Mieheni ei osaa jostain sanoa L-kirjainta, onko tolkuttoman ilkeää antaa silti lapselle nimeksi Lotta?
Mies suostuisi kyllä, mutta huutelisi sitten Vottaa.. Itse pidän hirveästi Lotta-nimestä! En osaa kuvitella tytölle toista nimeä.
Kommentit (11)
Taipumus saattaa periytyä lapselle?
Heh, mitä yhteistä on hiilellä ja lotalla??
Molemmat on jylsiöitä.....
Haluatko että lapsesi joutuu kuuntelemaan pilkkaa, kun isi ei osaa sanoa nimeä oikein? Älä anna.
Itselläni on puhevika kiitos 80-luvun terveydenhuollon, ei tajuttu että kielijänteeni pitäisi leikata ja minulla on huolimatta vuosien puheterapiasta r ja l-vika. Olisin halunnut kovin tyttärelle nimen Lumi, mutta sitten olisin tosiaan huudellut Vumia eli lausun ällän veeksi.. miehelläsi ilmeisesti sama juttu?
Kyllä oli itku päästä, kun kaikissa kivoissa nimissä oli l tai r :( Tytär on nyt 9v, mutta muistan yhä sen nimenmiettimis-helvetin ja epätoivon.
Miksi olet tuollaisen miehen ottanut joka ei osaa puhua? Minä häpeäisin silmät päästäni etenkin julkisilla paikoilla.
On kiusaamista sekä miestä että lasta kohtaan. Ihan varmasti löytyy muutamia kivoja nimiä kunhan hieman avarat ajatuksia ☺️
Netta, Nitta, Titta? Samantyylisiä kuin Lotta mutta ilman hankalia kirjaimia .
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisen miehen ottanut joka ei osaa puhua? Minä häpeäisin silmät päästäni etenkin julkisilla paikoilla.
Jotkut eivät ole niin pinnalllisia, että välittäisivät mokomasta.
T. se r ja l -vikainen 40v nainen
Onko Lotta kaunis nimi?
Amanda
Emma
Ebba
Minea
Tutta ( -70 luvulla annettiin tyttöjen nimeksi)
Jutta
Ebba
Mette
Asta
Aava
Beata
Greta
Petra
Reeta
Hetta
Althea
Oona
Tytti
Titta
Tea
Thea
Tertta
Veera
Verna
Vivian
No jos sulla olis se sama L vika , ja miehelläsi ei olisi ja hän haluais sen stanan Lotta nimen niin suostuisitko ?
Älä ajattele vain itseäsi
Jostain?