Miksi naiset puuttuvat toisten naisten sektiovalintaan?
Kommentit (87)
Varmaankin siksi, että toiset naiset maksaa veroilla sun itsekkäin perustein tehdyn sektion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa ihan niiden turhaan sektiolla syntyvien lasten puolesta, jos äiti on idiootti.
Lääketieteellisestä syystä sektio on toki välttämätön ja ymmärrettävä.
Lapselle on ihan yks ja hailee kuinka se maailmaan putkahtaa.
Äläkä rupea jauhamaan terveydestä ja vastustuskyvystä.t. Kahden sektiolapsen äiti, ovat jo 16 ja 17 v. Kumpikaan syönyt koskaan antibiotteja ja korvatulehduksia nolla. Enkä edes imettänyt. Tukehdu ylemmyydentuntoosi.
Ja sinä varo syömästä kesällä jäätelöä, ettet vain huku!
Alatiesynnytyksestä tutkitusti paranee nopeammin, turha selitellä, miten helppoa kun ei revennyt. Ja pieni repeämäkin on muutama tikki pintaan, sektiossa avataan vatsa ja kaikki vatsan peitteet sekä kohtu.
Sektio vaikuttaa negatiivisesti seuraaviin raskauksiin/synnytyksiin.
Alatiesynnytyksestä tutkitusti hyötyä vauvalle, hyödylliset bakteerit synnytyskanavasta.
Jos et ole valmis edes yrittämään alatiesynnytystä, joka on paras vaihtoehto, miten voit ruveta vanhemmaksi ja uhrata loppuelämäsi lapsesi kasvattamiseen.
Näistä tietysti poislukien ne, jotka äidin ja lapsen turvallisuuden vuoksi sektioon joutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siksi, että toiset naiset maksaa veroilla sun itsekkäin perustein tehdyn sektion.
Wää wää. Itsehän olet näiden mystisten ”toisten” kanssa ainoat jotka maksatte veroja :)
Ja minä maksan naisen nimenvaihdot ;) e yhteiskunnassa valita mihin ne verot menevät. Minä otan sektion jokaisen lapsen kohdalla niin kauan kun nimet tulevat miehiltä ;) vapaa valinta ;)
Ai miten akkaa ketuttaa. Ainoa arvo pilalla, pelkkiä miehen kotkottavia pillittäjiä.
Minä, sektiomutsi, en hauku alatiesynnyttäjiä. Miksi alatiesynnyttäjät pitävät oikeutenaan haukkua minua, ja arvostella äitiyttäni valitsemani synnytystavan perusteella? Tuntuu kuin olisi kiihkouskovaisen lahkon kanssa tekemisissä. Hävetkää naiset!
Ei toisten sektio kuulu teille pätkääkään. Onko ärsyttävää kun jotkut uskaltavay valita? Ai ai miten rouvilla pimahtaa ;) ottiko mies toisen vaimon nimelleen?
"Vaikeita ongelmia (komplikaatioita) esiintyy vain prosentissa kaikista synnytyksistä, mutta keisarileikkauksiin niitä liittyy enemmän kuin alatiesynnytykseen. Suomessa keisarileikkauksen jälkeisiä komplikaatioita esiintyy 27 %:lla ja vakavia komplikaatioita noin 10 %:lla.
Lapselle keisarileikkaus ei kuitenkaan ole yksiselitteisesti helpompi ja turvallisempi tapa syntyä silloin, kun normaalille synnytykselle ei ole estettä. Jopa päinvastaista on joissakin tutkimuksissa esitetty.
Yleisimmät keisarileikkauksen haitat ovat tulehdukset ja verenvuoto. Merkittävän verenhukan riski on kolminkertainen verrattuna alatiesynnytykseen, ja verenhukasta johtuvan kohdunpoiston vaara on keisarileikkauksen yhteydessä kuusinkertainen. Riski kuolla keuhkoveritulppaan (ks. «Keuhkoveritulppa (keuhkoembolia)»4) on alatiesynnytykeen nähden 26-kertainen ja kohtutulehduksen vaara 15-kertainen ennaltaehkäisevästä antibioottihoidosta huolimatta. Keisarileikkaus lisää seuraavan raskauden riskejä varsinkin istukkaongelmien vuoksi. Suunnitellulla keisarileikkauksella syntyneen lapsen sopeutuminen kohdunulkoiseen elämään käynnistyy hitaammin. Leikkauksella syntyneellä lapsella voi olla enemmän hengitysvaikeuksia ja alttiutta allergiaan ja astmaan."
Terveyskirjasto.fi
Ihana, niin turvallinen ja helppo sektio.
Loistava kysymys. Ulkomailla asuvat/asuneet missä muissa maissa kun Suomessa tätä esiintyy? Esiintyykö edes?
Vierailija kirjoitti:
"Vaikeita ongelmia (komplikaatioita) esiintyy vain prosentissa kaikista synnytyksistä, mutta keisarileikkauksiin niitä liittyy enemmän kuin alatiesynnytykseen. Suomessa keisarileikkauksen jälkeisiä komplikaatioita esiintyy 27 %:lla ja vakavia komplikaatioita noin 10 %:lla.
Lapselle keisarileikkaus ei kuitenkaan ole yksiselitteisesti helpompi ja turvallisempi tapa syntyä silloin, kun normaalille synnytykselle ei ole estettä. Jopa päinvastaista on joissakin tutkimuksissa esitetty.Yleisimmät keisarileikkauksen haitat ovat tulehdukset ja verenvuoto. Merkittävän verenhukan riski on kolminkertainen verrattuna alatiesynnytykseen, ja verenhukasta johtuvan kohdunpoiston vaara on keisarileikkauksen yhteydessä kuusinkertainen. Riski kuolla keuhkoveritulppaan (ks. «Keuhkoveritulppa (keuhkoembolia)»4) on alatiesynnytykeen nähden 26-kertainen ja kohtutulehduksen vaara 15-kertainen ennaltaehkäisevästä antibioottihoidosta huolimatta. Keisarileikkaus lisää seuraavan raskauden riskejä varsinkin istukkaongelmien vuoksi. Suunnitellulla keisarileikkauksella syntyneen lapsen sopeutuminen kohdunulkoiseen elämään käynnistyy hitaammin. Leikkauksella syntyneellä lapsella voi olla enemmän hengitysvaikeuksia ja alttiutta allergiaan ja astmaan."
Terveyskirjasto.fi
Ihana, niin turvallinen ja helppo sektio.
Joka on vapaa valinta :) itse aion valita sektion kaikkeen ;) saanhan itse valita. Kotkotuttaako?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä alatiesynnytyksen itse läpikäyneet jaksavat toitottaa, kuinka se on ainoa LUONNOLLINEN tapa. Tämä siitä huolimatta, että siinä ei ole mitään luonnollista, että nainen makaa selällään leikkauspöydällä kun pungertaa lasta ulos. Kautta historian se on ollut sääntö eikä poikkeus, että nainen on synnyttänyt istualtaan (siihen erikseen tehdyllä tuolilla jossa ei ole pohjaa) tai kontillaan, jolloin painovoima on osaltaan auttanut lapsen maailmaan. Nykyään vaan luonnollisuutta enemmän painaa se, että kun nainen on selällään, niin lääkäri näkee koko tilanteen paremmin, vaikka se tekee itse toimenpiteestä hitaamman ja vaikeamman.
Harvemmin alatiesynnytyksessä maataan selällään, yleensä kai ollaan puoli-istuvassa asennossa lyhennetyn sängyn selkänoja kohotettuna. Ja mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, että tavallisessa synnytyksessä olisi lääkäri paikalla?
Minulla ei kätilö ohjannut synnytysasentoa mitenkään itse sain päättää asentoni ja paras oli juuri puoli-istuva asento.
Vierailija kirjoitti:
Loistava kysymys. Ulkomailla asuvat/asuneet missä muissa maissa kun Suomessa tätä esiintyy? Esiintyykö edes?
En tiedä mutta sen tiedän, että Suomessa äidit ovat pahimpia kiusaajia. Kumma kun ei koulukiusaamisesta päästä kun lasten eväät elämään tulee äityleiltä...
Vierailija kirjoitti:
Minä, sektiomutsi, en hauku alatiesynnyttäjiä. Miksi alatiesynnyttäjät pitävät oikeutenaan haukkua minua, ja arvostella äitiyttäni valitsemani synnytystavan perusteella? Tuntuu kuin olisi kiihkouskovaisen lahkon kanssa tekemisissä. Hävetkää naiset!
Kiva, että olet erilainen sektiomutsi. Suurin osa haukkuu täällä erilailla synnyttäneet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä, kun toiset puuttuvat esim. huumeiden käyttöön tai vaikkapa lasten ylipainoon/epäterveellisiin elintapoihin.
Kaikkiin kansanterveyttä heikentäviin ja turhia kuluja aiheuttaviin ongelmiin on ihan viisasta puuttua.
Miehen sukunimen otto heikentää jokaisen naisen statusta. Miksi ette puutu tähän?;) vapaa valinta, oma keho;) akka.
Ei helvetti! Miten toi sukunimihullu onnistui kehittämään sektiokeskustelustakin sukunimikysymyksen. Ton hulluuden poistamiseksi tarvitaan varmaan sektiosta astetta vakavampaa toimenpidettä; lobotomiaa!
En ikinä.synnyttäisi alakautta. Sektio olisi minun valintani, jos lapsia tekisin.
Olen aina ajatellut, että jos vanhemmuuteen päädyn, synnyttäminen ei todellakaan ole inhottavin asia lapsen hankkimisessa. Ne on ne muut vanhemmat, jotka tulevat tuomitsemaan sinua ja valintojasi. Ihan sama miten olet valinnut, joku kokee aina oikeudekseen tulla ja haukkua sinut naisena, äitinä ja ihmisenä. Sitten ihmetellään, miksi pahoinvointi kasvaa yhteiskunnassa.
Hävetkää.
Onko se alatiesynnytys tosiaan noin kauhea kokemus? Kun kuuntelee alatiesynnyttäneiden katkeruutta niin huhhuh. Näköjään oikeasti meni alapää pilalle ja traumat jäi.😂😂😂
Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta on aivan sairasta että joku täysin normaaliin elämään kuuluva asia sattuu vielä vuonna 2018 niin paljon että sitä joutuu itkemään ja huutamaan. Ei ole normaalia eikä hyväksyttävää, ettei synnytykseen ole keksitty nykyistä tehokkaampia kivunlievityskeinoja. En ota kantaa sektio vs. alatie-väittelyyn, tämä vain välihuomiona. Eikä tarvi nyt tulla pätemään kivuttomilla luomusynnytyksillä, se nyt on ihan fakta että _suurimmalla osalla_ synnytys on elämän kovimpia kipukokemuksia.
En ole synnyttänyt mutta minulta on puhjennut suuri kasvain vatsaonteloon ja se tuska oli jotain tajunnanräjäyttävää. Itkin, huusin, oksensin ja hikoilin. Lääkäri sanoi että kivut olivat tavanomaisia synnytyskipuja vastaavia. Sain kunnon tykkilääkkeet suoneen, ei tuntunut pian enää mitään, mutta synnytyksessä vastaavia ei voida antaa.
Ei ole oikein, että tällaista joutuu nykyaikana rutiinilla kokemaan, ilman että tiede edes yrittää kehittää parempia kivunlievityskeinoja.
Miten ketään kiinnostaa toisen synnytystapa? Ihan jokaisen oma henkilökohtainen asia. Monissa muissa maissa sektio on ihan tavallinen juttu ja äiti itse päättää, synnyttääkö alakautta vai sektiolla.
Suomi on jäänyt vähän jälkeen. Vielä tänäkin päivänä täytyy kärsimälllä kärsiä synnytyksessä. Ihan ihme ajattelutapa. On se kumma kun kaikkeen muuhun löytyy kunnon puudutteet, mutta synnytykseen ei!
Ethän sinä synnyttämään pysty ;)
Ja jos jostain lapsen onnistuisit saamaan niin se varmaan huostattaisiin aika nopeasti.