Vierailija

Mitä ihmettä?? Siis ihan yhtäkkiä alkoi minulla alle 2vk sitten vain valumaan verta ja nyt sitten miehellä sama juttu. Omani sain loppumaan aika lailla heti kun niistin, mutta miehellä valui vähän kauemmin.

Miten voi näin lähellä toisia molemmilla vuotaa, kun ei ole ikinä ennen vuotanut :O

• ylös 3
  • alas 5

Kommentit (18)

Vierailija

Laitapa pyykit kuivumaan makkariin yöksi, oikein huonosti lingottua. Kuivat limakalvot.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kuiva huoneilma ja pakkanen. Ei se muuta vaadi.

Osta sellaista nenänkostutusainetta ja käytä säännöllisesti.

• ylös 17
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Keskuslämmityskausi ja pakkasta. Liian alhainen ilmankosteus. Hankkikaa kosteusmittari ja ilmankostutin, mikään pyykinkuivatus ei riitä kuin hetkellisesti (omassa kt-kolmiossa pahimmillaan 20%).

Vierailija

Oletteko aloittaneet kalaöljyn syömisen? Minulla se saa nenän vuotamaan herkästi.

Vierailija

Mullakin tuli vasta, vaikka ei ikinä ennen ole tullut. Monet on valittaneet samaa asiaa tänä talvena. Liekö tuo kylmyys ja kuiva ilma.

Vierailija

No just tuo home tuli itsellenikin mieleen. Minulla nenä vuotaa ja tuntuu että saan olla kokoajan niistämässä, tosin poltan tupakkaa nykyään silloin tällöin, mitä en ole pariin vuoteen tehnyt - varmasti johtuu siitä. Tosin silloin kun tupakoisin askin päivässä, ei minulla mitään verta nenästä tullut.

Eipä ole muita oireita. Olen alkanut ompelemaan paljon, että tuo kangaspölykin saa nenän tukkoiseksi.

Vierailija

Talvella pakkasessa nenän limakalvot kuivuvat, joka altistaa verenvuodolle. Lisäksi kuten yllä mainittiin niin jos olette alkaneet syömään omega-rasvahappoja niin se on yksi mahdollinen syy.

Tammi-maaliskuussa en olisi yhtään huolissaan nenäverenvuodosta. Jos tapahtuu keskellä kesää niin olisi ihan eri asia.

Ilmankostutin tai kostutustippoja nenään. Tosin voi jäädä yhdeksi kerraksi.

Vierailija

Verenpaineet kannattaisi myös mittauttaa. Jos on koholla, niin helposti vuotaa vertakin nenästä esim. kuivan sisäilman takia.

Vierailija

Mulla on tullut tänä talvena kahdesti verta nenästä. Vähän säikäyttää kun edellinen kerta joskus lapsena.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.