Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikan kahvitauon pesijä kiitää aina sarkastisesti?

Vierailija
05.02.2018 |

Meillä on yksi työntekijä, joka pesee kaikkien kupit päivän viimeisen kahvitauon päätyttyä. Hän aloittaa pesemisen jo silloin kun kuppeja on vielä käytössä, kun haluaa tyynysäästää aikaa. Mutta sitten kun vien hänelle kupin, kuulen ivallisen ”Kiitos.” Miksi hän sitten pesee ne kupit, jos ei pidä siitä? Miksi ei nainensuoraan sano että ei halua pestä? Tuollaiseen vihjailuja on vaikea vastata.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynysäästäminen, mitä se on!?

Vierailija
62/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua tehdä avauksia jos ei ole valmis jatkamaan keskustelua. Tule nyt takaisin selvittämään edes tämä tyynysäästäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla sallittua työaikana tyynysäästää?

Joidenkin työehtosopimusten mukaan on sallittua tyynysäästää työajalla. Edellyttää työajan tyynysäästöpankin käyttöönottoa.

Vierailija
64/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiuhrautuja.

He uhrautuvat ja tekevät työt kenenkään pyytämättä ja ennen kuin kukaan muu ehtii, koska omasta mielestään kukaan muu ei asiaa muutoin tekisi.

... tai osaisi.

Vierailija
65/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesijä on joku työtön aktiivimallin uhri, jonka täytyy osoittaa aktiivisuutensa. Siksi kiitää, mutta tekee sen sarkastisesti. Ja pakkohan sen työttämän on tyynysäästää, kun ei sillä rahaa ole.

Vierailija
66/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varotaan, ettei Sipilä näe tätä keskustelua. Määrää muuten työttömät pakkotöihin kahvitauon pesijöiksi. Sitten kaikki kyllä ymmärtäisivät sarkastisen kiitelyn.

Vierailija
67/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua tehdä avauksia jos ei ole valmis jatkamaan keskustelua. Tule nyt takaisin selvittämään edes tämä tyynysäästäminen.

No kun siis toimistolla ei tosiaan olla panostettu astianpesukoneeseen (sitä ei ole). Kaikkilla menee määrätty kahvitauko kahvin juomiseen, joten vesiastiapesuoperaatiota ei kerta kaikkiaan ehdi. Tämä kahvitauon pesijä kuitenkin ehtii tehdä sen joten se on suotu hänelle. Epäselvää on, haluaako hän oikeasti mutta tästä muodostui syksyn aikana tapa, että hän pesee kaikkien kupit. Ensin kupit vain jätettiin tiskialtaan ympäristöön ja hän sitten kiltteyttään pesi ne, mutta nyt se on mennyt vähän niin että ne ikään kuin annetaan hänelle, kun ”kiittääkin” siitä. Mutta minun mielestäni hnä voisi itse tiedostaa tämän, ja irtisanoutua tuosta roolista, jos ei sitä oikeasti halua. Työmme on vähennysten takia muuttunut niin kiireisemmäksi, että emme tosiaan ehdi itse pestä. Rahaa ei liene vieläkään astianpseukoneeseen.

Vierailija
68/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun siis toimistolla ei tosiaan olla panostettu astianpesukoneeseen (sitä ei ole). Kaikkilla menee määrätty kahvitauko kahvin juomiseen, joten vesiastiapesuoperaatiota ei kerta kaikkiaan ehdi. Tämä kahvitauon pesijä kuitenkin ehtii tehdä sen joten se on suotu hänelle. Epäselvää on, haluaako hän oikeasti mutta tästä muodostui syksyn aikana tapa, että hän pesee kaikkien kupit. Ensin kupit vain jätettiin tiskialtaan ympäristöön ja hän sitten kiltteyttään pesi ne, mutta nyt se on mennyt vähän niin että ne ikään kuin annetaan hänelle, kun ”kiittääkin” siitä. Mutta minun mielestäni hnä voisi itse tiedostaa tämän, ja irtisanoutua tuosta roolista, jos ei sitä oikeasti halua. Työmme on vähennysten takia muuttunut niin kiireisemmäksi, että emme tosiaan ehdi itse pestä. Rahaa ei liene vieläkään astianpseukoneeseen.

Kyllä kunkin kuuluu ehtiä se kupinpesu suorittaa itse ihan sen tauon aikana. Jos teillä n normaali 12 minuutin kahvitauko, niin ehtii siinä sen kahvin juoda ja vielä kupinkin huuhtoa.

Miten se kahvitauon pesijä ehtii oman kahvinsa juoda, jos vielä pesee kaikkien kupit?

Vierailija
69/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun siis toimistolla ei tosiaan olla panostettu astianpesukoneeseen (sitä ei ole). Kaikkilla menee määrätty kahvitauko kahvin juomiseen, joten vesiastiapesuoperaatiota ei kerta kaikkiaan ehdi. Tämä kahvitauon pesijä kuitenkin ehtii tehdä sen joten se on suotu hänelle.

Siis olet tosiaan sitä mieltä, että teidät on määrätty juomaan kahvia koko tauon ajaksi eikä kuppia voi siksi pestä? Olen sanaton.

Vierailija
70/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työpaikalla on työasuna varmaankin Munsalan kansallispuku, luulen ma.

Vierailija
71/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun siis toimistolla ei tosiaan olla panostettu astianpesukoneeseen (sitä ei ole). Kaikkilla menee määrätty kahvitauko kahvin juomiseen, joten vesiastiapesuoperaatiota ei kerta kaikkiaan ehdi. Tämä kahvitauon pesijä kuitenkin ehtii tehdä sen joten se on suotu hänelle. n.

Miten pesijä ehtii pestä kaikkien kupit? Onko hän huippunopea kahvinjuoja vai onko hänet määrätty kahvin juomisen sijaan pesemään kuppeja? Vähemmästäkin seuraa sarkastista kiitelyä.

Vierailija
72/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmme on vähennysten takia muuttunut niin kiireisemmäksi, että emme tosiaan ehdi itse pestä. Rahaa ei liene vieläkään astianpseukoneeseen.

Ja siksikö pitää tyynysäästää, kun ei ole rahaa? Ettei ne tyynyt kulu.

Vierailija
73/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että tyynysäästämisellä on jotakin tekemistä rahanpesun kanssa. Asiayhteydestä arvasin. Olenko jäljillä, AP? (vastaa nyt jo jotain, prkl).

Vierailija
74/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun siis toimistolla ei tosiaan olla panostettu astianpesukoneeseen (sitä ei ole). Kaikkilla menee määrätty kahvitauko kahvin juomiseen, joten vesiastiapesuoperaatiota ei kerta kaikkiaan ehdi. Tämä kahvitauon pesijä kuitenkin ehtii tehdä sen joten se on suotu hänelle.

Siis olet tosiaan sitä mieltä, että teidät on määrätty juomaan kahvia koko tauon ajaksi eikä kuppia voi siksi pestä? Olen sanaton.

No ei tietenkään määrätty. Mutta se koko tauko vaan menee siinä, niin että loput kupillisesta pitää huikata kelloa vilkaisten ja sitten aina huomaakin että on jo kiire.

Vierailija
75/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään määrätty. Mutta se koko tauko vaan menee siinä, niin että loput kupillisesta pitää huikata kelloa vilkaisten ja sitten aina huomaakin että on jo kiire.

Teillä on liian isot mukit. Älkää kaatako niitä ihan täyteen.

Vierailija
76/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vielä. Kaikki huikkaavat kelloon katsoen ja pesijä sarkastisesti kiitää. Saisiko tästä videon johonkin.

Vierailija
77/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että tyynysäästämisellä on jotakin tekemistä rahanpesun kanssa. Asiayhteydestä arvasin. Olenko jäljillä, AP? (vastaa nyt jo jotain, prkl).

Näin se taitaakin olla. Ei siellä mitään "kuppeja" pestä.

Vierailija
78/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla oikeilla jäljillä. Jotain harmaata taloutta tähän juttuun ainakin kytkeytyy, kun paikan "pesijällä" ei ole lakisääteisiä taukoja ja työtehtävät kuulostavat aika epämääräisiltä. Saako edes palkkaa? En ihmettelisi vaikka olisi ihmiskaupan uhri, poloinen.

Vierailija
79/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassikkoainesta! Tää on jo norppien ja emättimien tasoinen juttu!

Mä meinasin just kysyä, että peseekö se sitä kahvitaukoa norppien ja emättimien avulla :-D

Ja hanat saa kiillotettua pimpulilla! Siinä sarkastisuus katoaa taivaan tuuliin.

Vierailija
80/184 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nyt mennä täyttämään tiskikone. Jatkakaa sillä välin, olkaa hyvä. Yritän nyt kiitää mahdollisimman sarkastisesti keittiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme