Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran pariskunta imuroi 2-6 kertaa joka päivä

Vierailija
05.02.2018 |

Yläkerrassa asuu kauheen lihava äijä ja nainen, kuka kävelee kuin hevonen. Molemmat työttömiä ja syrjäytyneitä. Ovat reilu kaksi vuotta asunut tossa kämpässä ja eivät käy kun kaupassa. Mattoja heillä ei ole. Parhaillaankin imuroivat asuntoaan, joka on 60m2, kaksi ja puoli tuntia. He siis imuroivat joka päivä, myös joulunpyhät, 2-6 kertaa. Onko toi mielestänne normaalia? Kävin niille siitä sanomassa, niin vastaus oli että olen erityisherkkä äänille ja kannattaisi lenkkeillä. Teen siis kotona töitä. Ehdotin, että kävisivät lääkärille puhumassa neuroosistaan tai hankkisivat harrastuksia jos elämässä ei ole muuta kun siivoaminen ja dokaaminen. Mutta minussa kuulemma vika. Ammattiapuahan noi selvästi tarvtsevat. Nykyään lähinnä huvittaa ja olen ajatellut, että kun pääsisi kärpäsenä kattoon katsomaan, kun he heiluvat hulluna imurin kanssa ympäri kämppää😂

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon tuon. Mulla oli aikoinaan naapuri, joka imuroi AUTON lähes joka päivä! Aivan sairasta. Ymmärtäisin, jos olis joku taksikuski, mutta kun tämä nainen ei edes kulkenut autolla juuri koskaan. Jouluaattona tamppas mattoja mattotelineellä iltapäivällä. Hohhoijaa.

Vierailija
22/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon tuon. Mulla oli aikoinaan naapuri, joka imuroi AUTON lähes joka päivä! Aivan sairasta. Ymmärtäisin, jos olis joku taksikuski, mutta kun tämä nainen ei edes kulkenut autolla juuri koskaan. Jouluaattona tamppas mattoja mattotelineellä iltapäivällä. Hohhoijaa.

No pitäähän sitä siistiä olla. Onhan näitä sairaitakin sitten toisinpäin jotka eivät koskaan tamppaa mattojaan. Kaupunkilaiset on uskomattoman paskaista porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tulostaa wikistä ton OCD-artikkelin ja tiputtaa postilaatikosta. Jospa ymmärtäisi hakea apua, mutta epäilen ja ajattelee että mulla viiraa päästä. Ap

Vierailija
24/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn.Mikä vaikutus huomauttamisella oli imuroinnin määrään? Onko imurointi pysynyt samalla tasolla kuin ennen huomauttamista vai onko vaan lisääntynyt huomauttamisen jälkeen? Tiedän paljon tapauksia kerrostalossa, jossa tilanne on pahentunut siitä, kun on huomautellut. Oikein innostuvat aiheuttamaan häiriötä, kun tajuavat että tämä käy naapurin ihmisen hermoon.

Vierailija
25/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullua, mutta toisaalta saavat siinä arkiliikuntaa ja kämppäkin pysyy siistinä. En kyl ymmärrä miksi niitä tavaroitakin pitää paiskoa. Itse olen järjestänyt talomme niin, ettei mitään tarvi siirrellä, kun imuroi. Imurilla pääsee sohvan ja nojatuolien alle. Olen eläkkeellä mt-syistä ja onhan tuota joka toinen päivä imuroitava, vaikka lapset jo teinejä. Ymmärrän, että se on eräänlainen puhdistautumisriitti, joka täytyy suorittaa. Mutta että monta kertaa päivässä jossain kerrostalossa... Menee yli... Mietin moppaako ne lattiatkin monta kertaa päivässä ja kuuraa vessoja jatkuvasti...

Vierailija
26/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on outoa että saavat kulumaan tunteja imuroimiseen. Eihän siinä mene kuin joku kymmenen minuuttia, kun sata neliötä imuroi. Pakkomielle tosiaan.

Vierailija
27/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee Mieleen ?

Vierailija
28/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerrassa asuu kauheen lihava äijä ja nainen, kuka kävelee kuin hevonen. Molemmat työttömiä ja syrjäytyneitä. Ovat reilu kaksi vuotta asunut tossa kämpässä ja eivät käy kun kaupassa. Mattoja heillä ei ole. Parhaillaankin imuroivat asuntoaan, joka on 60m2, kaksi ja puoli tuntia. He siis imuroivat joka päivä, myös joulunpyhät, 2-6 kertaa. Onko toi mielestänne normaalia? Kävin niille siitä sanomassa, niin vastaus oli että olen erityisherkkä äänille ja kannattaisi lenkkeillä. Teen siis kotona töitä. Ehdotin, että kävisivät lääkärille puhumassa neuroosistaan tai hankkisivat harrastuksia jos elämässä ei ole muuta kun siivoaminen ja dokaaminen. Mutta minussa kuulemma vika. Ammattiapuahan noi selvästi tarvtsevat. Nykyään lähinnä huvittaa ja olen ajatellut, että kun pääsisi kärpäsenä kattoon katsomaan, kun he heiluvat hulluna imurin kanssa ympäri kämppää😂

"kävelee kuin hevonen" HAH :D :D

ei ole normaalia tuollainen imurointi.

Vierailija
29/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normia.

Meillä asuu yläkerrassa 60m kaksiossa joku kiihtyvästi, italialaistyyppisesti tunteja luuriin kimittävä nainen päätellen äänestä. Kun siivoaa, voi hyvänen aika mikä rymy ja kolina!!

Toissa viikonloppuna mietin tuleeko tavara kohta katon läpi vaiko aikooko muuttaa ja mitä niistä tavaroista mahtaa olla jäljellä. Ei, kyllä hän siellä edelleen on. Ei aina voi ymmärtää.

Minä taas imuroin pikku pätkissä niinä päivinä kuin sitä teen. Kipeä kroppa ei anna periksi enempää eikä yleensä koko kämppää kerralla, mutta en minäkään päivittäin imuroi enkä tuntikausia. No, koiran pahimpana karvanlähtö aikana hyvin pikaisesti joka toinen päivä, mutta se on pari kolme viikkoa puolen vuoden välein.

Imuroin välillä joko huoneen kerralla parempana kautena tai sen osan huonetta minkä pystyn, minkä jälkeen istun sen aikaa että jaksan taas lisää. Pääasia kunhan saan keittiön, makuuhuoneen ja eteisen.

Nytkään en ole varmasti viikkoon imuroinut kyllä kerran kertaa.

Joku varmasti luulee minuakin ihan hulluksi.

Ei voi mitään.

Vierailija
30/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn.Mikä vaikutus huomauttamisella oli imuroinnin määrään? Onko imurointi pysynyt samalla tasolla kuin ennen huomauttamista vai onko vaan lisääntynyt huomauttamisen jälkeen? Tiedän paljon tapauksia kerrostalossa, jossa tilanne on pahentunut siitä, kun on huomautellut. Oikein innostuvat aiheuttamaan häiriötä, kun tajuavat että tämä käy naapurin ihmisen hermoon.

Huomauttamisen jälkeen oli pari viikkoa hiljasempaa, 1-2 kertaa päivässä imuroi ja yritti hiljempaa siirrellä tavaroita. Sitten alko sama rumba kun aikasemmin. Nehän kävi ovella valittamassa kerran, kun hermostuin niiden imurointiin ja kohdistin kaiuttimet kattoon ja laitoin nupit kaakkoon. Kello oli joku 20.00. Petivaatteiden ja sohvatyynyjen tamppaus loppui parvekkeella vasta sen jälkeen kun vein järjestys-säännöt niille. Sitä ennen huomautin asiasta ja sanoivat että siellä säännöissähän nyt on kaikenlaista turhaa että ei ketään voi häiritä moinen toiminta. Siis se ukko vei joka toinen päivä sohvatyynyt parvekkeelle ja hakkasi niitä jollain laudalla siellä ja akka heilutteli peittojaan päivittäin parvekkeella.

Vierailija
31/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomauttamisen jälkeen oli pari viikkoa hiljasempaa, 1-2 kertaa päivässä imuroi ja yritti hiljempaa siirrellä tavaroita. Sitten alko sama rumba kun aikasemmin. Nehän kävi ovella valittamassa kerran, kun hermostuin niiden imurointiin ja kohdistin kaiuttimet kattoon ja laitoin nupit kaakkoon. Kello oli joku 20.00. Petivaatteiden ja sohvatyynyjen tamppaus loppui parvekkeella vasta sen jälkeen kun vein järjestys-säännöt niille. Sitä ennen huomautin asiasta ja sanoivat että siellä säännöissähän nyt on kaikenlaista turhaa että ei ketään voi häiritä moinen toiminta. Siis se ukko vei joka toinen päivä sohvatyynyt parvekkeelle ja hakkasi niitä jollain laudalla siellä ja akka heilutteli peittojaan päivittäin parvekkeella.

Oot kyllä Ap aika sitkeä sissi, jos ja kun olet tuota menoa jo pari vuotta kuunnellut ja katselut. Itse olisin jo oman mielenterveyden takia muuttanut pois. Kuten tämäkin tapaus osoittaa, niin tietyn typpisten sairaiden ihmisten kanssa ei voi tulla toimeen. Mitkään säännöt, huomauttamiset, selitykset, perustelut ja puheet ei auta. Ainoa apu on ottaa omat jalat alleen.

Vierailija
32/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä Ap aika sitkeä sissi, jos ja kun olet tuota menoa jo pari vuotta kuunnellut ja katselut. Itse olisin jo oman mielenterveyden takia muuttanut pois. Kuten tämäkin tapaus osoittaa, niin tietyn typpisten sairaiden ihmisten kanssa ei voi tulla toimeen. Mitkään säännöt, huomauttamiset, selitykset, perustelut ja puheet ei auta. Ainoa apu on ottaa omat jalat alleen.

Kuitenkin asunut tässä jo parikytä vuotta ja aina ollut rauhallinen paikka, ennen tota yläkerran sairasta pariskuntaa. Ei millään viitsisi muuttaa pois, koska uudet asukkaat ei sovellu kerrostaloon. Nyt se ukko ryyppäsi ajokorttinsakkin ja kauppa on about 100m päässä. Ei jaksa edes sinne kävellä vaan pyytelee naapureita kuskiksi että saa päivän oluet haettua. Ai mistäkö tiedän? Yksi kuka niitä kuskaa kauppaan on tuttuni samasta talosta.

Vierailija
33/45 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin osaa ottaa ja todeta, on tainnut tuossa pariskunnassa vakka kantensa valita.

Meidän yläkerrassa se italialaistyylisesti kimittäjä jytyyttää & ulvottaa taas pesukonetta, vaikka alakerrassa toimiva pyykkitupa.

Missään muualla en koskaan ennen ole ollut edes tietoinen naapurien pyykinpesuista. En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi. Täällä kuuluu - no, ennenkuulumattomasti. Kuin sama kämppä olisi. Pahimmillaan se on alkanut ennen kuutta aamulla, jatkunut koko päivän yli yhteentoista illalla. Liki kahteentoista.

Miten joku edes jaksaa itsekään kuunnella tai miten yksinasuvalla naisihmisellä voi olla edes niin paljon pyykkiä kerralla yhteen päivään ja taas jopa seuraavana lisää? Luulisi ymmärtävän vaihtaa konetta tai mennä alakertaan pyykille jotta ei itsekään tatvitsisi kuunnella. Onhan tuota nyt tullut ihmeteltyä, ihminen minäkin vain olen :D

Vierailija
34/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kuulokkeet, jotka blokkaavat ääniä.

Vierailija
35/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin joku kohtalotoveri! Seinänaapurini on hullu imuroija, mutta pakko kyllä myöntää, että aloittajan naapurit kuulostavat vielä pahemmilta. Oma naapurini imuroi sentään vain noin kolmesti viikossa, mutta imurointi kestää joka kerta 4-6 tuntia, ja asunto on siis pieni kolmio. Lisäksi naapurin imuri on jokin supetehokas ja älyttömän kovaääninen vekotin. Kenenkään muun naapurin imurin ääni ei kuulu edes rappukäytävään, mutta tämän hullun imuroinnin kuulee heti kun astuu alaovesta sisään, vaikka asunto on kuudennessa kerroksessa.

Pari kuukautta sitten naapuri teki joulusiivousta ja imuroi KYMMENEN tuntia putkeen. Silloin en tahtonut enää uskoa korviani.

Vierailija
36/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänvuotisen en enää imuroi. Olen hankkinut mopin jolla kerran päivässä pyyhin koirankarvat kolmiomme lattioilta. Nyt kun paikalla on ihmisiä joita siivoaminen ärsyttää niin voinen esittää kysymyksen?

Mikä siinä ottaa päähän että tuulettaa / tomuttaa petivaatteet arkipäivisin?

Meillä on kolme koiraa ja päivittäinen imurointi olisi paikoillaan. Viikkosiivous meillä on lauantaisin, ja tästä (ärsyttävästä?) tavasta kävi jo isännöitsijä huomauttamassa.

Olen sitten henkisesti sairas, kun haluaisin kotona olevan puhdasta..

Vierailija
37/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettelusta. Minulla yläkerran naapuri tuuletteli ja puisteli likaiset karvarättinsä parvekkeelleni. Tähän ei sanomiset auttaneet. Kerran sitten parin kirosanan saattelemana otin rievusta kiinni ja nykäisin. Johan loppui.

Vierailija
38/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri soittaa pianoa ja jotain uruilta kuulostavaa vuorotellen ja laulaa.

Se urkujen soitto varsinkin on karmivaa, ihan kuin hautajaisissa olisi. Asialle ei voi kuulemma mitään kun soittelee 07-22 välisenä aikana.

Vierailija
39/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran vaan tälle 😂😂😂

Vierailija
40/45 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänvuotisen en enää imuroi. Olen hankkinut mopin jolla kerran päivässä pyyhin koirankarvat kolmiomme lattioilta. Nyt kun paikalla on ihmisiä joita siivoaminen ärsyttää niin voinen esittää kysymyksen?

Mikä siinä ottaa päähän että tuulettaa / tomuttaa petivaatteet arkipäivisin?

Meillä on kolme koiraa ja päivittäinen imurointi olisi paikoillaan. Viikkosiivous meillä on lauantaisin, ja tästä (ärsyttävästä?) tavasta kävi jo isännöitsijä huomauttamassa.

Olen sitten henkisesti sairas, kun haluaisin kotona olevan puhdasta..

Mitään näistä ei pitäisi tehdä parvekkeella. On myös rasittavaa, jos joku tamppaa tai pudistelee omaisuuttaan pihalla levitellen pölyjään muiden vaivoiksi. Petivaatteet pitää vaihtaa riittävän usein ja sijata vuoden päiväksi. Ei niitä tarvitse tuuletella ainakaan päivittäin. Siivous ei tosiaankaan saa näkyä ja kuulua koko kylään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi