Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suutuinko miehelle suotta?

Vierailija
05.02.2018 |

Tiedän että riita eskaloitui pienestä ja varmaan aivan turhasta. Olen raskaana ja otan asiat aika raskaasti, eikä miehen asenne auta yhtään.
Olemme keskituloisia työssäkäyviä ihmisiä. Käymme ulkomailla 3-4 kertaa vuodessa, ja säästöönkin jää rahaa. Miehelläni on kuitenkin erittäin ärsyttävä tapa, josta kilahdan välittömästi. Hän oli sairaana tässä taannoin, ja patistin häntä lääkäriin. Mies ilmoitti ettei hänellä ole varaa lääkärikäyntiin. Tiesin että tämä on naurettava tekosyy, rahaa olisi ja firma maksaisi lääkärikäynnin mutta ei, mies inttää vaan marttyrimäisesti että rahaa ei ole mihinkään lääkärissäkäynteihin. (Samassa kuussa osti kuitenkin hiukan vajaa 1000 euron takin, johon oli varaa, mutta yhtäkkiä lääkärikäyntiin ei). Mikään ei sopinut, mies vaan piti jääräpäisesti kiinni selityksestä että hänellä ei ole rahaa käydä lääkärissä.
No sama toistui eilen. Kyse oli eräästä miehen kosmetiikkatuotteesta joka oli loppunut ja mainitsin asiasta hänelle. Mies tiuskaisi minulle että hänellä ei ole varaa kyseiseen tuotteeseen (maksaa 20 euroa, tähän asti miehelle on riittänyt tuo tuote monta kuukautta, nyt hän sanoi että se kuluu loppuun viikossa eikä hän aio 100 euroa kk laittaa ko tuotteeseen KOSKA EI OLE VARAA). Minulla napsahti. Totesin että jos miehen taloustilanne on näin heikko, ettei lääkärissäkäynteihin ole rahaa, eikä ylimääräiseen 20 euron kuluun kuukaudessa, niin miten miehellä voi olla varaa kuluihin jotka lapsesta koituu. Tämä eskaloitui aivan älyttömäksi riidaksi, jossa mies intti vaan että hänellä ei ole rahaa. Aiemmin päivällä oltiin katsottu ulkomaanmatkaa, siihen miehellä kyllä oli varaa.
Mulla menee hermo tuohon marttyyrimäiseen valehteluun siitä ettei hänellä yhtäkkiä olisi muka rahaa tiettyihin juttuihin, kun sitten toisiin asioihin taas yhtäkkiä on varaa. Meillä on siis yhteinen talouskassa, johon molemmat laittaa yhtä paljon (mies tienaa kk noin 5000 euroa ja minä 3800 euroa). Suututtaa suunnattomasti että äijä kehtaa pokkana väittää että tiettyihin asioihin ei ole rahaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että riita eskaloitui pienestä ja varmaan aivan turhasta. Olen raskaana ja otan asiat aika raskaasti, eikä miehen asenne auta yhtään.

Olemme keskituloisia työssäkäyviä ihmisiä. Käymme ulkomailla 3-4 kertaa vuodessa, ja säästöönkin jää rahaa. Miehelläni on kuitenkin erittäin ärsyttävä tapa, josta kilahdan välittömästi. Hän oli sairaana tässä taannoin, ja patistin häntä lääkäriin. Mies ilmoitti ettei hänellä ole varaa lääkärikäyntiin. Tiesin että tämä on naurettava tekosyy, rahaa olisi ja firma maksaisi lääkärikäynnin mutta ei, mies inttää vaan marttyrimäisesti että rahaa ei ole mihinkään lääkärissäkäynteihin. (Samassa kuussa osti kuitenkin hiukan vajaa 1000 euron takin, johon oli varaa, mutta yhtäkkiä lääkärikäyntiin ei). Mikään ei sopinut, mies vaan piti jääräpäisesti kiinni selityksestä että hänellä ei ole rahaa käydä lääkärissä.

No sama toistui eilen. Kyse oli eräästä miehen kosmetiikkatuotteesta joka oli loppunut ja mainitsin asiasta hänelle. Mies tiuskaisi minulle että hänellä ei ole varaa kyseiseen tuotteeseen (maksaa 20 euroa, tähän asti miehelle on riittänyt tuo tuote monta kuukautta, nyt hän sanoi että se kuluu loppuun viikossa eikä hän aio 100 euroa kk laittaa ko tuotteeseen KOSKA EI OLE VARAA). Minulla napsahti. Totesin että jos miehen taloustilanne on näin heikko, ettei lääkärissäkäynteihin ole rahaa, eikä ylimääräiseen 20 euron kuluun kuukaudessa, niin miten miehellä voi olla varaa kuluihin jotka lapsesta koituu. Tämä eskaloitui aivan älyttömäksi riidaksi, jossa mies intti vaan että hänellä ei ole rahaa. Aiemmin päivällä oltiin katsottu ulkomaanmatkaa, siihen miehellä kyllä oli varaa.

Mulla menee hermo tuohon marttyyrimäiseen valehteluun siitä ettei hänellä yhtäkkiä olisi muka rahaa tiettyihin juttuihin, kun sitten toisiin asioihin taas yhtäkkiä on varaa. Meillä on siis yhteinen talouskassa, johon molemmat laittaa yhtä paljon (mies tienaa kk noin 5000 euroa ja minä 3800 euroa). Suututtaa suunnattomasti että äijä kehtaa pokkana väittää että tiettyihin asioihin ei ole rahaa.

Lisään vielä siis että yritin kysyä mieheltä että onko kyse siitä että hän ei halua sijoittaa 20 euroa tai lääkärikäynnin verran, hän vastasi että ei, hänellä EI OLE VARAA. 

/AP

Vierailija
2/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tiettyihin asioihin ei ole rahaa kun sitä rahaa käytettään tiettyihin muihin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisesta saa kilahtaa, jotta toinen putoaisi maan pinnalle. Jos siis muua ei auta kuin tuo kilahtaminen...

Vierailija
4/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käynti on täysin turhaa. Varsinkaan julkiselle ei kannata mennä jonottamaan. Ainoa sieltä saatava hoito on buranaa ja 2 päivää saikkua. Ihan sama mikä vaiva on kyseessä. Hoito on aina sama. Buranaa saa ilman reseptiäkin. Arvauskeskuksista saa enintään pitkän jonotusajan, insuliini/myrkkyhoitajia, terveystietojen kyttääjiä, sairaalabakteerin ja wt potilaat yskivät odotushuoneessa suoraan päin naamaa. Ai nii, ja tuosta pitäisi vielä maksaa.

Vierailija
5/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kyse rahasta. Sun miehes ei vaan uskalla sanoa suoraan että ei huvita mennä lääkäriin eikä halua käyttää jotain kosmetiikkaa. Pulassahan olet tuollaisen lapasen kanssa sitten kun lapsi on syntynyt.

Vierailija
6/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on ikävä ihminen. Kannattaa erota ennen lapsen syntymää. Kohtuullisen ikävää on vääntää niistä lapsen tarvitsemiaan jutuista, joihin saidalla miehelläsi "ei ole varaa".

Vierailija
7/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kyse rahasta. Sun miehes ei vaan uskalla sanoa suoraan että ei huvita mennä lääkäriin eikä halua käyttää jotain kosmetiikkaa. Pulassahan olet tuollaisen lapasen kanssa sitten kun lapsi on syntynyt.

Niinpä. Ja kun olen sanonut monta kertaa että onko oikeasti kyse siitä että sä et halua mennä lääkäriin tai et halua laittaa 20 euroa johonkin niin ei, kyse on siitä että hänellä ei ole varaa. Sitten varaa on kuitenkin käydä ulkona syömässä jne. Ärsyttää valehtelu, sanoisi suoraan eikä olisi tuollainen velliperse. Nyt ilmoitin että varmaan parempi että hoitaa sitten katastrofaalisen taloustilanteensa kuntoon ennenkuin edes miettii tätä vauva-asiaa, minä pärjään kyllä vaikka kaksin vauvan kanssa. Sillä onhan ihmisellä pakko olla aivan hirveä taloustilanne jos ei voi lääkärissä käydä tai sijoittaa 20 euroa johonkin asiaan. 

AP

Vierailija
8/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette puhu samaa kieltä, siinä syy ongelmiinne.

Mies sanoo, että hänellä ei ole varaa johonkin tarkoittaessaan, että katsoo rahan laittamisen juuri siihen asiaan tällä hetkellä tarpeettomaksi. Hänellä on tuloilleen parempaakin käyttöä. Sinä taas kuulet, että miehellä ei ole rahaa ko. asiaan.

Mutta tätä asiaa enemmän olisin huolissani siitä, että sinä nysväät miehen kosmetiikkatuotteet ja tarkistat, pitääkö ostaa uusi vai ei. Oletko miehesi äiti vai kumppani? Vai onko teillä tapana, että mies tarkistaa tamponiesi riittävyyden, sinä kosmetiikkaan liittyvät asiat?

Vierailija
9/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että hänellä ei ole varaa johonkin tarkoittaessaan, että katsoo rahan laittamisen juuri siihen asiaan tällä hetkellä tarpeettomaksi. Hänellä on tuloilleen parempaakin käyttöä. Sinä taas kuulet, että miehellä ei ole rahaa ko. asiaan.

Mutta tätä asiaa enemmän olisin huolissani siitä, että sinä nysväät miehen kosmetiikkatuotteet ja tarkistat, pitääkö ostaa uusi vai ei. Oletko miehesi äiti vai kumppani? Vai onko teillä tapana, että mies tarkistaa tamponiesi riittävyyden, sinä kosmetiikkaan liittyvät asiat?

Siivosin illalla peilikaappia ja huomasin tyhjän purkin. Kommentoin asiaa miehelle ohimennen, samalla kun heitin tyhjän purkin roskiin. Mielestäni se on lähinnä kohteliasta ja ystävällistä.

Mutta joo, tuntuu ajoittain että olen miehen äiti ja hän käyttäytyy kuin uhmaikäinen pikkukakara.

AP

Vierailija
10/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että johonkin on varaa, ei tarkoita että kaikkeen on varaa.

Jostain on aina tingittävä.

Miehesi haluaa tinkiä asioista joita HÄN ei koe niin tärkeäksi, että hänellä olisi jatkossakin varaa niihin lomamatkoihin ja muihin HÄNELLE tärkeisiin asioihin.

Sinulla ei pitäisi olla mitään urputtamista asiassa.

Se on varma, että lapseltanne ei tule puuttumaan mitään välttämättömyyksiä noilla tuloilla. Kaikkea ei lapsellekaan tarvitse ostaa.

Vierailija
11/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on miehelläsi vain sanonta, tarkoittaa varmaan juuri sitä, että nyt ei huvita. Ja taustalla voi olla myös hirvitystä ja huonoa omaatuntoa aiemmasta rahanmenosta, kuten nyt vaikka tuosta tuhannen euron takista.

Minun miehelläni ei välillä ole varaa syödä lounasta, mutta uusien menopelien hankintaa rahapula ei silloinkaan estä.

Vierailija
12/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija, Tuire, Raili, Riitta, Taija, Kyllikki, Inkeri

Vierailija
13/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuija, Tuire, Raili, Riitta, Taija, Kyllikki, Inkeri

Oho meni väärään ketjuun :DDD

Vierailija
14/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin illalla peilikaappia ja huomasin tyhjän purkin. Kommentoin asiaa miehelle ohimennen, samalla kun heitin tyhjän purkin roskiin. Mielestäni se on lähinnä kohteliasta ja ystävällistä.

Mutta joo, tuntuu ajoittain että olen miehen äiti ja hän käyttäytyy kuin uhmaikäinen pikkukakara.

AP

Miksi haluat olla miehelle äiti? Omalla käytökselläsi kannustat häntä siihen ja hän tulee mukaan peliin. Jos lopetat miehen kohtelemisen lapsena, niin hän ei voi enää olla kakara. Juuri tuolla "tee sitä, tee tätä" -puheellasi loitonnat miestä. Vai haluatko oikeasti, että ette matkusta ulkomaille, koska mies laittaa rahansa mieluummin johonkin muuhun kuin sinun kanssasi matkustamiseen?

Vierailija
15/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan eroat, abortti ja unohda koko juttu.

Nuo on sen mittaluokan ongelmia että ehkä köyden ostoon nyt molemmat.

Parasta lopettaa tuo kipristely heti, ei tuosta mitään tule!

Vierailija
16/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjäät verta nenästäsi puuttumalla tuollaisiin asiohin. Mies ei halua, että pidät häntä lapsena ( mene lääkäriin, osta rasvapurkki). Tuo ”ei ole varaa” on hänen defenssinsä sun käskyihin.

Vierailija
17/17 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on salattuja pelivelkoja ja hän pelkää että korttitalo romahtaa minä hetkenä hyvänsä..