Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kriisipalaveri teinin koulussa ja mies kieltää minua osallistumasta siihen

Vierailija
05.02.2018 |

On sitä mieltä, etten saa tulla mukaan selvittämään asiansa sössineen teinin kouluasioita koska kriisipalaverin osaanottajat voivat saada minusta negatiivisen käsityksen koska en ole suomenkielinen enkä myöskään syntynyt tässä kaupungissa. Teinillä on viimeinen mahdollisuus saada armoa ja päästä jatkamaan koulussa koska hän on pinnannut todella paljon.

Vaikken osaakaan kieltä täydellisesti se ei tarkoita sitä, että järjissäni olisi jotain vikaa. Teinin kanssa meillä ovat vaikeat välit koska minä olen todella vihainen kun hän pinnaa ja hänhän minua fyysisesti suurempana pystyy pinnaamaan ihan helposti koska äidit eivät ole enää noin isoja koulussa vahtimassa.

Yhtenä ongelmana on myös teinin uhmakas käytös. Hän ei suostu nousemaan sängystä ylös vaikka möykkään sängyn vieressä ja vedän peiton pois hänen päältään. Olemme olleet ihan käsirysyssäkin peiton vuoksi. Mikään minun esittämäni tai tarjoamani juttu ei kelpaa muutenkaan teinille koska hän tietää, ettei ole pakko tehdä mitään ja että meillä on luin määräämä velvollisuus elättää häntä täysi-ikäiseksi.

Minulla ei ole ajokorttia eli en pysty viemään ja hakemaan teiniä koulusta. Kouluun on 1,5 kilometriä. Mieheni vie ja hakee teinin välillä kouluun ja hakee sieltä. En tiedä pysyykö teini silloin koko päivän koulussa vai lipeääkö askel läheiseen kahvilaan kun se avautuu.

Olen todella huolestunut teinistä. En halua hänestä syrjäytynyttä. Olen pohtinut onko hän normaali. Mielestäni suomalaisen koulujärjestelmän kontaktivanhempijärjestelmä on sairas! Mikseivät koulut halua pitää yhteyttä molempiin vanhempiin? Miksei koulu halua pitää ylipäänsä oppilaan toiseen vanhempaan jos vanhempi ei ole suomenkielinen? Entä jos jotain sattuu ja mieheni ei voi vastata töiden vuoksi puhelimeen?

Olen sekä vihainen että surullinen kun mieheni kielsi minua äsken osallistumasta kriisipalaveriin. Mitä te tekisitte jos olisitte minä?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kysynyt lempeästi lapseltasi, mitä hänelle kuuluu? Oletko yrittänyt kaikkesi luodaksesi häneen mutkattomat, luottamukselliset välit, niin että hän tietää voivansa tukeutua sinuun kuin kallioon, oli asia mikä tahansa? Eihän hänen vain tarvitse pelätä kohtaavansa primitiivistä, lapsentasoista raivoa taholtasi, vaan että hän voi tulla tykösi asiassa kuin asiassa, oli asia kuinka kipeä tahansa? Olethan lujan vanhemman ominaisuudessa opettanut hänelle ihmisen tunnemaailman saloja, sitä kuinka tunteita käsitellään, kuinka niistä mennään yli ja jatketaan aina eteenpäin? Sitä kuinka vaikeatkin asiat voidaan käsitellä, yhdessä? Oletko tehnyt kaikkesi, ettei hänestä kasvaisi ilman kypsän vanhemman henkistä tukea ja ehdotonta hyväksyntää varttunutta kipuilevaa, ahdistunutta, suorituspaineista, aggressiivista, itselleen vierasta "aikuista", joka alitajuisesti hätääntyy jokaisen ongelman ja negatiivisen tuntemuksen ja haasteen kohdatessaan, sortuen helposti vaikkapa shoppailuholismiin, materialismiin ja jopa turruttamaan tuntemuksensa pillerein tai viinaksin. Oletko katsonut peiliin?

Tämä oli todella hyvä ja koskettavakin viesti. Tässä kuvataan nimittäin täydellisesti se mitä vaille aikoinaan itse jäin ja mitä minusta tuli. Minusta ei sentään toistaiseksi ole tullut minkäänlaista addiktia, mutta muuten mt-ongelmainen juuri tässä kuvatulla tavalla.

On kamalaa katsoa vanhempia, jotka laiminlyövät kaiken yllä kuvatun. Ajattelevat ja sanovatkin joskus, että ei heidän tarvitse olla täydellisiä, aivan niin kuin tasapainoinen ja kypsä tunneilmaisu olisi jotenkin samalla viivalla kuin vaikkapa itse väsätyt luomusoseet ja synttärikakut ja missä kaikessa ihmiset nyt hifistelevätkään. En voi käsittää, miten joillakin on hämärtynyt niin täysin käsitys siitä, mikä on terveen järjen mukaista joustamista ja mikä vakavaa emotionaalista laiminlyöntiä ja pahoinpitelyä. Olkaa kilttejä, vanhemmat, ja ottakaa tämä vakavasti. En tosin tiedä onko tämä nyt aloittajan ongelmista akuutein, jos ylipäätään pitää hänen kohdallaan paikkansa. Tuo miehen aloittajaan kohdistuva ilmiselvä vedätys ja alistaminen sekä teinin hemmottelu ja manipulointi lienee nyt se välittömin ongelma.

Vierailija
102/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsesta lastensuojeluilmoitus, niin saatte sitä kautta apua. Jos nuorella itsellään ei ole motivaatiota muuttaa asennettaan, ei siinä mikään kriisipalaveri koulun puolesta auta. Koulu ei myöskään voi auttaa sinun ja miehesi keskinäisissä kommunikaatio- ja luottamusongelmissa. Sillä, kuka on merkitty kontaktihuoltajaksi, ei ole väliä, jos vanhemmat eivät toimi yhteistyössä.

Älä tee lasua!!!! Kokemuksesta voin sanoa perhetyöntekijän työtä seuranneena että tämä on viimeinen vaihtoehto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen eli päätät itse mitä teet. Miehesi selkeästi häpeää sinua. Mitenköhän hän sitten itse kehtaa olla kanssasi.

Vierailija
104/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä mieltä, etten saa tulla mukaan selvittämään asiansa sössineen teinin kouluasioita koska kriisipalaverin osaanottajat voivat saada minusta negatiivisen käsityksen koska en ole suomenkielinen enkä myöskään syntynyt tässä kaupungissa. Teinillä on viimeinen mahdollisuus saada armoa ja päästä jatkamaan koulussa koska hän on pinnannut todella paljon.

Vaikken osaakaan kieltä täydellisesti se ei tarkoita sitä, että järjissäni olisi jotain vikaa. Teinin kanssa meillä ovat vaikeat välit koska minä olen todella vihainen kun hän pinnaa ja hänhän minua fyysisesti suurempana pystyy pinnaamaan ihan helposti koska äidit eivät ole enää noin isoja koulussa vahtimassa.

Yhtenä ongelmana on myös teinin uhmakas käytös. Hän ei suostu nousemaan sängystä ylös vaikka möykkään sängyn vieressä ja vedän peiton pois hänen päältään. Olemme olleet ihan käsirysyssäkin peiton vuoksi. Mikään minun esittämäni tai tarjoamani juttu ei kelpaa muutenkaan teinille koska hän tietää, ettei ole pakko tehdä mitään ja että meillä on luin määräämä velvollisuus elättää häntä täysi-ikäiseksi.

Minulla ei ole ajokorttia eli en pysty viemään ja hakemaan teiniä koulusta. Kouluun on 1,5 kilometriä. Mieheni vie ja hakee teinin välillä kouluun ja hakee sieltä. En tiedä pysyykö teini silloin koko päivän koulussa vai lipeääkö askel läheiseen kahvilaan kun se avautuu.

Olen todella huolestunut teinistä. En halua hänestä syrjäytynyttä. Olen pohtinut onko hän normaali. Mielestäni suomalaisen koulujärjestelmän kontaktivanhempijärjestelmä on sairas! Mikseivät koulut halua pitää yhteyttä molempiin vanhempiin? Miksei koulu halua pitää ylipäänsä oppilaan toiseen vanhempaan jos vanhempi ei ole suomenkielinen? Entä jos jotain sattuu ja mieheni ei voi vastata töiden vuoksi puhelimeen?

Olen sekä vihainen että surullinen kun mieheni kielsi minua äsken osallistumasta kriisipalaveriin. Mitä te tekisitte jos olisitte minä?

Kirjoitat hyvin suomea, jos et muka ole suomenkielinen ja hallitse suomea täydellisesti. Ja vaikka nyt et olisikaan suomalainen, niin oletko ajatellut, että kun olet noin vihainen niin kanssasi ei pysty rakentavaan keskusteluun, mikä on palaverin tarkoitus.

a) mikään ap:n viestissä ei viittaa siihen, että hän ei pystyisi osallistumaan kriisipalaveriin.

b) ei ole ap:n miehen tehtävä arvioida ap:n mielentilaa. Ap on aikuinen, lapsen äiti, ja päättää itse yhteydenpidostaan kouluun ja opettajiin. Tai näin asioiden kuuluisi mennä...

Vierailija
105/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika vahva arvaus ap:n ihon väristä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan... 🙄

Mikset kerro sitä?

Vierailija
106/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ap innokas laittamaan lapsen laitokseen.

Eihän teininkään kanssa tapella mistään peitoista ja herätyksistä, vaan asioista keskustellaan. Ihmekös jos on kunnioitus mennyt, kun aikuinen alkaa kinaamaan asioista. Myös miehen käytös on omiaan opettamaan teinille, että äitiä ei tarvitse kunnioittaa.

Avioero voisi tässä tilanteessa tehdä jopa hyvää. Selkeä kannanotto miehen suuntaan, ettei näin voi ihmistä kohdella. Pelastuisi ap ja teini samalla teolla.

Enkä usko sekuntiakaan, että edes Porvoon kouluissa tuommoisia juttuja henkilökunta puhuisi. Jos ei ole itse keksittyä tarinaa, niin sitten on miehen keksimään.

Neljän teinin äiti

Vierailija
107/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on kontaktivanhempi?

T. Kahden teinin äiti

Samaa ihmettelen minäkin. Meillä on Wilma-järjestelmä, johon molemmilla vanhemmilla on pääsy ja kaikki neuvottelut käydään yhdessä.

T. Kolmen teinin yh-äiti :D

Vierailija
108/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän on rasisti koska häpeää sinua. On tehnyt myös teinistä saman. Minusta se olisi hyvin surullista jos mieheni häpeäisi minua. Miksi hän on sinut ottanut puolisokseen jos näin on.

Vierailija
109/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on myös sinun niin menet! Sanoi mies mitä tahansa.

Mies väittää minun paikallaoloni huonontavan pojan tilannetta huomattavasti sekä että poika joutuu koulukiusatuksi kun uusille koulukavereille selviää ettei poika ole sataprosenttisesti suomenkielisestä kodista.

Oletko käyttänyt tulkkia näihin kirjoituksiisi. Kirjoitat paremmin kuin keskiverto vauvapalstalainen. Puhunut myös hyvin.

Tietenkin on tärkeää äidin olla mukana.

Vierailija
110/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on käynyt suomenkielisijä kouluja ala-asteesta alkaen, mutta miehen sukulaiset puhuvat ap:lle englannin kielellä ja ap ei ole missään vaiheessa korjannut, että osaan muuten suomea? Mistä tämä korostus edes kieleen tulee, kun on kuitenkin käynyt Suomessa kouluja jo lapsesta asti? Hyvin erikoista..!

Vierailija
111/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on käynyt suomenkielisijä kouluja ala-asteesta alkaen, mutta miehen sukulaiset puhuvat ap:lle englannin kielellä ja ap ei ole missään vaiheessa korjannut, että osaan muuten suomea? Mistä tämä korostus edes kieleen tulee, kun on kuitenkin käynyt Suomessa kouluja jo lapsesta asti? Hyvin erikoista..!

Junttipiireissä on tapana puhua tummaihoiselle norminmukaisesti tankeroenglantia, koska ei ihan vielä ole herätty siihen, että suomalainenkin voi olla tummaihoinen tai puhua suomea.

Hitaalla kansanosalle tämä ottaa aikansa ymmärtää...

Vierailija
112/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu se on, että kaikki outo ja huono on "Porvoosta"?

Vierailija
113/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallasi on asenneongelma. On ottanut isästään mallia suhtautumisessaan sinuun, ts. kävelee yli mennen tullen. Tottakai menet palaveriin mukaan ja kasvata selkäranka.

Vierailija
114/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, provo. "Teini"

Vierailija
115/115 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on myös sinun niin menet! Sanoi mies mitä tahansa.

Mies väittää minun paikallaoloni huonontavan pojan tilannetta huomattavasti sekä että poika joutuu koulukiusatuksi kun uusille koulukavereille selviää ettei poika ole sataprosenttisesti suomenkielisestä kodista.

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta miehesi on idiootti. Hän tuntuu häpeävän sinua, vaimoaan - siis selkärangatonkin kaiken lisäksi. Koulukiusaamispelon vuoksi kriisipalaveristasinut pois jättäminen tuntuu vähintäänkin hätävarjelun liiottelulta.