Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä inhoat lapsiperheissä eniten?

Vierailija
05.02.2018 |

Taas joku täällä puhui räkänokista ja niiden viemisestä joka paikkaan.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan välinpitämättömiä tai muuten vain kujalla olevia vanhempia. Lapsia ei kielletä vaikka tekisivät mitä, kylässäkin saavat sotkea, penkoa ja rikkoa paikkoja eikä vanhemmat puutu millään tavalla. Lisäksi suututaan verisesti jos joku muu komentaa kurittomia lapsia, vaikka sen tekisi ihan nätisti ja todellakin aiheesta.

Lisäksi vihaan sitä että nykyään kaikki aikuisten aika menee lasten ympärillä hyöriessä, leikittäessä ja ajankulua keksiessä, kyläily on nykyään sitä että joko katsoo vierestä kun vanhemmat leikkii koko ajan lastensa kanssa, tai sitten sinutkin pakotetaan osallistumaan koko vierailun ajaksi. Lisäksi mistään aikuisten juttelusta ei tule mitään kun vanhempien huomio on koko ajan lapsissa ja heidän tekemisissään. Lapsi keskeyttää aikuisten lauseet, ja koskaan ei hänen tarvitse odottaa vuoroaan, vaikka olisi jo isosta lapsesta kyse, vanhempi välittömästi jättää jutun kesken ja alkaa leperrellä lapselle.

Lisäksi vihaan nykyistä kilpavarustelua, kilpaillaan kenellä oli parhaat (kalleimmat) synttärit, lahjapussit, ohjelmaa ja ties mitä spektaakkelia. Seuraava yrittää sitten pistää vielä paremmaksi.

Joskus todella kaipaan niitä aikoja kun olin itse lapsi, kylässä piti osata istua myös hiljaa, ei tullut mieleenkään mennä omin lupineen koskemaan muiden tavaroihin, ja suunnilleen kaikilla lapsilla oli edes jonkinlaiset peruskäytöstavat hallussa.

Aikuisia myös kunnioitettiin, ei käynyt mielessäkään että esimerkiksi naapurille tai opettajalle haistatellaan jos komensivat huonosti käyttäytyvää lasta.

Nyt päästiin asian ytimeen! :) Kiitos!

Vierailija
42/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mikään, mikään sellainen ominaisuus mikä liittyisi VAIN lapsiperheisiin. Esim. en pidä etuilevista ihmisistä, mutta sitä harrastaa ihan kaikenlaiset talliaiset vauvasta vaariin.

Ehkä kolmen lapsen perheet ärsyttää täydellisyydessään joskus koska minäkin haluaisin kolme lasta. Mutta minun kukkarolla ja hermoilla piti jättää kahteen 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kyllä että jos on lastenvaunut niin pitää saada änkeä muiden edelle ja ajaa varpaille ja kantapäille tyrkkiä. Ei ne vaunut siihen oikeuta tiedoksi vaan.

Tämä henkilö pääsi nyt toiseen ketjuun. Ei tuollaista saa tehdä suomen kielelle. Miten voi elää siten, ettei osaa käyttää sanaa ängetä?

Tämä, aivan helvetin käsittämätöntä että joku raahaa lapsia kuntosalille. Ymmärtäisin jos sali olisi jollain tavalla "lapsiystävällinen", mutta siltikin. Kiva siinä on harjoitella tempausta kun nostoalueella juoksentelee palosammuttimia.

Vierailija
44/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä miten jotkut lapset käyttäytyy ihan älyttömästi julkisilla paikoilla. Esim. kaverini antaa lapsen konttailla ravintolassa (myös vieraiden) pöytien alla ja mekastaa.

Sitten päähän ottaa se hirveä sähläys, mekastaminen ja yleinen säätö, jota tuntuu varsinkin ”vain poikia”-perheissä olevan. En kestäisi itse sellaista hetkeäkään. Siihen päälle vielä ”pojat on poikia”-asenne, niin ärsyttää vielä enemmän.

Joo, mulla itselläni on ONNEKSI vain yksi rauhallinen, hyväkäytöksinen ja kiltti tyttö.

Vierailija
45/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempia, jotka antavat pienen taaperonsa tulla sekoittamaan isompien lasten leikkejä ja hymyilevät vain tilanteessa, jossa heidän kuuluisi kaapata lapsi kainaloon ja poistua paikalta. Minulla on omia lapsia ja en itse ollut tuollainen äiti silloinkaan, kun lapseni olivat pienempiä. En ihaile pelleilevää taaperoa, joka oikeasti on tiellä, jota joudutaan varomaan koko ajan ja joka siten estää isompien lasten raisumpia leikkejä. Vanhempien olisi opittava suojelemaan lastaan sen verran itse, ettei meidän kokeneeiden vanhempien tarvitsisi puuttua tai heidän oppia vakavan onnettomuuden kautta itse!

Mahdatkohsn tarkoittaa näutö leikkipaikkoja, jotka on tarkoitettu KAIKILLE, mutta jossa isommat lapset juoksevat ja riehuvat muista välittämättä? Joo, meinaa tosiaan tulla vauvat ja taaperot tallotuiksi, mutta tuossa tilanteessa sen isomman lapsen vanhemnan tulisi puuttua peliin ja opettaa lapsi huomioimaan muita.

Vaan ei, itse vauvan/taaperon äitinä joudun usein pitämään isoille, päättömästi riehuville lapsille puhuttelun.

Vierailija
46/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, jokainen meistä on ollut lapsi aikoinaan. Siskon tyttö oli aivan kaamee kakara. Joitain reissuja tehtiin yhdessä. Oli 7 vuotias ja oltiin viikon etelän lomalla. Kiukutteli ja parkui koko reissun. Itselläni oli 1 vuotias mukana ja mitään ongelmaa ei ollut hänen kanssaan, mutta 7 v osas pitää melko näytelmää.  Hän oli sitten 20 v, kun lähti minun kanssa reissuun. Inhos siellä kaikkia tenavia jotka piti ääntä. Lentokoneessakin oli naama nyrpeenä lasten äänten takia. No heh heh.... Itse oli aikoinaan maailman kamalin kakara. Ne itkupotkuraivarit 3-5 vuotiaana oli kerrassaan huikeita.

Mieheni sisko on myös koko aikuisiän inhonnut lapsia. Lapsia ei saisia näkyä eikä kuulua missään. Toisen veljensä poikaa on monet kerrat ojennellut ja ihmetellyt kamalaa käytöstä. Tämä Lady itse on ollut 8 lapsisen sisarussarjan vaikein ja vaativin lapsena. Mieheni sanoi, oli oikeen prinsessa joka kaikilla kiukutteluilla ja raivokohtauksilla haki huomiota varsinkin julkisilla paikoilla. Jotenkin tuntuu, että he jotka olleet itse lapsina vaikeita ja äänekkäitä, inhoavat aikuisiällä eniten lapsia ja lasten ääniä.

Tuo asenne tuntui yleistyvän. Kun lapsi on parhaimmassa uhmaiässä, niin kotoa ei vissiin saisi poistua, ettei vain häiritä muita.

Lapsi osaa käyttäytyä, mutta uhma on normaali kehitysvaihe, ja koska omaa luottavaisen ja turvallisen suhteen vanhempiin, niin ei yhtään arkaile heittäytyä keskelle kaupan lattiaa huutoparkumaan kun ei saa tahtoaan läpi.

Nostan lapsen heti pois kulkuväylältä ja rauhoittelen, vaan silti tulee nyrpeää katsetta ja joskus jopa törkeääkin kommenttia.

Kai sitä sitten vaan joillain on niin paha olla, että sitä puretaan sitä pahaa oloaan kiukuttelemalla lapsista.

Lapselle vaan välillä vaikeaa selittää, miksi joku aikuinen käyttäytyy niin typerästi.

Vierailija
47/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan likaisia naama kurassa kulkevia haisevia kakaroita ällöttävissä nuhjuisissa toppasaappaissa ja pipari silmillä, räkätti nokassa.. Yleensä vielä jäävät tuijottamaan. Tyttölapsilla takkuinen tukka pipan alta silmillä roikkuen. Parhaassa tapauksessa kaivetaan räkätti nokasta ja laitetaan suuhun.

Toisaalta vanhempien ja lapsien kiljuminen.

Ja sitten tulee huono käytös, ei tervehditä, ei vastata kun puhutaan ja jo teini-ikäisten todella huonot käytöstavat ja jäätävä angsti jonka saa tuta kaikki 10 km säteellä.. Pään aukomista tuntemattomille... Yök.

Näillä mennään, itsellä viisi lasta ja on kasvatettu ja puhtaita ja puettu siististi, eivät möykkää ja kaupasta tulee oikeasti lähtö jos ei osata käyttäytyä. Puhuvat ihmisille sievästi ja osaavat käyttäytyä.

.. Ja inhosin lapsia nuorempana.. Ja inhoan noita räkänokka mollottajia edelleen. Sori..

Vierailija
48/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä metelistä mitä ne pitää sama mihin menevät. Huomaa että 80-luvulla syntyneet vanhemmat ovat niitä pahimpia huutajia ja ovat opettaneet lapsilleen saman. Perhe seisoo vierekkäin marketissa ja kommunikoi huutamalla eivätkä osaa jutella kuin normaalit ihmiset.

Vierailija
49/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan likaisia naama kurassa kulkevia haisevia kakaroita ällöttävissä nuhjuisissa toppasaappaissa ja pipari silmillä, räkätti nokassa.. Yleensä vielä jäävät tuijottamaan. Tyttölapsilla takkuinen tukka pipan alta silmillä roikkuen. Parhaassa tapauksessa kaivetaan räkätti nokasta ja laitetaan suuhun.

Ja sitten tulee huono käytös, ei tervehditä, ei vastata kun puhutaan ja jo teini-ikäisten todella huonot käytöstavat ja jäätävä angsti jonka saa tuta kaikki 10 km säteellä.. Pään aukomista tuntemattomille... Yök.

Näillä mennään, itsellä viisi lasta ja on kasvatettu ja puhtaita ja puettu siististi, eivät möykkää ja kaupasta tulee oikeasti lähtö jos ei osata käyttäytyä. Puhuvat ihmisille sievästi ja osaavat käyttäytyä.

.. Ja inhosin lapsia nuorempana.. Ja inhoan noita räkänokka mollottajia edelleen. Sori..

Jaa-a. Olet varmaan ollut todella lempeä äiti.

Vierailija
50/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, jokainen meistä on ollut lapsi aikoinaan. Siskon tyttö oli aivan kaamee kakara. Joitain reissuja tehtiin yhdessä. Oli 7 vuotias ja oltiin viikon etelän lomalla. Kiukutteli ja parkui koko reissun. Itselläni oli 1 vuotias mukana ja mitään ongelmaa ei ollut hänen kanssaan, mutta 7 v osas pitää melko näytelmää.  Hän oli sitten 20 v, kun lähti minun kanssa reissuun. Inhos siellä kaikkia tenavia jotka piti ääntä. Lentokoneessakin oli naama nyrpeenä lasten äänten takia. No heh heh.... Itse oli aikoinaan maailman kamalin kakara. Ne itkupotkuraivarit 3-5 vuotiaana oli kerrassaan huikeita.

Mieheni sisko on myös koko aikuisiän inhonnut lapsia. Lapsia ei saisia näkyä eikä kuulua missään. Toisen veljensä poikaa on monet kerrat ojennellut ja ihmetellyt kamalaa käytöstä. Tämä Lady itse on ollut 8 lapsisen sisarussarjan vaikein ja vaativin lapsena. Mieheni sanoi, oli oikeen prinsessa joka kaikilla kiukutteluilla ja raivokohtauksilla haki huomiota varsinkin julkisilla paikoilla. Jotenkin tuntuu, että he jotka olleet itse lapsina vaikeita ja äänekkäitä, inhoavat aikuisiällä eniten lapsia ja lasten ääniä.

Tuo asenne tuntui yleistyvän. Kun lapsi on parhaimmassa uhmaiässä, niin kotoa ei vissiin saisi poistua, ettei vain häiritä muita.

Lapsi osaa käyttäytyä, mutta uhma on normaali kehitysvaihe, ja koska omaa luottavaisen ja turvallisen suhteen vanhempiin, niin ei yhtään arkaile heittäytyä keskelle kaupan lattiaa huutoparkumaan kun ei saa tahtoaan läpi.

Nostan lapsen heti pois kulkuväylältä ja rauhoittelen, vaan silti tulee nyrpeää katsetta ja joskus jopa törkeääkin kommenttia.

Kai sitä sitten vaan joillain on niin paha olla, että sitä puretaan sitä pahaa oloaan kiukuttelemalla lapsista.

Lapselle vaan välillä vaikeaa selittää, miksi joku aikuinen käyttäytyy niin typerästi.

Joo, ei se lapsi ole mikään kone johon saa ohjelmoitua jonkun mieluisan ohjelman, ihmisiä on nekin.

Toisaalta hyvä kuri kotona säteilee sinne kauppaankin. Ei meillä ole yksikään saanut itkupotku raivareita kaupan lattialla. Katse riittää kertomaan koska menee liian pitkälle. Mutta meillä on kyllä tiukka kuri, joskus liiankin tiukka..

Vierailija
51/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Olet varmaan ollut todella lempeä äiti.

Siis sinuako ei yhtään ällötä ne tukka silmillä, likaisissa vehkeissä, räkä nenästä valuen tuijottelevat maahiset tuolla yleisillä paikoilla? Kyllä mua ällöttää vaikka lapsista tykkäänkin.

Vierailija
52/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaiset täällä jonkin aikaa asuneet ja töissä käyneet kaverit sekä kollegat ovat ihmetelleet miksi suomalaiset raahaa aina lapset joka paikkaan kuten kahviloihin, ravintoloihin ja ruokakauppaan. Että miksi lapsista tehdään Suomessa niin suuri numero ja että kaikki korostavat lapsia suurimpana saavutuksenaan. Että eikö pariskunnat käy koskaan kahdestaan illallisilla ns. date nighteissa, koska sielläkin näkee sylivauvoja lasten nukkumaanmenoaikaan.

Kavereihini lukeutuu siis porukkaa sekä molemmista Amerikoista, Keski- ja Etelä-Euroopasta, Afrikasta, Australiasta että Aasiasta.

Vierailija
53/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itseasiassa muista että meidän pennut olis ikinä huutaneet tai itkeneet kaupassa.. Tai huutaa tuo yksi, kuopus koska hänellä on ollut huomattavasti löyhempi kuri, on ollut vauvasta asti vähän tuollainen onneton ja sairaalloinen. Häntä on selvästi pidetty vähän löysemässä narussa.

Ja joo, kyllä hävettää kun hän kiljuu kaupassa.

Vierailija
54/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meluisat lapset kaupassa.

Olen asunut kahdeksassa eri maassa työn puolesta, ja Suomi on ainoa maa jossa saan migreenikohtauksen suomalaislasten metelin takia ostoskeskuksissa, marketeissa. Jopa lääkäriasemalla vaikka lapsi ei olisi se jolla hätä ja joka lääkäriaseman asiakas, vaan toinen vanhemmista mutta kun ei jakseta eikä haluta eikä viitsitä komentaa ettei se palvottu pentu ala vaan itkemään ja ettei sille tule paha mieli!

Syytän tästä siis suomalaisia vellihousu- & curling -vanhempia, enkä heidän lapsia koska eihän lapsi pysty valita vanhempiaan tai edes vaihtaa niitä idioottivanhempiaan kunnollisiin kasvatustaitoisiin, sillä pidemmän päälle ne idioottivanhemmat tekevät tuolla tyylillä vaan karhunpalveluksen lapsilleen.

Vierailija
55/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, mikä tulee mieleen, on työvuorojen venkslaus. Kun minulla on lapsia, niin minun pitää saada kaikki rahakkaimmat viikonloput, pääsiäiset ja muut pyhät, kun meillä on niin iso asuntolaina. Kun minulla on lapsia, minun pitää saada heinäkuu lomaksi ja tietenkin hiihtoloma. 

No toki tuo kakkahomma myös ärsytti aikoinaan. Esimerkiksi olimme perhekerhossa kahvilla ja eikös siellä muutama äiti jauhanut, kuinka meidän piltti se kakkasi tänään pottaan ja meidän piltti osasi sormella näyttää, että kakka on vaipassa ja meidän piltti se osaa jo kakata pöntöllä. Mikä kilpailu lapsen paskantamisesta.

Ja kyllä, minulla on myös lapsia. Mutta olen aina ollut lomalla kiertojärjestyksen mukaan ja tehnyt työvuoroni tasapuolisesti muiden kanssa, enkä ole koskaan vaatinut mitään erityisjärjestelyjä siksi, että olen itse halunnut perustaa perheen.

Vierailija
56/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että monet vanhemmat saatuaan lapsen muuttuvat itsekkäiksi ja kummallisen etäisiksi muihin ihmisiin nähden, tilannetaju katoaa. En vaan ymmärrä miten monet luulee omistavansa maailman ja kuvittelevat ettei heitä velvoita samat säännöt kuin muita, vaan lapsi -kortti vedetään esiin samantien kun siihen mahdollisuus.

Itse olen yrittänyt pysyä muita huomioivana vaikka lapsia on tullut, nolottaa jos olen tiellä lasten takia tai omat lapset ei osaa käyttäytyä yleisillä paikoilla. Toki saa lapsi ikänsä mukaan kiukutella jos tilanne tulee päälle, mutta turha mankuminen ja kiukuttelu, sitä ei tarvi mielestäni muiden kestää ei lasten eikä aikuisten puolelta. Emmekä tarvitse erityisoikeuksia koska meillä on lapsia.

Vierailija
57/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, mikä tulee mieleen, on työvuorojen venkslaus. Kun minulla on lapsia, niin minun pitää saada kaikki rahakkaimmat viikonloput, pääsiäiset ja muut pyhät, kun meillä on niin iso asuntolaina. Kun minulla on lapsia, minun pitää saada heinäkuu lomaksi ja tietenkin hiihtoloma. 

No toki tuo kakkahomma myös ärsytti aikoinaan. Esimerkiksi olimme perhekerhossa kahvilla ja eikös siellä muutama äiti jauhanut, kuinka meidän piltti se kakkasi tänään pottaan ja meidän piltti osasi sormella näyttää, että kakka on vaipassa ja meidän piltti se osaa jo kakata pöntöllä. Mikä kilpailu lapsen paskantamisesta.

Ja kyllä, minulla on myös lapsia. Mutta olen aina ollut lomalla kiertojärjestyksen mukaan ja tehnyt työvuoroni tasapuolisesti muiden kanssa, enkä ole koskaan vaatinut mitään erityisjärjestelyjä siksi, että olen itse halunnut perustaa perheen.

Niinpä. Kyllä mä ymmärrän että ihan pienten vauvojen tuoreet äidit näistä keskustelee, kun ollaan vähän huolissaan ihan kaikesta.. Mutta että se kuka kusee ja paskoo ja mihin ja milloin.. Voi ristus.

Vierailija
58/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että monet vanhemmat saatuaan lapsen muuttuvat itsekkäiksi ja kummallisen etäisiksi muihin ihmisiin nähden, tilannetaju katoaa. En vaan ymmärrä miten monet luulee omistavansa maailman ja kuvittelevat ettei heitä velvoita samat säännöt kuin muita, vaan lapsi -kortti vedetään esiin samantien kun siihen mahdollisuus.

Itse olen yrittänyt pysyä muita huomioivana vaikka lapsia on tullut, nolottaa jos olen tiellä lasten takia tai omat lapset ei osaa käyttäytyä yleisillä paikoilla. Toki saa lapsi ikänsä mukaan kiukutella jos tilanne tulee päälle, mutta turha mankuminen ja kiukuttelu, sitä ei tarvi mielestäni muiden kestää ei lasten eikä aikuisten puolelta. Emmekä tarvitse erityisoikeuksia koska meillä on lapsia.

Niinpä. Kyllä ne muksut kasvatetaan käyttäytymään tietyllä tavalla, eikä niin että muut kiertävät muksut.

En mä jaksa mitään riehuja vaikka itsellä lapsia kotona, eikä ne saa riehua täällä meilläkään kuten haluavat..

Toisaalta olen saanut pahoja mulkaisuja siitä kun komennan lapsiani..

Vierailija
59/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään lapsista kyllä ja ymmärrän heitä hyvin.

Ällötystä saa aikaan ne blogikirjoitukset tai kuullut keskustelut siitä, kun tämä meidän beibi PÄÄTTI tulla maailmaan kesken kaiken, vaikka on ihan ajallaan. Sitten ne beibit päättivät, etteivät esim syö jotain möhnää, jota tarjotaan.

Ollaan niin PÄÄTTÄVÄISIÄ että herranenaika. Ollaan siis tyytyväisiä siihen, kun saa sen beibin kanssa painia siten, että kukahan tässä nyt voittaa loppupeleissä.

Poika päätti että tutit helkkariin, minä huudan sen sijaan! Meidän neiti on päättänyt, että ei enää mangososetta!

Ja ihmeissään ollaan sitten, kun ei sano mitä tilalle tarjotaan. Beibi päättää tehdä kakkelit juuri kun on puettu ulkoilua varten. Kummallisia beibejä kun PÄÄTTÄVÄT kiusata vanhempiaan jatkuvasti. (Salaa ollaan kuitenkin tyytyväisiä ja kerätään bojoja sillä että meillä on itsepäisyyttä joka lähtöön ja vaikeata on, keskimääräistä paljon vaikeampaa mutta minähän pärjään kuitenkin). Päättäväisyys ja itsepäisyys onkin jokin uusi ilmiö peräti! Sillä tavoinhan lapset ovat aina kasvattaneet vanhempiaan!!!

Vierailija
60/84 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä ne muksut kasvatetaan käyttäytymään tietyllä tavalla, eikä niin että muut kiertävät muksut.

En mä jaksa mitään riehuja vaikka itsellä lapsia kotona, eikä ne saa riehua täällä meilläkään kuten haluavat..

Toisaalta olen saanut pahoja mulkaisuja siitä kun komennan lapsiani..

Tuo on muuten totta että nykyään jos uskaltaa omaa lasta komentaa yleisellä paikalla niin tulee joskus muiden ilmeistä päätellen tunne että omia lapsia ei saisi komentaa. Curling -vanhemmuus on ilmeisesti niin tavallista jo että terve komentelu katsotaan melkein pahoinpitelyn tasolla olevaksi.