Paljon voimia omaisille.

Vierailija
90/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Jaska Joku..nen

Vierailija
91/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pysäyttää miettimään,

ollaan kilttejä toisillemme.

Vierailija
92/339 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto omaisille!

Muille, välittäkää toisistanne! Jos teitä kiusataan, kyllä varsinkin nuorille on olemassa apua.

Ei ole mitään mistä ei selviäisi, vaikka sillä hetkellä siltä tuntuiskin. Kannattaa sinnitellä elossa niin kauan kuin pystyy.

Vierailija
93/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias tyttö oli. Kävi samaa ala-astet mun kaverinkaa... järkyttävää tää et nää on yleistyny😔 viime vuon se toinen tyttö joka hyppäs oli mun paras ystävä enkä osannu auttaa sitä mitenkään. En ees huomannu et jokin olisi vialla...

Vierailija
94/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman eri mieltä siitä, etteikö veturinkuljettajalle ihmisen allejäänti olisi lähes yhtä paha asia, kuin uhrin omaisille. Miettikääpäs, teet työtäsi, ja joka haluaa tulla sinun työmaallesi kuolemaan.

Luulenpa että  allejäännit vainoavat kuljettajia loppuelämän. Mitenkään et pysty estämään tapahtuvaa, kaikki käy niin nopeasti, ja ihminen kuolee kuljettamasi junan alle.

Koskaan en ole ymmärtänyt ihmisten hinkua lähteä "näyttävästi".  Valitettavasti vaikuttaa monen ihmisen, jopa täysin sivullisen, elämään .

Masentuneen aivot ovat niin sekaisin, että tuollaiset asiat eivät ole ihan päällimmäisenä mielessä. Minä samaistun näiden itsemurhan tehneisiin, koska tiedän millaista on, kun kaikki on peestä ja muut saavat kokea kaikkea kivaa ja itse elää loputtomassa ankeudessa.

Nämä ovat ikäviä tapauksia aivan kaikkien osapuolien kannalta.

Vierailija
95/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää ja viimeinen itsekäs teko on sotkea joku viaton työtänsä tekevä (esim. veturinkuljettaja, rekkakuski) omaan itsemurhaansa.

Älkää viitsikö jauhaa tuota samaa pskaa. Aivan varmasti tilanne on veturinkuljettajalle ikävä, mutta on pelkkää itsekkyyttä vaatia "menemään kuolemaan jonnekin muualle". Jos olet koskaan kärsinyt masennuksesta, toivottomasta elämäntilanteesta ym, et todellakaan kirjoittaisi noin yksipuolisesta näkökulmasta tästä asiasta.

Juuri tällaisen ajattelun takia meillä voidaan pahoin. Täälläkin on moni vain surrut veturinkuljettajaa eikä tule ajatelleeksi, kuinka paha olo sillä itsemurhan tehneellä on ollut. Ja kuinka pitkään se on voinut jatkua, kun kukaan ei välitä.

Vierailija
96/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ihan suomalainen?

Vierailija
97/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finski parka

Vierailija
98/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu tosiaan että näiden surullisten tapausten määrä on hälyttävässä nousussa. 

En ihmettele, itsekin pohdin vaihtoehtoja yli 50- vuotiaana työttömänä kun nykymenoa katselee.

Määrät ovat pienentyneet hyvin paljon parissa vuosikymmenessä. Nykymeno on varsin tervettä "vanhoihin hyviin aikoihin nähden".

Vierailija
99/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina ahdistaa juna-asemalla se, jos joku siinä vaikka sattuisi hyppäämään alle ja itse joutuisi todistamaan tollasta kamalaa näkyä.

Kamalampi juttu olisi, jos joku työntäisi sinut laiturilta lähestyvän junan alle.

Muutama vuosi sitten uutisoitiin, että Nykissä oli näin käynyt - joku sekopää tönäisi täysin satunnaisen miehen metron alle. Sen jälkeen olen kyllä junaa tai metroa odottaessani seissyt kaukana raiteista.

Vierailija
100/339 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä paasaavat, että miksi itsemurhan tekevä ihminen ei tee sitä lääkkeillä vaan junan alle menemällä. No junan alle meneminen on aikalailla varma keino lopettaa elämä, toisin kuin lääkkeiden yliannostus, josta voi seurata esimerkiksi vakava aivovamma, jonka jälkeen ihminen makaakin sitten vihanneksena sairaalassa. Välttämättä sellaisten lääkkeiden saaminen, joiden yliannostuksella saisi itsensä varmasti hengiltä ei ole ihan niin helppoa. Jos esim. henkilö jolla on mielenterveysdiagnoosi menee lääkäriin ja pyytämällä pyytää tiettyä lääkereseptiä, on se lääkärille aika selkeä hälytysmerkki ja jos jotain lääkettä saakin, niin lääkepakkaus on todennäköisesti niin pieni, ettei sillä henkeä pois saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan