Vierailija

vaihtaa istumaan muualle kun bussista vapautuu vierekkäisiä paikkoja? On todella epämukavaa istua ikkunapaikalla kun vieressä istuva tuuppii kyynärpäillään ja lyttää ikkunaa vasten! Ymmärrän että täydessä bussissa ei muuta voi, mutta jos näkösällä on tuplapaikka vapaana niin voisitko ystävällisesti siirtyä sinne?

• ylös 9
  • alas 72

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hei ja välittömästi kun bogaan vapaan kahden hengen paikan, ponkaisen sinne.

Vien sen verran tilaa, etten halua litistää jotain sinne ikkunaan märäksi läntiksi, enkä tuupata muutenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En voi. Kaikki ne paikat ovat istumista varten.

Jännä, että suomalaiset ovat yleensä niin nihkeitä kun pitäisi auttaa jotakuta tuntematonta ja pysytellään mahdollisimman etäällä aina kun se ei hyödytä itseä, mutta kun tietää tekevänsä toiselle tukalan olon niin tilaisuus kyllä käytetään hyväksi :D vain koska "minulla on oikeus!" haha...

• ylös 11
  • alas 23
Vierailija

No en voi. Seuraavalta pysäkiltä voi tulla kyytiin vaikka äiti ekaluokkalaisen kanssa tai pariskunta tai ystävykset, jotka haluavat istua vierekkäin. Kaksi yksin matkustavaa ihmistä voi siis hyvin "kärsiä" toistensa läheisyydestä vielä muutaman minuutin.

• ylös 66
  • alas 3
Vierailija

Jos siirryn, ikkunan vieressä istujaa alkaa ahdistaa, että mikä hänessä on vikana, kun hänen vierestään täytyy heti ampaista pois.

• ylös 88
  • alas 3
Vierailija

Minä en ikinä vaihda paikkaa vaikka avautuisi jossain kahden paikan vapaa slotti. Kai ajattelen että se toinen ihmettelee että mikäs minun vieressäni istuessa oli vikana. Istun siinä loppuun asti mihin olen alunperin istunut. Paitsi jos viereen istuu kusenhajuinen spurgu.

• ylös 43
  • alas 2
Vierailija

En todellakaan ala vaihtelemaan paikkoja kesken matkan. Sieltä tulee pysäkiltä kuitenkin jengiä lisää..

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Siis ja tarkennan että kyllä mun viereen saa istua,siksihän mä siinä ikkunapaikalla istun, mutta pitääkö siinä istua aivan kiinni minussa? Jos minä istun jonkun vieressä käytäväpaikalla niin en koskaan tuupi häntä kyynärpäilläni tai painaudu kiinni kuin olisimme pariskunta. Annan toiselle tilaa, minusta se on kohteliasta.
Ap

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
vaihtaa istumaan muualle kun bussista vapautuu vierekkäisiä paikkoja? On todella epämukavaa istua ikkunapaikalla kun vieressä istuva tuuppii kyynärpäillään ja lyttää ikkunaa vasten! Ymmärrän että täydessä bussissa ei muuta voi, mutta jos näkösällä on tuplapaikka vapaana niin voisitko ystävällisesti siirtyä sinne?

No enpä todellakaan vaivaudu :D Mitäs jos itse laihduttaisit sen ylipainosi pois, jolloin mahdutaan ihan hyvin molemmat eikä sinunkaan tarvitse "lyttäytyä ikkunaa vasten"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä vaihda paikkaa vaikka avautuisi jossain kahden paikan vapaa slotti. Kai ajattelen että se toinen ihmettelee että mikäs minun vieressäni istuessa oli vikana. Istun siinä loppuun asti mihin olen alunperin istunut. Paitsi jos viereen istuu kusenhajuinen spurgu.

Ei mun itsetunto kyllä siitä riipu vaihtaako joku vierestäni paikkaa muualle :D
Ap

• ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Kannattaisiko vaikka seistä? Tai jos joku tulee viereen, niin sano että jäät kohta pois ja siirryt seisomaan. Et jää sinne ikkunanpuolelle jumiin. En halua hyppiä paikasta toiseen. Ja Istun mieluummin siinä käytäväpaikalla kuin vapaalla ikkunapaikalla.
Tuollainen tuntuu jo toisten määräämisestä.

Riskienhallintaa

Kun istun käytäväpaikalla niin tiedän kenen vieressä istun eli olen vierustoverin valinnut bussiin noustessani. Jos siirryn tyhjälle riville, niin viereeni voi tulla ihan minkälainen hyypiö tahansa. Meinaa joskus oksennus lentää, kun viereen istahtaa joku juuri posket lommolla tupakkaa imeskellyt spurgu tai puoli purkkia haisevaa puuteria poskiinsa töhrinyt keski-ikäinen rouva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis ja tarkennan että kyllä mun viereen saa istua,siksihän mä siinä ikkunapaikalla istun, mutta pitääkö siinä istua aivan kiinni minussa? Jos minä istun jonkun vieressä käytäväpaikalla niin en koskaan tuupi häntä kyynärpäilläni tai painaudu kiinni kuin olisimme pariskunta. Annan toiselle tilaa, minusta se on kohteliasta.
Ap

Tönin sinua koska istut puoliksi minun penkilläni, en voi istua puoliksi käytävällä koska silloin kaikki muut matkustajat tönivät minua ohi mennessään. Jos et mahdu istumaan omalla penkilläsi, voisitko ystävällisesti seistä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos siirryn, ikkunan vieressä istujaa alkaa ahdistaa, että mikä hänessä on vikana, kun hänen vierestään täytyy heti ampaista pois.

Varsinkin jos ollaan vastakkaista sukupuolta ja edes suunnilleen saman ikäisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noh mitäs sanot tälle Kusen Häkkiselle suurelle kun olet jumissa ikkuna paikalla ?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.