Työpaikasta tiedustelu sähköpostilla
Tässä metsästän yhtä iltasiivoojan paikkaa. Työpaikkailmoituksessa mainitaan kyllä viikottainen tuntimäärä mutta kiinnostaisi tietää että moneltako työ iltaisin alkaa ja moneltako loppuu että tietää järjestellä aikatauluja. Kyllähän tuo viimeistään haastattelussa selviäisi mutta en halua hakea paikkaa ennen kuin tiedän että sopiiko omiin aikatauluihin (auto käytettävissä vain tiettyihin aikoihin yms säätöä). Ilmoituksessa oli lisätietoja antavan henkilön nimi, sähköposti ja puhelinnumero. Lähetin sähköpostin kautta tiedustelun kellonajoista ja nyt mietin että pidetäänkö tätä jotenkin "passiivisempana" kuin puhelintiedustelua. Itse tykkään hoitaa asiat sähköpostilla koska tiedot jäävät varmasti johonkin muistiin toisin kuin puhelinkeskusteluissa. Tässä muistelin että olen joskus vastaavanlaisesta paikasta kysellyt pari vuotta sitten ja kyseessä oli sama henkilö/esimies joka vastasi lisätiedusteluista, silloin ei vastannut sähköpostitiedusteluun kun jotain lisätietoja työpaikasta kysyin. Mietin vaan tässä että mahtaako vastata nytkään... Tympii jos ei vastaa. Toki voin ottaa puhelimen käteen ja soittaa, se ei ole ongelma, mutta ihmetyttää ihan vaan periaatteesta että miksi tuonne laitetaan se s-postiosoite jos ei ole aikomuksia vastata sen kauta tiedusteluihin? Tai miksi ei kirjoiteta työpaikkailmoitukseen suoraan että vain puhelintiedustelut? O.o
Kommentit (6)
Minulle on viikon aikana tarjottu kolmea työpaikkaa. En tiedä kuitenkaan jaksanko lähteä nykyisestä. Täytyy varmaan käydä keskustelemassa palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota sitä vakavasti, jotkut on huonoja soittaan puhelimella ja jotkut huonoja kirjoittaan sähköposteja. Jos ei vastausta kuulu, soita perään, sillä se ratkeaa.
Niinhän tuo taitaa olla... No, odottelen huomiseen ja sitten soitan perään jos mitään ei ole kuulunut siihen mennessä.
Soitto parempi. Työnantaja on todennäköisesti palaverissä, eikä ehdi puhumaan, mutta soitto antaa hakijasta motivoituneen työntekijän kuvan.
Itse olen aggressiivinen työnhakija. Tekisi mieli mennä firmaan, potkaista ovi auki ja huutaa "NYT TULIN TÖIHIN!"
Itse laitan mielellään sähköpostia aina jos joku jää askarruttamaan enkä odota siihen asti että mahdollisesti pääsee haastatteluun joskus Tuntuvat monesti olevan myös kiireisiä jos yrittää puhelimitse saada kiinni. Vastaavat jos vastaa, jos ei niin ei. Ilmeisesti silloin valinnanvaraa on jos ei vastata työnhakijan tiedusteluihin. Tai laittaisivat silloin vain että pelkät puhelintiedustelut. Itselleni yleensä vastattu aina. Yksi poikkeus tullut vastaan. Laitoin pienelle firmalle sähköpostia eikä ole vielä yli viikon kuluessa vastattu.
Älä ota sitä vakavasti, jotkut on huonoja soittaan puhelimella ja jotkut huonoja kirjoittaan sähköposteja. Jos ei vastausta kuulu, soita perään, sillä se ratkeaa.