Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset puuttuvat toisten naisten sektiovalintaan?

Vierailija
05.02.2018 |

Ei kuuulu teille pätkääkään.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kun ihmiset ylipäätään puuttuvat toisten ihmisten elämänvalintoihin: jos ne poikkeavat omista toinen on ilman muuta väärässä ja sehän pitää sitten kertoa myös....

Vierailija
2/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä, kun toiset puuttuvat esim. huumeiden käyttöön tai vaikkapa lasten ylipainoon/epäterveellisiin elintapoihin.

Kaikkiin kansanterveyttä heikentäviin ja turhia kuluja aiheuttaviin ongelmiin on ihan viisasta puuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä alatiesynnytyksen itse läpikäyneet jaksavat toitottaa, kuinka se on ainoa LUONNOLLINEN tapa. Tämä siitä huolimatta, että siinä ei ole mitään luonnollista, että nainen makaa selällään leikkauspöydällä kun pungertaa lasta ulos. Kautta historian se on ollut sääntö eikä poikkeus, että nainen on synnyttänyt istualtaan (siihen erikseen tehdyllä tuolilla jossa ei ole pohjaa) tai kontillaan, jolloin painovoima on osaltaan auttanut lapsen maailmaan. Nykyään vaan luonnollisuutta enemmän painaa se, että kun nainen on selällään, niin lääkäri näkee koko tilanteen paremmin, vaikka se tekee itse toimenpiteestä hitaamman ja vaikeamman.

Vierailija
4/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ihan niiden turhaan sektiolla syntyvien lasten puolesta, jos äiti on idiootti.

Lääketieteellisestä syystä sektio on toki välttämätön ja ymmärrettävä.

Vierailija
5/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että sektion voi itse valita.

Pelkuruusko motiivina vai väärät luulot pimpan pilaantumisesta, mutta typerää joka tapauksessa. Pimppasi on jo pilalla kun sijaitsee noin tyhmässä ämmässä.

Maksat viulut itse yksityispuolella niin kellään ei ole nokan koputtamista. Etkä itke seurauksia.

Vierailija
6/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa ihan niiden turhaan sektiolla syntyvien lasten puolesta, jos äiti on idiootti.

Lapselle on ihan yks ja hailee kuinka se maailmaan putkahtaa.

Äläkä rupea jauhamaan terveydestä ja vastustuskyvystä.

t. Kahden sektiolapsen äiti, ovat jo 16 ja 17 v. Kumpikaan syönyt koskaan antibiotteja ja korvatulehduksia nolla. Enkä edes imettänyt. Tukehdu ylemmyydentuntoosi.

Vierailija
7/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkuruusko motiivina vai väärät luulot pimpan pilaantumisesta, mutta typerää joka tapauksessa. Pimppasi on jo pilalla kun sijaitsee noin tyhmässä ämmässä.

Maksat viulut itse yksityispuolella niin kellään ei ole nokan koputtamista. Etkä itke seurauksia.

Asiaa on tutkittu paljon ja pelkosektioäidit kärsivät tutkimusten mukaan selvästi enemmän erilaisista mielenterveyden häiriöistä. Sektio ei ikävä kyllä niitä ongelmia poista, joten mitenhän näiltä samoilta naisilta sitten äitiys mahtaa sujua?

Vierailija
8/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Kahden sektiolapsen äiti, ovat jo 16 ja 17 v. Kumpikaan syönyt koskaan antibiotteja ja korvatulehduksia nolla. Enkä edes imettänyt. Tukehdu ylemmyydentuntoosi.

Vielä kun ymmärtäisit eron yksittäisen kokemuksen ja suurten tilastojen välillä. Taitaa olla liikaa vaadittu :)

Vierailija
9/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa alatiesynnyttäjien kauhistelut "mukavuussektioistani". Lopputulema oli kaksi tervettä vauvaa ilman ongelmia sopeutua kohdunulkoiseen elämään ja erittäin hyväkuntoinen, kivuton ja repeämistä vapaa äiti. Sorry not sorry että sain lapseni paljon helpommalla kuin alatiesynnyttäneet. Miksi modernissa yhteiskunnassa ei saisi nauttia kaikista lääketieteen tuomista eduista niin halutessaan? Muut saavat puolestani synnyttää vaikka saunassa ennen iltalypsylle menoa jos se on heidän juttunsa. Minulle oli elektiivinen sektio enkä voisi olla tyytyväisempi. Miten se on alatiesynnyttäneiltä pois? Harmittaa kun joutui itse kärsimään kamalat kivut?

Siitä sektion hinnasta verrattuna alatiesynnytykseen: normaalin alatien ja normaalin elektiivisen sektion hintaero on parisataa euroa. Hyvätuloisena maksoin tuon erotuksen molempina vuosina saamistani bonuksista kovina veroprosentteina. Olkaa hyvät, riitti kuittaamaan parit alatietkin ;)

Vierailija
10/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä, kun toiset puuttuvat esim. huumeiden käyttöön tai vaikkapa lasten ylipainoon/epäterveellisiin elintapoihin.

Kaikkiin kansanterveyttä heikentäviin ja turhia kuluja aiheuttaviin ongelmiin on ihan viisasta puuttua.

Miehen sukunimen otto heikentää jokaisen naisen statusta. Miksi ette puutu tähän?;) vapaa valinta, oma keho;) akka.

Vierailija
11/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä alatiesynnytyksen itse läpikäyneet jaksavat toitottaa, kuinka se on ainoa LUONNOLLINEN tapa. Tämä siitä huolimatta, että siinä ei ole mitään luonnollista, että nainen makaa selällään leikkauspöydällä kun pungertaa lasta ulos. Kautta historian se on ollut sääntö eikä poikkeus, että nainen on synnyttänyt istualtaan (siihen erikseen tehdyllä tuolilla jossa ei ole pohjaa) tai kontillaan, jolloin painovoima on osaltaan auttanut lapsen maailmaan. Nykyään vaan luonnollisuutta enemmän painaa se, että kun nainen on selällään, niin lääkäri näkee koko tilanteen paremmin, vaikka se tekee itse toimenpiteestä hitaamman ja vaikeamman.

Ei kukaan ole tuollaista väittänyt, mutta kumman veikkaat olevan luonnollisempi tapa, sektion vai alatiesynnytyksen?

Kaikki eivät voi olla pystyssä synnytyksessä esim. selkäongelmien vuoksi. Asennon saa valita itse, mikä nyt sattuu hyvältä tuntumaan.

Vierailija
12/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun ymmärtäisit eron yksittäisen kokemuksen ja suurten tilastojen välillä. Taitaa olla liikaa vaadittu :)

Vapaa valinta. Oma keho, oma valinta. ;) yksityisasia.

Vierailija
13/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mekin maksetaan veroja

Vierailija
14/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytän tasan kuin itse haluan. Vapaa maa;) toisen lapsi ei kuulu sinulle mitenkään. Tuliko otettua aviomiehen nimi?;) ärsyttääkö vapaa nainen?;)

Vierailija
15/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa alatiesynnyttäjien kauhistelut "mukavuussektioistani". Lopputulema oli kaksi tervettä vauvaa ilman ongelmia sopeutua kohdunulkoiseen elämään ja erittäin hyväkuntoinen, kivuton ja repeämistä vapaa äiti. Sorry not sorry että sain lapseni paljon helpommalla kuin alatiesynnyttäneet. Miksi modernissa yhteiskunnassa ei saisi nauttia kaikista lääketieteen tuomista eduista niin halutessaan? Muut saavat puolestani synnyttää vaikka saunassa ennen iltalypsylle menoa jos se on heidän juttunsa. Minulle oli elektiivinen sektio enkä voisi olla tyytyväisempi. Miten se on alatiesynnyttäneiltä pois? Harmittaa kun joutui itse kärsimään kamalat kivut?

Siitä sektion hinnasta verrattuna alatiesynnytykseen: normaalin alatien ja normaalin elektiivisen sektion hintaero on parisataa euroa. Hyvätuloisena maksoin tuon erotuksen molempina vuosina saamistani bonuksista kovina veroprosentteina. Olkaa hyvät, riitti kuittaamaan parit alatietkin ;)

Todella lapsellinen kirjoitus. Kuulostat lisäksi katkeralta.

Alatiesynnytys on lapselle paras ja turvallisin tapa syntyä. Monille merkitsee enemmän lapsen terveys, kun se oma mukavuus.

Häviäjän asenne. Jos olet lihava, niin ajattelet varmaan myös että parempi mennä rasvaimuun ja mahalaukun piennysleikkaukseen, kun tehdä itse jotain terveytensä eteen. Kun ne on niin ihkuja ja helppoja lääketieteellisiä toimenpiteitä ;)

Vierailija
16/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mekin maksetaan veroja

Minä maksan veroistani naisten nimenvaihdot.

Vierailija
17/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaah. Katkeria ämmiä. Taitaa ketuttaa kun miehen nimi otettiin ja mies pettää akkojen kanssa. Surkimukset.

Vierailija
18/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytän tasan kuin itse haluan. Vapaa maa;) toisen lapsi ei kuulu sinulle mitenkään. Tuliko otettua aviomiehen nimi?;) ärsyttääkö vapaa nainen?;)

Pidin ihan oman nimen ;)

Mene hoitoon, hullu.

Vierailija
19/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan synnyttänyt? Minä olen synnyttänyt kolmesti, kertaakaan en ole ollut selälläni eikä kertaakaan ole ollut lääkäriä paikalla. Sektiossa kyllä pötkötetään selällään...

Vierailija
20/87 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vituttaa tasan se ettei jonkun toisen perse repeäkään kuten omansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi