Vierailija

-"Opiskelen DI:ksi Metropoliassa, katsos kun TKK toimi aiemmin samoissa tiloissa"
-AMK- ja diplomi-insinöörin koulutuksen ero on lähinnä diplomityö

• ylös 7
  • alas 26

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

"Ei niillä langansuunnilla niin väliä ole." Näin siis muotoilun opiskelija amistaustaiselle ompelijalle.

Vierailija

Olen insinööri, joka on suorittanut YAMK-tutkinnon.

Syksyllä aloitan teknillisen yliopiston, koska opiskelu kannattaa.

Palkkani ei tosin voi enää nousta. Tyttöystävänikin mielestä tienaan jo liikaa.

Vierailija

Olen käynyt lukemassa gradujanne kirjastossanne ja täytyy sanoa, että päättötyöni, josta muuten sain parhaan K5-arvosanan, on parempi kuin keskinkertaiset gradut. Joten?

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lukemassa gradujanne kirjastossanne ja täytyy sanoa, että päättötyöni, josta muuten sain parhaan K5-arvosanan, on parempi kuin keskinkertaiset gradut. Joten?

Omaa kandia kirjoittaessa nauroin räkäisesti aihetta sivuavia AMK-opinnäytetöitä.

• ylös 7
  • alas 10
Vierailija

Olen lukenut teknisen alan diplomitöitä alaani liittyen. Niissä olevat asiavirheet aiheuttavat työelämässä olleelle AMK-insinöörille myötähäpeän tunteita.

Vierailija

Luin YAMK -lopputyön, jossa todettiin lakonisesti, että "kyseessä on laadullinen tutkimus" sen enempiä selittelemättä, että millä metodilla ja miksi. Tutkimustuloksena oli erilaista kvanttipohjaista tietoa tutkimukseen vastaajien taustatiedoista. Tutkimuskysymys oli jotain "millaista tukea yritykset tarvitsevat kansainvälistymiseen" ja tutkimustulos oli, että "vastanneista 53% oli yrityksen toimitusjohtajia, 47% muita toimihenkilöitä".

Vieläkään en ihan ymmärrä, että miten siellä AMK:ssa ohjataan päättötöissä.

Vierailija

Opiskelupaikkani on University of Turku.
Totuus: Turku University of Applied Sciences.
Mihin se applied sciences taas unohtui, kun kerran AMK on jotain kadehtimisen arvoista?

Vierailija

Kerran kytkin labrassa kollektorin ja emitterin ristiin, toimi se silti mutta kyllä nolotti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opiskelupaikkani on University of Turku.
Totuus: Turku University of Applied Sciences.
Mihin se applied sciences taas unohtui, kun kerran AMK on jotain kadehtimisen arvoista?

Miksi amk olisi kahdehtimisen arvoista? Tai ammattikoilu, yliopisto tai vaikka lukio? En kässää? Tai siis toki jos joku opiskelee jo juuri sitä alaa, josta itse haaveilee niin voi tulla pieni kateus, mutta nopeastihan uudet pääsykokeet tulee taas, joihin päntätä... 

Vierailija

Sanonpa vain sen että ap:n kaltaiset imbesillit ovat sitä pahinta kastia. Kukaan oikea ammattilainen ei rupea itseään korotamaan typerin argumentein, oikeasti viisas ihminen ei millään muullakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Omaa kandia kirjoittaessa nauroin räkäisesti aihetta sivuavia AMK-opinnäytetöitä.

Mä nauroin räkäisesti sitä, että mun juosten kustu kahdessa viikossa hutaisu opinnäytetyö meni läpi hyvällä arvosanalla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.